ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ

ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ
ΤΟΠΟΘΕΣΙΑ: Η Πλάτη βρίσκεται περίπου 9 χιλιόμετρα[4] προς τα βορειοανατολικά των Φιλιατρών σε υψόμετρο 294[1][5] μέτρα και απέχει 10 περίπου χιλιόμετρα από τις ακτές του Ιονίου Πελάγους. ΙΣΤΟΡΙΑ: Το χωριό που βρίσκεται κάτω από το βουνό της Μάλης έχει μακρόχρονη ιστορία. Η παλαιότερη ονομασία του χωριού ήταν Καναλουπού, ενώ ως Πλάτη αναφέρεται από το 1956.[6][7] Πάντως το χωριό συναντάται με την ονομασία Καναλουπού ή Κανελουπού ή Καναλωπού και σε προγενέστερες βιβλιογραφικές πηγές-αναφορές. Ο οικισμός αναφέρεται, σε διάφορες απογραφές των Βενετών Προνοητών της Γαληνοτάτης Δημοκρατίας της Βενετίας, οι οποίες έγιναν στο χρονικό διάστημα της τριακονταετίας (1683/84-1715), κατά την οποία οι Βενετοί κατείχαν την Πελοπόννησο. Η Καναλουπού (Canalupu), ανήκε, το 1689, στην επαρχία της Αρκαδίας (ή Αρκαδιάς, δηλαδή την περιοχή της σημερινής Κυπαρισσίας), η οποία ήταν μια από τις 4 επαρχίες, στις οποίες χωριζόταν τότε το διαμέρισμα της Μεθώνης (επαρχία Φαναριού, επαρχία Αρκαδιάς, επαρχία Ναβαρίνου και επαρχία Μεθώνης).[8] Η Καναλουπού προσαρτήθηκε στον παλαιό Δήμο Εράνης το 1835,[9] ενώ αναφέρεται, το 1853 στον β΄ τόμο των «Ελληνικών» του Ιάκωβου Ρίζου Ραγκαβή ως χωριό του Δήμου Εράνης της Επαρχίας Τριφυλίας με πληθυσμό 115 κατοίκων, με βάση την απογραφή του 1851.[10] Το 1899 μεταφέρεται από το Νομό Μεσσηνίας και υπάγεται στον Νομό Τριφυλίας,[11] για μια περίπου δεκαετία, ως το 1909, που επανέρχεται ξανά στον Νομό Μεσσηνίας,[12] ως οικισμός της Επαρχίας Τριφυλίας. Το 1912 το χωριό της Καναλουπούς αποσπάται από τον Δήμο Εράνης και εντάσσεται στην Κοινότητα Χαλαζονίου, που είχε ως έδρα το Χαλαζόνι,[13][14] ως και το 1919,[15] που η Καναλουπού αποσπάται από την κοινότητα αυτή και ορίζεται έδρα της Κοινότητας Καναλουπούς.[16] Η Καναλουπού παρέμεινε έδρα της ομώνυμης κοινότητας, από το 1919 ως το 1956, που το χωριό μετονομάζεται σε Πλάτη και η Κοινότητα σε Κοινότητα Πλάτης,[17] και συνέχισε με το νέο όνομα ως έδρα της Κοινότητας Πλάτης από το 1956 ως το 1997, όταν τότε, στα πλαίσια των αλλαγών που επήλθαν στη τοπική αυτοδιοίκηση, μέσω του σχεδίου «Καποδίστριας», υπήχθη στον κατηργημένο Δήμο Φιλιατρών,[18] ως το 2010. Από το 2011, μετά τις νέες αλλαγές του σχεδίου «Καλλικράτης» ανήκει πλέον στον νέο Δήμο Τριφυλίας.[19][4] Ο δήμος αυτός, συστάθηκε με το Πρόγραμμα Καλλικράτης με την συνένωση των προϋπαρχόντων δήμων Αετού, Αυλώνος, Γαργαλιάνων, Κυπαρισσίας, Φιλιατρών και την κοινότητα Τριπύλας. ΑΠΟ http://www.hellenicaworld.com/Greece/Geo/gr/PlatiMessinias.html

Παρασκευή, 30 Νοεμβρίου 2012

Μέτρα και συμβουλές από την Τροχαία για ασφαλή οδήγηση λόγω των έντονων καιρικών φαινομένων

Λόγω των έντονων καιρικών φαινόμενων, που εκδηλώνονται κατά περιόδους σε διάφορες περιοχές της χώρας, το Αρχηγείο της Ελληνικής Αστυνομίας έχει δώσει στις Υπηρεσίες Τροχαίας τις απαραίτητες εντολές και κατευθύνσεις, ώστε να σχεδιάσουν και να εφαρμόσουν ενισχυμένα μέτρα τροχονομικής αστυνόμευσης και οδικής ασφάλειας, σε όλο το οδικό δίκτυο της χώρας. Στόχος είναι η αυξημένη επιχειρησιακή ετοιμότητα και ανταπόκριση των Υπηρεσιών Τροχαίας να συμβάλλει στην πρόληψη των οδικών τροχαίων ατυχημάτων και στην ασφαλή μετακίνηση των οχημάτων και των χρηστών του οδικού δικτύου.

Επιπλέον, αποσκοπεί στην άμεση αντιμετώπιση, από κοινού με τους συναρμόδιους Φορείς και Υπηρεσίες, προβλημάτων που ενδεχομένως παρουσιαστούν εξαιτίας της εκδήλωσης έντονων καιρικών φαινομένων (καταιγίδες, χιονοπτώσεις, παγετός κ.λπ.), σε διαφορές περιοχές.
Στους βασικούς άξονες του σχεδιασμού περιλαμβάνονται:
• η εφαρμογή στοχευμένων μέτρων οδικής ασφάλειας, προσαρμοσμένων στις τοπικές ανάγκες, με βάση τη χαρτογράφηση του εθνικού και επαρχιακού οδικού δικτύου, ανά Περιφέρεια,
• η επισήμανση των «επικίνδυνων» σημείων, όπου ενδέχεται να προκληθούν τροχαία ατυχήματα, ανάσχεση στην κυκλοφορία των οχημάτων, κυκλοφοριακά προβλήματα κ.λπ., • η συνεχής επιτήρηση από τις Υπηρεσίες Τροχαίας του εθνικού και επαρχιακού οδικού δικτύου και ιδίως των σημείων, όπου παρατηρείται συχνότητα πρόκλησης τροχαίων ατυχημάτων,
• η πραγματοποίηση ελέγχων σε οχήματα, για την καταλληλότητα κυκλοφορίας τους σε δυσμενείς καιρικές συνθήκες (ελαστικά, αλυσίδες κλπ) και η εφαρμογή, όπου είναι απαραίτητο, του μέτρου της ακινητοποίησης,
• η διευκόλυνση της κίνησης των οχημάτων άμεσης επέμβασης και έκτακτης ανάγκης, εξασφαλίζοντας σε κάθε περίπτωση την ταχεία άφιξή τους στα σημεία όπου διαπιστώνονται προβλήματα καθώς και στα σημεία εκτροπής της κυκλοφορίας,
• η άμεση παροχή βοήθειας ή συνδρομής, σε κάθε περίπτωση που καθίσταται αναγκαία η παρέμβαση των αστυνομικών δυνάμεων,
• η διάθεση όλου του διαθέσιμου προσωπικού και των μέσων για την υποστήριξη του σχεδιασμού,
• στην ενημέρωση των πολιτών, μέσω του κεντρικού τομέα επικοινωνίας και των Περιφερειακών Γραφείων Ενημέρωσης Δημοσιογράφων (Γ.Ε.Δ.) σχετικά με τις κυκλοφοριακές συνθήκες, που επικρατούν κατά περίπτωση.
Με αφορμή την ενίσχυση των μέτρων τροχονομικής αστυνόμευσης, εξαιτίας των καιρικών φαινομένων, η Διεύθυνση Τροχαίας του Αρχηγείου της Ελληνικής Αστυνομίας υπενθυμίζει στους χρήστες του οδικού δικτύου χρήσιμες συμβουλές για την ασφαλή τους μετακίνηση:
• Να ενημερώνεστε πάντοτε για τον καιρό και την κατάσταση του οδικού δικτύου πριν ξεκινήσετε.
• Να φροντίσετε το όχημά σας να έχει αντιολισθητικές αλυσίδες.
• Να χρησιμοποιείτε πάντα τις αντιολισθητικές αλυσίδες, όπου υπάρχουν ειδικές συνθήκες κυκλοφορίας (παγετός, κλπ.).
• Να φοράτε πάντα τη ζώνη ασφαλείας.
• Να ελέγχετε την καλή λειτουργία των συστημάτων του αυτοκινήτου σας.
• Να φροντίζετε ώστε να είναι εφοδιασμένο το αυτοκίνητο με αρκετά καύσιμα.

ΑΠΟ http://www.best-tv.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

ΠΛΑΤΗ: ΑΦΙΕΡΩΜΑ ΖΩΓΡΑΦΙΑΣ

          Μία ακόμα ωραία αφιέρωση μου έγινε από τα μικρά κορίτσια μας. Πρόκειται για τη