ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ

ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ
ΤΟΠΟΘΕΣΙΑ: Η Πλάτη βρίσκεται περίπου 9 χιλιόμετρα[4] προς τα βορειοανατολικά των Φιλιατρών σε υψόμετρο 294[1][5] μέτρα και απέχει 10 περίπου χιλιόμετρα από τις ακτές του Ιονίου Πελάγους. ΙΣΤΟΡΙΑ: Το χωριό που βρίσκεται κάτω από το βουνό της Μάλης έχει μακρόχρονη ιστορία. Η παλαιότερη ονομασία του χωριού ήταν Καναλουπού, ενώ ως Πλάτη αναφέρεται από το 1956.[6][7] Πάντως το χωριό συναντάται με την ονομασία Καναλουπού ή Κανελουπού ή Καναλωπού και σε προγενέστερες βιβλιογραφικές πηγές-αναφορές. Ο οικισμός αναφέρεται, σε διάφορες απογραφές των Βενετών Προνοητών της Γαληνοτάτης Δημοκρατίας της Βενετίας, οι οποίες έγιναν στο χρονικό διάστημα της τριακονταετίας (1683/84-1715), κατά την οποία οι Βενετοί κατείχαν την Πελοπόννησο. Η Καναλουπού (Canalupu), ανήκε, το 1689, στην επαρχία της Αρκαδίας (ή Αρκαδιάς, δηλαδή την περιοχή της σημερινής Κυπαρισσίας), η οποία ήταν μια από τις 4 επαρχίες, στις οποίες χωριζόταν τότε το διαμέρισμα της Μεθώνης (επαρχία Φαναριού, επαρχία Αρκαδιάς, επαρχία Ναβαρίνου και επαρχία Μεθώνης).[8] Η Καναλουπού προσαρτήθηκε στον παλαιό Δήμο Εράνης το 1835,[9] ενώ αναφέρεται, το 1853 στον β΄ τόμο των «Ελληνικών» του Ιάκωβου Ρίζου Ραγκαβή ως χωριό του Δήμου Εράνης της Επαρχίας Τριφυλίας με πληθυσμό 115 κατοίκων, με βάση την απογραφή του 1851.[10] Το 1899 μεταφέρεται από το Νομό Μεσσηνίας και υπάγεται στον Νομό Τριφυλίας,[11] για μια περίπου δεκαετία, ως το 1909, που επανέρχεται ξανά στον Νομό Μεσσηνίας,[12] ως οικισμός της Επαρχίας Τριφυλίας. Το 1912 το χωριό της Καναλουπούς αποσπάται από τον Δήμο Εράνης και εντάσσεται στην Κοινότητα Χαλαζονίου, που είχε ως έδρα το Χαλαζόνι,[13][14] ως και το 1919,[15] που η Καναλουπού αποσπάται από την κοινότητα αυτή και ορίζεται έδρα της Κοινότητας Καναλουπούς.[16] Η Καναλουπού παρέμεινε έδρα της ομώνυμης κοινότητας, από το 1919 ως το 1956, που το χωριό μετονομάζεται σε Πλάτη και η Κοινότητα σε Κοινότητα Πλάτης,[17] και συνέχισε με το νέο όνομα ως έδρα της Κοινότητας Πλάτης από το 1956 ως το 1997, όταν τότε, στα πλαίσια των αλλαγών που επήλθαν στη τοπική αυτοδιοίκηση, μέσω του σχεδίου «Καποδίστριας», υπήχθη στον κατηργημένο Δήμο Φιλιατρών,[18] ως το 2010. Από το 2011, μετά τις νέες αλλαγές του σχεδίου «Καλλικράτης» ανήκει πλέον στον νέο Δήμο Τριφυλίας.[19][4] Ο δήμος αυτός, συστάθηκε με το Πρόγραμμα Καλλικράτης με την συνένωση των προϋπαρχόντων δήμων Αετού, Αυλώνος, Γαργαλιάνων, Κυπαρισσίας, Φιλιατρών και την κοινότητα Τριπύλας. ΑΠΟ http://www.hellenicaworld.com/Greece/Geo/gr/PlatiMessinias.html

Σάββατο, 22 Σεπτεμβρίου 2012

Καλαμάτα: Παραλίγο τραγωδία με σούπερ Πούμα!

Άλλη μια δύσκολη βραδιά για τους άνδρες και γυναίκες της ομάδας επείγουσας αεροδιακομιδής ήταν η χθεσινή!
Οι κατά την “Παγκάλειο ρήση” αντιπαραγωγικοί «δημόσιοι υπάλληλοι» έθεσαν για άλλη μια φορά σε κίνδυνο της ζωή τους, αφού η δήθεν οικονομική κρίση που διανύουμε, έχει αρχίσει να τρώει τις σάρκες ακόμη και του Στρατού!

Στις 21:30 περίπου, το βράδυ της Παρασκευής, το κέντρο επιχειρήσεων δέχτηκε επείγουσα κλήση από πλοίο που έπλεε νότια της Καλαμάτας, για την αεροδιακομιδή ενός ναυτικού που παρουσίασε καρδιακό επεισόδιο. Σε χρόνο ρεκόρ, ο διασώστης ήταν στο ελικόπτερο
Super Puma και το πλήρωμα πανέτοιμο για την πτήση αυτή, που ξεκίνησε στις 21:45 περίπου από το αεροδρόμιο της Ελευσίνας στην 112 ΠΜ!

Η πτήση εξελίχτηκε κανονικά και το Super Puma βρέθηκε σε χρόνο ρεκόρ πάνω από το πλοίο γνα να παραλάβει το ναυτικό. Ο καπετάνιος όμως, ειδοποίησε μέσω ασυρμάτου τον πιλότο, ότι λίγα λεπτά πριν, ο άτυχος ναυτικός ξεψύχησε !

Έτσι, λόγω του ότι η αεροδιακομιδή δεν χρειαζόταν, ο πιλότος του ελληνικού Super Puma, έκανε αναστροφή με πορεία προς την βάση του στην Ελευσίνα!
Ως εδώ όλα εξελίχτηκαν βάση της υψηλής εκπαίδευσης που έχουν τα πληρώματα των SAR, που είναι από τις πλέον υψηλές διεθνώς! Δυστυχώς η μοίρα, ήταν σκληρή για τον ναυτικό αλλά ότι μπορούσε να γίνει είχε επιτευχθεί σε χρόνο ρεκόρ!

Η ιστορία όμως ξεκινά –δυστυχώς- από το σημείο αυτό και μετά!
Λίγο πριν την Καλαμάτα και καθώς το ελικόπτερο πετούσε σε κανονικό ύψος, παρουσιάστηκε βλάβη! Αμέσως ο πιλότος έκανε όλες τις ενδεδειγμένες κινήσεις με αποτέλεσμα να κάνει αναγκαστική προσγείωση στο αεροδρόμιο της Καλαμάτας, αντί να επιστρέψει στην βάση του στην Ελευσίνα!

Ο λόγος; Ποιος άλλος, παρά η πλημμελή συντήρηση των ελικοπτέρων αυτών, στα πλαίσια της αιμοσταγούς πολιτικής που έχει επιβάλει ο Πολ Τόμσεν και η παρέα του στην Ελλάδα! Αρκεί να φανταστείτε ότι από τον στόλο των super puma, μόνο τα μισά είναι σε μάχιμη υπηρεσία.

Το χειρότερο είναι ότι ο γνωστός «γάντζος», αν χαλάσει σε κάποιο από αυτά, τότε στη χώρα δεν υπάρχει καν ανταλλακτικό!!!
Το τρις χειρότερο είναι, τι θα γινόταν αν το ελικόπτερο είχε παραλάβει το ναυτικό και αντί να τον πάει στο νοσοκομείο που έπρεπε τον πήγαινε στο νοσοκομείο Καλαμάτας, και ξεψυχούσε εκεί! Φαντάζεστε τι επρόκειτο να συμβεί;;;

Για την κατάσταση στην πολεμική Αεροπορία έχουμε γράψει πολλές φορές κατά το παρελθόν και δυστυχώς θα χρειαστεί απ ότι φαίνεται να ξαναγράφουμε και άλλες!

Σήμερα, παρά την σκληρή κριτική μερίδας του τύπου, το υπουργείο Αμυνας, εξακολουθεί να εφαρμόζει τις «Μπεγλίτιες» πρακτικές και η κατάσταση πλέον έχει ξεπεράσει ακόμη και το όριο του απροχώρητου!
Στις μονάδες συντήρησης των ελικοπτέρων έρευνας και διάσωσης (SAR) όπως αυτό που παρουσίασε βλάβη σήμερα, δεν περιγράφεται!
Οι μηχανικοί «κανιβαλίζουν» τα ελικόπτερα, προκειμένου να βρουν ανταλλακτικά!
  
Ένα φτιάχνουν κι ένα χαλάνε!
Αυτή είναι η Ελλάδα του Μνημονίου!
Χωρίς να θέλω να γίνω μάντης κακών, η κατάσταση πρέπει να αναστραφεί άμεσα, διότι αν ω μη γένοιτο σε κάποια αεροδιακομιδή, συμβεί κάποιο δυστύχημα και χαθούν ζωές, τότε κάποιοι θα λογοδοτήσουν, αλλά θα είναι αργά!
Δεν επιτρέπεται να μην υπάρχουν ανταλλακτικά στα ελικόπτερα που κάνουν διάσωση ασθενών κάτω από αντίξοες συνθήκες!

Αυτό δεν είναι «οικονομία» αλλά πλήρης «ξεχαρβάλωμα» των πάντων! «Ξεχαρβάλωμα» καθοδηγούμενο με σκοπό να χάσει η Ελλάδα ΚΑΙ την έρευνα και διάσωση στο Αιγαίο!
Αυτό δεν το γνωρίζει άραγε ο νέος υπουργός Αμυνας;
Από εμάς περιμένει για να ενημερωθεί;

Πάντως, υπό αυτές τις συνθήκες, τις οποίες σας υπόσχομαι ότι θα σας περιγράψω σε νέο άρθρο μου, αποκλειστικά για αυτό το θέμα, οι άνδρες και οι γυναίκες των πληρωμάτων SAR, είναι κάτι παραπάνω από άξιοι συγχαρητηρίων! Είναι ήρωες!

Ακούτε κύριε Πάγκαλε, ή μήπως … τρώτε και σας ενοχλούμε βραδιάτικα;

Γιώργος Αδαλής

ΠΗΓΗ aegeantimes.gr - moriasnews

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Πέντε ελληνικά νησιά στην «πράσινη» λίστα της TUI από τις 17 Μαΐου

Γιάννης Πολίτης . 11/05/2021, 18:53 ...