ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ

ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ
ΤΟΠΟΘΕΣΙΑ: Η Πλάτη βρίσκεται περίπου 9 χιλιόμετρα[4] προς τα βορειοανατολικά των Φιλιατρών σε υψόμετρο 294[1][5] μέτρα και απέχει 10 περίπου χιλιόμετρα από τις ακτές του Ιονίου Πελάγους. ΙΣΤΟΡΙΑ: Το χωριό που βρίσκεται κάτω από το βουνό της Μάλης έχει μακρόχρονη ιστορία. Η παλαιότερη ονομασία του χωριού ήταν Καναλουπού, ενώ ως Πλάτη αναφέρεται από το 1956.[6][7] Πάντως το χωριό συναντάται με την ονομασία Καναλουπού ή Κανελουπού ή Καναλωπού και σε προγενέστερες βιβλιογραφικές πηγές-αναφορές. Ο οικισμός αναφέρεται, σε διάφορες απογραφές των Βενετών Προνοητών της Γαληνοτάτης Δημοκρατίας της Βενετίας, οι οποίες έγιναν στο χρονικό διάστημα της τριακονταετίας (1683/84-1715), κατά την οποία οι Βενετοί κατείχαν την Πελοπόννησο. Η Καναλουπού (Canalupu), ανήκε, το 1689, στην επαρχία της Αρκαδίας (ή Αρκαδιάς, δηλαδή την περιοχή της σημερινής Κυπαρισσίας), η οποία ήταν μια από τις 4 επαρχίες, στις οποίες χωριζόταν τότε το διαμέρισμα της Μεθώνης (επαρχία Φαναριού, επαρχία Αρκαδιάς, επαρχία Ναβαρίνου και επαρχία Μεθώνης).[8] Η Καναλουπού προσαρτήθηκε στον παλαιό Δήμο Εράνης το 1835,[9] ενώ αναφέρεται, το 1853 στον β΄ τόμο των «Ελληνικών» του Ιάκωβου Ρίζου Ραγκαβή ως χωριό του Δήμου Εράνης της Επαρχίας Τριφυλίας με πληθυσμό 115 κατοίκων, με βάση την απογραφή του 1851.[10] Το 1899 μεταφέρεται από το Νομό Μεσσηνίας και υπάγεται στον Νομό Τριφυλίας,[11] για μια περίπου δεκαετία, ως το 1909, που επανέρχεται ξανά στον Νομό Μεσσηνίας,[12] ως οικισμός της Επαρχίας Τριφυλίας. Το 1912 το χωριό της Καναλουπούς αποσπάται από τον Δήμο Εράνης και εντάσσεται στην Κοινότητα Χαλαζονίου, που είχε ως έδρα το Χαλαζόνι,[13][14] ως και το 1919,[15] που η Καναλουπού αποσπάται από την κοινότητα αυτή και ορίζεται έδρα της Κοινότητας Καναλουπούς.[16] Η Καναλουπού παρέμεινε έδρα της ομώνυμης κοινότητας, από το 1919 ως το 1956, που το χωριό μετονομάζεται σε Πλάτη και η Κοινότητα σε Κοινότητα Πλάτης,[17] και συνέχισε με το νέο όνομα ως έδρα της Κοινότητας Πλάτης από το 1956 ως το 1997, όταν τότε, στα πλαίσια των αλλαγών που επήλθαν στη τοπική αυτοδιοίκηση, μέσω του σχεδίου «Καποδίστριας», υπήχθη στον κατηργημένο Δήμο Φιλιατρών,[18] ως το 2010. Από το 2011, μετά τις νέες αλλαγές του σχεδίου «Καλλικράτης» ανήκει πλέον στον νέο Δήμο Τριφυλίας.[19][4] Ο δήμος αυτός, συστάθηκε με το Πρόγραμμα Καλλικράτης με την συνένωση των προϋπαρχόντων δήμων Αετού, Αυλώνος, Γαργαλιάνων, Κυπαρισσίας, Φιλιατρών και την κοινότητα Τριπύλας. ΑΠΟ http://www.hellenicaworld.com/Greece/Geo/gr/PlatiMessinias.html

Δευτέρα 4 Ιουνίου 2012

Λαγκούβαρδος: Βελτίωση του δρόμου στη γέφυρα

Βελτιώνεται ο δρόμος και η γέφυρα του Λαγκούβαρδου σε μήκος 293,59 μέτρων, στο δρόμο Φιλιατρά - Μάραθος, σ’ ένα πολύ επικίνδυνο σημείο που έχει χαρακτηριστεί φονικό S, με το έργο που ετοιμάζει η Περιφερειακή Ενότητα Μεσσηνίας.
Σύμφωνα με τη μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων, για την οποία θα γνωμοδοτήσει το Περιφερειακό Συμβούλιο Πελοποννήσου στην επόμενη συνεδρίασή του, «η χάραξη ξεκινά μετά ακριβώς τη δεξιά καμπύλη στην κατεύθυνση από Φιλιατρά προς Μάραθο και καταλήγει μετά την ισόπεδη διασταύρωση προς παραλία Λαγκούβαρδου».
Στη μελέτη σημειώνεται, μεταξύ άλλων:
«Η τυπική διατομή που προτείνεται για το δρόμο, είναι η δίιχνη με συνολικό εύρος καταστρώματος τα 10,50 μέτρα. Η επιλογή της υψομετρικής χάραξης έγινε σε σχέση με το νέο τεχνικό του ρέματος του Λαγκούβαρδου, ώστε να είναι ομαλή η συναρμογή με την υπάρχουσα οδό και ανάλογα με τη μορφολογία του εδάφους, εξασφαλίζοντας παράλληλα τη μέγιστη ορατότητα για ασφαλή και ομαλή κυκλοφορία.
Στη θέση του ρέματος θα κατασκευαστεί κιβωτοειδής οχετός 6 Χ 3 μέτρα, συνολικού μήκους 29,80 μέτρων. Ο άξονας του οχετού σχηματίζει οξεία γωνία με τον άξονα της μελετώμενης οδού, με αποτέλεσμα να αυξάνεται αρκετά το μήκος του τεχνικού.
Όλοι οι δρόμοι που συμβάλλουν στη μελετώμενη οδό αποκαθίστανται οριζοντιογραφικά και υψομετρικά. Για να επιτευχθεί γρήγορη απορροή των όμβριων υδάτων εφαρμόστηκε επίκληση οδοστρώματος σε ευθυγραμμία 2,50%.
Από την κατασκευή των νέων έργων θίγονται ελάχιστα οι όμορες ιδιοκτησίες».
Για τη σημερινή κατάσταση του δρόμου και της γέφυρας επισημαίνεται ότι: 
«Το υπάρχον τεχνικό είναι σχεδόν ανύπαρκτο, με αποτέλεσμα να μην παροχετεύονται τα νερά του Λαγκούβαρδου, αλλά να κατακλύζουν την επιφάνεια της κυκλοφορούμενης οδού. Στην περιοχή του ρέματος η οριζοντιογραφική και η υψομετρική χάραξη της οδού είναι κάκιστη και δυσχεραίνει πάρα πολύ την κυκλοφορία, αυξάνοντας αρκετά τα οδικά ατυχήματα».

Μεγάλη καθυστέρηση παρατηρείται στο συγκεκριμένο έργο, ενώ στο σημείο έχουν χαθεί πολλές ανθρώπινες ζωές. Η καλοκαιρινή περίοδος ξεκίνησε, όπου η κίνηση εκεί είναι αυξημένη χωρίς και φέτος να έχει ολοκληρωθεί...
ΠΗΓΗ Γ.Σ. - ελευθερία

Δεν υπάρχουν σχόλια: