ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ

ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ
ΤΟΠΟΘΕΣΙΑ: Η Πλάτη βρίσκεται περίπου 9 χιλιόμετρα[4] προς τα βορειοανατολικά των Φιλιατρών σε υψόμετρο 294[1][5] μέτρα και απέχει 10 περίπου χιλιόμετρα από τις ακτές του Ιονίου Πελάγους. ΙΣΤΟΡΙΑ: Το χωριό που βρίσκεται κάτω από το βουνό της Μάλης έχει μακρόχρονη ιστορία. Η παλαιότερη ονομασία του χωριού ήταν Καναλουπού, ενώ ως Πλάτη αναφέρεται από το 1956.[6][7] Πάντως το χωριό συναντάται με την ονομασία Καναλουπού ή Κανελουπού ή Καναλωπού και σε προγενέστερες βιβλιογραφικές πηγές-αναφορές. Ο οικισμός αναφέρεται, σε διάφορες απογραφές των Βενετών Προνοητών της Γαληνοτάτης Δημοκρατίας της Βενετίας, οι οποίες έγιναν στο χρονικό διάστημα της τριακονταετίας (1683/84-1715), κατά την οποία οι Βενετοί κατείχαν την Πελοπόννησο. Η Καναλουπού (Canalupu), ανήκε, το 1689, στην επαρχία της Αρκαδίας (ή Αρκαδιάς, δηλαδή την περιοχή της σημερινής Κυπαρισσίας), η οποία ήταν μια από τις 4 επαρχίες, στις οποίες χωριζόταν τότε το διαμέρισμα της Μεθώνης (επαρχία Φαναριού, επαρχία Αρκαδιάς, επαρχία Ναβαρίνου και επαρχία Μεθώνης).[8] Η Καναλουπού προσαρτήθηκε στον παλαιό Δήμο Εράνης το 1835,[9] ενώ αναφέρεται, το 1853 στον β΄ τόμο των «Ελληνικών» του Ιάκωβου Ρίζου Ραγκαβή ως χωριό του Δήμου Εράνης της Επαρχίας Τριφυλίας με πληθυσμό 115 κατοίκων, με βάση την απογραφή του 1851.[10] Το 1899 μεταφέρεται από το Νομό Μεσσηνίας και υπάγεται στον Νομό Τριφυλίας,[11] για μια περίπου δεκαετία, ως το 1909, που επανέρχεται ξανά στον Νομό Μεσσηνίας,[12] ως οικισμός της Επαρχίας Τριφυλίας. Το 1912 το χωριό της Καναλουπούς αποσπάται από τον Δήμο Εράνης και εντάσσεται στην Κοινότητα Χαλαζονίου, που είχε ως έδρα το Χαλαζόνι,[13][14] ως και το 1919,[15] που η Καναλουπού αποσπάται από την κοινότητα αυτή και ορίζεται έδρα της Κοινότητας Καναλουπούς.[16] Η Καναλουπού παρέμεινε έδρα της ομώνυμης κοινότητας, από το 1919 ως το 1956, που το χωριό μετονομάζεται σε Πλάτη και η Κοινότητα σε Κοινότητα Πλάτης,[17] και συνέχισε με το νέο όνομα ως έδρα της Κοινότητας Πλάτης από το 1956 ως το 1997, όταν τότε, στα πλαίσια των αλλαγών που επήλθαν στη τοπική αυτοδιοίκηση, μέσω του σχεδίου «Καποδίστριας», υπήχθη στον κατηργημένο Δήμο Φιλιατρών,[18] ως το 2010. Από το 2011, μετά τις νέες αλλαγές του σχεδίου «Καλλικράτης» ανήκει πλέον στον νέο Δήμο Τριφυλίας.[19][4] Ο δήμος αυτός, συστάθηκε με το Πρόγραμμα Καλλικράτης με την συνένωση των προϋπαρχόντων δήμων Αετού, Αυλώνος, Γαργαλιάνων, Κυπαρισσίας, Φιλιατρών και την κοινότητα Τριπύλας. ΑΠΟ http://www.hellenicaworld.com/Greece/Geo/gr/PlatiMessinias.html

Τετάρτη 23 Μαΐου 2012

Σε εξέλιξη νέο θρίλερ με το δρόμο: Το πρόστιμο "τρέχει" το Παραδείσια - Τσακώνα

Τρέχει το υπουργείο Υποδομών να προλάβει τα χρονοδιαγράμματα, ώστε να παραδοθούν όσο το δυνατόν πιο σύντομα ο αυτοκινητόδρομος μέσα στη Μεσσηνία και το Παραδείσια - Τσακώνα και το ελληνικό Δημόσιο να γλυτώσει την αποζημίωση που διεκδικεί ο "Μορέας". Αυτή έχει σχέση με την καθυστέρηση στην κατασκευή του Παραδείσια - Τσακώνα και σύμφωνα με πληροφορίες οι τράπεζες πιέζουν να μην παραδοθεί το Αλλαγή-Θουρία για να διεκδικηθεί η αποζημίωση.
Η αιτία είναι πως τα έσοδα από την αποζημίωση είναι πολύ μεγαλύτερα από τα διόδια που θα εισπραχθούν αν παραδοθεί το τμήμα του δρόμου στη Μεσσηνία
που είναι έτοιμο. Ολα αυτά είναι σε εκκρεμότητα, λόγω της ακυβερνησίας και της απουσίας έμπειρης πολιτικής ηγεσίας στο υπουργείο Υποδομών.
Με τα μέχρι τώρα δεδομένα, ο αυτοκινητόδρομος στη Μεσσηνία, από τον νέο κόμβο της Αλλαγής έως το "Πράκτικερ" θα ολοκληρωθεί μέχρι τις 15 Ιουνίου, αλλά είναι άγνωστο αν θα παραδοθεί, με την εκκρεμότητα που υπάρχει. Οταν παραδοθεί, όμως, θα λειτουργήσουν και τα διόδια στο Πήδημα.
Στο Παραδείσια - Τσακώνα η νέα και θετική εξέλιξη είναι ότι
η κοινοπραξία ξεκίνησε την κατασκευή της παράκαμψης στο σημείο της μεγάλης κατολίσθησης κι εκτιμά ότι μπορεί να την ολοκληρώσει και να την παραδώσει μέσα στον Ιούλιο. Το υπουργείο από την πλευρά του επιμένει ότι παρά την καθυστέρηση στην έναρξη η παράκαμψη μπορεί να παραδοθεί έως τις 30 Ιουνίου, που είναι και ο αρχικός προγραμματισμός. Η έναρξη της παράκαμψης ξεκίνησε με πρωτοβουλία της κατασκευάστριας κοινοπραξίας, καθώς απομένουν υπογραφές των υπουργών Ανάπτυξης και Υποδομών και η έγκριση της συμπληρωματικής σύμβασης από το Ελεγκτικό Συνέδριο. Με την παράδοση του Παραδείσια - Τσακώνα ο "Μορέας" θα λειτουργήσει τα διόδια της Βελιγοστής (στο Λεύκτρο).
Γ.Σ.

ΑΠΟ http://www.eleftheriaonline.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια: