ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ

ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ
ΤΟΠΟΘΕΣΙΑ: Η Πλάτη βρίσκεται περίπου 9 χιλιόμετρα[4] προς τα βορειοανατολικά των Φιλιατρών σε υψόμετρο 294[1][5] μέτρα και απέχει 10 περίπου χιλιόμετρα από τις ακτές του Ιονίου Πελάγους. ΙΣΤΟΡΙΑ: Το χωριό που βρίσκεται κάτω από το βουνό της Μάλης έχει μακρόχρονη ιστορία. Η παλαιότερη ονομασία του χωριού ήταν Καναλουπού, ενώ ως Πλάτη αναφέρεται από το 1956.[6][7] Πάντως το χωριό συναντάται με την ονομασία Καναλουπού ή Κανελουπού ή Καναλωπού και σε προγενέστερες βιβλιογραφικές πηγές-αναφορές. Ο οικισμός αναφέρεται, σε διάφορες απογραφές των Βενετών Προνοητών της Γαληνοτάτης Δημοκρατίας της Βενετίας, οι οποίες έγιναν στο χρονικό διάστημα της τριακονταετίας (1683/84-1715), κατά την οποία οι Βενετοί κατείχαν την Πελοπόννησο. Η Καναλουπού (Canalupu), ανήκε, το 1689, στην επαρχία της Αρκαδίας (ή Αρκαδιάς, δηλαδή την περιοχή της σημερινής Κυπαρισσίας), η οποία ήταν μια από τις 4 επαρχίες, στις οποίες χωριζόταν τότε το διαμέρισμα της Μεθώνης (επαρχία Φαναριού, επαρχία Αρκαδιάς, επαρχία Ναβαρίνου και επαρχία Μεθώνης).[8] Η Καναλουπού προσαρτήθηκε στον παλαιό Δήμο Εράνης το 1835,[9] ενώ αναφέρεται, το 1853 στον β΄ τόμο των «Ελληνικών» του Ιάκωβου Ρίζου Ραγκαβή ως χωριό του Δήμου Εράνης της Επαρχίας Τριφυλίας με πληθυσμό 115 κατοίκων, με βάση την απογραφή του 1851.[10] Το 1899 μεταφέρεται από το Νομό Μεσσηνίας και υπάγεται στον Νομό Τριφυλίας,[11] για μια περίπου δεκαετία, ως το 1909, που επανέρχεται ξανά στον Νομό Μεσσηνίας,[12] ως οικισμός της Επαρχίας Τριφυλίας. Το 1912 το χωριό της Καναλουπούς αποσπάται από τον Δήμο Εράνης και εντάσσεται στην Κοινότητα Χαλαζονίου, που είχε ως έδρα το Χαλαζόνι,[13][14] ως και το 1919,[15] που η Καναλουπού αποσπάται από την κοινότητα αυτή και ορίζεται έδρα της Κοινότητας Καναλουπούς.[16] Η Καναλουπού παρέμεινε έδρα της ομώνυμης κοινότητας, από το 1919 ως το 1956, που το χωριό μετονομάζεται σε Πλάτη και η Κοινότητα σε Κοινότητα Πλάτης,[17] και συνέχισε με το νέο όνομα ως έδρα της Κοινότητας Πλάτης από το 1956 ως το 1997, όταν τότε, στα πλαίσια των αλλαγών που επήλθαν στη τοπική αυτοδιοίκηση, μέσω του σχεδίου «Καποδίστριας», υπήχθη στον κατηργημένο Δήμο Φιλιατρών,[18] ως το 2010. Από το 2011, μετά τις νέες αλλαγές του σχεδίου «Καλλικράτης» ανήκει πλέον στον νέο Δήμο Τριφυλίας.[19][4] Ο δήμος αυτός, συστάθηκε με το Πρόγραμμα Καλλικράτης με την συνένωση των προϋπαρχόντων δήμων Αετού, Αυλώνος, Γαργαλιάνων, Κυπαρισσίας, Φιλιατρών και την κοινότητα Τριπύλας. ΑΠΟ http://www.hellenicaworld.com/Greece/Geo/gr/PlatiMessinias.html

Σάββατο 26 Μαΐου 2012

Ακρόπολις. Ενδοοικογενειακές κόντρες

Από νωρίς το πρωί οι τέσσερις οδηγοί των εργοστασιακών ομάδων της Citroen και της Ford ξέφυγαν από το συναγωνισμό. Στο τέλος της ημέρας, όμως, ο οκτάκις Παγκόσμιος Πρωταθλητής, Sebastien Loeb, ήταν εκείνος που έφτασε στο Λουτράκι, όντας στην κορυφή της κατάταξης, εκμεταλλευόμενος την τεράστια εμπειρία του.
Ο Γάλλος οδηγός δεν αντιμετώπισε το παραμικρό πρόβλημα με το DS3 WRC, την ώρα που απέφυγε τα όποια λάθη θα του στοίχιζαν χρόνο. Βέβαια, οι δύο οδηγοί της Ford δεν μοιάζουν διατεθειμένοι να αφήσουν τον Loeb να κερδίσει. O Jari-Matti Latvala δείχνει να μην έχει επηρεαστεί καθόλου από τον τραυματισμό του στην κλείδα, που του κόστισε τη συμμετοχή του στο Ράλλυ Αργεντινής, και κατάφερε να σημειώσει
εξαιρετικούς χρόνους, ολοκληρώνοντας το σημερινό σκέλος στη 2η θέση της Γενικής, μόλις 6,5 δλ. πίσω από τον Γάλλο οκτάκις Πρωταθλητή.
Λίγο πιο πίσω βρίσκεται ο δεύτερος εργοστασιακός οδηγός της Ford, Petter Solberg, ο οποίος αντιμετώπισε ουκ ολίγα προβλήματα σήμερα, παραμένοντας εντέλει σε απόσταση βολής από την κορυφή. Ο Νορβηγός πρώην Παγκόσμιος Πρωταθλητής του 2003, ύστερα από άλμα στο «Δροσοχώρι», προσγειώθηκε βίαια με το εμπρός μέρος του Fiesta, με αποτέλεσμα να τραυματίσει την μπροστινή ανάρτηση του Ford. Στη συνέχεια επιδιόρθωσε τη ζημιά, χάνοντας όμως έδαφος. Προβλήματα αντιμετώπισε και ο Mikko Hirvonen, ο οποίος είχε δύο κλαταρίσματα σε όλη τη διάρκεια της ημέρας, με αυτό στην τελευταία ειδική να τον ρίχνει στην 4η θέση της Γενικής. Ο Φινλανδός μέχρι εκείνη τη στιγμή ήταν στη μάχη του βάθρου.
Αρκετά πιο πίσω ακολουθεί ο Evgeny Novikov, που επίσης ήρθε αντιμέτωπος με μια σειρά προβλημάτων, και συγκεκριμένα αναφορικά με το τούρμπο και τον επιλογέα του δικού του Fiesta WRC. Σχεδόν 1 λεπτό πίσω του βρίσκεται ο Martin Prokop με ακόμα ένα Fiesta, ο οποίος, αν και ταλαιπωρήθηκε από τη σειρά εκκίνησης, πλασαρίστηκε ψηλά στην κατάταξη. Μάλιστα, ο Τσέχος έχει μάχη με τον Nasser Al Attiyah, ο οποίος ακολουθεί. Σημειώστε ότι σειρά προβλημάτων αντιμετώπισε ο Mads Ostberg, αλλά και ο Thierry Neuville, με τον πρώτο να έχει έξοδο και τον δεύτερο σπασμένο ημιαξόνιο.
Το Ακρόπολις έδειξε, όμως, το σκληρό πρόσωπό του και στους συμμετέχοντες της κατηγορίας PWRC, επηρεάζοντας φυσικά και τις εξελίξεις. Η πρώτη μέρα του αγώνα επιβράβευσε όσους κατάφεραν να μείνουν μακριά από τα προβλήματα, όπως συνέβη με τον Nicolas Fuchs (Subaru Impreza WRC STi), που, κρατώντας ένα σταθερό ρυθμό, δεν ταλαιπωρήθηκε από ατυχίες και ολοκλήρωσε το σκέλος στην κορυφή της κατάταξης, με διαφορά μεγαλύτερη των 3 λεπτών από τους Subhan Aksa (Mitsubishi Lancer EVO X) και Ricardo Trivino (Subaru Impreza WRX STi), που συμπληρώνουν την πρώτη 3άδα. Αρκετές, μάλιστα, ήταν οι ανακατατάξεις που σημειώθηκαν, καθώς ο Valeriy Gorban έχασε πολύτιμο χρόνο και μαζί την πρωτοπορία στις τελευταίες δύο ειδικές διαδρομές, έχοντας τραυματίσει την πίσω ανάρτηση του Mitsubishi Lancer EVO X. Νωρίτερα ο Benito Guerra εγκατέλειψε το σκέλος στην 4η ειδική διαδρομή, έπειτα από σύγκρουση που κατέστρεψε το σύστημα διεύθυνσης του δικού του Mitsubishi Lancer EVO ΙΧ και ενώ βρισκόταν στη 2η θέση.
Σε ό,τι αφορά τις ελληνικές συμμετοχές, οι Γιάννης Ζούνης-Μιχάλης Πατρικούσης (Subaru Impreza WRC STi) κινήθηκαν με ένα σταθερό ρυθμό, αποφεύγοντας τα προβλήματα σε μια αντικειμενικά δύσκολη ημέρα. Αντίθετα, άτυχοι στάθηκαν οι Λάμπρος Κύρκος-Γιώργος Πολυζώης (Mitsubishi Lancer EVO ΙX), οι οποίοι εγκατέλειψαν το σημερινό σκέλος ύστερα από έξοδο στη «Θήβα 1», και αργότερα οι Δημήτρης Ψύλλος-Κώστας Κόντος, που προδόθηκαν από την τουρμπίνα του δικού τους Mitsubishi Lancer EVO X στους πρώτους «Βωξίτες». Πάντως, τα δύο κορυφαία πληρώματα θα εκκινήσουν και πάλι στο αυριανό σκέλος, όπου το ενδιαφέρον θα είναι ακόμα πιο μεγάλο, καθώς στους ήδη συμμετέχοντες σε όλο τον αγώνα θα προστεθούν τα υπόλοιπα 19 πληρώματα για τη μάχη που θα δοθεί στο πρώτο loop ειδικών στο πλαίσιο του Πανελλήνιου Πρωταθλήματος.
Η αυριανή ημέρα, που θεωρείται από τους οδηγούς και η πιο δύσκολη του αγώνα, περιλαμβάνει συνολικά 8 ειδικές διαδρομές (4 επαναλαμβανόμενες), συνολικού μήκους 149 χιλιομέτρων, με τη δράση να ξεκινά στις 08:38 στην ε.δ. «Κλένια-Μυκήνες 1».

ΑΠΟ http://news247.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια: