ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ

ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ
ΤΟΠΟΘΕΣΙΑ: Η Πλάτη βρίσκεται περίπου 9 χιλιόμετρα[4] προς τα βορειοανατολικά των Φιλιατρών σε υψόμετρο 294[1][5] μέτρα και απέχει 10 περίπου χιλιόμετρα από τις ακτές του Ιονίου Πελάγους. ΙΣΤΟΡΙΑ: Το χωριό που βρίσκεται κάτω από το βουνό της Μάλης έχει μακρόχρονη ιστορία. Η παλαιότερη ονομασία του χωριού ήταν Καναλουπού, ενώ ως Πλάτη αναφέρεται από το 1956.[6][7] Πάντως το χωριό συναντάται με την ονομασία Καναλουπού ή Κανελουπού ή Καναλωπού και σε προγενέστερες βιβλιογραφικές πηγές-αναφορές. Ο οικισμός αναφέρεται, σε διάφορες απογραφές των Βενετών Προνοητών της Γαληνοτάτης Δημοκρατίας της Βενετίας, οι οποίες έγιναν στο χρονικό διάστημα της τριακονταετίας (1683/84-1715), κατά την οποία οι Βενετοί κατείχαν την Πελοπόννησο. Η Καναλουπού (Canalupu), ανήκε, το 1689, στην επαρχία της Αρκαδίας (ή Αρκαδιάς, δηλαδή την περιοχή της σημερινής Κυπαρισσίας), η οποία ήταν μια από τις 4 επαρχίες, στις οποίες χωριζόταν τότε το διαμέρισμα της Μεθώνης (επαρχία Φαναριού, επαρχία Αρκαδιάς, επαρχία Ναβαρίνου και επαρχία Μεθώνης).[8] Η Καναλουπού προσαρτήθηκε στον παλαιό Δήμο Εράνης το 1835,[9] ενώ αναφέρεται, το 1853 στον β΄ τόμο των «Ελληνικών» του Ιάκωβου Ρίζου Ραγκαβή ως χωριό του Δήμου Εράνης της Επαρχίας Τριφυλίας με πληθυσμό 115 κατοίκων, με βάση την απογραφή του 1851.[10] Το 1899 μεταφέρεται από το Νομό Μεσσηνίας και υπάγεται στον Νομό Τριφυλίας,[11] για μια περίπου δεκαετία, ως το 1909, που επανέρχεται ξανά στον Νομό Μεσσηνίας,[12] ως οικισμός της Επαρχίας Τριφυλίας. Το 1912 το χωριό της Καναλουπούς αποσπάται από τον Δήμο Εράνης και εντάσσεται στην Κοινότητα Χαλαζονίου, που είχε ως έδρα το Χαλαζόνι,[13][14] ως και το 1919,[15] που η Καναλουπού αποσπάται από την κοινότητα αυτή και ορίζεται έδρα της Κοινότητας Καναλουπούς.[16] Η Καναλουπού παρέμεινε έδρα της ομώνυμης κοινότητας, από το 1919 ως το 1956, που το χωριό μετονομάζεται σε Πλάτη και η Κοινότητα σε Κοινότητα Πλάτης,[17] και συνέχισε με το νέο όνομα ως έδρα της Κοινότητας Πλάτης από το 1956 ως το 1997, όταν τότε, στα πλαίσια των αλλαγών που επήλθαν στη τοπική αυτοδιοίκηση, μέσω του σχεδίου «Καποδίστριας», υπήχθη στον κατηργημένο Δήμο Φιλιατρών,[18] ως το 2010. Από το 2011, μετά τις νέες αλλαγές του σχεδίου «Καλλικράτης» ανήκει πλέον στον νέο Δήμο Τριφυλίας.[19][4] Ο δήμος αυτός, συστάθηκε με το Πρόγραμμα Καλλικράτης με την συνένωση των προϋπαρχόντων δήμων Αετού, Αυλώνος, Γαργαλιάνων, Κυπαρισσίας, Φιλιατρών και την κοινότητα Τριπύλας. ΑΠΟ http://www.hellenicaworld.com/Greece/Geo/gr/PlatiMessinias.html

Σάββατο 5 Μαΐου 2012

Ηλίας Αξιοτόπουλος γ.γ. Ενωσης Αξιωματικών Αστυνομίας Περιφέρειας Πελοποννήσου

Η οικονομική κρίση έχει οδηγήσει σε σημαντικά αδιέξοδα την Αστυνομία και τους πολίτες. Η Πολιτεία οφείλει να δώσει άμεσα λύσεις στα σοβαρότατα προβλήματα που συμβάλλουν στην ανασφάλεια των πολιτών. Αυτό προκύπτει από τα λεγόμενα του γενικού γραμματέα της Ενωσης Αξιωματικών Αστυνομίας Περιφέρειας Πελοποννήσου και διοικητή του Τμήματος Τροχαίας Καλαμάτας αστυνόμου α' Ηλία Αξιοτόπουλου, ο οποίος αναφέρεται και στις ριζικές τομές που πρέπει να γίνουν όσον αφορά στην αναδιάρθρωση της Αστυνομίας για τη βελτίωση της αστυνόμευσης και την ασφάλεια των πολιτών γενικότερα.

- Ποιες είναι οι διαπιστώσεις της Ενωσής σας όσον αφορά στην αύξηση της εγκληματικότητας στην Περιφέρεια Πελοποννήσου;
"Εγκληματικότητα υπήρχε, υπάρχει και θα υπάρχει. Το έγκλημα γίνεται πιο βίαιο και οι κακοποιοί εφαρμόζουν νέες μεθόδους, τεχνολογία και μέσα που διαρκώς αναμορφώνουν. Για να ανταποκριθούμε σαν Αστυνομία πρέπει μεταξύ άλλων ο αστυνομικός να είναι εκπαιδευμένος, να έχει γνώσεις κι εμπειρία για να προλαβαίνει το έγκλημα και όχι να το κυνηγά. Σ' αυτό πρέπει η Πολιτεία να δώσει πολύ μεγάλη βαρύτητα. Εγκαιρα όμως και αποτελεσματικά, γιατί το έγκλημα είναι σαν τη Λερναία Υδρα. Εναν πιάνεις, 10 εμφανίζονται. Και μέχρι στιγμής οι προσπάθειες του προσωπικού είναι υπεράνθρωπες, πέρα από κάθε ωράριο. Η ανάγκη για αύξηση του μάχιμου αστυνομικού προσωπικού είναι μεγάλη. Και όσοι έχουν απομείνει, δουλεύουν και αποδίδουν επειδή έχουν φιλότιμο…".

- Ποια είναι τα χαρακτηριστικά της εγκληματικότητας στην περιοχή μας;
"Δυστυχώς προβάλλεται μια σχετικά αυξημένη εγκληματικότητα. Πιστεύω όμως πως έχει να κάνει με τη μικροεγκληματικότητα και αυτό δεν αποδίδεται μόνο στην αθρόα έλευση μεταναστών αλλά και στην οικονομική κρίση γενικότερα. Υπάρχει μια μερίδα ανθρώπων που κλέβει για να ζήσει… Το έγκλημα ανάγκης όμως όπως λέγεται, δε σημαίνει πως δεν απασχολεί την Αστυνομία. Την απασχολεί στο πλαίσιο της καθημερινότητας καθώς αφορά θύματα που επίσης μάχονται για να επιβιώσουν. Είναι όμως αναμενόμενο έγκλημα και για την Αστυνομία αποτελεί καθημερινό γεγονός. Παρ' όλα αυτά μοχθούμε να το περιορίσουμε, αν όχι να το εξαλείψουμε".

- Παρότι υπάρχει σοβαρό έλλειμμα δύναμης και μέσων, τους τελευταίους μήνες η Ασφάλεια εξιχνίασε πολλές και σοβαρές υποθέσεις στη Μεσσηνία. Πού αποδίδονται αυτές οι επιτυχίες;
"Πραγματικά εξιχνιάσθηκαν όλες οι σοβαρές υποθέσεις των τελευταίων ετών στη Μεσσηνία, με σκληρούς και πολύ επικίνδυνους κακοποιούς. Μιλάμε για τις ανθρωποκτονίες και για τις μεγάλες ληστείες της τελευταίας 5ετίας στην Καλαμάτα, γενικότερα στη Μεσσηνία και φυσικά για τις ληστείες σε βάρος ηλικιωμένων στην Τριφυλία. Αυτό αποδεικνύει ότι υπάρχει αποτελεσματικότητα, φιλότιμο κι ενδιαφέρον. Ο αστυνομικός εργάζεται σε αντίξοες συνθήκες σε ένα επάγγελμα με μεγάλη επικινδυνότητα".

- Ο κόσμος διαμαρτύρεται για τη δράση μερίδας παράνομων μεταναστών και τσιγγάνων. Τι πρέπει να γίνει;
"Πρόκειται για 2 κοινωνικές ομάδες που απασχολούν αρκετά. Από τις εξιχνιάσεις αποδεικνύεται πως κυρίως παράνομοι μετανάστες με τα όποια προβλήματα διαβίωσης αντιμετωπίζουν και τσιγγάνοι που επίσης έχουν χτυπηθεί από την οικονομική κρίση, είναι δράστες παραβατικών πράξεων. Μερίδα τσιγγάνων επιδίδονται σε κλοπές μετάλλων και διαρρήξεις σπιτιών και πολλοί έχουν συλληφθεί. Το πρόβλημα όμως είναι περισσότερο κοινωνικό. Η Πολιτεία θα πρέπει να λάβει σοβαρά και αποτελεσματικά μέτρα και να τα υλοποιήσει".

- Τελευταία ακούμε όλο και περισσότερες φωνές που ζητούν αυστηρά μέτρα της Τροχαίας για τους τσιγγάνους. Θεωρούν πως αν οι παραβάτες μείνουν χωρίς αυτοκίνητα, θα πάψει η δράση τους. Τι απαντάτε;"Η πρόληψη είναι μεγάλο πράγμα. Ομως, όποιος θέλει να διαπράξει ένα αδίκημα θα το πετύχει με κάθε τρόπο, με ή χωρίς πινακίδες, με ή χωρίς αυτοκίνητο. Σαν Τροχαία Καλαμάτας όμως επιβάλλουμε αυστηρότατα πρόστιμα σε κάθε οδηγό που διαπιστώνουμε παραβάσεις και στους τσιγγάνους φυσικά, αλλά δεν μπορούμε να πάρουμε τα αυτοκίνητά τους. Για παράδειγμα, αυτές τις ημέρες φεύγουν για την Εφορία παραβάσεις με πολύ υψηλά πρόστιμα που δεν έχουν πληρωθεί. Μέσα σε ένα μόνο μήνα επιβλήθηκαν σε αρκετούς τσιγγάνους οδηγούς πρόστιμα ύψους από 2.000 ευρώ για στέρηση διπλώματος έως και 5.000 ευρώ για μεταφορά μετάλλων αντί αγροτικών προϊόντων που προβλέπει η άδειά τους".

- Συγκροτούνται ομάδες περιφρούρησης από πολίτες σε αρκετά χωριά. Ποια είναι η γνώμη σας;
"Δεν είναι λύση να γίνουν όλοι... αστυνόμοι. Κάποιοι δήμοι με δημάρχους που έγιναν όψιμοι αστυνόμοι και τοπικά συμβούλια ας ασχοληθούν με τα του οίκου τους και ας αφήσουν την αστυνόμευση στην Αστυνομία. Τέτοιες πρωτοβουλίες θέλουν πολύ μεγάλη προσοχή -και είμαι αντίθετος σε κάθε περίπτωση- γιατί δεν αργεί να γίνει το κακό.
Και κάτι άλλο. Πολλά δημοτικά συμβούλια ακούσαμε πως συνεδρίασαν για να διαπιστώσουν την εγκληματικότητα. Κανένα όμως δεν πήρε μια απόφαση για να εξυψώσει το ηθικό της Αστυνομίας, που τόσες επιτυχίες σημείωσε στο νομό μας τελευταία".

- Οσο και αν έχουν μειωθεί τα τροχαία στα στατιστικά, ο αριθμός και οι συνέπειές τους παραμένουν σε ανησυχητικά επίπεδα. Ποιες είναι οι σοβαρότερες αιτίες τους;

"Αρχικά ρόλο παίζει ο ανθρώπινος παράγοντας. Υστερα η κατάσταση του οδικού δικτύου και τέλος η κατάσταση των οχημάτων, τα οποία διαπιστώνουμε ότι συχνά τυγχάνουν ελλιπούς συντήρησης λόγω της οικονομικής κρίσης".

- Ειδικότερα για το οδικό δίκτυο, ποια είναι τα πιο επικίνδυνα σημεία και τι πρέπει να γίνει;
"Στην περιφέρεια του Τμήματος Τροχαίας Καλαμάτας έχουμε διαπιστώσει σοβαρό πρόβλημα στο εθνικό δίκτυο, στο δρόμο Ριζόμυλου - Κορώνης και μέσα στην πόλη της Καλαμάτας στις οδούς Λακωνικής και Ναυαρίνου.
Στο εθνικό δίκτυο η κατάσταση θα αλλάξει το επόμενο διάστημα με τον αυτοκινητόδρομο. Στο δρόμο προς Κορώνη χρειάζονται σοβαρές παρεμβάσεις είτε με διαπλατύνσεις είτε με νέα χάραξη γιατί το πρόβλημα είναι πάρα πολύ μεγάλο και τα τροχαία ατυχήματα πάρα πολλά. Στην οδό Λακωνικής, ένα δρόμο μέσα στην πόλη με πολλές στροφές και λακκούβες όπου γίνονται πολλά σοβαρά και θανατηφόρα τροχαία, πρέπει να υπάρξει παρέμβαση συγκοινωνιολόγου για να αρθεί άμεσα η επικινδυνότητα. Οσο για την οδό Ναυαρίνου, όπου ειδικά το καλοκαίρι σημειώνονται πολλές εκτροπές και συγκρούσεις δικύκλων είτε λόγω επίδειξης ικανοτήτων είτε για άλλους λόγους, είναι κρίμα να χάνονται ζωές νέων ανθρώπων. Πρέπει να κινητοποιηθούν άμεσα και οι φορείς.
Από τη δική μας τη μεριά κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού θα γίνονται καθημερινοί και αυστηροί έλεγχοι για τη χρήση κράνους. Εχει διαπιστωθεί πως το 80% των Καλαματιανών δε φοράνε κράνος. Το πρόστιμο είναι πολύ υψηλό, ανέρχεται στα 350 ευρώ και θα επιβάλλεται σε κάθε παραβάτη. Και καλά θα κάνουν οι παραβάτες να μην έρθουν στην Τροχαία με τη δικαιολογία ότι λόγω της κρίσης δεν έχουν τα χρήματα για να το αγοράσουν. Πρέπει να δούμε το 100% των οδηγών να φοράνε κράνος".

- Πόσο έχει επηρεάσει τους οδηγούς η οικονομική κρίση;
"Παρατηρούμε φυσικά μείωση της κίνησης των οχημάτων. Δυστυχώς όμως, πέρα από την ελλιπή συντήρηση των οχημάτων, κυκλοφορούν ολοένα και περισσότερα ανασφάλιστα. Και πιστέψτε με, είναι σοβαρότατη η παράβαση να μην είναι ασφαλισμένο ένα αυτοκίνητο, όχι για εμάς αλλά για τους ίδιους τους οδηγούς που κινδυνεύουν να καταστρέψουν τη ζωή και την οικογένειά τους σε περίπτωση που προκαλέσουν κάποιο σοβαρό τροχαίο ατύχημα".

- Πόσο έχουν αγγίξει τα οικονομικά μέτρα τον κλάδο σας;
"Με τις κινητοποιήσεις στις οποίες συμμετείχαμε το τελευταίο διάστημα πετύχαμε κάποια πράγματα, όμως δυστυχώς διαπιστώνουμε πως η Αστυνομία έχει απαξιωθεί από τους πάντες. Χαρακτηριστικό της απαξίωσης είναι το γεγονός πως ένας νεοδιόριστος αστυφύλακας εργάζεται για 700 ευρώ κι ένας αξιωματικός με 30 χρόνια υπηρεσίας, με ένα κινητό στο χέρι και δουλειά όλο το 24ωρο με 1.500 ευρώ. Πέρα από το γεγονός πως δεν υπάρχουν ωράρια, η δουλειά μας χαρακτηρίζεται για την επικινδυνότητά της. Είναι αδύνατον εργαζόμενοι με τέτοιες αμοιβές να αντεπεξέλθουν σε αυτές τις συνθήκες. Και μάλιστα, την ώρα που το έγκλημα παίρνει μορφή και διάσταση, που η καταπολέμησή του απαιτεί πάρα πολλά και διαθέτουμε ελάχιστα, ενώ οι κακοποιοί πλέον δε διστάζουν να πυροβολήσουν με το παραμικρό".

- Τα μέτρα λιτότητας έχουν οδηγήσει στην αποστρατεία πλήθους αστυνομικών. Τι πρέπει να γίνει;
"Πολλοί αστυνομικοί και αξιωματικοί έχουν επιλέξει την αποστρατεία είτε για να μη χάσουν το εφάπαξ είτε για να προλάβουν τα νέα μέτρα του ασφαλιστικού που λέγεται πως αναμένονται. Ετσι, τρέπονται σε φυγή και δεν αναπληρώνονται. Αυτό θα οδηγήσει σε ένα σημείο να υπάρχουν ανοιχτές υπηρεσίες με τις πόρτες κλειστές και χωρίς προσωπικό.
Οι αποστρατείες δημιουργούν εν μέρει πρόβλημα στην αστυνόμευση λόγω της αποδυνάμωσής της. Επιμένω πως αποδίδουμε χάρη στο φιλότιμο του προσωπικού. Και η Πολιτεία πρέπει να φανεί γενναιόδωρη -όχι μόνο οικονομικά και θεσμικά- και με ενίσχυση της αστυνομικής δύναμης. Χρειάζονται ριζικές τομές για να επιτευχθεί η μείωση της γραφειοκρατίας, η αναδιάρθρωση των υπηρεσιών και όσα απαιτούνται για την καλύτερη λειτουργία της Αστυνομίας".

- Τι προτείνετε για την εξοικονόμηση προσωπικού και ειδικότερα για την αναδιάρθρωση της Αστυνομίας στο νομό μας;
"Πολλά χρόνια μιλάμε για συγχώνευση των αστυνομικών υπηρεσιών αλλά κανένας δεν έχει τολμήσει να το κάνει. Πιστεύω πως υπεισέρχονται διάφοροι παράγοντες που εμποδίζουν τη συγχώνευση όμορων τμημάτων, πράγμα που θα οδηγήσει στην εξοικονόμηση προσωπικού και πόρων. Στη Μεσσηνία για παράδειγμα θα μπορούσε να μελετηθεί η συγχώνευση τμημάτων όπως είναι της περιφέρειας Καλαμάτας με το Α.Τ. Καλαμάτας, της Κορώνης με του Πεταλιδίου, του Μελιγαλά με του Κοπανακίου και ίσως των υπηρεσιών της Κυπαρισσίας με τη μετατροπή του Τμήματος Τροχαίας σε κλιμάκιο και τη σύμπτυξή του με το Αστυνομικό Τμήμα. Οσο για τα υπόλοιπα τμήματα -Καρδαμύλης, Γαργαλιάνων, Πύλου και Φιλιατρών- καλύπτουν μεγάλες περιοχές.
Ετσι, αμέσως - αμέσως θα διπλασιαζόταν το προσωπικό που έχει να διαχειριστεί μια αστυνομική υπηρεσία, με περισσότερο μάχιμο αστυνομικό προσωπικό και περισσότερες περιπολίες.
Επίσης, θα μπορούσε να συμβάλει σημαντικά αν όχι η κατάργηση τουλάχιστον η μείωση του ανθρώπινου δυναμικού των επιτελείων, αφού με τις υπάρχουσες συνθήκες ούτως ή άλλως δεν επαρκεί το προσωπικό να διαχειριστεί τόση γραφειοκρατία. Αρα, η γραφειοκρατία είναι ένα μεγάλο πρόβλημα που πρέπει να αντιμετωπιστεί. Οταν αυτό το… θηρίο νικηθεί, τότε θα αποδεσμευτεί πολύ προσωπικό από τα γραφεία. Πρέπει το έργο αυτό, η διερεύνηση τρόπων για τη μείωση της γραφειοκρατίας και των… πολλών υπογραφών, να γίνει άμεσα από μια επιτροπή. Φυσικά η τεχνολογία μπορεί να παίξει σημαντικό ρόλο και το προσωπικό θα πρέπει να εκπαιδευτεί. Θα πρέπει παράλληλα η Αστυνομία να αποδεσμευτεί από πολλά ξένα αντικείμενα για να εξοικονομηθεί προσωπικό και να φύγει όλη αυτή η χαρτούρα. Ανάμεσα στα ξένα αντικείμενα είναι οι επιδόσεις δικογράφων, οι άδειες μοτοποδηλάτων, η έκδοση αδειών αλλοδαπών, η έκδοση διαβατηρίων και αρκετά ακόμα".

- Ποια είναι η γνώμη σας για την "ενοικίαση" προσωπικού της Αστυνομίας;

"Αρκετοί είναι οι μεγαλοπαράγοντες που χρησιμοποιούν αστυνομικό προσωπικό για τη φύλαξή τους, επώνυμοι και πολιτικοί. Φυσικά θα μπορούσε να εξοικονομηθεί σημαντική αστυνομική δύναμη για την προστασία του πολίτη εάν σταματούσε το φαινόμενο αυτό. Διαφωνώ με τον όρο "ενοικίαση". Αν όμως είναι να εφαρμοστεί, να εφαρμοστεί σε όλα τα επίπεδα. Και στα γήπεδα και στους πολιτικούς. Και τα χρήματα να πηγαίνουν στα ασφαλιστικά μας ταμεία".

- Ποιο μήνυμα στέλνετε στη φυσική ηγεσία της Ελληνικής Αστυνομίας;
"Πρέπει η φυσική μας ηγεσία, οι υψηλά ιστάμενοι, να μάθουν να λένε και όχι σε εκείνους που επιβάλλουν τις αποφάσεις τους".

ΑΠΟ http://www.eleftheriaonline.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια: