ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ

ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ
ΤΟΠΟΘΕΣΙΑ: Η Πλάτη βρίσκεται περίπου 9 χιλιόμετρα[4] προς τα βορειοανατολικά των Φιλιατρών σε υψόμετρο 294[1][5] μέτρα και απέχει 10 περίπου χιλιόμετρα από τις ακτές του Ιονίου Πελάγους. ΙΣΤΟΡΙΑ: Το χωριό που βρίσκεται κάτω από το βουνό της Μάλης έχει μακρόχρονη ιστορία. Η παλαιότερη ονομασία του χωριού ήταν Καναλουπού, ενώ ως Πλάτη αναφέρεται από το 1956.[6][7] Πάντως το χωριό συναντάται με την ονομασία Καναλουπού ή Κανελουπού ή Καναλωπού και σε προγενέστερες βιβλιογραφικές πηγές-αναφορές. Ο οικισμός αναφέρεται, σε διάφορες απογραφές των Βενετών Προνοητών της Γαληνοτάτης Δημοκρατίας της Βενετίας, οι οποίες έγιναν στο χρονικό διάστημα της τριακονταετίας (1683/84-1715), κατά την οποία οι Βενετοί κατείχαν την Πελοπόννησο. Η Καναλουπού (Canalupu), ανήκε, το 1689, στην επαρχία της Αρκαδίας (ή Αρκαδιάς, δηλαδή την περιοχή της σημερινής Κυπαρισσίας), η οποία ήταν μια από τις 4 επαρχίες, στις οποίες χωριζόταν τότε το διαμέρισμα της Μεθώνης (επαρχία Φαναριού, επαρχία Αρκαδιάς, επαρχία Ναβαρίνου και επαρχία Μεθώνης).[8] Η Καναλουπού προσαρτήθηκε στον παλαιό Δήμο Εράνης το 1835,[9] ενώ αναφέρεται, το 1853 στον β΄ τόμο των «Ελληνικών» του Ιάκωβου Ρίζου Ραγκαβή ως χωριό του Δήμου Εράνης της Επαρχίας Τριφυλίας με πληθυσμό 115 κατοίκων, με βάση την απογραφή του 1851.[10] Το 1899 μεταφέρεται από το Νομό Μεσσηνίας και υπάγεται στον Νομό Τριφυλίας,[11] για μια περίπου δεκαετία, ως το 1909, που επανέρχεται ξανά στον Νομό Μεσσηνίας,[12] ως οικισμός της Επαρχίας Τριφυλίας. Το 1912 το χωριό της Καναλουπούς αποσπάται από τον Δήμο Εράνης και εντάσσεται στην Κοινότητα Χαλαζονίου, που είχε ως έδρα το Χαλαζόνι,[13][14] ως και το 1919,[15] που η Καναλουπού αποσπάται από την κοινότητα αυτή και ορίζεται έδρα της Κοινότητας Καναλουπούς.[16] Η Καναλουπού παρέμεινε έδρα της ομώνυμης κοινότητας, από το 1919 ως το 1956, που το χωριό μετονομάζεται σε Πλάτη και η Κοινότητα σε Κοινότητα Πλάτης,[17] και συνέχισε με το νέο όνομα ως έδρα της Κοινότητας Πλάτης από το 1956 ως το 1997, όταν τότε, στα πλαίσια των αλλαγών που επήλθαν στη τοπική αυτοδιοίκηση, μέσω του σχεδίου «Καποδίστριας», υπήχθη στον κατηργημένο Δήμο Φιλιατρών,[18] ως το 2010. Από το 2011, μετά τις νέες αλλαγές του σχεδίου «Καλλικράτης» ανήκει πλέον στον νέο Δήμο Τριφυλίας.[19][4] Ο δήμος αυτός, συστάθηκε με το Πρόγραμμα Καλλικράτης με την συνένωση των προϋπαρχόντων δήμων Αετού, Αυλώνος, Γαργαλιάνων, Κυπαρισσίας, Φιλιατρών και την κοινότητα Τριπύλας. ΑΠΟ http://www.hellenicaworld.com/Greece/Geo/gr/PlatiMessinias.html

Σάββατο 31 Μαρτίου 2012

Θλιβερή πρωτιά για την Ελλάδα τα τροχαία δυστυχήματα

Την  πρώτη θέση μεταξύ των 27 χωρών της ΕΕ κατέχει η χώρας μας, σε  θανάτους από τροχαία δυστυχήματα, ενώ το ετήσιο κόστος από τις επιπτώσεις τους στη χώρα εκτιμάται στα 14 δισεκατομμύρια ευρώ.
Σύμφωνα με στοιχεία που παρουσιάστηκαν σήμερα στα Χανιά, στο πλαίσιο συνέντευξης τύπου, για την παρουσίαση εκδηλώσεων οδικής ασφαλείας που οργανώνουν ο δήμος και ιδιωτική ασφαλιστική εταιρεία, τα τελευταία 50 χρόνια οι νεκροί από τροχαία δυστυχήματα στην Ελλάδα
ξεπερνούν τις 120.000.
Όπως υποστήριξε ο γνωστός οδηγός Τάσος Ιαβέρης "πρόκειται για πραγματική γενοκτονία καθώς τα τελευταία 50 χρόνια από τροχαία στην Ελλάδα είχαμε 120 χιλιάδες νεκρούς, 350 χιλιάδες αναπήρους και 2 εκατομμύρια τραυματίες".
Όπως ακόμα υποστήριξε, "έχω υπολογίσει μέχρι το 2050 ότι θα "λείπουν" περίπου 2,5 εκατομμύρια Έλληνες , που δεν θα υπάρχουν γιατί οι γονείς που θα έφερναν παιδιά στον κόσμο θα έχουν σκοτωθεί και τραυματιστεί βαριά σε τροχαία".
Σύμφωνα με τον διευθυντή δημοσίων σχέσεων ιδιωτικής ασφαλιστικής εταιρείας Γιάννη Ρούντο, "τα στοιχεία τού 2010 φέρνουν την Ελλάδα πρώτη σε θανάτους από τροχαία δυστυχήματα με 116 νεκρούς ανά εκατομμύριο κατοίκων, ενώ στον αντίποδα η Σουηδία έχει 28 θανάτους, ανά εκατομμύριο κατοίκων".
Ωστόσο, το 2011 τα τροχαία στη χώρα μας μειώθηκαν κατά 9,6% και οι θάνατοι από τροχαία κατά 14,8%.
Όσον αφορά το κόστος πέρα από την ανθρώπινη απώλεια ενός τροχαίου είναι χαρακτηριστικό ότι ένας βαριά τραυματίας στοιχίζει γύρω στις 30.000 ευρώ ετησίως και ένας ελαφρά γύρω στις 3.000 ευρώ.
Οι αιτίες των τροχαίων είναι πολλές αλλά πρωταγωνιστικό ρόλο παίζουν ο παράγοντας άνθρωπος και η κατάσταση του οδικού δικτύου.

ΑΠΟ http://news247.gr/

Δεν υπάρχουν σχόλια: