ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ

ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ
ΤΟΠΟΘΕΣΙΑ: Η Πλάτη βρίσκεται περίπου 9 χιλιόμετρα[4] προς τα βορειοανατολικά των Φιλιατρών σε υψόμετρο 294[1][5] μέτρα και απέχει 10 περίπου χιλιόμετρα από τις ακτές του Ιονίου Πελάγους. ΙΣΤΟΡΙΑ: Το χωριό που βρίσκεται κάτω από το βουνό της Μάλης έχει μακρόχρονη ιστορία. Η παλαιότερη ονομασία του χωριού ήταν Καναλουπού, ενώ ως Πλάτη αναφέρεται από το 1956.[6][7] Πάντως το χωριό συναντάται με την ονομασία Καναλουπού ή Κανελουπού ή Καναλωπού και σε προγενέστερες βιβλιογραφικές πηγές-αναφορές. Ο οικισμός αναφέρεται, σε διάφορες απογραφές των Βενετών Προνοητών της Γαληνοτάτης Δημοκρατίας της Βενετίας, οι οποίες έγιναν στο χρονικό διάστημα της τριακονταετίας (1683/84-1715), κατά την οποία οι Βενετοί κατείχαν την Πελοπόννησο. Η Καναλουπού (Canalupu), ανήκε, το 1689, στην επαρχία της Αρκαδίας (ή Αρκαδιάς, δηλαδή την περιοχή της σημερινής Κυπαρισσίας), η οποία ήταν μια από τις 4 επαρχίες, στις οποίες χωριζόταν τότε το διαμέρισμα της Μεθώνης (επαρχία Φαναριού, επαρχία Αρκαδιάς, επαρχία Ναβαρίνου και επαρχία Μεθώνης).[8] Η Καναλουπού προσαρτήθηκε στον παλαιό Δήμο Εράνης το 1835,[9] ενώ αναφέρεται, το 1853 στον β΄ τόμο των «Ελληνικών» του Ιάκωβου Ρίζου Ραγκαβή ως χωριό του Δήμου Εράνης της Επαρχίας Τριφυλίας με πληθυσμό 115 κατοίκων, με βάση την απογραφή του 1851.[10] Το 1899 μεταφέρεται από το Νομό Μεσσηνίας και υπάγεται στον Νομό Τριφυλίας,[11] για μια περίπου δεκαετία, ως το 1909, που επανέρχεται ξανά στον Νομό Μεσσηνίας,[12] ως οικισμός της Επαρχίας Τριφυλίας. Το 1912 το χωριό της Καναλουπούς αποσπάται από τον Δήμο Εράνης και εντάσσεται στην Κοινότητα Χαλαζονίου, που είχε ως έδρα το Χαλαζόνι,[13][14] ως και το 1919,[15] που η Καναλουπού αποσπάται από την κοινότητα αυτή και ορίζεται έδρα της Κοινότητας Καναλουπούς.[16] Η Καναλουπού παρέμεινε έδρα της ομώνυμης κοινότητας, από το 1919 ως το 1956, που το χωριό μετονομάζεται σε Πλάτη και η Κοινότητα σε Κοινότητα Πλάτης,[17] και συνέχισε με το νέο όνομα ως έδρα της Κοινότητας Πλάτης από το 1956 ως το 1997, όταν τότε, στα πλαίσια των αλλαγών που επήλθαν στη τοπική αυτοδιοίκηση, μέσω του σχεδίου «Καποδίστριας», υπήχθη στον κατηργημένο Δήμο Φιλιατρών,[18] ως το 2010. Από το 2011, μετά τις νέες αλλαγές του σχεδίου «Καλλικράτης» ανήκει πλέον στον νέο Δήμο Τριφυλίας.[19][4] Ο δήμος αυτός, συστάθηκε με το Πρόγραμμα Καλλικράτης με την συνένωση των προϋπαρχόντων δήμων Αετού, Αυλώνος, Γαργαλιάνων, Κυπαρισσίας, Φιλιατρών και την κοινότητα Τριπύλας. ΑΠΟ http://www.hellenicaworld.com/Greece/Geo/gr/PlatiMessinias.html

Τετάρτη 14 Δεκεμβρίου 2011

Μικρομεσαία και πιο καινούρια Ι.Χ. στον δακτύλιο

Διώχνουν και τα γηρασμένα φορτηγά από το κέντρο
 
Από τον προσεχή Μάιο αναμένεται να τεθεί σε λειτουργία ο πράσινος δακτύλιος στην Αθήνα, που θα αποτελέσει συνέχεια της άρσης της απαγόρευσης της πετρελαιοκίνησης η οποία ψηφίστηκε πριν από λίγες εβδομάδες με τροπολογία από τη Βουλή.
Ο πράσινος δακτύλιος θα θεσμοθετηθεί με Κοινή Υπουργική Απόφαση και αναμένεται να παρουσιαστεί σήμερα στην αρμόδια επιτροπή της Βουλής από τον υπουργό κ. Γιώργο Παπακωνσταντίνου, με περιορισμό στην κυκλοφορία παλαιών οχημάτων και κυρίως φορτηγών, έτσι ώστε μαζί με τους ελέγχους για τη νοθεία των καυσίμων να υπάρξει μείωση στα επίπεδα ρύπανσης και βελτίωση της ποιότητας της ατμόσφαιρας.
Άλλωστε, ο υπουργός Περιβάλλοντος έχει υποστηρίξει ότι ο δακτύλιος με τη σημερινή του μορφή έχει χάσει την περιβαλλοντική του αξία και χρειάζεται επικαιροποίηση. Το μέτρο έχει
καταστρατηγηθεί, αφού κάθε οικογένεια έχει από ένα δεύτερο αυτοκίνητο, ενώ οι αδρανείς έλεγχοι οδηγούν στο κέντρο τούς πάντες.
Στα μέτρα που έχει εξετάσει να εφαρμόσει το ΥΠΕΚΑ για την εφαρμογή του πράσινου δακτυλίου ευνοημένα θα είναι όλα τα νέας τεχνολογίας οχήματα, τα οποία εκπέμπουν διοξείδιο του άνθρακα λιγότερο από 140 g/km.
Σε όσα αυτοκίνητα έχουν πρώτη άδεια κυκλοφορίας πριν από το 1990 μελετάται να επιτρέπεται η κυκλοφορία μόνο τα Σαββατοκύριακα και τις ώρες που δεν ισχύει ο μικρός δακτύλιος.
Παράλληλα, θα απαγορευτεί η κυκλοφορία στον μεγάλο δακτύλιο (ενεργοποιείται σε έκτακτες περιπτώσεις όταν υπάρχει υπέρβαση των ορίων των ρύπων) στα φορτηγά από 2,2 έως 12 τόνους με πρώτη άδεια κυκλοφορίας πριν από το 1992.
Για τα φορτηγά άνω των 12 τόνων προ του 1992 θα απαγορευτεί η κυκλοφορία σε όλη την Αττική, πλην των εθνικών οδών, της Αττικής οδού και των λιμανιών (Πειραιά, Λαυρίου, Ραφήνας, Ελευσίνας).
Ο κ. Παπακωνσταντίνου έχει επικαλεστεί μελέτη του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου, σύμφωνα με την οποία ενδεχόμενη απαγόρευση της κυκλοφορίας των φορτηγών θα οδηγούσε σε μείωση άνω του 60% των αιωρούμενων σωματιδίων.

 ΑΠΟ http://www.protothema.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια: