ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ

ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ
ΤΟΠΟΘΕΣΙΑ: Η Πλάτη βρίσκεται περίπου 9 χιλιόμετρα[4] προς τα βορειοανατολικά των Φιλιατρών σε υψόμετρο 294[1][5] μέτρα και απέχει 10 περίπου χιλιόμετρα από τις ακτές του Ιονίου Πελάγους. ΙΣΤΟΡΙΑ: Το χωριό που βρίσκεται κάτω από το βουνό της Μάλης έχει μακρόχρονη ιστορία. Η παλαιότερη ονομασία του χωριού ήταν Καναλουπού, ενώ ως Πλάτη αναφέρεται από το 1956.[6][7] Πάντως το χωριό συναντάται με την ονομασία Καναλουπού ή Κανελουπού ή Καναλωπού και σε προγενέστερες βιβλιογραφικές πηγές-αναφορές. Ο οικισμός αναφέρεται, σε διάφορες απογραφές των Βενετών Προνοητών της Γαληνοτάτης Δημοκρατίας της Βενετίας, οι οποίες έγιναν στο χρονικό διάστημα της τριακονταετίας (1683/84-1715), κατά την οποία οι Βενετοί κατείχαν την Πελοπόννησο. Η Καναλουπού (Canalupu), ανήκε, το 1689, στην επαρχία της Αρκαδίας (ή Αρκαδιάς, δηλαδή την περιοχή της σημερινής Κυπαρισσίας), η οποία ήταν μια από τις 4 επαρχίες, στις οποίες χωριζόταν τότε το διαμέρισμα της Μεθώνης (επαρχία Φαναριού, επαρχία Αρκαδιάς, επαρχία Ναβαρίνου και επαρχία Μεθώνης).[8] Η Καναλουπού προσαρτήθηκε στον παλαιό Δήμο Εράνης το 1835,[9] ενώ αναφέρεται, το 1853 στον β΄ τόμο των «Ελληνικών» του Ιάκωβου Ρίζου Ραγκαβή ως χωριό του Δήμου Εράνης της Επαρχίας Τριφυλίας με πληθυσμό 115 κατοίκων, με βάση την απογραφή του 1851.[10] Το 1899 μεταφέρεται από το Νομό Μεσσηνίας και υπάγεται στον Νομό Τριφυλίας,[11] για μια περίπου δεκαετία, ως το 1909, που επανέρχεται ξανά στον Νομό Μεσσηνίας,[12] ως οικισμός της Επαρχίας Τριφυλίας. Το 1912 το χωριό της Καναλουπούς αποσπάται από τον Δήμο Εράνης και εντάσσεται στην Κοινότητα Χαλαζονίου, που είχε ως έδρα το Χαλαζόνι,[13][14] ως και το 1919,[15] που η Καναλουπού αποσπάται από την κοινότητα αυτή και ορίζεται έδρα της Κοινότητας Καναλουπούς.[16] Η Καναλουπού παρέμεινε έδρα της ομώνυμης κοινότητας, από το 1919 ως το 1956, που το χωριό μετονομάζεται σε Πλάτη και η Κοινότητα σε Κοινότητα Πλάτης,[17] και συνέχισε με το νέο όνομα ως έδρα της Κοινότητας Πλάτης από το 1956 ως το 1997, όταν τότε, στα πλαίσια των αλλαγών που επήλθαν στη τοπική αυτοδιοίκηση, μέσω του σχεδίου «Καποδίστριας», υπήχθη στον κατηργημένο Δήμο Φιλιατρών,[18] ως το 2010. Από το 2011, μετά τις νέες αλλαγές του σχεδίου «Καλλικράτης» ανήκει πλέον στον νέο Δήμο Τριφυλίας.[19][4] Ο δήμος αυτός, συστάθηκε με το Πρόγραμμα Καλλικράτης με την συνένωση των προϋπαρχόντων δήμων Αετού, Αυλώνος, Γαργαλιάνων, Κυπαρισσίας, Φιλιατρών και την κοινότητα Τριπύλας. ΑΠΟ http://www.hellenicaworld.com/Greece/Geo/gr/PlatiMessinias.html

Τετάρτη 7 Δεκεμβρίου 2011

ΜΕΧΡΙ ΤΗΝ ΑΝΟΙΞΗ: "Πάγος" στην Ολυμπία και Ιονία οδό


Σε πέντε μήνες από σήμερα αναμένεται να είναι έτοιμο το Ταμείο Εγγυήσεων, το οποίο θα χρησιμοποιηθεί προκειμένου να πειστούν -ή να διευκολυνθούν- οι τράπεζες να ξεκινήσουν και πάλι τη χρηματοδότηση των τεσσάρων παγωμένων έργων παραχώρησης. Εν τω μεταξύ το υπουργείο Υποδομών προσπαθεί να κλείσει τα τεχνικά θέματα και τις επιμέρους διαφορές με τους παραχωρησιούχους, ωστόσο η πρόοδος είναι αργή.
Σε σταυρόλεξο για δυνατούς λύτες έχει εξελιχθεί η υπόθεση των παγωμένων μεγάλων οδικών έργων (Ελευσίνα - Πάτρα - Πύργος, Ιόνια Οδός, Ε65 και Μαλιακός - Κλειδί).
Τα τελευταία νέα έρχονται αυτή τη φορά από το υπουργείο Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας. Επειτα από εκτενείς συζητήσεις με την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων (ΕΤΕπ) και την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, έχει επέλθει η κατ' αρχήν συμφωνία για τη δημιουργία του Ταμείου Εγγυήσεων, ενός χρηματοδοτικού μηχανισμού που θα χρησιμοποιηθεί για να αρθεί το αδιέξοδο με τις τράπεζες.

Το ταμείο θα «προικοδοτηθεί» με 1,5 δισ. ευρώ από πόρους του ΕΣΠΑ, ποσό που θα δοθεί στην ΕΤΕπ και η οποία με τη σειρά της θα δώσει το τριπλάσιο (περίπου 6 δισ. ευρώ) για την κατασκευή δημοσίων έργων και τη στήριξη των μεγάλων επενδυτικών επιλογών της χώρας.
Σε πρώτη φάση το ταμείο θα χρηματοδοτήσει κυρίως τα μεγάλα έργα των συμβάσεων παραχώρησης, τα έργα διαχείρισης απορριμμάτων και τις υποδομές οπτικών ινών στον χρήστη.
Συμβάσεις παραχώρησης
Οσον αφορά τις συμβάσεις παραχώρησης, σύμφωνα με πηγές του υπουργείου Υποδομών, τα χρήματα της ΕΤΕπ θα χρησιμοποιηθούν με δύο τρόπους. Πρώτον, για να εξαγοραστούν τα δάνεια όσων τραπεζών επιθυμούν την έξοδό τους από τα έργα και την Ελλάδα γενικότερα. Η υποκατάσταση των τραπεζών αυτών από την ΕΤΕπ αυτομάτως θα αλλάξει το βαρύ κλίμα στις σχέσεις τραπεζών - παραχωρησιούχων - Δημοσίου, επιτρέποντας τη σταθερή επανακαταβολή των δανείων, άρα και την ομαλή εξέλιξη των έργων. Υπενθυμίζεται ότι η χρηματοδότηση από την ΕΤΕπ δεν μπορεί να ξεπεράσει το 50% του έργου. Κατά δεύτερον, να χρησιμοποιηθούν ως εγγύηση για να πεισθούν οι τράπεζες να ξεκινήσουν και πάλι τη δανειοδότηση των έργων.
Εν τω μεταξύ, είναι εξαιρετικά κρίσιμο μέχρι τον Μάιο να έχουν λυθεί όλα τα υπόλοιπα ζητήματα, προκειμένου τα πάντα να είναι έτοιμα για την επανεκκίνηση των έργων. Αυτή είναι η κατεύθυνση στην οποία εστιάζει τώρα το υπουργείο Υποδομών. Οι βασικές αποφάσεις στις οποίες Δημόσιο και παραχωρησιούχοι πρέπει να συγκλίνουν αφορούν δύο θέματα: τη μετεξέλιξη του χρηματοδοτικού μοντέλου του έργου με ταυτόχρονη επίλυση των οικονομικών διεκδικήσεων (claims) των δύο πλευρών και τα τεχνικής φύσης θέματα (λ.χ. αλλαγές χάραξης, περικοπές αντικειμένου). Οι αλλαγές αυτές πρέπει να κλείσουν ταυτόχρονα, προκειμένου να υπάρξει νομοθετική ρύθμιση η οποία θα ψηφιστεί από τη Βουλή. «Η λύση θα έλθει αν όλες οι πλευρές υποχωρήσουν στον ίδιο βαθμό. Οι παραχωρησιούχοι να δεχθούν ότι θα έχουν μικρότερες αποδόσεις από τα έργα, οι τράπεζες ότι θα δώσουν δάνεια με χαμηλότερα επιτόκια από αυτά της αγοράς και το Δημόσιο ότι θα πάρει και λιγότερα έσοδα και αργότερα», σχολιάζει υψηλόβαθμο στέλεχος του υπουργείου.
Οσον αφορά τα έσοδα του Δημοσίου από τα διόδια, πάντως, η αρμοδιότητα έχει περάσει στο Ταμείο Αποκρατικοποιήσεων, ωστόσο η εταιρεία Ελληνικοί Αυτοκινητόδρομοι Α.Ε. (που θα διαχειρίζεται τα έσοδα) δεν έχει ακόμα ιδρυθεί. Η διαχείριση των συμβάσεων παραχώρησης παραμένει στο υπουργείο Υποδομών.

 ΑΠΟ http://www.patrisnews.com

Δεν υπάρχουν σχόλια: