ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ

ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ
ΤΟΠΟΘΕΣΙΑ: Η Πλάτη βρίσκεται περίπου 9 χιλιόμετρα[4] προς τα βορειοανατολικά των Φιλιατρών σε υψόμετρο 294[1][5] μέτρα και απέχει 10 περίπου χιλιόμετρα από τις ακτές του Ιονίου Πελάγους. ΙΣΤΟΡΙΑ: Το χωριό που βρίσκεται κάτω από το βουνό της Μάλης έχει μακρόχρονη ιστορία. Η παλαιότερη ονομασία του χωριού ήταν Καναλουπού, ενώ ως Πλάτη αναφέρεται από το 1956.[6][7] Πάντως το χωριό συναντάται με την ονομασία Καναλουπού ή Κανελουπού ή Καναλωπού και σε προγενέστερες βιβλιογραφικές πηγές-αναφορές. Ο οικισμός αναφέρεται, σε διάφορες απογραφές των Βενετών Προνοητών της Γαληνοτάτης Δημοκρατίας της Βενετίας, οι οποίες έγιναν στο χρονικό διάστημα της τριακονταετίας (1683/84-1715), κατά την οποία οι Βενετοί κατείχαν την Πελοπόννησο. Η Καναλουπού (Canalupu), ανήκε, το 1689, στην επαρχία της Αρκαδίας (ή Αρκαδιάς, δηλαδή την περιοχή της σημερινής Κυπαρισσίας), η οποία ήταν μια από τις 4 επαρχίες, στις οποίες χωριζόταν τότε το διαμέρισμα της Μεθώνης (επαρχία Φαναριού, επαρχία Αρκαδιάς, επαρχία Ναβαρίνου και επαρχία Μεθώνης).[8] Η Καναλουπού προσαρτήθηκε στον παλαιό Δήμο Εράνης το 1835,[9] ενώ αναφέρεται, το 1853 στον β΄ τόμο των «Ελληνικών» του Ιάκωβου Ρίζου Ραγκαβή ως χωριό του Δήμου Εράνης της Επαρχίας Τριφυλίας με πληθυσμό 115 κατοίκων, με βάση την απογραφή του 1851.[10] Το 1899 μεταφέρεται από το Νομό Μεσσηνίας και υπάγεται στον Νομό Τριφυλίας,[11] για μια περίπου δεκαετία, ως το 1909, που επανέρχεται ξανά στον Νομό Μεσσηνίας,[12] ως οικισμός της Επαρχίας Τριφυλίας. Το 1912 το χωριό της Καναλουπούς αποσπάται από τον Δήμο Εράνης και εντάσσεται στην Κοινότητα Χαλαζονίου, που είχε ως έδρα το Χαλαζόνι,[13][14] ως και το 1919,[15] που η Καναλουπού αποσπάται από την κοινότητα αυτή και ορίζεται έδρα της Κοινότητας Καναλουπούς.[16] Η Καναλουπού παρέμεινε έδρα της ομώνυμης κοινότητας, από το 1919 ως το 1956, που το χωριό μετονομάζεται σε Πλάτη και η Κοινότητα σε Κοινότητα Πλάτης,[17] και συνέχισε με το νέο όνομα ως έδρα της Κοινότητας Πλάτης από το 1956 ως το 1997, όταν τότε, στα πλαίσια των αλλαγών που επήλθαν στη τοπική αυτοδιοίκηση, μέσω του σχεδίου «Καποδίστριας», υπήχθη στον κατηργημένο Δήμο Φιλιατρών,[18] ως το 2010. Από το 2011, μετά τις νέες αλλαγές του σχεδίου «Καλλικράτης» ανήκει πλέον στον νέο Δήμο Τριφυλίας.[19][4] Ο δήμος αυτός, συστάθηκε με το Πρόγραμμα Καλλικράτης με την συνένωση των προϋπαρχόντων δήμων Αετού, Αυλώνος, Γαργαλιάνων, Κυπαρισσίας, Φιλιατρών και την κοινότητα Τριπύλας. ΑΠΟ http://www.hellenicaworld.com/Greece/Geo/gr/PlatiMessinias.html

Δευτέρα 21 Νοεμβρίου 2011

VW eT! Concept : ηλεκτρικός τηλε-μεταφορέας

Το ελαφρό επαγγελματικό στη "σφαίρα" της VW αυτονομείται από τα ορυκτά καύσιμα και μερικώς από τον οδηγό του, διαθέτοντας την ικανότητα να δέχεται εντολές από απόσταση  

Το eT! Concept αποτελεί ένα αμιγώς ηλεκτροκίνητο πρωτότυπο van μηδενικών ρύπων που δημιουργήθηκε προκειμένου να διερευνηθούν τα όρια της ηλεκτροκίνησης στον τομέα των μεταφορών εμπορευμάτων.

Ως προσχέδιο του μέλλοντος της κατηγορίας των ελαφρών επαγγελματικών, κύριο μέλημα των σχεδιαστών του eT! ήταν η εξοικονόμηση όσο το δυνατόν περισσότερου χώρου στο εσωτερικό και η μεγαλύτερη δυνατή ευελιξία από χωροταξικής πλευράς.

Με το σκεπτικό αυτό οι ηλεκτροκινητήρες που το κινούν τοποθετούνται στους τροχούς του, ενώ η κυλιόμενη θύρα από την πλευρά του συνοδηγού μπορεί να ενοποιηθεί με εκείνη του χώρου "φόρτωσης" αναλόγως με τις ανάγκες. Κάτι αντιστοίχως ευέλικτο ισχύει και για το κάθισμα του συνοδηγού το οποίο αναδιπλώνεται, εξοικονομώντας χώρο.

Ένα ακόμα στοιχείο που έχει τοποθετηθεί στο νέο concept van της VW, επίσης για λόγους ευκολίας, αλλά σίγουρα προσελκύει περισσότερο τα βλέμματα είναι ένα είδος "αυτόματου πιλότου".

Δεδομένου ότι το συγκεκριμένο όχημα προορίζεται να αποτελέσει το επαγγελματικό όχημα π.χ. του ταχυδρόμου του μέλλοντος, διαθέτει τη δυνατότητα να ακολουθεί τον οδηγό του όταν αυτός είναι εκτός αυτοκινήτου υπακούοντας σε εντολές, όπως "Έλα σε μένα" ή "Ακολούθησέ με".

Παράλληλα με αυτή τη δυνατότητα ένα joystick τοποθετημένο μπροστά απο το συνοδηγό επιτρέπει την οδήγησή του eT! και από αυτή την θέση.

Το ελαφρό επαγγελματικό στη "σφαίρα" της VW αυτονομείται από τα ορυκτά καύσιμα και μερικώς από τον οδηγό του, διαθέτοντας την ικανότητα να δέχεται εντολές από απόσταση 






 ΑΠΟ http://auto.in.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια: