ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ

ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ
ΤΟΠΟΘΕΣΙΑ: Η Πλάτη βρίσκεται περίπου 9 χιλιόμετρα[4] προς τα βορειοανατολικά των Φιλιατρών σε υψόμετρο 294[1][5] μέτρα και απέχει 10 περίπου χιλιόμετρα από τις ακτές του Ιονίου Πελάγους. ΙΣΤΟΡΙΑ: Το χωριό που βρίσκεται κάτω από το βουνό της Μάλης έχει μακρόχρονη ιστορία. Η παλαιότερη ονομασία του χωριού ήταν Καναλουπού, ενώ ως Πλάτη αναφέρεται από το 1956.[6][7] Πάντως το χωριό συναντάται με την ονομασία Καναλουπού ή Κανελουπού ή Καναλωπού και σε προγενέστερες βιβλιογραφικές πηγές-αναφορές. Ο οικισμός αναφέρεται, σε διάφορες απογραφές των Βενετών Προνοητών της Γαληνοτάτης Δημοκρατίας της Βενετίας, οι οποίες έγιναν στο χρονικό διάστημα της τριακονταετίας (1683/84-1715), κατά την οποία οι Βενετοί κατείχαν την Πελοπόννησο. Η Καναλουπού (Canalupu), ανήκε, το 1689, στην επαρχία της Αρκαδίας (ή Αρκαδιάς, δηλαδή την περιοχή της σημερινής Κυπαρισσίας), η οποία ήταν μια από τις 4 επαρχίες, στις οποίες χωριζόταν τότε το διαμέρισμα της Μεθώνης (επαρχία Φαναριού, επαρχία Αρκαδιάς, επαρχία Ναβαρίνου και επαρχία Μεθώνης).[8] Η Καναλουπού προσαρτήθηκε στον παλαιό Δήμο Εράνης το 1835,[9] ενώ αναφέρεται, το 1853 στον β΄ τόμο των «Ελληνικών» του Ιάκωβου Ρίζου Ραγκαβή ως χωριό του Δήμου Εράνης της Επαρχίας Τριφυλίας με πληθυσμό 115 κατοίκων, με βάση την απογραφή του 1851.[10] Το 1899 μεταφέρεται από το Νομό Μεσσηνίας και υπάγεται στον Νομό Τριφυλίας,[11] για μια περίπου δεκαετία, ως το 1909, που επανέρχεται ξανά στον Νομό Μεσσηνίας,[12] ως οικισμός της Επαρχίας Τριφυλίας. Το 1912 το χωριό της Καναλουπούς αποσπάται από τον Δήμο Εράνης και εντάσσεται στην Κοινότητα Χαλαζονίου, που είχε ως έδρα το Χαλαζόνι,[13][14] ως και το 1919,[15] που η Καναλουπού αποσπάται από την κοινότητα αυτή και ορίζεται έδρα της Κοινότητας Καναλουπούς.[16] Η Καναλουπού παρέμεινε έδρα της ομώνυμης κοινότητας, από το 1919 ως το 1956, που το χωριό μετονομάζεται σε Πλάτη και η Κοινότητα σε Κοινότητα Πλάτης,[17] και συνέχισε με το νέο όνομα ως έδρα της Κοινότητας Πλάτης από το 1956 ως το 1997, όταν τότε, στα πλαίσια των αλλαγών που επήλθαν στη τοπική αυτοδιοίκηση, μέσω του σχεδίου «Καποδίστριας», υπήχθη στον κατηργημένο Δήμο Φιλιατρών,[18] ως το 2010. Από το 2011, μετά τις νέες αλλαγές του σχεδίου «Καλλικράτης» ανήκει πλέον στον νέο Δήμο Τριφυλίας.[19][4] Ο δήμος αυτός, συστάθηκε με το Πρόγραμμα Καλλικράτης με την συνένωση των προϋπαρχόντων δήμων Αετού, Αυλώνος, Γαργαλιάνων, Κυπαρισσίας, Φιλιατρών και την κοινότητα Τριπύλας. ΑΠΟ http://www.hellenicaworld.com/Greece/Geo/gr/PlatiMessinias.html

Παρασκευή, 2 Σεπτεμβρίου 2011

Εξελίξεις για τα έργα στο Μάραθο και το δρόμο Γαργαλιάνοι-Βάλτα



Ουσιαστική και με σημαντικά αποτελέσματα, που ανοίγουν το δρόμο για την υλοποίηση του έργου στο λιμάνι του Μαράθου, ήταν η χθεσινή συνάντηση του αντιπεριφερειάρχη Μεσσηνίας Παναγιώτη Αλευρά με τους δημοτικούς συμβούλους Τριφυλίας Γιάννη Κατσούλα και Κώστα Αγγελόπουλο από τη Δημοτική Ενότητα Γαργαλιάνων και με τον μηχανικό του δήμου Ηλία Σκουτέρη. Συγκεκριμένα βρέθηκε η άδεια που είχε δοθεί από τη Νομαρχία Μεσσηνίας για τα υφιστάμενα έργα στο λιμάνι του Μαράθου, η οποία έλειπε και αποτελούσε σημαντικό στοιχείο του φακέλου προκειμένου να συμπληρωθεί, καθώς χωρίς αυτήν δεν μπορούσαν να νομιμοποιηθούν τα μέχρι τώρα έργα στο λιμάνι και κατά συνέπεια να διεκδικηθεί χρηματοδότηση για τα περαιτέρω έργα που απαιτούνται και για τα οποία έχουν συνταχθεί και σχετικές μελέτες.
Μάλιστα όπως μας επισήμανε ο κ. Κατσούλας η αδειοδότηση αυτή είχε δοθεί από το 1993 και «αγνοείτο» μέχρι τώρα. Τόνισε ότι ήδη ο προϊστάμενος της Κτηματικής Εταιρείας Γιώργος Βλάχος με αναφορά του προς το υπουργείο Οικονομικών διαβιβάζει τα σχετικά έγγραφα και ζητά την έγκριση της αδειοδότησης του έργου, η οποία εφόσον δοθεί -όπως αναμένεται άλλωστε- θα συμπληρώσει το φάκελο του έργου. Μαζί με κάποιες άλλες προσθήκες που χρειάζονται και οι οποίες θα γίνουν με τη συνεργασία των Τεχνικών Υπηρεσιών του δήμου και της Περιφερειακής Ενότητας Μεσσηνίας, ο κ. Κατσούλας εκτίμησε ότι ο φάκελος μέχρι το τέλος Οκτωβρίου θα είναι έτοιμος προκειμένου να κατατεθεί για ένταξη και χρηματοδότηση μέσω του ΕΣΠΑ. Μάλιστα εκτίμησε ότι εφόσον το έργο ενταχθεί στο ΕΣΠΑ δεν αποκλείεται το επόμενο καλοκαίρι να έχει ξεκινήσει και η υλοποίησή του. Με την ένταξη στο ΕΣΠΑ θα πρέπει να υπογραφεί και προγραμματική σύμβαση μεταξύ δήμου και Λιμενικού Ταμείου.
Είναι ένα έργο σημαντικό, μας είπε ο κ. Κατσούλας, καθώς προβλέπει συνολική παρέμβαση στο λιμάνι του Μαράθου με μετακίνηση του δυτικού μόλου κατά 50 μέτρα, γεγονός που θα μεγαλώσει το χώρο του λιμανιού - στο οποίο επίσης θα γίνει εκβάθυνση, αλλά και διαμόρφωση του περιβάλλοντος χώρου δεξιά και αριστερά του λιμανιού σε αρκετά μεγάλη ζώνη.
ΓΑΡΓΑΛΙΑΝΟΙ - ΒΑΛΤΑ
Στην ίδια σύσκεψη με τον αντιπεριφερειάρχη συζητήθηκε επίσης το θέμα του δρόμου Γαργαλιάνοι - Βάλτα το οποίο έχει κολλήσει καθώς δεν έχουν εξασφαλιστεί χρήματα για τις απαλλοτριώσεις των ιδιοκτησιών που απαιτείται να γίνουν. Αν και επί εποχής Νομαρχίας είχε γίνει μια προσπάθεια να βρεθεί φόρμουλα χρηματοδότησης μέσω συνεργασίας Δήμου Γαργαλιάνων και Νομαρχίας, αυτό δεν προχώρησε και έτσι στην ουσία το έργο έχει μπλοκαριστεί - ενώ και από τη χθεσινή σύσκεψη δεν διαφάνηκε προς το παρόν να υπάρχει κάποια λύση.

ΤΟ ΕΙΔΑΜΕ ΣΤΟΝ kyparissiotis 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

ΥΠΟΙΚ: Παρατείνεται έως τις 31 Μαΐου η προθεσμία υποβολής αιτήσεων στο «ΓΕΦΥΡΑ 2»

10 Μαΐου 2021 - 15:30 Η Κυβέρνηση παρατείνει έως και τη Δευτέρα 31 Μαΐου 2021 την προθεσμία υποβολής αιτήσεων στο πρόγραμμα «ΓΕΦΥΡΑ 2», που...