ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ

ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ
ΤΟΠΟΘΕΣΙΑ: Η Πλάτη βρίσκεται περίπου 9 χιλιόμετρα[4] προς τα βορειοανατολικά των Φιλιατρών σε υψόμετρο 294[1][5] μέτρα και απέχει 10 περίπου χιλιόμετρα από τις ακτές του Ιονίου Πελάγους. ΙΣΤΟΡΙΑ: Το χωριό που βρίσκεται κάτω από το βουνό της Μάλης έχει μακρόχρονη ιστορία. Η παλαιότερη ονομασία του χωριού ήταν Καναλουπού, ενώ ως Πλάτη αναφέρεται από το 1956.[6][7] Πάντως το χωριό συναντάται με την ονομασία Καναλουπού ή Κανελουπού ή Καναλωπού και σε προγενέστερες βιβλιογραφικές πηγές-αναφορές. Ο οικισμός αναφέρεται, σε διάφορες απογραφές των Βενετών Προνοητών της Γαληνοτάτης Δημοκρατίας της Βενετίας, οι οποίες έγιναν στο χρονικό διάστημα της τριακονταετίας (1683/84-1715), κατά την οποία οι Βενετοί κατείχαν την Πελοπόννησο. Η Καναλουπού (Canalupu), ανήκε, το 1689, στην επαρχία της Αρκαδίας (ή Αρκαδιάς, δηλαδή την περιοχή της σημερινής Κυπαρισσίας), η οποία ήταν μια από τις 4 επαρχίες, στις οποίες χωριζόταν τότε το διαμέρισμα της Μεθώνης (επαρχία Φαναριού, επαρχία Αρκαδιάς, επαρχία Ναβαρίνου και επαρχία Μεθώνης).[8] Η Καναλουπού προσαρτήθηκε στον παλαιό Δήμο Εράνης το 1835,[9] ενώ αναφέρεται, το 1853 στον β΄ τόμο των «Ελληνικών» του Ιάκωβου Ρίζου Ραγκαβή ως χωριό του Δήμου Εράνης της Επαρχίας Τριφυλίας με πληθυσμό 115 κατοίκων, με βάση την απογραφή του 1851.[10] Το 1899 μεταφέρεται από το Νομό Μεσσηνίας και υπάγεται στον Νομό Τριφυλίας,[11] για μια περίπου δεκαετία, ως το 1909, που επανέρχεται ξανά στον Νομό Μεσσηνίας,[12] ως οικισμός της Επαρχίας Τριφυλίας. Το 1912 το χωριό της Καναλουπούς αποσπάται από τον Δήμο Εράνης και εντάσσεται στην Κοινότητα Χαλαζονίου, που είχε ως έδρα το Χαλαζόνι,[13][14] ως και το 1919,[15] που η Καναλουπού αποσπάται από την κοινότητα αυτή και ορίζεται έδρα της Κοινότητας Καναλουπούς.[16] Η Καναλουπού παρέμεινε έδρα της ομώνυμης κοινότητας, από το 1919 ως το 1956, που το χωριό μετονομάζεται σε Πλάτη και η Κοινότητα σε Κοινότητα Πλάτης,[17] και συνέχισε με το νέο όνομα ως έδρα της Κοινότητας Πλάτης από το 1956 ως το 1997, όταν τότε, στα πλαίσια των αλλαγών που επήλθαν στη τοπική αυτοδιοίκηση, μέσω του σχεδίου «Καποδίστριας», υπήχθη στον κατηργημένο Δήμο Φιλιατρών,[18] ως το 2010. Από το 2011, μετά τις νέες αλλαγές του σχεδίου «Καλλικράτης» ανήκει πλέον στον νέο Δήμο Τριφυλίας.[19][4] Ο δήμος αυτός, συστάθηκε με το Πρόγραμμα Καλλικράτης με την συνένωση των προϋπαρχόντων δήμων Αετού, Αυλώνος, Γαργαλιάνων, Κυπαρισσίας, Φιλιατρών και την κοινότητα Τριπύλας. ΑΠΟ http://www.hellenicaworld.com/Greece/Geo/gr/PlatiMessinias.html

Τρίτη 2 Μαΐου 2023

Στην ψηφιακή εποχή οδεύουν οι τράπεζες- Ψηφιακές σχεδόν όλες οι υπηρεσίες συναλλαγών

Φωτογραφία: Shutterstock

NEWSROOM IEFIMERIDA.GR
30/04/2023  17:34


Το ελληνικό τραπεζικό σύστημα έχει κάνει σημαντικά βήματα στην ψηφιακή εποχή.

Το εγχώριο τραπεζικό σύστημα δίνει τη δυνατότητα στους συναλλασσόμενους να

πραγματοποιούν το σύνολο σχεδόν των συναλλαγών τους, εφόσον το επιθυμούν, ψηφιακά χωρίς την παρουσία τους στο κατάστημα.

Με τα προγράμματα ψηφιακού τους μετασχηματισμού να βρίσκονται σε προχωρημένο επίπεδο, οι τράπεζες αντιμετωπίζουν και τον ανταγωνισμό που έχει προκύψει τα τελευταία χρόνια από τους καλούμενους τρίτους παίκτες που έχουν εισέλθει δυναμικά τόσο διεθνώς όσο και στην χώρα μας σε επιμέρους τομείς πληρωμών και υπηρεσιών που μέχρι πρόσφατα ήταν αποκλειστικό σχεδόν θέμα του τραπεζικού συστήματος. Σε ποιο όμως συγκεκριμένο στάδιο βρίσκονται σήμερα οι τράπεζες στον τομέα ψηφιοποίησης και γιατί θα αντέξουν στην είσοδο νέων παικτών; Τι έχουν να περιμένουν οι πελάτες; Ποιες υπηρεσίες γνωρίζουν ανάπτυξη;

Η σημασία των πληρωμών μέσω IRIS

Όπως ανέφερε, από το βήμα του Φόρουμ των Δελφών, ο Chief Digital Officer της Alpha Bank, Μιχάλης Τσαρμπόπουλος είναι γεγονός ότι βλέπουμε ολοένα και περισσότερες εφαρμογές κοινωνικής δικτύωσης, ανταλλαγής μηνυμάτων κ.λπ. να προσθέτουν υπηρεσίες με βασικότερη αυτή της μεταφοράς αξίας, της έκδοσης χρεωστικής κάρτας και της πληρωμής λογαριασμών. Επί της ουσίας όμως, όπως ανέφερε, μέχρι σήμερα, δεν έχουμε δει κάποια τέτοια εταιρεία να προσφέρει μία πραγματικά νέα υπηρεσία, μία πραγματική καινοτομία που δεν προσφέρεται ήδη από τις τράπεζες εδώ και χρόνια, και μάλιστα πάνω από πραγματικούς τραπεζικούς λογαριασμούς που καλύπτονται και από το πλαίσιο εγγύησης των καταθέσεων.

Αναφέρθηκε χαρακτηριστικά το IRIS payments, επισημαίνοντας ότι ένας πολίτης μπορεί να στείλει άμεσα χρήματα σε έναν άλλο πολίτη ή σε έναν επαγγελματία, γνωρίζοντας μόνο τον αριθμό του κινητού του και φυσικά με την ασφάλεια των καταθέσεων που δεν υπάρχει σε ένα απλό ψηφιακό πορτοφόλι. Αυτή είναι μία υπηρεσία πολύ μεγαλύτερης προστιθέμενης αξίας, καθώς καλύπτει την πραγματική μεταφορά χρημάτων και μάλιστα μεταξύ διαφορετικών τραπεζικών ιδρυμάτων και όχι απλά τη μεταφορά αξίας μεταξύ χρηστών του ίδιου οργανισμού.
Ψηφιακές υπηρεσίες στο 100%

Σήμερα μέσα από τις εφαρμογές των τραπεζών, ένας πελάτης έχει πολύ πιο ολοκληρωμένη εξυπηρέτηση, καθώς μπορεί να κάνει εμβάσματα προς όλες τις χώρες και τις τράπεζες του κόσμου, να πληρώσει όποιον λογαριασμό θέλει, να εκδώσει χρεωστικές ή πιστωτικές κάρτες, να ψηφιοποιήσει τις κάρτες του και να τις συνδέσει με ψηφιακά πορτοφόλια, να αποκτήσει προσωπικό δάνειο, να κάνει συναλλαγές επί επενδυτικών προϊόντων, να αποκτήσει ασφαλιστικές καλύψεις κ.λπ.

Μία από τις σημαντικές προκλήσεις που αντιμετωπίζουν πλέον οι τράπεζες, ανέφερε ο Chief Digital Officer της Alpha Bank, Μιχάλης Τσαρμπόπουλος είναι σχεδιαστικής φύσεως στο ψηφιακό περιβάλλον των λύσεων που προσφέρουν κάτι μεταξύ τέχνης και επιστήμης, ώστε οι πελάτες, από ένα μεγάλο εύρος προϊόντων και υπηρεσιών, να μπορούν εύκολα και γρήγορα να μπορούν εύκολα και γρήγορα να τις βρίσκουν και να τις χρησιμοποιήσουν

Εστιάζοντας στην Alpha Bank επισήμανε ότι έχει σχεδιάσει και εφαρμόζει ένα ολοκληρωμένο πλάνο περαιτέρω εμπλουτισμού των ψηφιακών υπηρεσιών και αναβάθμισης της ψηφιακής εμπειρίας των πελατών της για τα επόμενα χρόνια. Βασικοί πυλώνες αυτού του σχεδίου είναι η ψηφιοποίηση των υπηρεσιών της καθημερινότητας των πελατών στο 100%, η δυνατότητα όλα τα απλά τραπεζικά και τραπεζοασφαλιστικά προϊόντα να παρέχονται μέσα από πλήρως ψηφιοποιημένα ταξίδια, η ενίσχυση της παροχής σύνθετων τραπεζικών υπηρεσιών και προϊόντων (π.χ. διαχείριση περιουσίας, στεγαστικά δάνεια) μέσα από την αξιοποίηση της σύγχρονης τεχνολογίας, όπως π.χ. τηλεδιασκέψεις με χρήση video, ανταλλαγή ψηφιακών εγγράφων και υπογραφών με τους πελάτες, και τέλος ο ανασχεδιασμός και εκσυγχρονισμός των βασικών της ψηφιακών εφαρμογών, τόσο στο web όσο και στο mobile.
Ψηφιακή τραπεζική

Από την πλευρά και η Χριστίνα Θεοφιλίδη, Γενική Διευθύντρια Λιανικής Τραπεζικής της Εθνικής Τράπεζας, τόνισε την εντυπωσιακή πρόοδο που έχει σημειωθεί την τελευταία δεκαετία στην Ευρώπη, με το ποσοστό διείσδυσης της ψηφιακής τραπεζικής να εκτινάσσεται στο 60%, από 35% το 2011. Ειδικά στην Ελλάδα, οι συναλλαγές μέσω ψηφιακών δικτύων αυξήθηκαν σημαντικά, περιορίζοντας αντίστοιχα τις συναλλαγές στα δίκτυα καταστημάτων, που σήμερα εξυπηρετούν μόλις το 3% των εγχρήματων συναλλαγών.

Η Ελλάδα, μαζί με τη Γερμανία και την Ιταλία, βρίσκεται σε ένα επίπεδο χρήσης ψηφιακής τραπεζικής λίγο πάνω από το 50%, ποσοστό το οποίο απέχει από άλλες ευρωπαϊκές χώρες όπως η Γαλλία και η Ισπανία, οι οποίες είναι κοντά στο 68% και ασφαλώς οι σκανδιναβικές χώρες, στις οποίες η ψηφιακή τραπεζική έχει περάσει σε διείσδυση στο κοινό το 85%. Για την ψηφιακή ωριμότητα της Εθνικής Τράπεζας, η κ. Θεοφιλίδη επικαλέστηκε πρόσφατη παγκόσμια έρευνα της Deloitte, στην οποία η Εθνική κατατάσσεται ανάμεσα στις 20 κορυφαίες προτάσεις από σύνολο περίπου 300 τραπεζικών ιδρυμάτων, συμπεριλαμβανομένων παραδοσιακών τραπεζών αλλά και neobanks.

Σήμερα, ανέφερε η κ. Θεοφιλίδη, κάθε Έλληνας μπορεί να γίνει πελάτης της Εθνικής Τράπεζας αποκλειστικά από το κινητό του, να ανοίξει τον πρώτο του λογαριασμό, να αποκτήσει κάθε είδους κάρτα (χρεωστική, προπληρωμένη, πιστωτική), να αιτηθεί και να λάβει σε λίγα λεπτά προσωπικό δάνειο, να επενδύσει σε προθεσμιακές καταθέσεις, αμοιβαία κεφάλαια και μετοχές, να ασφαλίσει τον ίδιο, την οικογένειά του και την περιουσία του.

Big techs και τράπεζες

Αναφορικά με την είσοδο τεχνολογικών κολοσσών, όπως η Apple, στη διάθεση τραπεζικών προϊόντων, η κ. Θεοφιλίδη, εκτίμησε πως είναι μία τάση που θα γίνει πιο έντονη στο μέλλον, καθώς οι συγκεκριμένες εταιρείες κυριαρχούν στην προσφορά υπηρεσιών μέσω κινητών τηλεφώνων.

Η πρόκληση, ωστόσο, δεν έχει να κάνει με το αν μπορούν να προσφέρουν ένα μεμονωμένο προϊόν με πολύ καλή τιμολόγηση. Αυτό μπορούν σίγουρα να το κάνουν, όπως θα μπορούσε και μία νεοσύστατη τράπεζα αν ήθελε να κερδίσει πελατολόγιο. Πρέπει να μελετήσουμε και ήδη κοιτάμε από πολύ κοντά είναι η εμπειρία που οι big tech εταιρίες προσφέρουν στον πελάτη. Εκεί έχουμε πολλά να μάθουμε ως τραπεζικό σύστημα. Και πρέπει να συνεχίσουμε να γινόμαστε καλύτεροι, πιο ανθρωποκεντρικοί και να βελτιώνουμε την εμπειρία του πελάτη που συναλλάσσεται ψηφιακά μαζί μας. Έτσι απαντάμε στην πρόκληση των Big techs, και έτσι αυξάνουμε και την ψηφιακή μας διείσδυση.
Ένα δισ. ευρώ κόστισε η ψηφιακή μετάβαση στις τράπεζες

Για να οδηγηθεί το εγχώριο τραπεζικό σύστημα στην νέα ψηφιακή εποχή οι συνολικές επενδύσεις, σύμφωνα με συγκλίνουσες εκτιμήσεις που έχουν δημοσιοποιηθεί, ξεπέρασαν το ένα δισ. ευρώ και επεκτάθηκαν σε όλη την οργανωτική τους δομή. Τα συγκεκριμένα προγράμματα μετασχηματισμού που είχαν ορίζοντα τουλάχιστον τριετίας βρίσκονται στις περισσότερες των περιπτώσεων σε προχωρημένο στάδιο με τις αλλαγές να είναι πλέον ορατές και στους απλούς συναλλασσομένους, με πιο χαρακτηριστικό παράδειγμα την αλλαγή όψης του φυσικού δικτύου των τραπεζικών καταστημάτων.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

ΑΠΟ https://www.iefimerida.gr/

Δεν υπάρχουν σχόλια: