ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ

ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ
ΤΟΠΟΘΕΣΙΑ: Η Πλάτη βρίσκεται περίπου 9 χιλιόμετρα[4] προς τα βορειοανατολικά των Φιλιατρών σε υψόμετρο 294[1][5] μέτρα και απέχει 10 περίπου χιλιόμετρα από τις ακτές του Ιονίου Πελάγους. ΙΣΤΟΡΙΑ: Το χωριό που βρίσκεται κάτω από το βουνό της Μάλης έχει μακρόχρονη ιστορία. Η παλαιότερη ονομασία του χωριού ήταν Καναλουπού, ενώ ως Πλάτη αναφέρεται από το 1956.[6][7] Πάντως το χωριό συναντάται με την ονομασία Καναλουπού ή Κανελουπού ή Καναλωπού και σε προγενέστερες βιβλιογραφικές πηγές-αναφορές. Ο οικισμός αναφέρεται, σε διάφορες απογραφές των Βενετών Προνοητών της Γαληνοτάτης Δημοκρατίας της Βενετίας, οι οποίες έγιναν στο χρονικό διάστημα της τριακονταετίας (1683/84-1715), κατά την οποία οι Βενετοί κατείχαν την Πελοπόννησο. Η Καναλουπού (Canalupu), ανήκε, το 1689, στην επαρχία της Αρκαδίας (ή Αρκαδιάς, δηλαδή την περιοχή της σημερινής Κυπαρισσίας), η οποία ήταν μια από τις 4 επαρχίες, στις οποίες χωριζόταν τότε το διαμέρισμα της Μεθώνης (επαρχία Φαναριού, επαρχία Αρκαδιάς, επαρχία Ναβαρίνου και επαρχία Μεθώνης).[8] Η Καναλουπού προσαρτήθηκε στον παλαιό Δήμο Εράνης το 1835,[9] ενώ αναφέρεται, το 1853 στον β΄ τόμο των «Ελληνικών» του Ιάκωβου Ρίζου Ραγκαβή ως χωριό του Δήμου Εράνης της Επαρχίας Τριφυλίας με πληθυσμό 115 κατοίκων, με βάση την απογραφή του 1851.[10] Το 1899 μεταφέρεται από το Νομό Μεσσηνίας και υπάγεται στον Νομό Τριφυλίας,[11] για μια περίπου δεκαετία, ως το 1909, που επανέρχεται ξανά στον Νομό Μεσσηνίας,[12] ως οικισμός της Επαρχίας Τριφυλίας. Το 1912 το χωριό της Καναλουπούς αποσπάται από τον Δήμο Εράνης και εντάσσεται στην Κοινότητα Χαλαζονίου, που είχε ως έδρα το Χαλαζόνι,[13][14] ως και το 1919,[15] που η Καναλουπού αποσπάται από την κοινότητα αυτή και ορίζεται έδρα της Κοινότητας Καναλουπούς.[16] Η Καναλουπού παρέμεινε έδρα της ομώνυμης κοινότητας, από το 1919 ως το 1956, που το χωριό μετονομάζεται σε Πλάτη και η Κοινότητα σε Κοινότητα Πλάτης,[17] και συνέχισε με το νέο όνομα ως έδρα της Κοινότητας Πλάτης από το 1956 ως το 1997, όταν τότε, στα πλαίσια των αλλαγών που επήλθαν στη τοπική αυτοδιοίκηση, μέσω του σχεδίου «Καποδίστριας», υπήχθη στον κατηργημένο Δήμο Φιλιατρών,[18] ως το 2010. Από το 2011, μετά τις νέες αλλαγές του σχεδίου «Καλλικράτης» ανήκει πλέον στον νέο Δήμο Τριφυλίας.[19][4] Ο δήμος αυτός, συστάθηκε με το Πρόγραμμα Καλλικράτης με την συνένωση των προϋπαρχόντων δήμων Αετού, Αυλώνος, Γαργαλιάνων, Κυπαρισσίας, Φιλιατρών και την κοινότητα Τριπύλας. ΑΠΟ http://www.hellenicaworld.com/Greece/Geo/gr/PlatiMessinias.html

Κυριακή 16 Οκτωβρίου 2022

Τι κάνουμε αν δεν παίρνει μπρος ο κινητήρας;


9 Oct 2022

Το χειρότερο πράγμα που μπορεί να συμβεί σε κάθε οδηγό και μάλιστα τελείως ξαφνικά, είναι να «νεκρώσει» το αυτοκίνητο. Δηλαδή να μπει μέσα, να γυρίζει το κλειδί ή να πατά

το κουμπί και το αυτοκίνητο να μην παίρνει μπρος καθόλου, ή να μοιάζει λες και είναι εξαντλημένο. Σε αυτές τις περιπτώσεις, ο συνήθης ύποπτος είναι η αποφορτισμένη μπαταρία, είτε γιατί είναι πολυκαιρισμένη, ή γιατί μπορεί να ξεχάστηκε κάποιο φως.

Ας δούμε παρακάτω αναλυτικά, ποια είναι η διαδικασία εκκίνησης με καλώδια:

1. Τοποθετήστε τα αυτοκίνητα αρκετά κοντά ώστε τα καλώδια να φτάνουν, αλλά χωρίς να έχουν επαφή.

2. Αποφύγετε ανεμιστήρες ή άλλα κινούμενα μέρη στο χώρο του κινητήρα, καθ’ όλη τη διάρκεια, ακόμα και αν τα αυτοκίνητα είναι εκτός λειτουργίας.

3. Απενεργοποιήστε όλες τις ηλεκτρικές συσκευές, όπως ραδιόφωνο, φώτα, κλιματισμό κ.λπ. Το κιβώτιο ταχυτήτων πρέπει να είναι στη θέση νεκράς για το μηχανικό κιβώτιο ή P για τα αυτόματα. Σηκώστε το χειρόφρενο (ή το διακόπτη) και σβήστε και τα δύο αυτοκίνητα.

4. Συνδέστε τα καλώδια με τον εξής τρόπο: Πρώτα συνδέστε το ένα άκρο του ενός καλωδίου στο κόκκινο με το θετικό πόλο (+) της αποφορτισμένης μπαταρίας. Κατόπιν συνδέστε το άλλο άκρο του καλωδίου στο κόκκινο, θετικό πόλο της μπαταρίας εκκίνησης.

5. Συνδέστε το άλλο άκρο του δεύτερου καλωδίου στη μαύρη, αρνητική (-) γείωση του αυτοκινήτου σας. Μην αφήνετε τα καλώδια εκκίνησης να έρθουν σε επαφή με οτιδήποτε εκτός από τους σωστούς πόλους μπαταρίας ή τη σωστή γείωση. Μη σκύβετε πάνω από την μπαταρία όταν κάνετε συνδέσεις.

6. Ξεκινήστε τον κινητήρα του βοηθητικού οχήματος και αφήστε τον να λειτουργεί στις περίπου 2.000 σ.α.λ. για λίγα λεπτά Στη συνέχεια ξεκινήστε το αυτοκίνητό σας.

 7. Αποσυνδέστε τα καλώδια με ακριβώς την αντίστροφη φορά από τη σειρά φόρτισης: α) Αποσυνδέστε το καλώδιο από τη μαύρη, αρνητική (-) γείωση του αυτοκινήτου σας, β) Αποσυνδέστε το άλλο άκρο του καλωδίου από τη μαύρη, αρνητική γείωση στη μπαταρία εκκίνησης, γ) Αποσυνδέστε το δεύτερο καλώδιο από το κόκκινο θετικό πόλο (+) της μπαταρίας εκκίνησης και δ) Αποσυνδέστε το άλλο άκρο του καλωδίου από το κόκκινο θετικό πόλο (+) του αυτοκινήτου σας.

Αν το αυτοκίνητο δεν παίρνει μπρος μετά από μερικές προσπάθειες, τότε το πιθανότερο είναι να έχει «πέσει» τελείως η μπαταρία και να χρειάζεται μια καινούργια. Καλέστε οδική βοήθεια για να προσφέρει τις «πρώτες βοήθειες» και αν χρειαστεί να μεταφέρει το αυτοκίνητο σε συνεργείο.

ΑΠΟ https://www.autogreeknews.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια: