Κυριακή, 27-Μαρ-2022 16:00
Tης Αναστασίας Βαμβακά
Οι αυστηροί κανόνες ελέγχου του κορονοϊού που έχουν εφαρμοστεί σε πολλά μέρη της Κίνας έχουν επηρεάσει τη βιομηχανία σε μια περίοδο που οι ιδιοκτήτες φορτίου και οι
μεταφορείς είναι έτοιμοι να ξεκινήσουν την κύρια σεζόν για τη μεταφορά προϊόντων, μεταξύ Απριλίου και Ιουλίου. Η Mediterranean Shipping Co. σχεδιάζει παρακάμψεις τού "Ασία - Βόρεια Ευρώπη" λόγω της συνεχιζόμενης συμφόρησης και των καθυστερήσεων των χρονοδιαγραμμάτων σε όλη την εφοδιαστική αλυσίδα."Αυτή η εποχή του χρόνου είναι κρίσιμη για τις περισσότερες εταιρείες, καθώς αρχίζουν να αποστέλλουν φρέσκια παραγωγή στο πλαίσιο της προετοιμασίας της πρώιμης περιόδου αιχμής", ανέφερε το Container xChange σε έκθεση. "Τα lockdown στην Κίνα δεν θα είναι απλώς μια επιβράδυνση της παραγωγής, αλλά και μια επιβράδυνση της κίνησης των φορτίων, και τα δύο θα είναι επιζήμια για την αλυσίδα εφοδιασμού".
Με τα εργοστάσια να αναγκάζονται να κλείσουν και να ισχύουν ταξιδιωτικοί περιορισμοί, τα φορτηγά και οι λιμενικές υπηρεσίες έχουν ήδη διακοπεί. Οι μεταφορείς εμπορευματοκιβωτίων έχουν ήδη προειδοποιήσει για μεγαλύτερο χρόνο αναμονής σε λιμάνια όπως το Yantian και το Shekou του Shenzhen. Τα αυστηρά προληπτικά μέτρα σε ορισμένες σημαντικές πόλεις-λιμάνια της Κίνας, όπως το Shenzhen, η Σανγκάη και το Ningbo, οδήγησαν σε απόσυρση κρατήσεων και καθυστερήσεις στον ελλιμενισμό πλοίων.
Τα δεδομένα της Lloyd's List Intelligence δείχνουν ότι το επίπεδο συμφόρησης στα λιμάνια του Shenzhen και του Χονγκ Κονγκ έχει αυξηθεί απότομα τις τελευταίες ημέρες. Από τις 23 Μαρτίου 113 πλοία που μεταφέρουν containers βρίσκονται αγκυροβολημένα στα δύο λιμάνια, από 88 που εντοπίστηκαν πριν από δύο ημέρες, ενώ στις 15 Μαρτίου ήταν 50. Η ουρά πλοίων έξω από τη Σανγκάη-Ningbo και το Κινγκντάο έχει μειωθεί στα 120 και 21 πλοία αντίστοιχα, από 130 πλοία για τη Σανγκάη και το Ningbo και 24 για το Κινγκντάο.
Εάν τα lockdown και η συνακόλουθη συμφόρηση επιμείνουν στην Κίνα, το εργοστάσιο του κόσμου, θα υπάρξει αντίκτυπος στις αποστολές των ΗΠΑ.
"Μακροπρόθεσμα, αυτό θα προσθέσει περισσότερο χάος, καθώς οι τιμές ανεβαίνουν υψηλότερα, η χωρητικότητα περιορίζεται και οι αποστολές καθυστερούν", δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της Container xChange, Johannes Schlingmeier.
Επιπλέον, οι διαπραγματεύσεις για τις συμβάσεις μεταξύ των συνδικάτων και λιμανιών στη Δυτική Ακτή των ΗΠΑ, οι οποίες πρόκειται να λήξουν στα τέλη Ιουνίου, θα μπορούσαν επίσης να παρατείνουν τη συμφόρηση του λιμανιού και να περιπλέξουν την κυκλοφορία Κίνας-ΗΠΑ. "Τα σχόλια από τους Βορειοαμερικανούς συναδέλφους μας, τη λιμενική βιομηχανία και πολλούς από τους πελάτες μας είναι ότι οι προσδοκίες δεν είναι τόσο υψηλές ώστε [το ζήτημα] να μπορεί να επιλυθεί εύκολα", είπε ο διευθύνων σύμβουλος της Ocean Network Express, Τζέρεμι Νίξον. "Μπορεί να δούμε κάποια επιβράδυνση στην παραγωγικότητα ή καθυστερήσεις που σχετίζονται με τις διαπραγματεύσεις [της Ένωσης] κατά τον Ιούνιο, τον Ιούλιο και τον Αύγουστο". Πρόσθεσε ότι οι πελάτες του προσπαθούσαν ήδη να προηγηθούν της καμπύλης φέρνοντας περισσότερο φορτίο στην Ανατολική Ακτή, η οποία αποτελεί πλέον ισχυρό παράγοντα για τη ζήτηση κρατήσεων. Ο κ. Schlingmeier είπε ότι οι φορτωτές θα πρέπει να προγραμματίσουν το φορτίο τους πολύ πιο νωρίς φέτος λόγω των πιθανών κινδύνων και από τις δύο πλευρές.
"Ακολουθώντας την αναλογία ότι τα εμπορευματοκιβώτια από την Κίνα θα φτάσουν στα λιμάνια των ΗΠΑ περίπου την ίδια ώρα τον Ιούλιο-Αύγουστο, θα αντιμετωπίσουν επιδεινωμένη συμφόρηση στα λιμάνια της Δυτικής Ακτής των ΗΠΑ, καθώς και στα λιμάνια της Ανατολικής Ακτής, που ήδη δυσκολεύονται να χειριστούν την κίνηση".
Οι Έλληνες εφοπλιστές
Όπως προκύπτει από τα τελευταία στοιχεία για τις Top-300 ναυτιλιακές εταιρείες ελληνικών συμφερόντων, σύμφωνα με τον αριθμό των πλοίων που διαχειρίζονται, 20 ελληνικές ναυτιλιακές εταιρείες ελέγχουν περισσότερα από 500 πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, οι οποίες διαθέτουν στόλους υπερσύγχρονων, ταχύτατων και οικολογικών πλοίων.
Eβδομήντα δύο πλοία ελέγχει η Costamare του Kωστή Kωνσταντακόπουλου, 63 η Danaos Corp. του Γιάννη Kούστα, 56 η Technomar του Γιώργου Γιουρούκου και 52 η Lomar του Γιώργου Λογοθέτη. Mε 46 πλοία ακολουθεί η Navios Maritime Containers του ομίλου Navios της Aγγελικής Φράγκου και 40 η Contships του Nικόλα Πατέρα. H Chartworld του Παντελή Kολλάκη διαθέτει 24 πλοία, η V.Ships του Kώστα Kόντε 20, ενώ 19 containerships ελέγχει η Capital του Bαγγέλη Mαρινάκη και 15 η Aeolos του Γεώργιου Eμπειρίκου.
Tην επόμενη δεκάδα απαρτίζουν η Eurobulk του Aριστείδη Πίττα με 15 πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, η Conbulk του Δημήτρη Δαλακούρα με 14 containerships, η Cyprus Sea Lines του Aνδρέα Xατζηγιάννη με 13, η Enesel του Nικόλα Λαιμού με 10, η Goldenport του Πάρη Δράγνη με 10 πλοία. Eπίσης η Cape Shipping της Eυγενίας Aνδριανοπούλου με 9 containerships, η Cosmoship του Nίκου Σάββα με επίσης 9 πλοία, η Element Shipping του Δημήτρη Λεμονίδη με 7 πλοία, η Allseas του Mιχάλη Mποντούρογλου με 4 και η Dioryx Maritime του Δημήτρη Παπαδημητρίου με 4 πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων.
Ταυτόχρονα, όμως, ενισχύουν τους στόλους τους, καθώς ήδη έχουν κλείσει οι πρώτες παραγγελίες νέων πλοίων στα ναυπηγεία της Κορέας. Την παραγγελία ναυπήγησης τριών ακόμα πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, μεταφορικής ικανότητας 1.800 κουτιών το καθένα, έδωσε ο Βαγγέλης Μαρινάκης μέσω της εταιρείας του Capital Maritime and Trading, συνολικής αξίας 96 εκατομμυρίων δολαρίων. Μόλις την προηγούμενη εβδομάδα ο Αριστείδης Πίττας και η Euroseas υπέγραψαν συμβόλαιο για την κατασκευή τριών feeders, χωρητικότητας 1.800 TEUs , τα οποία θα είναι σχεδιασμένα με eco προδιαγραφές, συνολικού κόστους περίπου στα 102 εκατ. δολάρια.
ΑΠΟ https://www.capital.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου