ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ

ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ
ΤΟΠΟΘΕΣΙΑ: Η Πλάτη βρίσκεται περίπου 9 χιλιόμετρα[4] προς τα βορειοανατολικά των Φιλιατρών σε υψόμετρο 294[1][5] μέτρα και απέχει 10 περίπου χιλιόμετρα από τις ακτές του Ιονίου Πελάγους. ΙΣΤΟΡΙΑ: Το χωριό που βρίσκεται κάτω από το βουνό της Μάλης έχει μακρόχρονη ιστορία. Η παλαιότερη ονομασία του χωριού ήταν Καναλουπού, ενώ ως Πλάτη αναφέρεται από το 1956.[6][7] Πάντως το χωριό συναντάται με την ονομασία Καναλουπού ή Κανελουπού ή Καναλωπού και σε προγενέστερες βιβλιογραφικές πηγές-αναφορές. Ο οικισμός αναφέρεται, σε διάφορες απογραφές των Βενετών Προνοητών της Γαληνοτάτης Δημοκρατίας της Βενετίας, οι οποίες έγιναν στο χρονικό διάστημα της τριακονταετίας (1683/84-1715), κατά την οποία οι Βενετοί κατείχαν την Πελοπόννησο. Η Καναλουπού (Canalupu), ανήκε, το 1689, στην επαρχία της Αρκαδίας (ή Αρκαδιάς, δηλαδή την περιοχή της σημερινής Κυπαρισσίας), η οποία ήταν μια από τις 4 επαρχίες, στις οποίες χωριζόταν τότε το διαμέρισμα της Μεθώνης (επαρχία Φαναριού, επαρχία Αρκαδιάς, επαρχία Ναβαρίνου και επαρχία Μεθώνης).[8] Η Καναλουπού προσαρτήθηκε στον παλαιό Δήμο Εράνης το 1835,[9] ενώ αναφέρεται, το 1853 στον β΄ τόμο των «Ελληνικών» του Ιάκωβου Ρίζου Ραγκαβή ως χωριό του Δήμου Εράνης της Επαρχίας Τριφυλίας με πληθυσμό 115 κατοίκων, με βάση την απογραφή του 1851.[10] Το 1899 μεταφέρεται από το Νομό Μεσσηνίας και υπάγεται στον Νομό Τριφυλίας,[11] για μια περίπου δεκαετία, ως το 1909, που επανέρχεται ξανά στον Νομό Μεσσηνίας,[12] ως οικισμός της Επαρχίας Τριφυλίας. Το 1912 το χωριό της Καναλουπούς αποσπάται από τον Δήμο Εράνης και εντάσσεται στην Κοινότητα Χαλαζονίου, που είχε ως έδρα το Χαλαζόνι,[13][14] ως και το 1919,[15] που η Καναλουπού αποσπάται από την κοινότητα αυτή και ορίζεται έδρα της Κοινότητας Καναλουπούς.[16] Η Καναλουπού παρέμεινε έδρα της ομώνυμης κοινότητας, από το 1919 ως το 1956, που το χωριό μετονομάζεται σε Πλάτη και η Κοινότητα σε Κοινότητα Πλάτης,[17] και συνέχισε με το νέο όνομα ως έδρα της Κοινότητας Πλάτης από το 1956 ως το 1997, όταν τότε, στα πλαίσια των αλλαγών που επήλθαν στη τοπική αυτοδιοίκηση, μέσω του σχεδίου «Καποδίστριας», υπήχθη στον κατηργημένο Δήμο Φιλιατρών,[18] ως το 2010. Από το 2011, μετά τις νέες αλλαγές του σχεδίου «Καλλικράτης» ανήκει πλέον στον νέο Δήμο Τριφυλίας.[19][4] Ο δήμος αυτός, συστάθηκε με το Πρόγραμμα Καλλικράτης με την συνένωση των προϋπαρχόντων δήμων Αετού, Αυλώνος, Γαργαλιάνων, Κυπαρισσίας, Φιλιατρών και την κοινότητα Τριπύλας. ΑΠΟ http://www.hellenicaworld.com/Greece/Geo/gr/PlatiMessinias.html

Τρίτη 29 Μαρτίου 2022

Τέλη Κυκλοφορίας με το μήνα: Πότε ανοίγει η πλατφόρμα

Έσοδα για το δημόσιο ταμείο αλλά και ευκαιρία σε 120.000 ιδιοκτήτες να άρουν την ακινησία των οχημάτων τους δίνει η ρύθμιση, που έχει γίνει κανόνας τα τελευταία χρόνια και αφορά την πληρωμής των τελών κυκλοφορίας με τον μήνα.

Μπορεί τα καύσιμα να σπάνε το ένα ρεκόρ μετά το άλλο, κάνοντας τη χρήση “ΙΧ” ακριβό “σπορ,  ωστόσο νωρίτερα φέτος προγραμματίζει το οικονομικό επιτελείο να θέσει σε εφαρμογή τη ρύθμιση πληρωμής των τελών κυκλοφορίας με τον μήνα. Έτσι αντί για το Μάιο, προγραμματίζεται να ανοίξει η σχετική πλατφόρμα τον Απρίλιο κι έτσι περισσότεροι από 120.000 ιδιοκτήτες οχημάτων, οι οποίοι στα τέλη Φεβρουαρίου είχαν θέσει σε ακινησία τα οχήματα τους μη πληρώνοντας τα τέλη κυκλοφορίας του 2022, έχουν την ευκαιρία να αποκτήσουν και πάλι δικαίωμα κυκλοφορίας πληρώνοντας τέλη με το μήνα. 

Συγκεκριμένα όπως δήλωσε το Σάββατο στην πρωινή ζώνη του MEGA ο υπουργός Οικονομικών Χρήστος Σταϊκούρας, σε συνεργασία και με τον υφυπουργό Οικονομικών κ. Απόστολο Βεσυρόπουλο, ετοιμάζεται σχετική νομοθετική διάταξη η οποία θα δίνει τη δυνατότητα στους φορολογούμενους – κατόχους οχημάτων να προχωρήσουν στη ψηφιακή άρση της ακινησίας πληρώνοντας τέλη ανάλογα με τους μήνες που θέλουν να κυκλοφορήσουν το όχημά τους, χωρίς μάλιστα να επιβαρυνθούν με πέναλτι.

Ουσιαστικά, δύο μήνες (Φεβρουάριος 2022) μετά την εκπνοή της προθεσμίας για τα τέλη, που έδωσε όσους δε θέλησαν να πληρώσουν, μικρή παράταση “ατελούς” κυκλοφορίας,  εν όψει της αναζήτησης εσόδων λόγω των “σφιχτών” δημοσιονομικών δεδομένων, το μέτρο επισπεύδεται, ώστε να τονώσει τα κρατικά ταμεία αλλά και να διευκολύνει όσους θέλουν να ξαναβάλουν το όχημά τους στο δρόμο. 

Το αντίτιμο

Όπως και πέρυσι λοιπόν οι κάτοχοι των οχημάτων θα μπορούν με αίτηση στην ειδική πλατφόρμα της ΑΑΔΕ να συμπληρώνουν τα προσωπικά τους στοιχεία και τα στοιχεία του οχήματος και αφού καταβάλουν τα δωδεκατημόρια των ετησίων τελών κυκλοφορίας που αντιστοιχούν στους μήνες της άρσης ακινησίας, θα μπορούν να επανατοποθετήσουν τις πινακίδες στα αυτοκίνητά τους και να τα κυκλοφορήσουν. Ωστόσο η άρση της ακινησίας των οχημάτων θα μπορεί να γίνει μόνο μια φορά εντός του έτους και για όσο διάστημα οριστεί αρχικά. Μοναδική περίπτωση, για την εκ νέου άρση της ακινησίας είναι εφόσον καταβληθούν τα ετήσια τέλη κυκλοφορίας αφαιρουμένου του ποσού των τελών κυκλοφορίας που έχει αναλογικά ήδη καταβληθεί.

Έτσι για ένα όχημα που ο ιδιοκτήτης του θέλει να το κυκλοφορήσει για δυο μήνες θα πληρώσει τα 2/12 των ετήσιων τελών που αναλογούν στο ΙΧ του. 

Έτσι, για παράδειγμα ένας ιδιοκτήτης αυτοκινήτου 1.549-1.738 κ.εκ. με ετήσια τέλη 280€ που θα θελήσει να θέσει σε κυκλοφορία το όχημα του για τρεις μήνες θα επιβαρυνθεί με τέλη 46,66 ευρώ.

Υπενθυμίζεται ότι  εάν κάποιος μετά την παρέλευση του διαστήματος που έχει πληρώσει, δεν καταθέσει και πάλι τις πινακίδες τότε το πρόστιμο θα είναι βαρύ. 

Επίσης, σημειώνεται ότι  η άρση της ακινησίας γίνεται ηλεκτρονικά μέσω της πλατφόρμας myCar της ΑΑΔΕ. Κάνοντας χρήση των κωδικών TAXISnet, οι ιδιοκτήτες των οχημάτων θα εισέρχονται στην πλατφόρμα θα επιλέγουν το όχημα που είναι σε ψηφιακή ακινησία και θα πληρώνουν τα τέλη κυκλοφορίας για τους μήνες που θέλουν. Στη συνέχεια θα γίνεται αυτόματος έλεγχος εάν το όχημα είναι ασφαλισμένο και στο τέλος θα υποβάλλεται το αίτημα για άρση της ακινησίας.

Ακολουθήστε το News247.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

ΑΠΟ https://www.news247.gr/

Δεν υπάρχουν σχόλια: