ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ

ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ
ΤΟΠΟΘΕΣΙΑ: Η Πλάτη βρίσκεται περίπου 9 χιλιόμετρα[4] προς τα βορειοανατολικά των Φιλιατρών σε υψόμετρο 294[1][5] μέτρα και απέχει 10 περίπου χιλιόμετρα από τις ακτές του Ιονίου Πελάγους. ΙΣΤΟΡΙΑ: Το χωριό που βρίσκεται κάτω από το βουνό της Μάλης έχει μακρόχρονη ιστορία. Η παλαιότερη ονομασία του χωριού ήταν Καναλουπού, ενώ ως Πλάτη αναφέρεται από το 1956.[6][7] Πάντως το χωριό συναντάται με την ονομασία Καναλουπού ή Κανελουπού ή Καναλωπού και σε προγενέστερες βιβλιογραφικές πηγές-αναφορές. Ο οικισμός αναφέρεται, σε διάφορες απογραφές των Βενετών Προνοητών της Γαληνοτάτης Δημοκρατίας της Βενετίας, οι οποίες έγιναν στο χρονικό διάστημα της τριακονταετίας (1683/84-1715), κατά την οποία οι Βενετοί κατείχαν την Πελοπόννησο. Η Καναλουπού (Canalupu), ανήκε, το 1689, στην επαρχία της Αρκαδίας (ή Αρκαδιάς, δηλαδή την περιοχή της σημερινής Κυπαρισσίας), η οποία ήταν μια από τις 4 επαρχίες, στις οποίες χωριζόταν τότε το διαμέρισμα της Μεθώνης (επαρχία Φαναριού, επαρχία Αρκαδιάς, επαρχία Ναβαρίνου και επαρχία Μεθώνης).[8] Η Καναλουπού προσαρτήθηκε στον παλαιό Δήμο Εράνης το 1835,[9] ενώ αναφέρεται, το 1853 στον β΄ τόμο των «Ελληνικών» του Ιάκωβου Ρίζου Ραγκαβή ως χωριό του Δήμου Εράνης της Επαρχίας Τριφυλίας με πληθυσμό 115 κατοίκων, με βάση την απογραφή του 1851.[10] Το 1899 μεταφέρεται από το Νομό Μεσσηνίας και υπάγεται στον Νομό Τριφυλίας,[11] για μια περίπου δεκαετία, ως το 1909, που επανέρχεται ξανά στον Νομό Μεσσηνίας,[12] ως οικισμός της Επαρχίας Τριφυλίας. Το 1912 το χωριό της Καναλουπούς αποσπάται από τον Δήμο Εράνης και εντάσσεται στην Κοινότητα Χαλαζονίου, που είχε ως έδρα το Χαλαζόνι,[13][14] ως και το 1919,[15] που η Καναλουπού αποσπάται από την κοινότητα αυτή και ορίζεται έδρα της Κοινότητας Καναλουπούς.[16] Η Καναλουπού παρέμεινε έδρα της ομώνυμης κοινότητας, από το 1919 ως το 1956, που το χωριό μετονομάζεται σε Πλάτη και η Κοινότητα σε Κοινότητα Πλάτης,[17] και συνέχισε με το νέο όνομα ως έδρα της Κοινότητας Πλάτης από το 1956 ως το 1997, όταν τότε, στα πλαίσια των αλλαγών που επήλθαν στη τοπική αυτοδιοίκηση, μέσω του σχεδίου «Καποδίστριας», υπήχθη στον κατηργημένο Δήμο Φιλιατρών,[18] ως το 2010. Από το 2011, μετά τις νέες αλλαγές του σχεδίου «Καλλικράτης» ανήκει πλέον στον νέο Δήμο Τριφυλίας.[19][4] Ο δήμος αυτός, συστάθηκε με το Πρόγραμμα Καλλικράτης με την συνένωση των προϋπαρχόντων δήμων Αετού, Αυλώνος, Γαργαλιάνων, Κυπαρισσίας, Φιλιατρών και την κοινότητα Τριπύλας. ΑΠΟ http://www.hellenicaworld.com/Greece/Geo/gr/PlatiMessinias.html

Κυριακή 13 Φεβρουαρίου 2022

Πώς οδηγούμε με ασφάλεια το χειμώνα


14 Feb 2021

Ο χειμώνας έχει μπει για τα καλά και οι χαμηλές θερμοκρασίες ανήκουν πλέον στην καθημερινότητά μας. Οι περισσότεροι οδηγοί, ανεξάρτητα από την εμπειρία που κουβαλάει

ο καθένας πίσω από το τιμόνι, δεν αισθάνονται ιδιαίτερα άνετα αυτή την εποχή αφού μπορεί να συναντήσουν χιόνι, πάγο, «μαύρο πάγο» τις πρωινές ώρες και στα σημεία που δεν βλέπει ο ήλιος, θυελλώδεις ανέμους, έναν εκτυφλωτικό ήλιο χαμηλά στον ορίζοντα και, φυσικά, τους πατροπαράδοτους πλημμυρισμένους δρόμους.

Είναι χαρακτηριστικό πως μελέτες στην Μεγάλη Βρετανία έδειξαν πως περισσότεροι από τους μισούς θανάτους στον αυτοκινητόδρομο προκαλούνται νυχτερινές ώρες με βροχή, χιόνι ή πάγο, ενώ αντίστοιχα είναι τα ποσοστά των θανατηφόρων ατυχημάτων σε κατοικημένες περιοχές. Η υπερβολική ταχύτητα για τις δεδομένες συνθήκες είναι ο σημαντικότερος παράγοντας σε όλα τα χειμερινά ατυχήματα και κάτι που αφορά κυρίως νέους, αρχάριους οδηγούς. Σχετική έκθεση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής αναφέρει ότι ο μέσος νέος οδηγός έχει μεγαλύτερες πιθανότητες εμπλοκής σε ατύχημα από τις 8 το βράδυ έως τις 2 τα ξημερώματα, κυρίως τα βράδια της Παρασκευής και του Σαββάτου (αυτά πριν τα lockdown βέβαια) και σε μέρη όπου επικρατεί σκοτάδι.

Σύμφωνα με έκθεση του Παρατηρητηρίου Οδικής Ασφάλειας (RSO – Road Safety Observatory), η έλλειψη οργάνωσης είναι ο λόγος για τον οποίον οι περισσότεροι νέοι οδηγοί εμπλέκονται σε ατύχημα.Με άλλα λόγια, είτε υπάρχει ανεπάρκεια γνώσεων ή οι γνώσεις που έχουν οι οδηγοί/αναβάτες δεν ανταποκρίνονται στην πραγματικότητα. Και όλα αυτά οφείλονται στην απειρία τους. Ενδεικτικά αναφέρεται πως ο αριθμός των θανάτων πεζών στην Ευρώπη αυξάνεται ανάμεσα στους μήνες Οκτώβριο και Μάρτιο συγκριτικά με οποιαδήποτε άλλη εποχή του χρόνου.

Φυσικά οι οδηγοί δεν είναι μόνοι τους απέναντι στις αντιξοότητες και τις παγίδες που κρύβουν οι χειμωνιάτικες μετακινήσεις. Μερικές απλές ενέργειες μπορούν να κάνουν την ζωή μας ευκολότερη και ασφαλέστερη.

  • Καθαρίζουμε τα παράθυρα, τους προβολείς και τα πίσω φώτα του αυτοκινήτου ώστε να έχουμε καλύτερη ορατότητα εμείς και να είμαστε καλύτερα ορατοί από τους άλλους, ιδιαίτερα στο φρενάρισμα.
  • Ελαττώνουμε ταχύτητα και δίνουμε στον εαυτό μας επαρκή χώρο να ακινητοποιήσει το αυτοκίνητο. Όταν ο δρόμος είναι χιονισμένος ή ολισθηρός, το κάθε εκατοστό μετρά. Όταν ο δρόμος είναι πλημμυρισμένος και πλησιάζουμε σε μεγάλες λίμνες με νερό, δεν μιμούμαστε περάσματα WRC αλλά οδηγούμε αργά, με χαμηλή σχέση στο κιβώτιο και υψηλές στροφές στον κινητήρα. Όταν, δε, περάσουμε από το σημείο, δοκιμάζουμε αν «πιάνουν» τα φρένα.
  • Οδηγούμε με «μία κάτω», βελτιστοποιώντας την πρόσφυση καθώς η ταχύτητα του αυτοκινήτου ρεγουλάρεται περισσότερο με τον κινητήρα, αντί για το σύστημα πέδησης.
  • Εξυπακούεται ότι αποφεύγουμε τις απότομες κινήσεις, καθώς οι πιο ελαφριές και απαλές εντολές στο γκάζι, τα φρένα και το τιμόνι βοηθούν στην διατήρηση του ελέγχου του οχήματος.
  • Ακόμα κι αν αυτός χαθεί (ο έλεγχος), δεν πανικοβαλλόμαστε. Διορθώνουμε απαλά με το τιμόνι και «χαϊδεύουμε» το φρένο, αποφεύγοντας τιμονιές και «τσαρουχώματα» που επιδεινώνουν την κατάσταση.
  • Δεν υπερτιμούμε τις δυνατότητες του αυτοκινήτου μας. Αν έχουμε τετρακίνητο μοντέλο, δεν σημαίνει ότι είμαστε άτρωτοι. Οι αλυσίδες πρέπει να είναι πάντα στο πορτμπαγκάζ και να χρησιμοποιούνται κατά το δοκούν, ενώ θα πρέπει να είμαστε φειδωλοί με το γκάζι (τα περάσματα WRC που αναφέραμε και πιο πάνω).

 ΑΠΟ https://www.autogreeknews.gr/

Δεν υπάρχουν σχόλια: