ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ

ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ
ΤΟΠΟΘΕΣΙΑ: Η Πλάτη βρίσκεται περίπου 9 χιλιόμετρα[4] προς τα βορειοανατολικά των Φιλιατρών σε υψόμετρο 294[1][5] μέτρα και απέχει 10 περίπου χιλιόμετρα από τις ακτές του Ιονίου Πελάγους. ΙΣΤΟΡΙΑ: Το χωριό που βρίσκεται κάτω από το βουνό της Μάλης έχει μακρόχρονη ιστορία. Η παλαιότερη ονομασία του χωριού ήταν Καναλουπού, ενώ ως Πλάτη αναφέρεται από το 1956.[6][7] Πάντως το χωριό συναντάται με την ονομασία Καναλουπού ή Κανελουπού ή Καναλωπού και σε προγενέστερες βιβλιογραφικές πηγές-αναφορές. Ο οικισμός αναφέρεται, σε διάφορες απογραφές των Βενετών Προνοητών της Γαληνοτάτης Δημοκρατίας της Βενετίας, οι οποίες έγιναν στο χρονικό διάστημα της τριακονταετίας (1683/84-1715), κατά την οποία οι Βενετοί κατείχαν την Πελοπόννησο. Η Καναλουπού (Canalupu), ανήκε, το 1689, στην επαρχία της Αρκαδίας (ή Αρκαδιάς, δηλαδή την περιοχή της σημερινής Κυπαρισσίας), η οποία ήταν μια από τις 4 επαρχίες, στις οποίες χωριζόταν τότε το διαμέρισμα της Μεθώνης (επαρχία Φαναριού, επαρχία Αρκαδιάς, επαρχία Ναβαρίνου και επαρχία Μεθώνης).[8] Η Καναλουπού προσαρτήθηκε στον παλαιό Δήμο Εράνης το 1835,[9] ενώ αναφέρεται, το 1853 στον β΄ τόμο των «Ελληνικών» του Ιάκωβου Ρίζου Ραγκαβή ως χωριό του Δήμου Εράνης της Επαρχίας Τριφυλίας με πληθυσμό 115 κατοίκων, με βάση την απογραφή του 1851.[10] Το 1899 μεταφέρεται από το Νομό Μεσσηνίας και υπάγεται στον Νομό Τριφυλίας,[11] για μια περίπου δεκαετία, ως το 1909, που επανέρχεται ξανά στον Νομό Μεσσηνίας,[12] ως οικισμός της Επαρχίας Τριφυλίας. Το 1912 το χωριό της Καναλουπούς αποσπάται από τον Δήμο Εράνης και εντάσσεται στην Κοινότητα Χαλαζονίου, που είχε ως έδρα το Χαλαζόνι,[13][14] ως και το 1919,[15] που η Καναλουπού αποσπάται από την κοινότητα αυτή και ορίζεται έδρα της Κοινότητας Καναλουπούς.[16] Η Καναλουπού παρέμεινε έδρα της ομώνυμης κοινότητας, από το 1919 ως το 1956, που το χωριό μετονομάζεται σε Πλάτη και η Κοινότητα σε Κοινότητα Πλάτης,[17] και συνέχισε με το νέο όνομα ως έδρα της Κοινότητας Πλάτης από το 1956 ως το 1997, όταν τότε, στα πλαίσια των αλλαγών που επήλθαν στη τοπική αυτοδιοίκηση, μέσω του σχεδίου «Καποδίστριας», υπήχθη στον κατηργημένο Δήμο Φιλιατρών,[18] ως το 2010. Από το 2011, μετά τις νέες αλλαγές του σχεδίου «Καλλικράτης» ανήκει πλέον στον νέο Δήμο Τριφυλίας.[19][4] Ο δήμος αυτός, συστάθηκε με το Πρόγραμμα Καλλικράτης με την συνένωση των προϋπαρχόντων δήμων Αετού, Αυλώνος, Γαργαλιάνων, Κυπαρισσίας, Φιλιατρών και την κοινότητα Τριπύλας. ΑΠΟ http://www.hellenicaworld.com/Greece/Geo/gr/PlatiMessinias.html

Κυριακή 30 Ιανουαρίου 2022

Πώς ξεπαγώνουμε το αυτοκίνητό μας;


 24 Jan 2022

Οι πολύ χαμηλές θερμοκρασίες σε συνδυασμό με τη χιονόπτωση χρειάζονται ειδική αντιμετώπιση από τους οδηγούς, ακόμα και πριν μπούμε στο αυτοκίνητο. Ειδικά σε μια

χώρα όπως η δική μας, που δεν είμαστε συνηθισμένοι σε τέτοια φαινόμενα (στην πρωτεύουσα, τουλάχιστον, και πέριξ αυτής). Παγωμένα παρμπρίζ και κλειδαριές, κολλημένοι υαλοκαθαριστήρες, βουλωμένα μπεκ στα «πιτσιλιστήρια» και λοιπά χειμωνιάτικα, μπορούν να αντιμετωπιστούν με μερικές απλές κινήσεις.

1. Παγωμένο παρμπρίζ

Το πιο εύκολο είναι να καλύψουμε το παρμπρίζ του αυτοκινήτου εμπρός και πίσω με ειδικό προστατευτικό ή, αν δεν έχουμε, με μία ηλιοπροστασία ή ένα πανί, που θα κρατήσει όλο το χιόνι και θα αφαιρεθεί εύκολα. Αν ο χιονιάς μας πιάσει στον ύπνο ή ξεχαστούμε και το αυτοκίνητο καλυφθεί από τις νιφάδες, ΔΕΝ ρίχνουμε ζεστό νερό σε καμία των περιπτώσεων. Το σοκ από τη διαφορά της θερμοκρασίας μπορεί να ραγίσει το τζάμι και να μας προκαλέσει πολύ περισσότερα προβλήματα.

Ο καλύτερος τρόπος για να απομακρύνουμε το χιόνι είναι με μια σκούπα, προσέχοντας να κάνουμε απαλές κινήσεις ώστε να μην γρατζουνιστεί το κρύσταλλο. Νερό μπορούμε να ρίξουμε, αλλά χωρίς να το ζεστάνουμε ή, στην καλύτερη, ελαφρώς χλιαρό. Ο πάγος αφαιρείται με ειδική ξύστρα, αλλά αν δεν υπάρχει μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε πιστωτική ή κάποια πλαστική κάρτα. Την κατάσταση θα βοηθήσει ειδικό αντιψυκτικό ή αν δεν έχουμε, ένα αυτοσχέδιο μείγμα νερού και οινοπνεύματος (αναλογία 1:2 σε νερό/οινόπνευμα αντίστοιχα) που βοηθά στο ξεπάγωμα του τζαμιού και αποτρέπει τη δημιουργία πάγου για αρκετή ώρα.

2. Θολό παρμπρίζ

Έχουμε δει πώς ξεθαμπώνουμε αποτελεσματικά και αποφεύγοντας κύρια λάθη το παρμπρίζ, με τη χρήση του κλιματισμού. Φυσικά, μπορούμε να δράσουμε προληπτικά, περνώντας με ειδικό υγρό τις γυάλινες επιφάνειες εσωτερικά. Στη βιασύνη, καλό είναι κι ένα πέρασμα με απλό πανάκι σε συνδυασμό με χρήση της ανάλογης λειτουργίας του κλιματισμού στο φουλ.

3. Κολλημένοι υαλοκαθαριστήρες – Βουλωμένα/παγωμένα πιτσιλιστήρια

Το πιο εύκολο για να μην παγώσουν οι υαλοκαθαριστήρες μας είναι να τους σηκώσουμε, πριν επέλθει η χιονόπτωση. Αν το ξεχάσουμε, δεν επιχειρούμε να τους σηκώσουμε κατόπιν εορτής καθώς υπάρχει μεγάλη πιθανότητα να καταστρέψουμε τα μάκτρα. Τους ψεκάζουμε με λίγο αντιψυκτικό ή το προαναφερθέν μείγμα νερού οινοπνεύματος. Στα μπεκ μπορούμε να ρίξουμε λίγο οινόπνευμα ή αντιψυκτικό, ενώ πολύ αποτελεσματική λύση είναι και η χρήση τσιμπιδακίου ή συνδετήρα, για να ξεβουλώσει η οπή. Προϋπόθεση για να λειτουργήσουν είναι να μην έχει παγώσει το νερό στο ανάλογο δοχείο. Για αυτό βάζουμε και εκεί αντιψυκτικό. Αν δεν ψεκάζουν δεν επιμένουμε, καθώς μπορεί να χαλάσουμε το μοτεράκι τους.

4. Κολλημένες πόρτες

Κάποιες φορές μπορεί η πόρτα του αυτοκινήτου να μην ανοίγει, λόγω κολλημένης τσιμούχας. Σε καμία περίπτωση δεν την ανοίγουμε με τη βία, καθώς υπάρχει μεγάλος κίνδυνος να ξηλωθούν οι τσιμούχες. Σε πρώτη φάση μπορούμε να την σπρώξουμε λίγο προς τα μέσα, ώστε να σπάσουμε τον πάγο με την πίεση. Αν δεν ανοίγει, δοκιμάζουμε να εισέλθουμε από του συνοδηγού. Αν τα καταφέρουμε, ανοίγουμε τη θέρμανση και περιμένουμε να λιώσει ο πάγος. Αν όχι, ρίχνουμε χλιαρό νερό και προσέχουμε να μην μας πέσει στα κρύσταλλα. Επίσης, λίγο από το μείγμα νερού/οινοπνεύματος ή αντιψυκτικό στο πλαίσιο της πόρτας, θα κάνει δουλειά.

5. Εκκίνηση κινητήρα

Η «αφύπνιση» του μοτέρ σε συνθήκες ψύχους, απαιτεί ιδιαίτερη προσοχή. Καταρχάς, εξυπακούεται ότι δεν μπαίνουμε μέσα και φεύγουμε. Περιμένουμε τουλάχιστον 1 λεπτό με τον κινητήρα σε λειτουργία πριν ξεκινήσουμε, οδηγώντας σε χαμηλές στροφές αφού το κάνουμε. Αν τώρα δεν παίρνει μπροστά, δεν επιμένουμε. Η αδυναμία εκκίνησης μπορεί να οφείλεται σε συστολή των σωληνώσεων, που εμποδίζει το καύσιμο να φτάσει στον κινητήρα. Αν επιμείνουμε, μπορεί να προκαλούσε ρήγμα στα σωληνάκια.

6. Αδύναμη μπαταρία

Το κρύο μειώνει τη δύναμη της μπαταρίας και επομένως πολλές φορές κάνει την εκκίνηση του μοτέρ αδύνατη. Πέρα από το κλασικό σετ καλώδια ανάγκης, μπορούμε να βάλουμε γύρω από τη μπαταρία μερικά μπουκάλια με ζεστό νερό. Φυσικά προσέχουμε μην χυθεί, για ευνόητους λόγους.

8. Αν έχουμε υγραέριο

Φροντίζουμε να έχουμε αρκετή βενζίνη στο ντεπόζιτο του αυτοκινήτου μας, προκειμένου να εξασφαλίσουμε πως θα δουλέψει όσο χρειαστεί για να πιάσει την ενδεδειγμένη θερμοκρασία και να γυρίσει σε υγραέριο.

9. Αν έχουμε diesel

Καλό είναι να έχουμε στο ντεπόζιτο ειδικό πρόσθετο, το οποίο προορίζεται για τη ρευστοποίηση του ντίζελ σε πολύ χαμηλή θερμοκρασία. Αυτό προστατεύει το πετρέλαιο ακόμη και στους -30 βαθμούς Κελσίου, διευκολύνει το ξεκίνημα της μηχανής και επιβραδύνει τη δημιουργία κρυστάλλων παραφίνης, οι οποίοι βουλώνουν τους σωλήνες και καταστρέφουν το φίλτρο πετρελαίου.

10. Η επόμενη μέρα

Αφού περάσουν τα δύσκολα, πλένουμε το αυτοκίνητο καλά και δίνουμε ιδιαίτερη βάση από κάτω, καθώς εκεί συσσωρεύεται αλάτι (από τη ρίψη των συνεργείων στους δρόμους), που μπορεί -αν δεν απομακρυνθεί- μακροχρόνια να προκαλέσει σκουριά στο πάτωμα του αυτοκινήτου αλλά και σε μέρη της ανάρτησης.

ΑΠΟ https://www.autogreeknews.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια: