ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ

ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ
ΤΟΠΟΘΕΣΙΑ: Η Πλάτη βρίσκεται περίπου 9 χιλιόμετρα[4] προς τα βορειοανατολικά των Φιλιατρών σε υψόμετρο 294[1][5] μέτρα και απέχει 10 περίπου χιλιόμετρα από τις ακτές του Ιονίου Πελάγους. ΙΣΤΟΡΙΑ: Το χωριό που βρίσκεται κάτω από το βουνό της Μάλης έχει μακρόχρονη ιστορία. Η παλαιότερη ονομασία του χωριού ήταν Καναλουπού, ενώ ως Πλάτη αναφέρεται από το 1956.[6][7] Πάντως το χωριό συναντάται με την ονομασία Καναλουπού ή Κανελουπού ή Καναλωπού και σε προγενέστερες βιβλιογραφικές πηγές-αναφορές. Ο οικισμός αναφέρεται, σε διάφορες απογραφές των Βενετών Προνοητών της Γαληνοτάτης Δημοκρατίας της Βενετίας, οι οποίες έγιναν στο χρονικό διάστημα της τριακονταετίας (1683/84-1715), κατά την οποία οι Βενετοί κατείχαν την Πελοπόννησο. Η Καναλουπού (Canalupu), ανήκε, το 1689, στην επαρχία της Αρκαδίας (ή Αρκαδιάς, δηλαδή την περιοχή της σημερινής Κυπαρισσίας), η οποία ήταν μια από τις 4 επαρχίες, στις οποίες χωριζόταν τότε το διαμέρισμα της Μεθώνης (επαρχία Φαναριού, επαρχία Αρκαδιάς, επαρχία Ναβαρίνου και επαρχία Μεθώνης).[8] Η Καναλουπού προσαρτήθηκε στον παλαιό Δήμο Εράνης το 1835,[9] ενώ αναφέρεται, το 1853 στον β΄ τόμο των «Ελληνικών» του Ιάκωβου Ρίζου Ραγκαβή ως χωριό του Δήμου Εράνης της Επαρχίας Τριφυλίας με πληθυσμό 115 κατοίκων, με βάση την απογραφή του 1851.[10] Το 1899 μεταφέρεται από το Νομό Μεσσηνίας και υπάγεται στον Νομό Τριφυλίας,[11] για μια περίπου δεκαετία, ως το 1909, που επανέρχεται ξανά στον Νομό Μεσσηνίας,[12] ως οικισμός της Επαρχίας Τριφυλίας. Το 1912 το χωριό της Καναλουπούς αποσπάται από τον Δήμο Εράνης και εντάσσεται στην Κοινότητα Χαλαζονίου, που είχε ως έδρα το Χαλαζόνι,[13][14] ως και το 1919,[15] που η Καναλουπού αποσπάται από την κοινότητα αυτή και ορίζεται έδρα της Κοινότητας Καναλουπούς.[16] Η Καναλουπού παρέμεινε έδρα της ομώνυμης κοινότητας, από το 1919 ως το 1956, που το χωριό μετονομάζεται σε Πλάτη και η Κοινότητα σε Κοινότητα Πλάτης,[17] και συνέχισε με το νέο όνομα ως έδρα της Κοινότητας Πλάτης από το 1956 ως το 1997, όταν τότε, στα πλαίσια των αλλαγών που επήλθαν στη τοπική αυτοδιοίκηση, μέσω του σχεδίου «Καποδίστριας», υπήχθη στον κατηργημένο Δήμο Φιλιατρών,[18] ως το 2010. Από το 2011, μετά τις νέες αλλαγές του σχεδίου «Καλλικράτης» ανήκει πλέον στον νέο Δήμο Τριφυλίας.[19][4] Ο δήμος αυτός, συστάθηκε με το Πρόγραμμα Καλλικράτης με την συνένωση των προϋπαρχόντων δήμων Αετού, Αυλώνος, Γαργαλιάνων, Κυπαρισσίας, Φιλιατρών και την κοινότητα Τριπύλας. ΑΠΟ http://www.hellenicaworld.com/Greece/Geo/gr/PlatiMessinias.html

Κυριακή 28 Νοεμβρίου 2021

Πώς ξεθολώνουν αμέσως τα τζάμια του αυτοκινήτου;


10 Oct 2021

Από το φθινόπωρο έως το χειμώνα, κάθε οδηγός έρχεται αντιμέτωπος με πολλές δυσκολίες στο δρόμο, όπως είναι κυρίως η βροχή, το χιόνι και οι χαμηλές θερμοκρασίες

του περιβάλλοντος. Ένα σύνηθες φαινόμενο όταν κάνει κρύο και βρέχει, είναι να καλύπτεται το εσωτερικό των παραθύρων με υγρασία, με αποτέλεσμα να μειώνεται καθολικά η ορατότητα προς τα έξω.

Γιατί όμως τα τζάμια θολώνουν από μέσα; Ο λόγος είναι πολύ απλός. Όταν ο ζεστός αέρας μέσα στην καμπίνα έρχεται σε επαφή με την κρύα επιφάνεια των παραθύρων, τότε οι υδρατμοί συμπυκνώνονται και «κολλάνε» στα τζάμια. Ποια είναι η πρώτη κίνηση που πρέπει να κάνει ο οδηγός για να φύγει η υγρασία; Να ανάψει τον κλιματισμό του αυτοκινήτου (air condition ή ηλεκτρονικά ελεγχόμενο) στην πιο δυνατή σκάλα, να επιλέξει τον εισερχόμενο αέρα από έξω και να τον κατευθύνει προς τα παράθυρα. Με αυτό τον τρόπο στεγνώνει αμέσως η υγρασία.

Ποτέ δεν επιλέγουμε την ανακύκλωση αέρα, γιατί η κατάσταση γίνεται χειρότερη και τα παράθυρα δεν ξεθολώνουν με τίποτα. Όσα αυτοκίνητα εξοπλίζονται με ηλεκτρονικά ελεγχόμενο κλιματισμό, η όλη διαδικασία γίνεται πολύ πιο εύκολα και γρήγορα, με το πάτημα του σχετικού διακόπτη. Αντίστοιχα για να απομακρυνθεί η υγρασία από το πίσω παρμπρίζ χρειάζεται μόνο το πάτημα του αντίστοιχου μπουτόν. Βασική βέβαια προϋπόθεση είναι να λειτουργούν οι αντιστάσεις. Είναι απαράδεκτο και άκρως επικίνδυνο να κυκλοφορούν αυτοκίνητα με θολωμένα τα παράθυρα, γιατί οι οδηγοί δεν έχουν έστω διαβάσει στο βιβλίο χρήσης πως απομακρύνεται η υγρασία.

Τι γίνεται όμως αν το αυτοκίνητο είναι παλιό και δεν διαθέτει κλιματισμό ή έχει βλάβη; Εδώ τα πράγματα είναι πολύ δύσκολα, καθώς θα πρέπει να ανοιχτούν λίγο τα παράθυρα (πρόβλημα αν βρέχει πολύ) και να ρυθμιστεί η θερμοκρασία του καλοριφέρ και ο αέρας στο μέγιστο προς τα τζάμια. Η προσπάθεια καθαρισμού των παραθύρων με το… μανίκι είναι άκαρπη, αφού σε δευτερόλεπτα πάλι θα θολώσει. Κάποια προϊόντα που υπάρχουν στο εμπόριο για να μη θολώνουν τα τζάμια ενδέχεται να κάνουν δουλειά, αλλά σε κάθε περίπτωση δεν μπορούν να αντικαταστήσουν τον κλιματισμό.

ΑΠΟ https://www.autogreeknews.gr/

Δεν υπάρχουν σχόλια: