ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ

ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ
ΤΟΠΟΘΕΣΙΑ: Η Πλάτη βρίσκεται περίπου 9 χιλιόμετρα[4] προς τα βορειοανατολικά των Φιλιατρών σε υψόμετρο 294[1][5] μέτρα και απέχει 10 περίπου χιλιόμετρα από τις ακτές του Ιονίου Πελάγους. ΙΣΤΟΡΙΑ: Το χωριό που βρίσκεται κάτω από το βουνό της Μάλης έχει μακρόχρονη ιστορία. Η παλαιότερη ονομασία του χωριού ήταν Καναλουπού, ενώ ως Πλάτη αναφέρεται από το 1956.[6][7] Πάντως το χωριό συναντάται με την ονομασία Καναλουπού ή Κανελουπού ή Καναλωπού και σε προγενέστερες βιβλιογραφικές πηγές-αναφορές. Ο οικισμός αναφέρεται, σε διάφορες απογραφές των Βενετών Προνοητών της Γαληνοτάτης Δημοκρατίας της Βενετίας, οι οποίες έγιναν στο χρονικό διάστημα της τριακονταετίας (1683/84-1715), κατά την οποία οι Βενετοί κατείχαν την Πελοπόννησο. Η Καναλουπού (Canalupu), ανήκε, το 1689, στην επαρχία της Αρκαδίας (ή Αρκαδιάς, δηλαδή την περιοχή της σημερινής Κυπαρισσίας), η οποία ήταν μια από τις 4 επαρχίες, στις οποίες χωριζόταν τότε το διαμέρισμα της Μεθώνης (επαρχία Φαναριού, επαρχία Αρκαδιάς, επαρχία Ναβαρίνου και επαρχία Μεθώνης).[8] Η Καναλουπού προσαρτήθηκε στον παλαιό Δήμο Εράνης το 1835,[9] ενώ αναφέρεται, το 1853 στον β΄ τόμο των «Ελληνικών» του Ιάκωβου Ρίζου Ραγκαβή ως χωριό του Δήμου Εράνης της Επαρχίας Τριφυλίας με πληθυσμό 115 κατοίκων, με βάση την απογραφή του 1851.[10] Το 1899 μεταφέρεται από το Νομό Μεσσηνίας και υπάγεται στον Νομό Τριφυλίας,[11] για μια περίπου δεκαετία, ως το 1909, που επανέρχεται ξανά στον Νομό Μεσσηνίας,[12] ως οικισμός της Επαρχίας Τριφυλίας. Το 1912 το χωριό της Καναλουπούς αποσπάται από τον Δήμο Εράνης και εντάσσεται στην Κοινότητα Χαλαζονίου, που είχε ως έδρα το Χαλαζόνι,[13][14] ως και το 1919,[15] που η Καναλουπού αποσπάται από την κοινότητα αυτή και ορίζεται έδρα της Κοινότητας Καναλουπούς.[16] Η Καναλουπού παρέμεινε έδρα της ομώνυμης κοινότητας, από το 1919 ως το 1956, που το χωριό μετονομάζεται σε Πλάτη και η Κοινότητα σε Κοινότητα Πλάτης,[17] και συνέχισε με το νέο όνομα ως έδρα της Κοινότητας Πλάτης από το 1956 ως το 1997, όταν τότε, στα πλαίσια των αλλαγών που επήλθαν στη τοπική αυτοδιοίκηση, μέσω του σχεδίου «Καποδίστριας», υπήχθη στον κατηργημένο Δήμο Φιλιατρών,[18] ως το 2010. Από το 2011, μετά τις νέες αλλαγές του σχεδίου «Καλλικράτης» ανήκει πλέον στον νέο Δήμο Τριφυλίας.[19][4] Ο δήμος αυτός, συστάθηκε με το Πρόγραμμα Καλλικράτης με την συνένωση των προϋπαρχόντων δήμων Αετού, Αυλώνος, Γαργαλιάνων, Κυπαρισσίας, Φιλιατρών και την κοινότητα Τριπύλας. ΑΠΟ http://www.hellenicaworld.com/Greece/Geo/gr/PlatiMessinias.html

Παρασκευή 1 Ιανουαρίου 2021

Τέλη κυκλοφορίας: Το τριπλό όφελος για χιλιάδες οδηγούς - Τι αλλάζει το 2021



Τριπλό όφελος με την αλλαγή του χρόνου για δεκάδες χιλιάδες οδηγούς όσον αφορά στο ύψος των τελών κυκλοφορίας. Τρεις και οι κατηγορίες αυτών που μπορούν να βγουν

κερδισμένοι.

Πρώτον αυτοί που θα αποκτήσουν καινούργιο αυτοκίνητο μέσα στο 2021. Γι’ αυτούς ενεργοποιείται νέος τρόπος υπολογισμού των τελών κυκλοφορίας που φέρνει μικρότερες επιβαρύνσεις ή ακόμη και μηδενισμό των τελών για δεκάδες μοντέλα αντιρρυπαντικής τεχνολογίας.

Δεύτερη κατηγορία, αυτοί που έχουν αποφασίσει ότι θα θέσουν το όχημά τους σε ακινησία. Στην πραγματικότητα, τους δίνεται η δυνατότητα να κυκλοφορήσουν με τα οχήματά τους για δύο ολόκληρους μήνες μέχρι το τέλος Φεβρουαρίου και μετά να καταθέσουν τις πινακίδες (και μάλιστα ηλεκτρονικά καθώς πιθανότατα από σήμερα ενεργοποιείται η σχετική πλατφόρμα) προκειμένου να ολοκληρωθεί η ακινησία του οχήματος. Για το πρώτο δίμηνο του έτους λοιπόν, θα κυκλοφορούν χωρίς να πληρώσουν καθόλου τέλη κυκλοφορίας.

Τρίτη κατηγορία οδηγών όσοι καταθέσουν τις πινακίδες αλλά θα αποφασίσουν να επαναφέρουν το όχημα στην κυκλοφορία στο μέσο του 2021. Και την επόμενη χρονιά (που ξεκινάει σε λίγες ώρες) θα επιτραπεί η ανάκτηση των πινακίδων με καταβολή μόνο του ποσού που αναλογεί στους υπόλοιπους μήνες του έτους. Μάλιστα, η καταβολή θα γίνεται από το 2021 με απόλυτα αναλογικό τρόπο. Δηλαδή, θα πληρώνονται μόνο τα τέλη που αντιστοιχούν στο χρονικό διάστημα κυκλοφορίας του οχήματος.

Αλλαγές στις άδειες κυκλοφορίας

Το 2021 φέρνει αλλαγή στις άδειες κυκλοφορίας καθώς θα είναι υποχρεωτική η αναγραφή των ρύπων που εκπέμπει το κάθε όχημα μόνο με τον καινούργιο (αυστηρότερο) τρόπο υπολογισμού των εκπομπών. Για την ιστορία, τα οχήματα έχουν υποβληθεί σε πιο απαιτητικούς ελέγχους προκειμένου να υπολογιστούν οι ρύποι. Το ίδιο μοντέλο της ίδιας εταιρείας που με τον τρόπο υπολογισμού που εφαρμόζεται μέχρι 31/12/2020 εκπέμπει 92 γραμμάρια διοξειδίου, θα εμφανίζεται ότι εκπέμπει 122 γραμμάρια από το νέο έτος. Περισσότερα γραμμάρια θα σήμαινε περισσότερα τέλη κυκλοφορίας μόνο αν δεν άλλαζε η κλίμακα υπολογισμού των τελών κυκλοφορίας.

Η νέα κλίμακα που πέρασαν τα συναρμόδια υπουργεία Οικονομικών και Μεταφορών για τη μεγάλη πλειοψηφία των μοντέλων που κυκλοφορούν στην ελληνική αγορά -και είναι περισσότερα από 700- φέρνει χαμηλότερες επιβαρύνσεις. Βενζινοκίνητο SUV που αποκτήθηκε μέσα στο 2020, επιβαρύνεται με τέλη κυκλοφορίας 145 ευρώ. Από το νέο έτος, όποιος αποκτήσει το ίδιο μοντέλο (ως καινούργιο) θα πληρώνει 110 ευρώ. Στα χαρτιά, οι ρύποι του οχήματος αυξάνονται από 122 σε 157 γραμμάρια διοξειδίου του άνθρακα. Πετρελαιοκίνητο αυτοκίνητο πόλης 1500 κυβικών, μέχρι το 2020 πλήρωνε 84 ευρώ τέλη κυκλοφορίας και αν αποκτηθεί από το νέο έτος δεν θα επιβαρύνεται με τέλη κυκλοφορίας.

Από την επεξεργασία των δεδομένων που έκανε το thetoc.gr προκύπτει μείωση επιβαρύνσεων για τη μεγάλη πλειοψηφία των μοντέλων που κυκλοφορούν στην αγορά. Το νέο "αφορολόγητο" έχει οριστεί στα 122 γραμμάρια διοξειδίου του άνθρακα. Η πληροφορία θα δίδεται από την αντιπροσωπεία αυτοκινήτων ενώ οι υποψήφιοι αγοραστές θα πρέπει να ξεκαθαρίζουν ποια είναι η τιμή με το καινούργιο τρόπο υπολογισμού (WLTP).

thetoc , https://www.madata.gr

 

Δεν υπάρχουν σχόλια: