ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ

ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ
ΤΟΠΟΘΕΣΙΑ: Η Πλάτη βρίσκεται περίπου 9 χιλιόμετρα[4] προς τα βορειοανατολικά των Φιλιατρών σε υψόμετρο 294[1][5] μέτρα και απέχει 10 περίπου χιλιόμετρα από τις ακτές του Ιονίου Πελάγους. ΙΣΤΟΡΙΑ: Το χωριό που βρίσκεται κάτω από το βουνό της Μάλης έχει μακρόχρονη ιστορία. Η παλαιότερη ονομασία του χωριού ήταν Καναλουπού, ενώ ως Πλάτη αναφέρεται από το 1956.[6][7] Πάντως το χωριό συναντάται με την ονομασία Καναλουπού ή Κανελουπού ή Καναλωπού και σε προγενέστερες βιβλιογραφικές πηγές-αναφορές. Ο οικισμός αναφέρεται, σε διάφορες απογραφές των Βενετών Προνοητών της Γαληνοτάτης Δημοκρατίας της Βενετίας, οι οποίες έγιναν στο χρονικό διάστημα της τριακονταετίας (1683/84-1715), κατά την οποία οι Βενετοί κατείχαν την Πελοπόννησο. Η Καναλουπού (Canalupu), ανήκε, το 1689, στην επαρχία της Αρκαδίας (ή Αρκαδιάς, δηλαδή την περιοχή της σημερινής Κυπαρισσίας), η οποία ήταν μια από τις 4 επαρχίες, στις οποίες χωριζόταν τότε το διαμέρισμα της Μεθώνης (επαρχία Φαναριού, επαρχία Αρκαδιάς, επαρχία Ναβαρίνου και επαρχία Μεθώνης).[8] Η Καναλουπού προσαρτήθηκε στον παλαιό Δήμο Εράνης το 1835,[9] ενώ αναφέρεται, το 1853 στον β΄ τόμο των «Ελληνικών» του Ιάκωβου Ρίζου Ραγκαβή ως χωριό του Δήμου Εράνης της Επαρχίας Τριφυλίας με πληθυσμό 115 κατοίκων, με βάση την απογραφή του 1851.[10] Το 1899 μεταφέρεται από το Νομό Μεσσηνίας και υπάγεται στον Νομό Τριφυλίας,[11] για μια περίπου δεκαετία, ως το 1909, που επανέρχεται ξανά στον Νομό Μεσσηνίας,[12] ως οικισμός της Επαρχίας Τριφυλίας. Το 1912 το χωριό της Καναλουπούς αποσπάται από τον Δήμο Εράνης και εντάσσεται στην Κοινότητα Χαλαζονίου, που είχε ως έδρα το Χαλαζόνι,[13][14] ως και το 1919,[15] που η Καναλουπού αποσπάται από την κοινότητα αυτή και ορίζεται έδρα της Κοινότητας Καναλουπούς.[16] Η Καναλουπού παρέμεινε έδρα της ομώνυμης κοινότητας, από το 1919 ως το 1956, που το χωριό μετονομάζεται σε Πλάτη και η Κοινότητα σε Κοινότητα Πλάτης,[17] και συνέχισε με το νέο όνομα ως έδρα της Κοινότητας Πλάτης από το 1956 ως το 1997, όταν τότε, στα πλαίσια των αλλαγών που επήλθαν στη τοπική αυτοδιοίκηση, μέσω του σχεδίου «Καποδίστριας», υπήχθη στον κατηργημένο Δήμο Φιλιατρών,[18] ως το 2010. Από το 2011, μετά τις νέες αλλαγές του σχεδίου «Καλλικράτης» ανήκει πλέον στον νέο Δήμο Τριφυλίας.[19][4] Ο δήμος αυτός, συστάθηκε με το Πρόγραμμα Καλλικράτης με την συνένωση των προϋπαρχόντων δήμων Αετού, Αυλώνος, Γαργαλιάνων, Κυπαρισσίας, Φιλιατρών και την κοινότητα Τριπύλας. ΑΠΟ http://www.hellenicaworld.com/Greece/Geo/gr/PlatiMessinias.html

Τρίτη 8 Δεκεμβρίου 2020

To 93,4% των Δήμων είπαν «ναι» στην ηλεκτροκίνηση-Δημιουργούνται 10.291 σημεία φόρτισης

7 Δεκεμβρίου 2020 - 16:58

Με το εντυπωσιακό ποσοστό 93,4%, οι Δήμοι όλης της χώρας είπαν «ΝΑΙ» στην ηλεκτροκίνηση, στέλνοντας το μήνυμα ότι αυτός ο νέος πράσινος τρόπος μετακίνησης έχει

δυναμική και μέλλον.

Ειδικότερα, 252 Δήμοι -από τους συνολικά 270 που αφορούσε η πρόσκληση του Πράσινου Ταμείου- έδωσαν το «παρών» υποβάλλοντας πρόταση  εκδήλωσης ενδιαφέροντος για την  εκπόνηση Σχεδίων Φόρτισης Ηλεκτρικών Οχημάτων (ΣΦΗΟ) μέσα στο 2021. Με αυτές τις προτάσεις, οι μεγάλοι και μεσαίοι ηπειρωτικοί και νησιωτικοί Δήμοι, καθώς και οι πρωτεύουσες περιφερειακών ενοτήτων, διεκδικούν μέσα στο 2021 ποσό χρηματοδότησης από το Πράσινο Ταμείο που ανέρχεται συνολικά σε 11,5 εκατ. ευρώ και αφορά στη δημιουργία 10.291 σημείων φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων σε όλη τη χώρα.

Μέσα στο δεύτερο εξάμηνο του 2021 θα ακολουθήσει και νέα πρόσκληση, προκειμένου και οι μικρότεροι δήμοι -οι οποίοι με βάση τη σχετική Υπουργική Απόφαση έχουν υποχρέωση εκπόνησης ΣΦΗΟ μέσα στο 2022- να διεκδικήσουν το σχετικό χρηματοδοτικό εργαλείο.

Ενδεικτικά, αναφέρονται οι 10 μεγαλύτεροι Δήμοι που μπορούν να χωροθετήσουν αναλογικά και τους περισσότερους ΣΦΗΟ:

ΔΗΜΟΙ ΣΗΜΕΙΑ ΦΟΡΤΙΣΗΣ
ΑΘΗΝΑΙΩΝ 664
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ 325
ΠΑΤΡΕΩΝ 214
ΗΡΑΚΛΕΙΟΥ 174
ΠΕΙΡΑΙΩΣ 164
ΛΑΡΙΣΑΙΩΝ 163
ΒΟΛΟΥ 144
ΠΕΡΙΣΤΕΡΙΟΥ 139
ΡΟ∆ΟΥ 115
ΙΩΑΝΝΙΤΩΝ 112

Ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Κωστής Χατζηδάκης, δήλωσε:

«Είναι πολύ ενθαρρυντικό το καθολικό αίτημα των Δήμων να μπουν στην εποχή της ηλεκτροκίνησης. Μας δίνει αρχικά το μήνυμα ότι υπάρχει η θέληση να μπει η πράσινη μετακίνηση στη ζωή των πολιτών.

 Εμείς από την πλευρά μας, από το υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας, υλοποιούμε μεθοδικά το σχέδιό μας για την ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης. Το πρώτο βήμα ήταν η κατάρτιση του απαραίτητου ρυθμιστικού πλαισίου με το νόμο περί Ηλεκτροκίνησης, το οποίο συνδυάστηκε με το πρόγραμμα «Κινούμαι Ηλεκτρικά»  που επιδοτεί τη αγορά ηλεκτρικών ΙΧ, ποδηλάτων και σκούτερ και έχει αγκαλιαστεί από τους πολίτες, ιδίως τους νέους. Το επόμενο βήμα είναι η ανάπτυξη των απαραίτητων υποδομών φόρτισης σε όλη τη χώρα, για την οποία έχουμε ζητήσει χρηματοδότηση 400 εκατ. ευρώ από το Ταμείο Ανάκαμψης. Με αυτήν την πρόσκληση του Πράσινου Ταμείου στους μεσαίους και μεγάλους Δήμους για τη χωροθέτηση των σταθμών φόρτισης αλλά και με την επόμενη που θα ακολουθήσει για τους μικρότερους, κάνουμε ένα σημαντικό βήμα ώστε η ηλεκτροκίνηση να μπει στις γειτονιές, στην καθημερινότητα του πολίτη».

Ο πρόεδρος του Πράσινου Ταμείου, Στάθης Σταθόπουλος δήλωσε:

«Στο Πράσινο Ταμείο εκφράζουμε την ικανοποίησή μας για την εκπληκτική απήχηση που σημείωσε η πρόσκλησή μας προς τους Δήμους της χώρας για τα Σχέδια Φόρτισης Ηλεκτρικών Οχημάτων.

Είμαστε ακόμα περισσότερο ικανοποιημένοι που, με βάση την κατεύθυνση που έδωσε ο υπουργός, Κωστής  Χατζηδάκης και σε συνεργασία με τις γενικές γραμματείες Ενέργειας, Χωρικού Σχεδιασμού και Αστικού Περιβάλλοντος, την Κεντρική Ένωση Δήμων Ελλάδος και εκατοντάδες δημοτικές αρχές και τους συνεργάτες τους, επιτύχαμε να εξασφαλίσουμε ένα ακόμα πολύτιμο «πράσινο» χρηματοδοτικό εργαλείο στην Τοπική Αυτοδιοίκηση».

ΑΠΟ https://www.aftodioikisi.gr/

Δεν υπάρχουν σχόλια:

ΠΛΑΤΗ: (ΕΘΕΛΟΝΤΙΣΜΟΣ ΚΑΝΑΛΟΥΠΟΥΣ). ΣΥΛΛΟΓΗ ΠΑΛΑΙΩΝ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΩΝ.

Ακόμα μερικές παλιές φώτο μας ήρθανε, ενισχύοντας έτσι την συλλογή μας, η οποία χάρη στις δικές σας δωρεές αυξάνει συνεχώς.