ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ

ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ
ΤΟΠΟΘΕΣΙΑ: Η Πλάτη βρίσκεται περίπου 9 χιλιόμετρα[4] προς τα βορειοανατολικά των Φιλιατρών σε υψόμετρο 294[1][5] μέτρα και απέχει 10 περίπου χιλιόμετρα από τις ακτές του Ιονίου Πελάγους. ΙΣΤΟΡΙΑ: Το χωριό που βρίσκεται κάτω από το βουνό της Μάλης έχει μακρόχρονη ιστορία. Η παλαιότερη ονομασία του χωριού ήταν Καναλουπού, ενώ ως Πλάτη αναφέρεται από το 1956.[6][7] Πάντως το χωριό συναντάται με την ονομασία Καναλουπού ή Κανελουπού ή Καναλωπού και σε προγενέστερες βιβλιογραφικές πηγές-αναφορές. Ο οικισμός αναφέρεται, σε διάφορες απογραφές των Βενετών Προνοητών της Γαληνοτάτης Δημοκρατίας της Βενετίας, οι οποίες έγιναν στο χρονικό διάστημα της τριακονταετίας (1683/84-1715), κατά την οποία οι Βενετοί κατείχαν την Πελοπόννησο. Η Καναλουπού (Canalupu), ανήκε, το 1689, στην επαρχία της Αρκαδίας (ή Αρκαδιάς, δηλαδή την περιοχή της σημερινής Κυπαρισσίας), η οποία ήταν μια από τις 4 επαρχίες, στις οποίες χωριζόταν τότε το διαμέρισμα της Μεθώνης (επαρχία Φαναριού, επαρχία Αρκαδιάς, επαρχία Ναβαρίνου και επαρχία Μεθώνης).[8] Η Καναλουπού προσαρτήθηκε στον παλαιό Δήμο Εράνης το 1835,[9] ενώ αναφέρεται, το 1853 στον β΄ τόμο των «Ελληνικών» του Ιάκωβου Ρίζου Ραγκαβή ως χωριό του Δήμου Εράνης της Επαρχίας Τριφυλίας με πληθυσμό 115 κατοίκων, με βάση την απογραφή του 1851.[10] Το 1899 μεταφέρεται από το Νομό Μεσσηνίας και υπάγεται στον Νομό Τριφυλίας,[11] για μια περίπου δεκαετία, ως το 1909, που επανέρχεται ξανά στον Νομό Μεσσηνίας,[12] ως οικισμός της Επαρχίας Τριφυλίας. Το 1912 το χωριό της Καναλουπούς αποσπάται από τον Δήμο Εράνης και εντάσσεται στην Κοινότητα Χαλαζονίου, που είχε ως έδρα το Χαλαζόνι,[13][14] ως και το 1919,[15] που η Καναλουπού αποσπάται από την κοινότητα αυτή και ορίζεται έδρα της Κοινότητας Καναλουπούς.[16] Η Καναλουπού παρέμεινε έδρα της ομώνυμης κοινότητας, από το 1919 ως το 1956, που το χωριό μετονομάζεται σε Πλάτη και η Κοινότητα σε Κοινότητα Πλάτης,[17] και συνέχισε με το νέο όνομα ως έδρα της Κοινότητας Πλάτης από το 1956 ως το 1997, όταν τότε, στα πλαίσια των αλλαγών που επήλθαν στη τοπική αυτοδιοίκηση, μέσω του σχεδίου «Καποδίστριας», υπήχθη στον κατηργημένο Δήμο Φιλιατρών,[18] ως το 2010. Από το 2011, μετά τις νέες αλλαγές του σχεδίου «Καλλικράτης» ανήκει πλέον στον νέο Δήμο Τριφυλίας.[19][4] Ο δήμος αυτός, συστάθηκε με το Πρόγραμμα Καλλικράτης με την συνένωση των προϋπαρχόντων δήμων Αετού, Αυλώνος, Γαργαλιάνων, Κυπαρισσίας, Φιλιατρών και την κοινότητα Τριπύλας. ΑΠΟ http://www.hellenicaworld.com/Greece/Geo/gr/PlatiMessinias.html

Κυριακή 13 Δεκεμβρίου 2020

Πόσο επηρεάζει το πέλμα τα χειμερινά ελαστικά;



Ο χειμώνας είναι εδώ και επιβάλλεται να προσαρμοστούμε αναλόγως. Τόσο εμείς, όσο και ο τετράτροχος σύντροφός μας.  Εκτός λοιπόν από την σωστή προετοιμασία του

αυτοκινήτου μας για τον χειμώνα, μπαίνουν στο κάδρο και τα χειμερινά ελαστικά.

Αναλόγως περιοχής, η τοποθέτηση τους ποικίλει από χρήσιμη μέχρι επιτακτική. Ειδικότερα σε τμήματα της επαρχίας όπου το χιόνι, ο παγετός και η βροχή καλύπτουν το μεγαλύτερο μέρος του χειμώνα, το ανάλογο λάστιχο είναι απαραίτητο για να πραγματοποιούνται όσο το δυνατόν πιο απρόσκοπτα οι μετακινήσεις. Τα χειμερινά ελαστικά, έχουμε παρατηρήσει πως γενικά είναι μικρότερα από τα κανονικά. Ειδικότερα το πέλμα, που είναι αρκετά πιο στενό από το αντίστοιχο ελαστικό που τοποθετείται μετά το πέρας του χειμώνα, στο ίδιο αυτοκίνητο. Πόσο καθοριστικό είναι για την απόδοσή του;

Ο γερμανικός ADAC πήρε 5 διαφορετικές διαστάσεις του Dunlop Winter Sport 5 και τις δοκίμασε σε ένα VW Golf MK7, ώστε να εξακριβώσει πότε και πού υπερτερεί το κάθε πλάτος πέλματος. Συγκεκριμένα, οι Γερμανοί επικεντρώθηκαν στις διαφορές μεταξύ των δυο άκρων: της μικρότερης διάστασης (195/65/R15) και της μεγαλύτερης (225/40/R18). Tα αποτελέσματα, ιδίως στη δοκιμασία της υδρολίσθησης, ήταν αποκαλυπτικά.

Το στενότερο λάστιχο υπέκυψε στο aquaplaning με ταχύτητα 80 χλμ./ώρα. Το 225άρι, αντίθετα, έχασε την επαφή με το οδόστρωμα 10 χλμ. ώρα νωρίτερα! Η μικρότερη επιφάνεια και το μεγαλύτερο βάρος που ασκείται ανά σημείο αυτής, σημαίνει πως πατάει πιο βαθιά στο νερό από το φαρδύτερο, παρέχοντας περισσότερη πρόσφυση. Κάτι που επαναλαμβάνει στο χιόνι και τον πάγο, όπου πιέζει πιο έντονα το στρώμα που έχει δημιουργηθεί από το φαρδύ, καταφέροντας να διατηρεί το προβάδισμα.

Η κατάσταση αντιστρέφεται σε απλά βρεγμένο ή στεγνό οδόστρωμα, όπου το μεγαλύτερο πέλμα μεταφράζεται σε περισσότερη επιφάνεια επαφής και υψηλότερη πρόσφυση. Το 195άρι υπολείπεται και στο χιονισμένο φρενάρισμα, καθότι το φαρδύ πέλμα σηκώνει μεγαλύτερο «ανάχωμα» μπροστά του, δημιουργώντας τρόπον τινά ένα φράγμα μπροστά από τον τροχό που μειώνει την απόσταση ακινητοποίησης.

ΑΠΟ https://www.autogreeknews.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

ΠΛΑΤΗ: (ΕΘΕΛΟΝΤΙΣΜΟΣ ΚΑΝΑΛΟΥΠΟΥΣ). ΣΥΛΛΟΓΗ ΠΑΛΑΙΩΝ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΩΝ.

Ακόμα μερικές παλιές φώτο μας ήρθανε, ενισχύοντας έτσι την συλλογή μας, η οποία χάρη στις δικές σας δωρεές αυξάνει συνεχώς.