ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ

ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ
ΤΟΠΟΘΕΣΙΑ: Η Πλάτη βρίσκεται περίπου 9 χιλιόμετρα[4] προς τα βορειοανατολικά των Φιλιατρών σε υψόμετρο 294[1][5] μέτρα και απέχει 10 περίπου χιλιόμετρα από τις ακτές του Ιονίου Πελάγους. ΙΣΤΟΡΙΑ: Το χωριό που βρίσκεται κάτω από το βουνό της Μάλης έχει μακρόχρονη ιστορία. Η παλαιότερη ονομασία του χωριού ήταν Καναλουπού, ενώ ως Πλάτη αναφέρεται από το 1956.[6][7] Πάντως το χωριό συναντάται με την ονομασία Καναλουπού ή Κανελουπού ή Καναλωπού και σε προγενέστερες βιβλιογραφικές πηγές-αναφορές. Ο οικισμός αναφέρεται, σε διάφορες απογραφές των Βενετών Προνοητών της Γαληνοτάτης Δημοκρατίας της Βενετίας, οι οποίες έγιναν στο χρονικό διάστημα της τριακονταετίας (1683/84-1715), κατά την οποία οι Βενετοί κατείχαν την Πελοπόννησο. Η Καναλουπού (Canalupu), ανήκε, το 1689, στην επαρχία της Αρκαδίας (ή Αρκαδιάς, δηλαδή την περιοχή της σημερινής Κυπαρισσίας), η οποία ήταν μια από τις 4 επαρχίες, στις οποίες χωριζόταν τότε το διαμέρισμα της Μεθώνης (επαρχία Φαναριού, επαρχία Αρκαδιάς, επαρχία Ναβαρίνου και επαρχία Μεθώνης).[8] Η Καναλουπού προσαρτήθηκε στον παλαιό Δήμο Εράνης το 1835,[9] ενώ αναφέρεται, το 1853 στον β΄ τόμο των «Ελληνικών» του Ιάκωβου Ρίζου Ραγκαβή ως χωριό του Δήμου Εράνης της Επαρχίας Τριφυλίας με πληθυσμό 115 κατοίκων, με βάση την απογραφή του 1851.[10] Το 1899 μεταφέρεται από το Νομό Μεσσηνίας και υπάγεται στον Νομό Τριφυλίας,[11] για μια περίπου δεκαετία, ως το 1909, που επανέρχεται ξανά στον Νομό Μεσσηνίας,[12] ως οικισμός της Επαρχίας Τριφυλίας. Το 1912 το χωριό της Καναλουπούς αποσπάται από τον Δήμο Εράνης και εντάσσεται στην Κοινότητα Χαλαζονίου, που είχε ως έδρα το Χαλαζόνι,[13][14] ως και το 1919,[15] που η Καναλουπού αποσπάται από την κοινότητα αυτή και ορίζεται έδρα της Κοινότητας Καναλουπούς.[16] Η Καναλουπού παρέμεινε έδρα της ομώνυμης κοινότητας, από το 1919 ως το 1956, που το χωριό μετονομάζεται σε Πλάτη και η Κοινότητα σε Κοινότητα Πλάτης,[17] και συνέχισε με το νέο όνομα ως έδρα της Κοινότητας Πλάτης από το 1956 ως το 1997, όταν τότε, στα πλαίσια των αλλαγών που επήλθαν στη τοπική αυτοδιοίκηση, μέσω του σχεδίου «Καποδίστριας», υπήχθη στον κατηργημένο Δήμο Φιλιατρών,[18] ως το 2010. Από το 2011, μετά τις νέες αλλαγές του σχεδίου «Καλλικράτης» ανήκει πλέον στον νέο Δήμο Τριφυλίας.[19][4] Ο δήμος αυτός, συστάθηκε με το Πρόγραμμα Καλλικράτης με την συνένωση των προϋπαρχόντων δήμων Αετού, Αυλώνος, Γαργαλιάνων, Κυπαρισσίας, Φιλιατρών και την κοινότητα Τριπύλας. ΑΠΟ http://www.hellenicaworld.com/Greece/Geo/gr/PlatiMessinias.html

Κυριακή, 27 Δεκεμβρίου 2020

Τι δείχνουν αυτά τα σημάδια στα λάστιχα;



Το σημείο επαφής κάθε αυτοκινήτου (και οχήματος γενικότερα) με το οδόστρωμα, δεν είναι άλλο από τα ελαστικά, τα οποία περνούν καθημερινά από χίλιες μύριες δοκιμασίες και

πρέπει να συνδυάζουν πολλά πράγματα μαζί. Ωστόσο, κάθε ελαστικό για να αποδώσει τα μέγιστα δυνατά των ικανοτήτων του, πρέπει να βρίσκεται στην καλύτερη δυνατή κατάσταση.

Στα πλαϊνά των ελαστικών υπάρχουν ένα σωρό κωδικοί και αριθμοί, όπως είναι οι διαστάσεις, η ημερομηνία παραγωγής, ο τύπος του ελαστικού, το εργοστάσιο που έχει κατασκευαστεί κ.λπ. Ανάμεσά τους υπάρχει και μία ακόμα ένδειξη, που συνήθως περνά απαρατήρητη, μαζί με κάποιες ακόμα που βρίσκονται ανάμεσα από τις αυλακώσεις των ελαστικών.

Πρόκειται για τους πολύ σημαντικούς δείκτες φθοράς του ελαστικού. Στο προφίλ του ελαστικού μια ένδειξη που αναγράφει TWI (Tread Wear Index), συνοδεύεται στην ίδια ευθεία από μικρά κομμάτια γόμας μέσα στις αυλακώσεις του πέλματος. Καθώς το ελαστικό φθείρεται, αυτά τα κομμάτια πλησιάζουν όλο και περισσότερο στην επιφάνεια και σταδιακά ευθυγραμμίζονται με την επιφάνεια του πέλματος. Όταν συμβεί αυτό, τότε το ελαστικό είναι επισήμως ακατάλληλο για χρήση και πρέπει να αντικατασταθεί άμεσα.

Στην περίπτωση που ένα αυτοκίνητο δεν κινείται, δεν σημαίνει ότι ο ιδιοκτήτης του θα περιμένει πότε το ελαστικό θα φτάσει αυτά τα σημάδια για να τα αλλάξει. Αν για παράδειγμα έχουν περάσει 10 χρόνια και το πέλμα οπτικά φαίνεται σε καλή κατάσταση, το μόνο σίγουρο είναι ότι θα έχει ξεραθεί και θα είναι ουσιαστικά άχρηστο. Κάθε οδηγός οφείλει να κάνει τακτικό έλεγχο στα λάστιχα του αυτοκινήτου του για να δει σε τι κατάσταση βρίσκονται, τόσο οπτικό όσο και στις πιέσεις. Επίσης, κάτι που παραμελούν αρκετοί, είναι η αλλαγή των ελαστικών εμπρός πίσω, αφού στα περισσότερα αυτοκίνητα τα εμπρός ελαστικά φθείρονται πιο γρήγορα από τα πίσω.

ΑΠΟ https://www.autogreeknews.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

ΠΛΑΤΗ: ΑΦΙΕΡΩΜΑ ΖΩΓΡΑΦΙΑΣ

          Μία ακόμα ωραία αφιέρωση μου έγινε από τα μικρά κορίτσια μας. Πρόκειται για τη