ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ

ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ
ΤΟΠΟΘΕΣΙΑ: Η Πλάτη βρίσκεται περίπου 9 χιλιόμετρα[4] προς τα βορειοανατολικά των Φιλιατρών σε υψόμετρο 294[1][5] μέτρα και απέχει 10 περίπου χιλιόμετρα από τις ακτές του Ιονίου Πελάγους. ΙΣΤΟΡΙΑ: Το χωριό που βρίσκεται κάτω από το βουνό της Μάλης έχει μακρόχρονη ιστορία. Η παλαιότερη ονομασία του χωριού ήταν Καναλουπού, ενώ ως Πλάτη αναφέρεται από το 1956.[6][7] Πάντως το χωριό συναντάται με την ονομασία Καναλουπού ή Κανελουπού ή Καναλωπού και σε προγενέστερες βιβλιογραφικές πηγές-αναφορές. Ο οικισμός αναφέρεται, σε διάφορες απογραφές των Βενετών Προνοητών της Γαληνοτάτης Δημοκρατίας της Βενετίας, οι οποίες έγιναν στο χρονικό διάστημα της τριακονταετίας (1683/84-1715), κατά την οποία οι Βενετοί κατείχαν την Πελοπόννησο. Η Καναλουπού (Canalupu), ανήκε, το 1689, στην επαρχία της Αρκαδίας (ή Αρκαδιάς, δηλαδή την περιοχή της σημερινής Κυπαρισσίας), η οποία ήταν μια από τις 4 επαρχίες, στις οποίες χωριζόταν τότε το διαμέρισμα της Μεθώνης (επαρχία Φαναριού, επαρχία Αρκαδιάς, επαρχία Ναβαρίνου και επαρχία Μεθώνης).[8] Η Καναλουπού προσαρτήθηκε στον παλαιό Δήμο Εράνης το 1835,[9] ενώ αναφέρεται, το 1853 στον β΄ τόμο των «Ελληνικών» του Ιάκωβου Ρίζου Ραγκαβή ως χωριό του Δήμου Εράνης της Επαρχίας Τριφυλίας με πληθυσμό 115 κατοίκων, με βάση την απογραφή του 1851.[10] Το 1899 μεταφέρεται από το Νομό Μεσσηνίας και υπάγεται στον Νομό Τριφυλίας,[11] για μια περίπου δεκαετία, ως το 1909, που επανέρχεται ξανά στον Νομό Μεσσηνίας,[12] ως οικισμός της Επαρχίας Τριφυλίας. Το 1912 το χωριό της Καναλουπούς αποσπάται από τον Δήμο Εράνης και εντάσσεται στην Κοινότητα Χαλαζονίου, που είχε ως έδρα το Χαλαζόνι,[13][14] ως και το 1919,[15] που η Καναλουπού αποσπάται από την κοινότητα αυτή και ορίζεται έδρα της Κοινότητας Καναλουπούς.[16] Η Καναλουπού παρέμεινε έδρα της ομώνυμης κοινότητας, από το 1919 ως το 1956, που το χωριό μετονομάζεται σε Πλάτη και η Κοινότητα σε Κοινότητα Πλάτης,[17] και συνέχισε με το νέο όνομα ως έδρα της Κοινότητας Πλάτης από το 1956 ως το 1997, όταν τότε, στα πλαίσια των αλλαγών που επήλθαν στη τοπική αυτοδιοίκηση, μέσω του σχεδίου «Καποδίστριας», υπήχθη στον κατηργημένο Δήμο Φιλιατρών,[18] ως το 2010. Από το 2011, μετά τις νέες αλλαγές του σχεδίου «Καλλικράτης» ανήκει πλέον στον νέο Δήμο Τριφυλίας.[19][4] Ο δήμος αυτός, συστάθηκε με το Πρόγραμμα Καλλικράτης με την συνένωση των προϋπαρχόντων δήμων Αετού, Αυλώνος, Γαργαλιάνων, Κυπαρισσίας, Φιλιατρών και την κοινότητα Τριπύλας. ΑΠΟ http://www.hellenicaworld.com/Greece/Geo/gr/PlatiMessinias.html

Κυριακή, 20 Δεκεμβρίου 2020

Να γιατί βγάζουμε το μπουφάν στην οδήγηση (ΒΙΝΤΕΟ)



Το χειμώνα και ειδικά τις πολύ κρύες μέρες, φοράμε χοντρά ρούχα για να προστατευτούμε από τις χαμηλές θερμοκρασίες, όμως όταν μπαίνουμε στο αυτοκίνητο δεν χρειάζεται να

είμαστε βαριά ντυμένοι. Οι λόγοι είναι σημαντικοί και έχουν να κάνουν πρωτίστως με την ασφάλεια του οδηγού, αλλά και των υπολοίπων επιβατών.

Η οδήγηση με ένα παχύ φουσκωτό μπουφάν ή ένα χοντρό παλτό περιορίζει την ευελιξία στο τιμόνι, ενώ παράλληλα η ζώνη ασφαλείας δεν εφαρμόζει σωστά στο σώμα. Γεγονός που αποδείχτηκε στις δοκιμές που πραγματοποίησε η γερμανική ADAC. Το τεστ περιλάμβανε την προσομοίωση ενός ενήλικου και ενός παιδιού (σε παιδικό κάθισμα) με παχιά χειμωνιάτικα ρούχα.

Το αποτέλεσμα έδειξε ότι ο εγκάρσιος ιμάντας της ζώνης ασφαλείας σφίγγει έντονα την κοιλιά και μπορεί να προκαλέσει σοβαρό τραυματισμό στα έντερα, στο συκώτι ή την σπλήνα, ή και να προκαλέσει εσωτερική αιμορραγία. Και όλα αυτά σε πολύ χαμηλές ταχύτητες κίνησης στην πόλη. Όταν ο επιβάτης φοράει ένα φουσκωτό μπουφάν για παράδειγμα, η ζώνη δεν εφάπτεται καλά στο σώμα και δημιουργείται ένα κενό. Έτσι δεν πιάνει καλά το σώμα για να το συγκρατήσει όπως πρέπει (βλ. παρακάτω βίντεο).

Καλό είναι λοιπόν ο οδηγός και οι επιβάτες να αφαιρούν το μπουφάν όταν μπαίνουν στο αυτοκίνητο ή έστω να το αφαιρούν λίγα λεπτά μετά, αφού ο κλιματισμός βγάζει ζεστό αέρα. Για τους πιο κρυουλιάρηδες που δεν θέλουν να αποχωρίζονται το… πάπλωμα στην οδήγηση, συνιστάται να τοποθετούν το εγκάρσιο τμήμα της ζώνης κάτω από το μπουφάν και όχι πάνω από αυτό.

Επίσης, δεν χρειάζεται να ρυθμίζεται ο αέρας του καλοριφέρ σε υψηλή θερμοκρασία, γιατί η ζέση προκαλεί υπνηλία. Ειδικά στην πολύωρη οδήγηση σε ταξίδι, η πολύ ζέστη στην καμπίνα κουράζει πιο γρήγορα και καλό είναι κάπου – κάπου πρέπει να ανοίγει παράθυρο για να μπαίνει αέρας για να ανανεώνεται.


 ΑΠΟ https://www.autogreeknews.gr/

Δεν υπάρχουν σχόλια:

ΠΛΑΤΗ: ΑΦΙΕΡΩΜΑ ΖΩΓΡΑΦΙΑΣ

          Μία ακόμα ωραία αφιέρωση μου έγινε από τα μικρά κορίτσια μας. Πρόκειται για τη