ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ

ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ
ΤΟΠΟΘΕΣΙΑ: Η Πλάτη βρίσκεται περίπου 9 χιλιόμετρα[4] προς τα βορειοανατολικά των Φιλιατρών σε υψόμετρο 294[1][5] μέτρα και απέχει 10 περίπου χιλιόμετρα από τις ακτές του Ιονίου Πελάγους. ΙΣΤΟΡΙΑ: Το χωριό που βρίσκεται κάτω από το βουνό της Μάλης έχει μακρόχρονη ιστορία. Η παλαιότερη ονομασία του χωριού ήταν Καναλουπού, ενώ ως Πλάτη αναφέρεται από το 1956.[6][7] Πάντως το χωριό συναντάται με την ονομασία Καναλουπού ή Κανελουπού ή Καναλωπού και σε προγενέστερες βιβλιογραφικές πηγές-αναφορές. Ο οικισμός αναφέρεται, σε διάφορες απογραφές των Βενετών Προνοητών της Γαληνοτάτης Δημοκρατίας της Βενετίας, οι οποίες έγιναν στο χρονικό διάστημα της τριακονταετίας (1683/84-1715), κατά την οποία οι Βενετοί κατείχαν την Πελοπόννησο. Η Καναλουπού (Canalupu), ανήκε, το 1689, στην επαρχία της Αρκαδίας (ή Αρκαδιάς, δηλαδή την περιοχή της σημερινής Κυπαρισσίας), η οποία ήταν μια από τις 4 επαρχίες, στις οποίες χωριζόταν τότε το διαμέρισμα της Μεθώνης (επαρχία Φαναριού, επαρχία Αρκαδιάς, επαρχία Ναβαρίνου και επαρχία Μεθώνης).[8] Η Καναλουπού προσαρτήθηκε στον παλαιό Δήμο Εράνης το 1835,[9] ενώ αναφέρεται, το 1853 στον β΄ τόμο των «Ελληνικών» του Ιάκωβου Ρίζου Ραγκαβή ως χωριό του Δήμου Εράνης της Επαρχίας Τριφυλίας με πληθυσμό 115 κατοίκων, με βάση την απογραφή του 1851.[10] Το 1899 μεταφέρεται από το Νομό Μεσσηνίας και υπάγεται στον Νομό Τριφυλίας,[11] για μια περίπου δεκαετία, ως το 1909, που επανέρχεται ξανά στον Νομό Μεσσηνίας,[12] ως οικισμός της Επαρχίας Τριφυλίας. Το 1912 το χωριό της Καναλουπούς αποσπάται από τον Δήμο Εράνης και εντάσσεται στην Κοινότητα Χαλαζονίου, που είχε ως έδρα το Χαλαζόνι,[13][14] ως και το 1919,[15] που η Καναλουπού αποσπάται από την κοινότητα αυτή και ορίζεται έδρα της Κοινότητας Καναλουπούς.[16] Η Καναλουπού παρέμεινε έδρα της ομώνυμης κοινότητας, από το 1919 ως το 1956, που το χωριό μετονομάζεται σε Πλάτη και η Κοινότητα σε Κοινότητα Πλάτης,[17] και συνέχισε με το νέο όνομα ως έδρα της Κοινότητας Πλάτης από το 1956 ως το 1997, όταν τότε, στα πλαίσια των αλλαγών που επήλθαν στη τοπική αυτοδιοίκηση, μέσω του σχεδίου «Καποδίστριας», υπήχθη στον κατηργημένο Δήμο Φιλιατρών,[18] ως το 2010. Από το 2011, μετά τις νέες αλλαγές του σχεδίου «Καλλικράτης» ανήκει πλέον στον νέο Δήμο Τριφυλίας.[19][4] Ο δήμος αυτός, συστάθηκε με το Πρόγραμμα Καλλικράτης με την συνένωση των προϋπαρχόντων δήμων Αετού, Αυλώνος, Γαργαλιάνων, Κυπαρισσίας, Φιλιατρών και την κοινότητα Τριπύλας. ΑΠΟ http://www.hellenicaworld.com/Greece/Geo/gr/PlatiMessinias.html

Τρίτη 3 Νοεμβρίου 2020

Πράσινο φως από DG GROW για τον αυτοκινητόδρομο Πάτρα – Πύργος


 

Η πρώτη επίσημη θετική απάντηση από την Ευρωπαϊκή Ένωση για την επανένωση του Πάτρα – Πύργος με την παραχώρηση της

Ολυμπίας Οδού έφτασε στο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών.

Πρόκειται για το δεύτερο, σημαντικό βήμα στο πεδίο της Κομισιόν μετά την αρχική έγκριση (DGREGIO) για τη χρηματοδότηση του άξονα ως έργο phasingαπό τη νέα προγραμματική περίοδο, εφόσον δεν προχωρήσει η κατάτμηση.

Η Γενική Διεύθυνση για την Εσωτερική Αγορά, τη Βιομηχανία, την Επιχειρηματικότητα και τις Μικρομεσαίες Επιχειρήσεις της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, η DG GROW, απεφάνθη ότι η εκ νέου ενσωμάτωση του Πάτρα–Πύργος στη σύμβαση παραχώρησης της Ολυμπίας Οδού είναι συμβατή με το Κοινοτικό Δίκαιο.

Έτσι, σύμφωνα με την ανακοίνωση του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, προχωράει, βάσει του σχεδιασμού του Υπουργού κ. Κώστα Καραμανλή, στο επόμενο και τελικό βήμα της διαδικασίας, που είναι η γνωστοποίηση στην Επιτροπή Ανταγωνισμού DGCOMP, ώστε στη συνέχεια να ξεκινήσει το έργο. Με τον υφιστάμενο σχεδιασμό, το έργο θα έχει ολοκληρωθεί το 2024.

Yπουργείο Υποδομών και Μεταφορών: «Πανηγυρική διάψευση του ΣΥΡΙΖΑ»

Όπως σχολιάζει στην ανακοίνωση του Υπουργείου, «πρόκειται για μία εξαιρετικά σημαντική εξέλιξη για την υλοποίηση του έργου, αλλά και για την πιο πανηγυρική διάψευση του ΣΥΡΙΖΑ, ο οποίος, πριν μόλις λίγες ημέρες, διαστρεβλώνοντας πλήρως μια σχετική απάντηση της Επιτρόπου, υποστήριξε ότι δήθεν δεν είχαν προχωρήσει οι επαφές της κυβέρνησης με την ΕΕ. Ενδεχομένως μετά και από αυτή την εξέλιξη, από το ΣΥΡΙΖΑ να συνεχίσουν να αμφισβητούν τα αναμφισβήτητα, αλλά αυτό πλέον δεν ενδιαφέρει τους πολίτες. Γιατί σύντομα η θετική γνώμη της ΕΕ και στα θέματα ανταγωνισμού, θα επιτρέψει την έναρξη του έργου».

Ο αρμόδιος υπουργός έχει καυτηριάσει αρκετές φορές τους σχεδιασμούς της προηγούμενης κυβέρνησης για το Πάτρα-Πύργος, με αιχμή την κατάτμηση του άξονα σε οκτώ κομμάτια.

ΑΠΟ https://www.tovima.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια: