ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ

ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ
ΤΟΠΟΘΕΣΙΑ: Η Πλάτη βρίσκεται περίπου 9 χιλιόμετρα[4] προς τα βορειοανατολικά των Φιλιατρών σε υψόμετρο 294[1][5] μέτρα και απέχει 10 περίπου χιλιόμετρα από τις ακτές του Ιονίου Πελάγους. ΙΣΤΟΡΙΑ: Το χωριό που βρίσκεται κάτω από το βουνό της Μάλης έχει μακρόχρονη ιστορία. Η παλαιότερη ονομασία του χωριού ήταν Καναλουπού, ενώ ως Πλάτη αναφέρεται από το 1956.[6][7] Πάντως το χωριό συναντάται με την ονομασία Καναλουπού ή Κανελουπού ή Καναλωπού και σε προγενέστερες βιβλιογραφικές πηγές-αναφορές. Ο οικισμός αναφέρεται, σε διάφορες απογραφές των Βενετών Προνοητών της Γαληνοτάτης Δημοκρατίας της Βενετίας, οι οποίες έγιναν στο χρονικό διάστημα της τριακονταετίας (1683/84-1715), κατά την οποία οι Βενετοί κατείχαν την Πελοπόννησο. Η Καναλουπού (Canalupu), ανήκε, το 1689, στην επαρχία της Αρκαδίας (ή Αρκαδιάς, δηλαδή την περιοχή της σημερινής Κυπαρισσίας), η οποία ήταν μια από τις 4 επαρχίες, στις οποίες χωριζόταν τότε το διαμέρισμα της Μεθώνης (επαρχία Φαναριού, επαρχία Αρκαδιάς, επαρχία Ναβαρίνου και επαρχία Μεθώνης).[8] Η Καναλουπού προσαρτήθηκε στον παλαιό Δήμο Εράνης το 1835,[9] ενώ αναφέρεται, το 1853 στον β΄ τόμο των «Ελληνικών» του Ιάκωβου Ρίζου Ραγκαβή ως χωριό του Δήμου Εράνης της Επαρχίας Τριφυλίας με πληθυσμό 115 κατοίκων, με βάση την απογραφή του 1851.[10] Το 1899 μεταφέρεται από το Νομό Μεσσηνίας και υπάγεται στον Νομό Τριφυλίας,[11] για μια περίπου δεκαετία, ως το 1909, που επανέρχεται ξανά στον Νομό Μεσσηνίας,[12] ως οικισμός της Επαρχίας Τριφυλίας. Το 1912 το χωριό της Καναλουπούς αποσπάται από τον Δήμο Εράνης και εντάσσεται στην Κοινότητα Χαλαζονίου, που είχε ως έδρα το Χαλαζόνι,[13][14] ως και το 1919,[15] που η Καναλουπού αποσπάται από την κοινότητα αυτή και ορίζεται έδρα της Κοινότητας Καναλουπούς.[16] Η Καναλουπού παρέμεινε έδρα της ομώνυμης κοινότητας, από το 1919 ως το 1956, που το χωριό μετονομάζεται σε Πλάτη και η Κοινότητα σε Κοινότητα Πλάτης,[17] και συνέχισε με το νέο όνομα ως έδρα της Κοινότητας Πλάτης από το 1956 ως το 1997, όταν τότε, στα πλαίσια των αλλαγών που επήλθαν στη τοπική αυτοδιοίκηση, μέσω του σχεδίου «Καποδίστριας», υπήχθη στον κατηργημένο Δήμο Φιλιατρών,[18] ως το 2010. Από το 2011, μετά τις νέες αλλαγές του σχεδίου «Καλλικράτης» ανήκει πλέον στον νέο Δήμο Τριφυλίας.[19][4] Ο δήμος αυτός, συστάθηκε με το Πρόγραμμα Καλλικράτης με την συνένωση των προϋπαρχόντων δήμων Αετού, Αυλώνος, Γαργαλιάνων, Κυπαρισσίας, Φιλιατρών και την κοινότητα Τριπύλας. ΑΠΟ http://www.hellenicaworld.com/Greece/Geo/gr/PlatiMessinias.html

Κυριακή 8 Νοεμβρίου 2020

Τα πάντα όλα για τους υαλοκαθαριστήρες


Οι υαλοκαθαριστήρες αποτελούν ένα από τα σημαντικότερα αναλώσιμα μέρη του αυτοκινήτου, τους οποίους πολλές φορές παραμελούν οι οδηγοί και το αντιλαμβάνονται με

την πρώτη βροχή, όταν δεν βλέπουν μπροστά τους. Η αντικατάσταση των υαλοκαθαριστήρων συνιστάται να γίνεται μια φορά τον χρόνο, καθώς το λάστιχό τους ξεραίνεται, σκληραίνει και φθείρεται.

Είναι πολύ εύκολο να καταλάβει κανείς πότε χρειάζονται αλλαγή. Καταρχήν όταν «γυρίζουν» στο παρμπρίζ το λάστιχό τους κάνει θόρυβο και δεν απομακρύνει αποτελεσματικά το νερό, αφήνοντας γραμμές. Η ορατότητα μειώνεται σημαντικά, ενώ με μια δυνατή βροχή ο οδηγός χάνει το οπτικό πεδίο και αυτό είναι εξαιρετικά επικίνδυνο. Στη χειρότερη περίπτωση μπορεί να έχει κοπεί το λάστιχο από τον σκελετό του υαλοκαθαριστήρα και τότε η μεταλλική επιφάνεια θα γρατσουνίσει το παρμπρίζ.

Το κόστος αντικατάστασης ενός ζεύγους καλής ποιότητας υαλοκαθαριστήρων κυμαίνεται γύρω στα 15 – 20 ευρώ. Ποτέ δεν πρέπει να ξεχνιέται και ο πίσω υαλοκαθαριστήρας, που τοποθετείται κυρίως στα 3θυρα και 5θυρα αυτοκίνητα.

Υπάρχουν δύο τύποι υαλοκαθαριστήρων: Οι κλασικοί σιδερένιοι και οι πιο σύγχρονοι σιλικόνης. Οι δεύτεροι είναι προτιμότεροι γιατί καθαρίζουν καλύτερα, είναι πιο αεροδυναμικοί και πιο ωραίοι σε εμφάνιση. Η πρώτη κίνηση που πρέπει να κάνει ο οδηγός, είναι να αναζητήσει στους καταλόγους των εταιρειών υαλοκαθαριστήρων, ποιος υαλοκαθαριστήρας ταιριάζει στο αυτοκίνητό του, έτσι ώστε να μην ούτε μεγαλύτεροι αλλά ούτε και μικρότεροι από τους εργοστασιακούς.

Η αλλαγή των υαλοκαθαριστήρων (ανεξαρτήτως τύπου) είναι υπόθεση του λεπτού, όπως μπορείτε να δείτε αναλυτικά και στο παρακάτω βίντεο της ADAC. Χρειάζονται όμως και κάποια σημεία προσοχή, αφού μπορεί εύκολα να γίνει ζημιά. Αν για παράδειγμα κατά την αλλαγή του υαλοκαθαριστήρα ο μεταλλικός βραχίονας χτυπήσει το παρμπρίζ, τότε μπορεί να κάνει ρωγμή. Γι’ αυτό, μια καλή ιδέα είναι να στρώσετε πάνω στο παρμπρίζ μια κουβέρτα. Βεβαιωθείτε ότι έχουν κουμπώσει, γιατί αν μετακινηθούν θα χαράξουν το παρμπρίζ και αυτό δεν επιδιορθώνεται. Χρησιμοποιείτε υγρό καθαρισμού παρμπρίζ και όχι σκέτο νερό, για να απομακρύνονται πιο εύκολα οι βρωμιές από το παρμπρίζ. Κάντε ένα έλεγχο και στα μπεκ νερού πλύσης και ρυθμίστε με μια καρφίτσα το σημείο που πετάγεται το νερό στο παρμπρίζ και όχι στο όχημα που… ακολουθεί.

Δείτε το βίντεο στο https://www.autogreeknews.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

ΠΛΑΤΗ: (ΕΘΕΛΟΝΤΙΣΜΟΣ ΚΑΝΑΛΟΥΠΟΥΣ). ΣΥΛΛΟΓΗ ΠΑΛΑΙΩΝ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΩΝ. (ΔΥΟ ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΑ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ).

Στην προσπάθεια που γίνετε για τη συλλογή παλαιών φώτο με θέμα το χωριό μας, μας ήρθε μία ακόμα, με δύο ενδεικτικά του δημοτικού μας σχολε...