ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ

ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ
ΤΟΠΟΘΕΣΙΑ: Η Πλάτη βρίσκεται περίπου 9 χιλιόμετρα[4] προς τα βορειοανατολικά των Φιλιατρών σε υψόμετρο 294[1][5] μέτρα και απέχει 10 περίπου χιλιόμετρα από τις ακτές του Ιονίου Πελάγους. ΙΣΤΟΡΙΑ: Το χωριό που βρίσκεται κάτω από το βουνό της Μάλης έχει μακρόχρονη ιστορία. Η παλαιότερη ονομασία του χωριού ήταν Καναλουπού, ενώ ως Πλάτη αναφέρεται από το 1956.[6][7] Πάντως το χωριό συναντάται με την ονομασία Καναλουπού ή Κανελουπού ή Καναλωπού και σε προγενέστερες βιβλιογραφικές πηγές-αναφορές. Ο οικισμός αναφέρεται, σε διάφορες απογραφές των Βενετών Προνοητών της Γαληνοτάτης Δημοκρατίας της Βενετίας, οι οποίες έγιναν στο χρονικό διάστημα της τριακονταετίας (1683/84-1715), κατά την οποία οι Βενετοί κατείχαν την Πελοπόννησο. Η Καναλουπού (Canalupu), ανήκε, το 1689, στην επαρχία της Αρκαδίας (ή Αρκαδιάς, δηλαδή την περιοχή της σημερινής Κυπαρισσίας), η οποία ήταν μια από τις 4 επαρχίες, στις οποίες χωριζόταν τότε το διαμέρισμα της Μεθώνης (επαρχία Φαναριού, επαρχία Αρκαδιάς, επαρχία Ναβαρίνου και επαρχία Μεθώνης).[8] Η Καναλουπού προσαρτήθηκε στον παλαιό Δήμο Εράνης το 1835,[9] ενώ αναφέρεται, το 1853 στον β΄ τόμο των «Ελληνικών» του Ιάκωβου Ρίζου Ραγκαβή ως χωριό του Δήμου Εράνης της Επαρχίας Τριφυλίας με πληθυσμό 115 κατοίκων, με βάση την απογραφή του 1851.[10] Το 1899 μεταφέρεται από το Νομό Μεσσηνίας και υπάγεται στον Νομό Τριφυλίας,[11] για μια περίπου δεκαετία, ως το 1909, που επανέρχεται ξανά στον Νομό Μεσσηνίας,[12] ως οικισμός της Επαρχίας Τριφυλίας. Το 1912 το χωριό της Καναλουπούς αποσπάται από τον Δήμο Εράνης και εντάσσεται στην Κοινότητα Χαλαζονίου, που είχε ως έδρα το Χαλαζόνι,[13][14] ως και το 1919,[15] που η Καναλουπού αποσπάται από την κοινότητα αυτή και ορίζεται έδρα της Κοινότητας Καναλουπούς.[16] Η Καναλουπού παρέμεινε έδρα της ομώνυμης κοινότητας, από το 1919 ως το 1956, που το χωριό μετονομάζεται σε Πλάτη και η Κοινότητα σε Κοινότητα Πλάτης,[17] και συνέχισε με το νέο όνομα ως έδρα της Κοινότητας Πλάτης από το 1956 ως το 1997, όταν τότε, στα πλαίσια των αλλαγών που επήλθαν στη τοπική αυτοδιοίκηση, μέσω του σχεδίου «Καποδίστριας», υπήχθη στον κατηργημένο Δήμο Φιλιατρών,[18] ως το 2010. Από το 2011, μετά τις νέες αλλαγές του σχεδίου «Καλλικράτης» ανήκει πλέον στον νέο Δήμο Τριφυλίας.[19][4] Ο δήμος αυτός, συστάθηκε με το Πρόγραμμα Καλλικράτης με την συνένωση των προϋπαρχόντων δήμων Αετού, Αυλώνος, Γαργαλιάνων, Κυπαρισσίας, Φιλιατρών και την κοινότητα Τριπύλας. ΑΠΟ http://www.hellenicaworld.com/Greece/Geo/gr/PlatiMessinias.html

Κυριακή 11 Οκτωβρίου 2020

Πως χρησιμοποιούμε το κιτ επισκευής ελαστικού;



 

 

Ένας από τους απρόσμενους «μπελάδες» που μπορεί να τύχει σε οποιοδήποτε αυτοκίνητο και οδηγό, είναι να κλατάρει το λάστιχο. Στα σύγχρονα αυτοκίνητα ανάβει σχετική ένδειξη στον πίνακα οργάνων για απώλεια

πίεσης, η οποία ενεργοποιείται μέσω των αισθητήρων χαμηλής πίεσης ελαστικών. Αν ένα λάστιχο έχει χάσει πολύ αέρα, τότε το αυτοκίνητο χάνει την ισορροπία του στο δρόμο και ο οδηγός την πρώτη κίνηση που πρέπει να κάνει είναι να σταθμεύσει σε ένα ασφαλές σημείο.

Πριν όμως τύχει αυτό, κάθε οδηγός οφείλει να έχει δει τι υπάρχει κάτω από το δάπεδο του πορτ μπαγκάζ. Δηλαδή αν το αυτοκίνητο έχει ρεζέρβα ή κιτ επισκευής ελαστικού. Aν δεν έχει τίποτα από τα δύο, τότε τα λάστιχα είναι run flat. Συνήθως, πολλά πλέον καινούργια αυτοκίνητα εξοπλίζονται με κιτ επισκευής ελαστικού, έτσι ώστε να εξοικονομείται επιπλέον χώρος και βάρος. Η χρήση του είναι πάρα πολύ απλή, αφού δεν χρειάζεται καμία μηχανική γνώση, ενώ η επισκευή του ελαστικού γίνεται πολύ πιο γρήγορα, άνετα και με ασφάλεια αντί της αλλαγής του με ρεζέρβα.

Βέβαια υπάρχουν και κάποιες προϋποθέσεις, αφού το κιτ επισκευής ελαστικού μπορεί να καλύψει μικρές τρύπες που έχουν δημιουργηθεί για παράδειγμα από μια πρόκα (μέχρι 4 χλστ.) Αν το λάστιχο έχει σκιστεί τότε πρέπει να αντικατασταθεί με ρεζέρβα. Στο ενδεχόμενο που το λάστιχο έχει πατήσει καρφί ή βίδα, ποτέ δεν πρέπει να αφαιρεθούν.

Πως γίνεται η χρήση του κιτ επισκευής ελαστικού;

1. Το πρώτο πράγμα που πρέπει να κάνετε είναι να τοποθετήσετε ένα αυτοκόλλητο στο ελαστικό για να υπενθυμίζει ότι έχει χρησιμοποιηθεί σφραγιστικό υλικό. Υπάρχει ένα άλλο αυτοκόλλητο που πρέπει να τοποθετηθεί στην εσωτερική κολόνα για να υπενθυμίζει στον οδηγό να επισκευάσει άμεσα το λάστιχο.

2. Στη συνέχεια, αφαιρέστε το πώμα της βαλβίδας από το κλαταρισμένο ελαστικό. Πάρτε τη φιάλη στεγανοποίησης και βιδώστε την στη βαλβίδα. Αφαιρέστε το πώμα από τη φιάλη στεγανοποίησης και ξετυλίξτε τον εύκαμπτο σωλήνα από το πίσω μέρος του κομπρεσέρ. Βιδώστε αυτόν τον εύκαμπτο σωλήνα στη φιάλη και βεβαιωθείτε ότι έχει γεμίσει καλά.

3. Συνδέστε το κομπρεσέρ στη βοηθητική πρίζα που υπάρχει μέσα στο αυτοκίνητο (στη θέση του αναπτήρα). Ενεργοποιήσετε τον συμπιεστή και το ελαστικό θα φουσκώσει σε λίγα λεπτά. Αφού φτάσει στην κατάλληλη πίεση κλείστε το κομπρεσέρ και ξεβιδώστε τη φιάλη στεγανοποίησης από το ελαστικό.

4. Τοποθετήστε το κιτ επισκευής στη θέση του. Μετά οδηγήστε για λίγα χιλιόμετρα και ελέγξτε την πίεση του ελαστικού. Εάν είναι όλα εντάξει, τότε οδηγείστε σε χαμηλές ταχύτητες και χωρίς έντονες επιταχύνσεις, επιβραδύνσεις και στρίψιμο. Η επισκευή είναι προσωρινή και θα πρέπει να γίνει μια κανονική επιδιόρθωση της ζημιάς σε βουλκανιζατέρ.

ΑΠΟ https://www.autogreeknews.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια: