ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ

ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ
ΤΟΠΟΘΕΣΙΑ: Η Πλάτη βρίσκεται περίπου 9 χιλιόμετρα[4] προς τα βορειοανατολικά των Φιλιατρών σε υψόμετρο 294[1][5] μέτρα και απέχει 10 περίπου χιλιόμετρα από τις ακτές του Ιονίου Πελάγους. ΙΣΤΟΡΙΑ: Το χωριό που βρίσκεται κάτω από το βουνό της Μάλης έχει μακρόχρονη ιστορία. Η παλαιότερη ονομασία του χωριού ήταν Καναλουπού, ενώ ως Πλάτη αναφέρεται από το 1956.[6][7] Πάντως το χωριό συναντάται με την ονομασία Καναλουπού ή Κανελουπού ή Καναλωπού και σε προγενέστερες βιβλιογραφικές πηγές-αναφορές. Ο οικισμός αναφέρεται, σε διάφορες απογραφές των Βενετών Προνοητών της Γαληνοτάτης Δημοκρατίας της Βενετίας, οι οποίες έγιναν στο χρονικό διάστημα της τριακονταετίας (1683/84-1715), κατά την οποία οι Βενετοί κατείχαν την Πελοπόννησο. Η Καναλουπού (Canalupu), ανήκε, το 1689, στην επαρχία της Αρκαδίας (ή Αρκαδιάς, δηλαδή την περιοχή της σημερινής Κυπαρισσίας), η οποία ήταν μια από τις 4 επαρχίες, στις οποίες χωριζόταν τότε το διαμέρισμα της Μεθώνης (επαρχία Φαναριού, επαρχία Αρκαδιάς, επαρχία Ναβαρίνου και επαρχία Μεθώνης).[8] Η Καναλουπού προσαρτήθηκε στον παλαιό Δήμο Εράνης το 1835,[9] ενώ αναφέρεται, το 1853 στον β΄ τόμο των «Ελληνικών» του Ιάκωβου Ρίζου Ραγκαβή ως χωριό του Δήμου Εράνης της Επαρχίας Τριφυλίας με πληθυσμό 115 κατοίκων, με βάση την απογραφή του 1851.[10] Το 1899 μεταφέρεται από το Νομό Μεσσηνίας και υπάγεται στον Νομό Τριφυλίας,[11] για μια περίπου δεκαετία, ως το 1909, που επανέρχεται ξανά στον Νομό Μεσσηνίας,[12] ως οικισμός της Επαρχίας Τριφυλίας. Το 1912 το χωριό της Καναλουπούς αποσπάται από τον Δήμο Εράνης και εντάσσεται στην Κοινότητα Χαλαζονίου, που είχε ως έδρα το Χαλαζόνι,[13][14] ως και το 1919,[15] που η Καναλουπού αποσπάται από την κοινότητα αυτή και ορίζεται έδρα της Κοινότητας Καναλουπούς.[16] Η Καναλουπού παρέμεινε έδρα της ομώνυμης κοινότητας, από το 1919 ως το 1956, που το χωριό μετονομάζεται σε Πλάτη και η Κοινότητα σε Κοινότητα Πλάτης,[17] και συνέχισε με το νέο όνομα ως έδρα της Κοινότητας Πλάτης από το 1956 ως το 1997, όταν τότε, στα πλαίσια των αλλαγών που επήλθαν στη τοπική αυτοδιοίκηση, μέσω του σχεδίου «Καποδίστριας», υπήχθη στον κατηργημένο Δήμο Φιλιατρών,[18] ως το 2010. Από το 2011, μετά τις νέες αλλαγές του σχεδίου «Καλλικράτης» ανήκει πλέον στον νέο Δήμο Τριφυλίας.[19][4] Ο δήμος αυτός, συστάθηκε με το Πρόγραμμα Καλλικράτης με την συνένωση των προϋπαρχόντων δήμων Αετού, Αυλώνος, Γαργαλιάνων, Κυπαρισσίας, Φιλιατρών και την κοινότητα Τριπύλας. ΑΠΟ http://www.hellenicaworld.com/Greece/Geo/gr/PlatiMessinias.html

Πέμπτη 15 Οκτωβρίου 2020

Τελειώνουν και τα αυτοκίνητα με… Ιστορικό Τέλος Ταξινόμησης!


  • Γιώργος Κ. Ανδρής (ga@newsauto.gr)

 

 

Σύντομα αναμένεται να έχουν εγκριθεί και οι τελευταίες αιτήσεις των εισαγόμενων μεταχειρισμένων αυτοκινήτων που έχουν

υπαχθεί στο ευνοϊκό καθεστώς φορολόγησης.

Τέλος αναμένεται να λάβει σύντομα η αναμονή εκατοντάδων ιδιοκτητών εισαγόμενων μεταχειρισμένων αυτοκινήτων οι οποίοι έχουν αιτηθεί τα οχήματά τους να εκτελωνιστούν με το Ιστορικό Τέλος Ταξινόμησης ώστε να πληρώσουν πολύ χαμηλότερους ή μηδενικούς δασμούς.

Σύμφωνα με πληροφορίες του Newsauto.gr το αργότερο σε ένα μήνα θα έχουν περάσει από την Ειδική Επιτροπή οι εναπομείνασες 400 περίπου αιτήσεις των οχημάτων που οι ιδιοκτήτες τους έχουν αιτηθεί να υπαχθούν στο Ιστορικό Τέλος Ταξινόμησης για να πληρώσουν χαμηλότερους ή καθόλου δασμούς ανάλογα με τον τύπο του αυτοκινήτου που έχουν εισάγει.

Να υπενθυμίσουμε πως στο Ιστορικό Τέλος Ταξινόμησης θα μπορούσαν να υπαχθούν όσα αυτοκίνητα είχαν ταξινομηθεί για πρώτη φορά πριν την 1η Ιουνίου 2016 και οι ιδιοκτήτες του κατέβαλλαν ένα παράβολο 300 ευρώ ώστε η Ειδική Επιτροπή να ελέγξει την αίτησή τους και το Τέλος Ταξινόμησης να υπολογιστεί με το παλαιό σύστημα που αφορούσε στην Εργοστασιακή Αξία και όχι στην Αξία Λιανικής προ Φόρων.

Με το συγκεκριμένο σύστημα είχαν εισαχθεί πάρα πολλά ακριβά μοντέλα και σύμφωνα με όσα αναφέρουν έμποροι μεταχειρισμένων δεν υπήρχε περίπτωση να εισαχθούν στην Ελλάδα με το Τέλος Ταξινόμησης να υπολογίζεται σύμφωνα με την Αξία Λιανικής προ Φόρων.

Όπως χαρακτηριστικά αναφέρουν: «Αυτά τα αυτοκίνητα θα ήταν χαμένα για την Ελλάδα και σε καμία περίπτωση δεν θα αποτελούσαν έσοδο από τους δασμούς για τη χώρα μας».

Ωστόσο στα τέλη Ιουλίου 2020 η νέα νομοθεσία για τον τρόπο υπολογισμού του Τέλους Ταξινόμησης άλλαξε εντελώς τα δεδομένα και επιπλέον καταργήθηκε και το Ιστορικό Τέλος Ταξινόμησης με το οποίο είχαν εκτελωνιστεί χιλιάδες εισαγόμενα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα.

Σύμφωνα με πληροφορίες του Newsauto.gr όσο διάστημα διήρκησε το Ιστορικό Τέλος Ταξινόμησης είχαν κατατεθεί πάνω από 2.600 αιτήσεις ωστόσο η χρονοβόρα διαδικασία ελέγχου και έγκρισης από την Ειδική Επιτροπή ανάγκασε περισσότερους από 300 ιδιοκτήτες να εκτελωνίσουν κανονικά το όχημά τους καταβάλλοντας υψηλότερους δασμούς καθώς δεν μπορούσαν να περιμένουν να ολοκληρωθεί η διαδικασία.

Τώρα έχουν απομείνει περίπου 400 αιτήσεις οχημάτων που θα εκτελωνιστούν με το Ιστορικό Τέλος Ταξινόμησης και θα χρειαστούν περίπου 2 με 3 συνεδριάσεις για να ολοκληρώσει η Επιτροπή τον έλεγχο τους και οι ιδιοκτήτες τους να πληρώσουν και να αποκτήσουν τις ελληνικές πινακίδες κυκλοφορίας.

Ωστόσο θα πρέπει να επισημάνουμε πως μετά τη λήξη του Ιστορικού Τέλους Ταξινόμησης στα τέλη Ιουλίου 2020 κανένα ακριβό αυτοκίνητο δεν έχει εισαχθεί με αποτέλεσμα να καταγραφεί έλλειμμα εσόδων από δασμούς που προέρχονταν από την συγκεκριμένη κατηγορία αυτοκινήτων.

ΑΠΟ https://www.newsauto.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια: