ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ

ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ
ΤΟΠΟΘΕΣΙΑ: Η Πλάτη βρίσκεται περίπου 9 χιλιόμετρα[4] προς τα βορειοανατολικά των Φιλιατρών σε υψόμετρο 294[1][5] μέτρα και απέχει 10 περίπου χιλιόμετρα από τις ακτές του Ιονίου Πελάγους. ΙΣΤΟΡΙΑ: Το χωριό που βρίσκεται κάτω από το βουνό της Μάλης έχει μακρόχρονη ιστορία. Η παλαιότερη ονομασία του χωριού ήταν Καναλουπού, ενώ ως Πλάτη αναφέρεται από το 1956.[6][7] Πάντως το χωριό συναντάται με την ονομασία Καναλουπού ή Κανελουπού ή Καναλωπού και σε προγενέστερες βιβλιογραφικές πηγές-αναφορές. Ο οικισμός αναφέρεται, σε διάφορες απογραφές των Βενετών Προνοητών της Γαληνοτάτης Δημοκρατίας της Βενετίας, οι οποίες έγιναν στο χρονικό διάστημα της τριακονταετίας (1683/84-1715), κατά την οποία οι Βενετοί κατείχαν την Πελοπόννησο. Η Καναλουπού (Canalupu), ανήκε, το 1689, στην επαρχία της Αρκαδίας (ή Αρκαδιάς, δηλαδή την περιοχή της σημερινής Κυπαρισσίας), η οποία ήταν μια από τις 4 επαρχίες, στις οποίες χωριζόταν τότε το διαμέρισμα της Μεθώνης (επαρχία Φαναριού, επαρχία Αρκαδιάς, επαρχία Ναβαρίνου και επαρχία Μεθώνης).[8] Η Καναλουπού προσαρτήθηκε στον παλαιό Δήμο Εράνης το 1835,[9] ενώ αναφέρεται, το 1853 στον β΄ τόμο των «Ελληνικών» του Ιάκωβου Ρίζου Ραγκαβή ως χωριό του Δήμου Εράνης της Επαρχίας Τριφυλίας με πληθυσμό 115 κατοίκων, με βάση την απογραφή του 1851.[10] Το 1899 μεταφέρεται από το Νομό Μεσσηνίας και υπάγεται στον Νομό Τριφυλίας,[11] για μια περίπου δεκαετία, ως το 1909, που επανέρχεται ξανά στον Νομό Μεσσηνίας,[12] ως οικισμός της Επαρχίας Τριφυλίας. Το 1912 το χωριό της Καναλουπούς αποσπάται από τον Δήμο Εράνης και εντάσσεται στην Κοινότητα Χαλαζονίου, που είχε ως έδρα το Χαλαζόνι,[13][14] ως και το 1919,[15] που η Καναλουπού αποσπάται από την κοινότητα αυτή και ορίζεται έδρα της Κοινότητας Καναλουπούς.[16] Η Καναλουπού παρέμεινε έδρα της ομώνυμης κοινότητας, από το 1919 ως το 1956, που το χωριό μετονομάζεται σε Πλάτη και η Κοινότητα σε Κοινότητα Πλάτης,[17] και συνέχισε με το νέο όνομα ως έδρα της Κοινότητας Πλάτης από το 1956 ως το 1997, όταν τότε, στα πλαίσια των αλλαγών που επήλθαν στη τοπική αυτοδιοίκηση, μέσω του σχεδίου «Καποδίστριας», υπήχθη στον κατηργημένο Δήμο Φιλιατρών,[18] ως το 2010. Από το 2011, μετά τις νέες αλλαγές του σχεδίου «Καλλικράτης» ανήκει πλέον στον νέο Δήμο Τριφυλίας.[19][4] Ο δήμος αυτός, συστάθηκε με το Πρόγραμμα Καλλικράτης με την συνένωση των προϋπαρχόντων δήμων Αετού, Αυλώνος, Γαργαλιάνων, Κυπαρισσίας, Φιλιατρών και την κοινότητα Τριπύλας. ΑΠΟ http://www.hellenicaworld.com/Greece/Geo/gr/PlatiMessinias.html

Τρίτη 13 Οκτωβρίου 2020

ΚΤΕΛ: 24ωρη απεργία την Πέμπτη 15 Οκτωβρίου



 

 

Σε 24ωρη απεργία προχωρούν την Πέμπτη (15/10/2020) οι εργαζόμενοι σε όλα τα αστικά και υπεραστικά ΚΤΕΛ της χώρας,

όπως ανακοίνωσε η Ομοσπονδία Συνδικάτων Μεταφορών Ελλάδος (ΟΣΜΕ).

Τα αρμόδια όργανα της ΟΣΜΕ αποφάσισαν και κήρυξαν την απεργία, διαμαρτυρόμενοι στην ιδιωτικοποίηση της δημόσιας συγκοινωνίας και την απορρύθμιση των εργασιακών σχέσεων στα ΚΤΕΛ.

Υπενθυμίζεται ότι στο πλαίσιο των μέτρων για την αντιμετώπιση του κορωνοϊού, και προκειμένου να ενισχυθούν τα δρομολόγια, οι συγκοινωνίες της Αθήνας ενισχύθηκαν με ΚΤΕΛ.

Με την απεργία, οι εργαζόμενοι διεκδικούν την άμεση απόσυρση των ιδιωτών των ΚΤΕΛ από τη δημόσια αστική συγκοινωνία της Αθήνας, την επαναφορά στο σύστημα συγκοινωνιών του ΟΣΥ και του ΟΑΣΑ όλων των δρομολογίων που έχουν ανατεθεί στα ΚΤΕΛ και την επαναφορά σε ισχύ του Γενικού Κανονισμού Προσωπικού ΚΤΕΛ (π.δ. 246/2006).

Στην ανακοίνωσή τους, οι εργαζόμενοι αναφέρουν μεταξύ άλλων ότι «ενώ τουλάχιστον 500 λεωφορεία ιδιοκτησίας της ΟΣΥ που έχουν αγοραστεί με χρήματα του ελληνικού λαού, παραμένουν παροπλισμένα στα αμαξοστάσια και μπορούν να επισκευαστούν με αμελητέο κόστος, η κυβέρνηση με τη σύμπραξη της διοίκησης της ΟΣΥ και του ΟΑΣΑ, σκέφτηκε ως «λύση» για να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια να αναθέσει χωρίς κανόνες, χωρίς διαφάνεια και χωρίς έλεγχο, το έργο της αστικής συγκοινωνίας του λεκανοπεδίου στους ιδιώτες των ΚΤΕΛ».

«Οι εργαζόμενοι στις αστικές συγκοινωνίες της Αθήνας, αλλά και οι εργαζόμενοι των ΚΤΕΛ που αποτελούν τα πρώτα θύματα της ακραίας νεοφιλελεύθερης πολιτικής της κυβέρνησης, δεν θα ανεχθούν την απαξίωση και την παράδοση της Δημόσιας συγκοινωνίας στους ιδιώτες των ΚΤΕΛ, οι οποίοι, μετά και την κατάργηση του Γενικού Κανονισμού Προσωπικού ΚΤΕΛ, ανεξέλεγκτα απομυζούν την εργασιακή δύναμη του προσωπικού, σε βάρος και της οδικής ασφάλειας» καταλήγει η ανακοίνωση.

ΑΠΟ https://www.madata.gr/

 

Δεν υπάρχουν σχόλια: