ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ

ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ
ΤΟΠΟΘΕΣΙΑ: Η Πλάτη βρίσκεται περίπου 9 χιλιόμετρα[4] προς τα βορειοανατολικά των Φιλιατρών σε υψόμετρο 294[1][5] μέτρα και απέχει 10 περίπου χιλιόμετρα από τις ακτές του Ιονίου Πελάγους. ΙΣΤΟΡΙΑ: Το χωριό που βρίσκεται κάτω από το βουνό της Μάλης έχει μακρόχρονη ιστορία. Η παλαιότερη ονομασία του χωριού ήταν Καναλουπού, ενώ ως Πλάτη αναφέρεται από το 1956.[6][7] Πάντως το χωριό συναντάται με την ονομασία Καναλουπού ή Κανελουπού ή Καναλωπού και σε προγενέστερες βιβλιογραφικές πηγές-αναφορές. Ο οικισμός αναφέρεται, σε διάφορες απογραφές των Βενετών Προνοητών της Γαληνοτάτης Δημοκρατίας της Βενετίας, οι οποίες έγιναν στο χρονικό διάστημα της τριακονταετίας (1683/84-1715), κατά την οποία οι Βενετοί κατείχαν την Πελοπόννησο. Η Καναλουπού (Canalupu), ανήκε, το 1689, στην επαρχία της Αρκαδίας (ή Αρκαδιάς, δηλαδή την περιοχή της σημερινής Κυπαρισσίας), η οποία ήταν μια από τις 4 επαρχίες, στις οποίες χωριζόταν τότε το διαμέρισμα της Μεθώνης (επαρχία Φαναριού, επαρχία Αρκαδιάς, επαρχία Ναβαρίνου και επαρχία Μεθώνης).[8] Η Καναλουπού προσαρτήθηκε στον παλαιό Δήμο Εράνης το 1835,[9] ενώ αναφέρεται, το 1853 στον β΄ τόμο των «Ελληνικών» του Ιάκωβου Ρίζου Ραγκαβή ως χωριό του Δήμου Εράνης της Επαρχίας Τριφυλίας με πληθυσμό 115 κατοίκων, με βάση την απογραφή του 1851.[10] Το 1899 μεταφέρεται από το Νομό Μεσσηνίας και υπάγεται στον Νομό Τριφυλίας,[11] για μια περίπου δεκαετία, ως το 1909, που επανέρχεται ξανά στον Νομό Μεσσηνίας,[12] ως οικισμός της Επαρχίας Τριφυλίας. Το 1912 το χωριό της Καναλουπούς αποσπάται από τον Δήμο Εράνης και εντάσσεται στην Κοινότητα Χαλαζονίου, που είχε ως έδρα το Χαλαζόνι,[13][14] ως και το 1919,[15] που η Καναλουπού αποσπάται από την κοινότητα αυτή και ορίζεται έδρα της Κοινότητας Καναλουπούς.[16] Η Καναλουπού παρέμεινε έδρα της ομώνυμης κοινότητας, από το 1919 ως το 1956, που το χωριό μετονομάζεται σε Πλάτη και η Κοινότητα σε Κοινότητα Πλάτης,[17] και συνέχισε με το νέο όνομα ως έδρα της Κοινότητας Πλάτης από το 1956 ως το 1997, όταν τότε, στα πλαίσια των αλλαγών που επήλθαν στη τοπική αυτοδιοίκηση, μέσω του σχεδίου «Καποδίστριας», υπήχθη στον κατηργημένο Δήμο Φιλιατρών,[18] ως το 2010. Από το 2011, μετά τις νέες αλλαγές του σχεδίου «Καλλικράτης» ανήκει πλέον στον νέο Δήμο Τριφυλίας.[19][4] Ο δήμος αυτός, συστάθηκε με το Πρόγραμμα Καλλικράτης με την συνένωση των προϋπαρχόντων δήμων Αετού, Αυλώνος, Γαργαλιάνων, Κυπαρισσίας, Φιλιατρών και την κοινότητα Τριπύλας. ΑΠΟ http://www.hellenicaworld.com/Greece/Geo/gr/PlatiMessinias.html

Κυριακή 4 Οκτωβρίου 2020

10 λάθη στο πλύσιμο του αυτοκινήτου


 

 

Ο καθαρισμός και το πλύσιμο του αυτοκινήτου δεν πρέπει να αμελείται και να περνούν μήνες χωρίς να μπει σαπουνάδα στο αμάξωμα και ηλεκτρική σκούπα στο

εσωτερικό. Καλό είναι το πλύσιμο να γίνεται σε τακτά χρονικά διαστήματα, αφού η σκόνη, η λάσπη, τα άλατα από τη βροχή και τα περιττώματα των πουλιών αποτελούν τους «εχθρούς» του χρώματος.

Όμως, θα πρέπει να αποφεύγονται βασικά λάθη κατά το πλύσιμο του αυτοκινήτου, είτε αυτό γίνεται στο χέρι ή το πλυντήριο. Ας δούμε λοιπόν παρακάτω ποια είναι αυτά, τα οποία μπορεί να προκαλέσουν φθορά και προβλήματα.

1. Λάθος χρήση πλυστικού: Ποτέ μην τοποθετείτε το ακροφύσιο του πλυστικού πολύ κοντά στο χρώμα και στις βαλβίδες των ελαστικών, γιατί μπορεί να προκληθεί ζημιά, λόγω της πολύ υψηλής πίεσης.

2. Πλύσιμο με υγρό πιάτων: Είναι πολύ σκληρό για το βερνίκι, ενώ δεν ξεβγάζεται το ίδιο εύκολα με ένα σαμπουάν αυτοκινήτου. Επίσης δεν χρειάζεται υπερβολική δόση σαμπουάν, αλλά όση αναγράφεται στην συσκευασία.

3. Λάθος σφουγγάρι: Ποτέ μη χρησιμοποιήσετε σφουγγάρι για τα πιάτα γιατί δημιουργεί λεπτές χαρακιές στο αμάξωμα. Επίσης, καλό είναι να υπάρχει ένα σφουγγάρι για το αμάξωμα και δεύτερο για τα λάστιχα και μαρσπιέ.

4. Ποτέ πλύσιμο κάτω από τον ήλιο: Το πλύσιμο του αυτοκινήτου θα πρέπει να γίνεται σε σκιερό μέρος για να μην στεγνώνει η σαπουνάδα και μετά δεν ξεβγάζεται εύκολα.

5. Πλύσιμο μόνο σε ότι φαίνεται: Μην παραμελείτε τους θόλους των τροχών εσωτερικά και τα μαρσπιέ, όπου συγκεντρώνεται πολύ βρομιά, αλλά και τους δίσκους των φρένων (να είναι κρύοι).

6. Χρήση χημικών: Σε περίπτωση που υπάρχουν δύσκολες βρομιές ή άλατα ποτέ μη χρησιμοποιήσετε καθαριστικά αλάτων για το μπάνιο. Ενδείκνυται ελαφρώς χλιαρό νερό (ποτέ καυτό) με σαπουνάδα και μούλιασμα.

7. Χρήση σύρματος: Το σύρμα αποφεύγεται δια ροπάλου, όταν υπάρχουν π.χ. πολυκαιρισμένα περιττώματα πουλιών ή ρετσίνι, τα οποία πρέπει να αφαιρούνται άμεσα γιατί χαλάνε το βερνίκι και το θαμπώνουν.

8. Γυάλισμα αμαξώματος: Γίνεται πάντα με μαλακό κερί και όχι με σκληρό, το οποίο χρησιμοποιείται μόνο τοπικά, όπως π.χ. για αφαίρεση μικρογρατσουνιών. Ποτέ δεν βάζουμε γυαλιστικά στο προφίλ των ελαστικών γιατί θα γλιστρούν στις στροφές.

9. Βρεγμένα πατάκια: Τα πατάκια πρέπει να καθαρίζονται πολύ συχνά με νερό και όχι μόνο με ηλεκτρική σκούπα. Ποτέ όμως δεν αφήνουμε βρεγμένα πατάκια μέσα στο αυτοκίνητο για να στεγνώσουν στην καμπίνα.

10. Γυάλισμα εσωτερικού: Μην περάσετε με γυαλιστικό, τη στεφάνη του τιμονιού, το λεβιέ ταχυτήτων και τα πεντάλ, γιατί θα γλιστρούν επικίνδυνα.

ΑΠΟ  https://www.autogreeknews.gr/

Δεν υπάρχουν σχόλια:

ΟΠΕΚΕΠΕ: Αλλαγές στη χορήγηση των άμεσων ενισχύσεων

Agro-in 25 Απριλίου 2024 | 10:41 Αλλαγές στις διαδικασίες χορήγησης άμεσων ενισχύσεων , βάσει του ΟΣΔΕ, για τις αιτήσεις του 2023 όσον αφ...