ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ

ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ
ΤΟΠΟΘΕΣΙΑ: Η Πλάτη βρίσκεται περίπου 9 χιλιόμετρα[4] προς τα βορειοανατολικά των Φιλιατρών σε υψόμετρο 294[1][5] μέτρα και απέχει 10 περίπου χιλιόμετρα από τις ακτές του Ιονίου Πελάγους. ΙΣΤΟΡΙΑ: Το χωριό που βρίσκεται κάτω από το βουνό της Μάλης έχει μακρόχρονη ιστορία. Η παλαιότερη ονομασία του χωριού ήταν Καναλουπού, ενώ ως Πλάτη αναφέρεται από το 1956.[6][7] Πάντως το χωριό συναντάται με την ονομασία Καναλουπού ή Κανελουπού ή Καναλωπού και σε προγενέστερες βιβλιογραφικές πηγές-αναφορές. Ο οικισμός αναφέρεται, σε διάφορες απογραφές των Βενετών Προνοητών της Γαληνοτάτης Δημοκρατίας της Βενετίας, οι οποίες έγιναν στο χρονικό διάστημα της τριακονταετίας (1683/84-1715), κατά την οποία οι Βενετοί κατείχαν την Πελοπόννησο. Η Καναλουπού (Canalupu), ανήκε, το 1689, στην επαρχία της Αρκαδίας (ή Αρκαδιάς, δηλαδή την περιοχή της σημερινής Κυπαρισσίας), η οποία ήταν μια από τις 4 επαρχίες, στις οποίες χωριζόταν τότε το διαμέρισμα της Μεθώνης (επαρχία Φαναριού, επαρχία Αρκαδιάς, επαρχία Ναβαρίνου και επαρχία Μεθώνης).[8] Η Καναλουπού προσαρτήθηκε στον παλαιό Δήμο Εράνης το 1835,[9] ενώ αναφέρεται, το 1853 στον β΄ τόμο των «Ελληνικών» του Ιάκωβου Ρίζου Ραγκαβή ως χωριό του Δήμου Εράνης της Επαρχίας Τριφυλίας με πληθυσμό 115 κατοίκων, με βάση την απογραφή του 1851.[10] Το 1899 μεταφέρεται από το Νομό Μεσσηνίας και υπάγεται στον Νομό Τριφυλίας,[11] για μια περίπου δεκαετία, ως το 1909, που επανέρχεται ξανά στον Νομό Μεσσηνίας,[12] ως οικισμός της Επαρχίας Τριφυλίας. Το 1912 το χωριό της Καναλουπούς αποσπάται από τον Δήμο Εράνης και εντάσσεται στην Κοινότητα Χαλαζονίου, που είχε ως έδρα το Χαλαζόνι,[13][14] ως και το 1919,[15] που η Καναλουπού αποσπάται από την κοινότητα αυτή και ορίζεται έδρα της Κοινότητας Καναλουπούς.[16] Η Καναλουπού παρέμεινε έδρα της ομώνυμης κοινότητας, από το 1919 ως το 1956, που το χωριό μετονομάζεται σε Πλάτη και η Κοινότητα σε Κοινότητα Πλάτης,[17] και συνέχισε με το νέο όνομα ως έδρα της Κοινότητας Πλάτης από το 1956 ως το 1997, όταν τότε, στα πλαίσια των αλλαγών που επήλθαν στη τοπική αυτοδιοίκηση, μέσω του σχεδίου «Καποδίστριας», υπήχθη στον κατηργημένο Δήμο Φιλιατρών,[18] ως το 2010. Από το 2011, μετά τις νέες αλλαγές του σχεδίου «Καλλικράτης» ανήκει πλέον στον νέο Δήμο Τριφυλίας.[19][4] Ο δήμος αυτός, συστάθηκε με το Πρόγραμμα Καλλικράτης με την συνένωση των προϋπαρχόντων δήμων Αετού, Αυλώνος, Γαργαλιάνων, Κυπαρισσίας, Φιλιατρών και την κοινότητα Τριπύλας. ΑΠΟ http://www.hellenicaworld.com/Greece/Geo/gr/PlatiMessinias.html

Σάββατο 27 Ιουνίου 2020

Οι τρεις μεγάλες αλλαγές σε νηπιαγωγεία, δημοτικά, γυμνάσια και λύκεια από τη νέα χρονιά

  • 26 Ιουνίου 2020 - 13:13





Η ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων, μετά τη δημοσίευση του νόμου 4692/2020 στην Εφημερίδα
της Κυβέρνησης, προχώρησε άμεσα στην έκδοση Υπουργικών Αποφάσεων για την Αναβάθμιση του Σχολείου.

Συγκεκριμένα προχωρά σε τρεις μεγάλες αλλαγές που αφορούν όλες τις βαθμίδες της υποχρεωτικής εκπαίδευσης και ειδικότερα σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση της υπουργού Παιδείας:

Εργαστήρια Δεξιοτήτων

Σκοπός της πιλοτικής εισαγωγής των «Εργαστηρίων Δεξιοτήτων» στο υποχρεωτικό ωρολόγιο πρόγραμμα νηπιαγωγείων, δημοτικών και γυμνασίων, από το επόμενο σχολικό έτος (2020-21), είναι η ενίσχυση της καλλιέργειας ήπιων δεξιοτήτων, δεξιοτήτων ζωής και δεξιοτήτων τεχνολογίας και επιστήμης στη διδακτική και παιδαγωγική μεθοδολογία και σε συνάφεια με το συνολικό πρόγραμμα σπουδών. Το δείγμα των πιλοτικών σχολικών μονάδων θα πληροί τα κάτωθι κριτήρια:

– γεωγραφική κατανομή των σχολικών μονάδων, ώστε να αντιπροσωπεύεται όλη η επικράτεια,


– αντιπροσώπευση σχολείων με διαφορετική δυναμικότητα ως προς τον αριθμό των μαθητών/μαθητριών και εκπαιδευτικών,


– Πρότυπα Σχολεία και Πειραματικά σχολεία, στο σύνολο των οποίων θα εισαχθούν πιλοτικά τα Εργαστήρια Δεξιοτήτων.


Το δείγμα των σχολικών μονάδων που θα αποτελέσει το πεδίο της πιλοτικής εφαρμογής ορίζεται σε συνολικά 217 σχολικές μονάδες.


Τα εργαστήρια οργανώνονται σε 4 θεματικούς κύκλους:

Α) Ευ Ζην – ζω καλύτερα


Β) Περιβάλλον – φροντίζω το περιβάλλον


Γ) Κοινωνική Συναίσθηση και Ευθύνη – ενδιαφέρομαι και ενεργώ


Δ) Δημιουργική Σκέψη και Πρωτοβουλία – δημιουργώ και καινοτομώ

και καλλιεργούν 4 κύκλους δεξιοτήτων:

Α) Δεξιότητες μάθησης


Β) Δεξιότητες ζωής


Γ) Δεξιότητες της τεχνολογίας και της επιστήμης


Δ) Δεξιότητες του νου.


Ο κάθε θεματικός κύκλος περιλαμβάνει διάφορες επιμέρους θεματικές (ανά ηλικία), όπως π.χ. εθελοντισμός, σεξουαλική διαπαιδαγώγηση, οικολογική συνείδηση, πρόληψη από εξαρτήσεις, επιχειρηματικότητα, πρόληψη και προστασία από φυσικές καταστροφές, αλληλοσεβασμός και διαφορετικότητα, ρομποτική, νέες τεχνολογίες κ.ά.

Το απαραίτητο εκπαιδευτικό υλικό θα αντλείται από την ειδικά διαμορφωμένη πλατφόρμα του ΙΕΠ, με τίτλο «Πλατφόρμα 21+», που θα περιλαμβάνει εκπαιδευτικό υλικό ή/και οδηγό εκπαιδευτικού, οπτικοακουστικό εκπαιδευτικό υλικό ή/και φύλλα εργασίας, προτεινόμενες σχολικές δράσεις για την εργαστηριακή και βιωματική προσέγγιση του θέματος, φύλλα αξιολόγησης και αυτο-αξιολόγησης και, σε ορισμένες περιπτώσεις, ενημερωτικό υλικό προς τους γονείς, κατάλληλα διαβαθμισμένο ανά τάξη.


Πρότυπα Σχολεία και Πειραματικά Σχολεία

Από την επόμενη ημέρα ψήφισης του νόμου, εκδόθηκαν Κοινή Υπουργική Απόφαση με το Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης, καθώς και Υπουργική Απόφαση για τη διαδικασία εισαγωγής μαθητών και μαθητριών στα Πρότυπα Σχολεία και τα Πειραματικά Σχολεία. Αξίζει να σημειωθεί ότι υποβλήθηκε εξαιρετικά υψηλός αριθμός αιτήσεων (6.461 αιτήσεις για τα Πρότυπα και 5.534 για τα Πειραματικά Σχολεία). Η κλήρωση για την εισαγωγή μαθητών στα Πειραματικά Σχολεία διενεργήθηκε ηλεκτρονικά, με απόλυτη διαφάνεια και σε ζωντανή μετάδοση χθες, Πέμπτη 25/6, ενώ οι εξετάσεις εισαγωγής στα Πρότυπα Σχολεία θα πραγματοποιηθούν τη Δευτέρα 29/6.
Επίσης, εκδόθηκε απόφαση σύμφωνα με την οποία καθορίζονται τα αυξημένα προσόντα για την επιλογή των εκπαιδευτικών που θα διδάξουν στα Πρότυπα και τα Πειραματικά Σχολεία κατά το σχολικό έτος 2020-2021, όπως προβλέπει ο νόμος 4692/2020 «Αναβάθμιση του Σχολείου και άλλες διατάξεις»:

– το καινοτόμο εκπαιδευτικό έργο, η συμμετοχή σε εκπαιδευτικά προγράμματα (Erasmus+, MUN κτλ.) και η συμβολή στην ανάπτυξη του σχολείου,


– η επιστημονική-παιδαγωγική συγκρότηση και κατάρτιση,


– το επιστημονικό-συγγραφικό έργο,


– η κατ’ ελάχιστον πενταετής διδακτική υπηρεσία σε σχολική μονάδα,


– η υπηρεσιακή κατάσταση, η διδακτική εμπειρία και το καθοδηγητικό έργο,


– η γενική συγκρότηση και προσωπικότητα του υποψηφίου, η οποία
αξιολογείται από την οικεία Περιφερειακή Επιτροπή Πρότυπων και Πειραματικών Σχολείων της κάθε Περιφερειακής Διεύθυνσης Εκπαίδευσης.


Δραστηριότητες στα αγγλικά στα νηπιαγωγεία

Η πιλοτική εισαγωγή δημιουργικών δραστηριοτήτων στα νηπιαγωγεία στην αγγλική γλώσσα δύο ώρες εβδομαδιαίως στοχεύει στον εμπλουτισμό του προγράμματος του Νηπιαγωγείου, τόσο μεθοδολογικά όσο και θεματικά, για τη διεύρυνση της γλωσσικής αντίληψης των νηπίων, καθώς και τη διαμόρφωσή τους ως ενεργών πολιτών της παγκόσμιας κοινότητας.

Οι δραστηριότητες στα αγγλικά θα εφαρμοστούν σε δείγμα 58 Νηπιαγωγείων, τα οποία θα ανακοινωθούν σύντομα με νέα Υπουργική Απόφαση. Τα Νηπιαγωγεία επελέγησαν με κριτήρια την αντιπροσώπευση όλων των τύπων περιοχών, αστικών, ημιαστικών και αγροτικών, καθώς και τη γεωγραφική κατανομή τους ώστε να αντιπροσωπεύεται όλη η Επικράτεια, μετά από εισήγηση των Διευθυντών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης.
Για την υλοποίηση της πιλοτικής εφαρμογής είναι απαραίτητη η αλληλεπίδραση και η συνεργασία του/της Νηπιαγωγού με τον/ την εκπαιδευτικό της Αγγλικής γλώσσας, η οποία θα έχει ως αφετηρία την οργάνωση και τον προγραμματισμό του εκπαιδευτικού έργου στο Νηπιαγωγείο, με έμφαση στην αξιοποίηση των αναγκών, των κλίσεων και των ιδιαίτερων ενδιαφερόντων των νηπίων.
Για την επίτευξη των στόχων της πιλοτικής εφαρμογής προβλέπεται εξ αποστάσεως επιμόρφωση των εκπαιδευτικών Αγγλικής γλώσσας και των Νηπιαγωγών σε δύο φάσεις: η πρώτη, θα πραγματοποιηθεί τον Σεπτέμβριο 2020. Στη συνέχεια, και κατά τη διάρκεια της πιλοτικής εφαρμογής θα πραγματοποιηθούν επιμορφωτικές δράσεις, ανάλογα με τις ανάγκες και με σκοπό την υποστήριξη των εκπαιδευτικών σχετικά με την εξέλιξη του προγράμματος.
Σημειώνεται ότι, ειδικοί εμπειρογνώμονες θα παρακολουθούν και θα υποστηρίζουν τα πιλοτικά προγράμματα των Αγγλικών και των Εργαστηρίων καθ’ όλη τη διάρκειά τους, ενώ, με την ολοκλήρωσή τους, το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής θα συντάξει έκθεση, βάσει αξιολόγησης, προκειμένου να γνωμοδοτήσει προς το Υπουργείο για τη διεύρυνση εφαρμογής των προγραμμάτων αυτών στην Επικράτεια.

ΑΠΟ https://www.aftodioikisi.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια: