ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ

ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ
ΤΟΠΟΘΕΣΙΑ: Η Πλάτη βρίσκεται περίπου 9 χιλιόμετρα[4] προς τα βορειοανατολικά των Φιλιατρών σε υψόμετρο 294[1][5] μέτρα και απέχει 10 περίπου χιλιόμετρα από τις ακτές του Ιονίου Πελάγους. ΙΣΤΟΡΙΑ: Το χωριό που βρίσκεται κάτω από το βουνό της Μάλης έχει μακρόχρονη ιστορία. Η παλαιότερη ονομασία του χωριού ήταν Καναλουπού, ενώ ως Πλάτη αναφέρεται από το 1956.[6][7] Πάντως το χωριό συναντάται με την ονομασία Καναλουπού ή Κανελουπού ή Καναλωπού και σε προγενέστερες βιβλιογραφικές πηγές-αναφορές. Ο οικισμός αναφέρεται, σε διάφορες απογραφές των Βενετών Προνοητών της Γαληνοτάτης Δημοκρατίας της Βενετίας, οι οποίες έγιναν στο χρονικό διάστημα της τριακονταετίας (1683/84-1715), κατά την οποία οι Βενετοί κατείχαν την Πελοπόννησο. Η Καναλουπού (Canalupu), ανήκε, το 1689, στην επαρχία της Αρκαδίας (ή Αρκαδιάς, δηλαδή την περιοχή της σημερινής Κυπαρισσίας), η οποία ήταν μια από τις 4 επαρχίες, στις οποίες χωριζόταν τότε το διαμέρισμα της Μεθώνης (επαρχία Φαναριού, επαρχία Αρκαδιάς, επαρχία Ναβαρίνου και επαρχία Μεθώνης).[8] Η Καναλουπού προσαρτήθηκε στον παλαιό Δήμο Εράνης το 1835,[9] ενώ αναφέρεται, το 1853 στον β΄ τόμο των «Ελληνικών» του Ιάκωβου Ρίζου Ραγκαβή ως χωριό του Δήμου Εράνης της Επαρχίας Τριφυλίας με πληθυσμό 115 κατοίκων, με βάση την απογραφή του 1851.[10] Το 1899 μεταφέρεται από το Νομό Μεσσηνίας και υπάγεται στον Νομό Τριφυλίας,[11] για μια περίπου δεκαετία, ως το 1909, που επανέρχεται ξανά στον Νομό Μεσσηνίας,[12] ως οικισμός της Επαρχίας Τριφυλίας. Το 1912 το χωριό της Καναλουπούς αποσπάται από τον Δήμο Εράνης και εντάσσεται στην Κοινότητα Χαλαζονίου, που είχε ως έδρα το Χαλαζόνι,[13][14] ως και το 1919,[15] που η Καναλουπού αποσπάται από την κοινότητα αυτή και ορίζεται έδρα της Κοινότητας Καναλουπούς.[16] Η Καναλουπού παρέμεινε έδρα της ομώνυμης κοινότητας, από το 1919 ως το 1956, που το χωριό μετονομάζεται σε Πλάτη και η Κοινότητα σε Κοινότητα Πλάτης,[17] και συνέχισε με το νέο όνομα ως έδρα της Κοινότητας Πλάτης από το 1956 ως το 1997, όταν τότε, στα πλαίσια των αλλαγών που επήλθαν στη τοπική αυτοδιοίκηση, μέσω του σχεδίου «Καποδίστριας», υπήχθη στον κατηργημένο Δήμο Φιλιατρών,[18] ως το 2010. Από το 2011, μετά τις νέες αλλαγές του σχεδίου «Καλλικράτης» ανήκει πλέον στον νέο Δήμο Τριφυλίας.[19][4] Ο δήμος αυτός, συστάθηκε με το Πρόγραμμα Καλλικράτης με την συνένωση των προϋπαρχόντων δήμων Αετού, Αυλώνος, Γαργαλιάνων, Κυπαρισσίας, Φιλιατρών και την κοινότητα Τριπύλας. ΑΠΟ http://www.hellenicaworld.com/Greece/Geo/gr/PlatiMessinias.html

Τρίτη, 7 Απριλίου 2020

Σχέδιο για νέα απόσυρση παλαιών αυτοκινήτων μετά τον κορωνοϊό

  • 6 Απριλίου 2020 - 15:05






Οι αυτοκινητοβιομηχανίες προετοιμάζονται για την «επόμενη ημέρα», μετά τη λήξη των
περιοριστικών μέτρων για την εξάπλωση του κορωνοϊού. Ήδη μετρούν τις ζημιές που έχουν προκληθεί από τη διακοπή της κατασκευαστικής δραστηριότητάς τους και καταστρώνουν επιχειρηματικά σχέδια για να την περιορίσουν όσο γίνεται από τη στιγμή που ξεκινήσει και πάλι η παραγωγή οχημάτων και ως το τέλος της χρονιάς.

Ωστόσο, όπως εκτιμούν αναλυτές της ευρωπαϊκής αγοράς, εκτός από τα δικά τους σχέδια, θα απαιτηθεί και πολιτική στήριξη από τις κυβερνήσεις των κρατών. Όπως υποστηρίζουν, σύμφωνα με το caranddriver.gr αυτές θα πρέπει να θεσμοθετήσουν κίνητρα προς τους υποψήφιους αγοραστές αυτοκινήτων για να επισπεύσουν την αντικατάσταση του αυτοκινήτου τους με την αγορά καινούργιου. Για τον λόγο αυτόν υποστηρίζουν ότι θα πρέπει να επαναληφθεί το παράδειγμα που ακολούθησαν κατά τη διάρκεια της οικονομικής ύφεσης του 2008. Τότε, πολλές ευρωπαϊκές χώρες είχαν θεσπίσει το μέτρο της απόσυρσης παλαιών αυτοκινήτων, τόσο για τη χρονιά αυτή όσο και το 2009.

Για να υποστηρίξουν την άποψή τους, αναφέρουν τα αποτελέσματα στις μεγαλύτερες ευρωπαϊκές χώρες από εκείνη την εποχή. Για παράδειγμα, η γερμανική κυβέρνηση είχε θεσπίσει τον Φεβρουάριο του 2009 ένα μπόνους 2.500 ευρώ σε καθέναν που απέσυρε ένα όχημα ηλικίας εννέα ετών ή γηραιότερο για την αγορά ενός καινούργιου. Το συνολικό ποσό που είχε ψηφιστεί για να δοθεί ως κίνητρο έφτανε το 1,5 δισεκατομμύρια ευρώ και απορροφήθηκε όλο εντός εβδομάδων.

Βλέποντας την άμεση ανταπόκριση, η γερμανική κυβέρνηση ενέκρινε τον Απρίλιο του 2009 επιπλέον ποσό το οποίο έφτασε τα πέντε δισεκατομμύρια ευρώ και το οποίο χρησιμοποιήθηκε στο σύνολό του έως τον Σεπτέμβριο της ίδιας χρονιάς. Το αποτέλεσμα ήταν να αυξηθούν οι συνολικές ετήσιες πωλήσεις καινούργιων αυτοκινήτων στη χώρα κατά 23% σε σχέση με αυτές του 2008, φτάνοντας περίπου τις 3.810.000 μονάδες.

Στη Γαλλία, η κυβέρνηση της χώρας αποφάσισε στα τέλη του 2008 να δώσει επιχορήγηση 1.000 ευρώ σε όποιον απέσυρε ένα αυτοκίνητο που εξέπεμπε διοξείδιο του άνθρακα περισσότερο από 160 g/km για την αγορά ενός καινούργιου αυτοκινήτου. Το μέτρο παρατάθηκε ως τα τέλη του 2009 αλλά το ποσό μειώθηκε στα 500 ευρώ. Το αποτέλεσμα ήταν να πουληθούν περίπου 1.100.000 νέα οχήματα, κυρίως των μικρών κατηγοριών.

Στη Βρετανία, τον Μάιο του 2009 η κυβέρνηση αποφάσισε να δοθούν 2.000 λίρες στερλίνες ως κίνητρο σε όποιον απέσυρε ένα αυτοκίνητο δεκαετίας ή παλαιότερο. Αυτό αυτά, επιδότησε το μισό ποσό (1.000 λίρες στερλίνες) και το υπόλοιπο το ανέλαβαν οι εταιρείες αυτοκινήτου ως παροχή έκπτωσης στην τιμή πώλησής του νέου αυτοκινήτου. Με αυτόν τον τρόπο αγοράστηκαν 400.000 καινούργια οχήματα σε διάστημα ενός δεκαμήνου.

Τέλος, στην Ιταλία, το μέτρο της απόσυρσης εφαρμόστηκε λίγο νωρίτερα, τον Οκτώβριο του 2006, αλλά συνεχίστηκε και κατά τη περίοδο της τότε επερχόμενης κρίσης. Κατά τη διάρκεια αυτής, το ποσό-κίνητρο αυξήθηκε στα 1.500 ευρώ για όποιον αγόραζε ένα καινούργιο αυτοκίνητο που εξέπεμπε διοξείδιο του άνθρακα λιγότερο από 120 g/km (το 2006, ήταν 800 ευρώ για καινούργιο αυτοκίνητο που εξέπεμπε διοξείδιο του άνθρακα λιγότερο από 140 g/km). Το 2007, οι συνολικές ετήσιες πωλήσεις καινούργιων αυτοκινήτων έφτασαν περίπου τις 2.490.000 μονάδες, ενώ το 2008 έφτασαν περίπου τις 2.160.000 μονάδες.

ΑΠΟ https://www.aftodioikisi.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

ΠΛΑΤΗ: ΑΦΙΕΡΩΜΑ ΖΩΓΡΑΦΙΑΣ

          Μία ακόμα ωραία αφιέρωση μου έγινε από τα μικρά κορίτσια μας. Πρόκειται για τη