ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ

ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ
ΤΟΠΟΘΕΣΙΑ: Η Πλάτη βρίσκεται περίπου 9 χιλιόμετρα[4] προς τα βορειοανατολικά των Φιλιατρών σε υψόμετρο 294[1][5] μέτρα και απέχει 10 περίπου χιλιόμετρα από τις ακτές του Ιονίου Πελάγους. ΙΣΤΟΡΙΑ: Το χωριό που βρίσκεται κάτω από το βουνό της Μάλης έχει μακρόχρονη ιστορία. Η παλαιότερη ονομασία του χωριού ήταν Καναλουπού, ενώ ως Πλάτη αναφέρεται από το 1956.[6][7] Πάντως το χωριό συναντάται με την ονομασία Καναλουπού ή Κανελουπού ή Καναλωπού και σε προγενέστερες βιβλιογραφικές πηγές-αναφορές. Ο οικισμός αναφέρεται, σε διάφορες απογραφές των Βενετών Προνοητών της Γαληνοτάτης Δημοκρατίας της Βενετίας, οι οποίες έγιναν στο χρονικό διάστημα της τριακονταετίας (1683/84-1715), κατά την οποία οι Βενετοί κατείχαν την Πελοπόννησο. Η Καναλουπού (Canalupu), ανήκε, το 1689, στην επαρχία της Αρκαδίας (ή Αρκαδιάς, δηλαδή την περιοχή της σημερινής Κυπαρισσίας), η οποία ήταν μια από τις 4 επαρχίες, στις οποίες χωριζόταν τότε το διαμέρισμα της Μεθώνης (επαρχία Φαναριού, επαρχία Αρκαδιάς, επαρχία Ναβαρίνου και επαρχία Μεθώνης).[8] Η Καναλουπού προσαρτήθηκε στον παλαιό Δήμο Εράνης το 1835,[9] ενώ αναφέρεται, το 1853 στον β΄ τόμο των «Ελληνικών» του Ιάκωβου Ρίζου Ραγκαβή ως χωριό του Δήμου Εράνης της Επαρχίας Τριφυλίας με πληθυσμό 115 κατοίκων, με βάση την απογραφή του 1851.[10] Το 1899 μεταφέρεται από το Νομό Μεσσηνίας και υπάγεται στον Νομό Τριφυλίας,[11] για μια περίπου δεκαετία, ως το 1909, που επανέρχεται ξανά στον Νομό Μεσσηνίας,[12] ως οικισμός της Επαρχίας Τριφυλίας. Το 1912 το χωριό της Καναλουπούς αποσπάται από τον Δήμο Εράνης και εντάσσεται στην Κοινότητα Χαλαζονίου, που είχε ως έδρα το Χαλαζόνι,[13][14] ως και το 1919,[15] που η Καναλουπού αποσπάται από την κοινότητα αυτή και ορίζεται έδρα της Κοινότητας Καναλουπούς.[16] Η Καναλουπού παρέμεινε έδρα της ομώνυμης κοινότητας, από το 1919 ως το 1956, που το χωριό μετονομάζεται σε Πλάτη και η Κοινότητα σε Κοινότητα Πλάτης,[17] και συνέχισε με το νέο όνομα ως έδρα της Κοινότητας Πλάτης από το 1956 ως το 1997, όταν τότε, στα πλαίσια των αλλαγών που επήλθαν στη τοπική αυτοδιοίκηση, μέσω του σχεδίου «Καποδίστριας», υπήχθη στον κατηργημένο Δήμο Φιλιατρών,[18] ως το 2010. Από το 2011, μετά τις νέες αλλαγές του σχεδίου «Καλλικράτης» ανήκει πλέον στον νέο Δήμο Τριφυλίας.[19][4] Ο δήμος αυτός, συστάθηκε με το Πρόγραμμα Καλλικράτης με την συνένωση των προϋπαρχόντων δήμων Αετού, Αυλώνος, Γαργαλιάνων, Κυπαρισσίας, Φιλιατρών και την κοινότητα Τριπύλας. ΑΠΟ http://www.hellenicaworld.com/Greece/Geo/gr/PlatiMessinias.html

Τετάρτη 26 Φεβρουαρίου 2020

Ανασφάλιστα οχήματα: Το υπουργείο Οικονομικών μελετά μηχανισμό που θα τα εντοπίζει

11:42 • 25/02/2020






Λύση στο χάος που επικρατεί με τα ανασφάλιστα οχήματα προσπαθεί να βρει το υπουργείο Οικονομικών. Ένα από τα μέτρα τα οποία εξετάζει είναι η
προώθηση ενός μηχανισμού που θα εντοπίζει σε πραγματικό χρόνο τα ανασφάλιστα οχήματα και θα αλλάζει το καθεστώς επιβολής προστίμων για όσους δεν έχουν ασφαλίσει το όχημά τους.

Τα ανασφάλιστα οχήματα, όπως αναφέρει σε σχετικό της ρεπορτάζ η εφημερίδα «Καθημερινή», σύμφωνα με εκτιμήσεις των ασφαλιστικών εταιρειών ανέρχονται σε περίπου 700.000 και αποτελούν πραγματική απειλή για την κοινωνία, αφού σύμφωνα με εκπροσώπους του κλάδου, είναι η βασικότερη αιτίαεγκατάλειψης θύματος από τροχαίο, με προφανείς τραγικές συνέπειες.

Το θέμα έχει τεθεί από την Ένωση Ασφαλιστικών Εταιρειών Ελλάδος (ΕΑΕΕ) προς τον αρμόδιο υπουργό Οικονομικών Χρήστο Σταϊκούρα, με στόχο τόσο τη βελτίωση της διαδικασίας εντοπισμού των ανασφάλιστων όσο και τη διαδικασία επιβολής προστίμων. Όπως διαπιστώνεται, πολλοί οδηγοί ασφαλίζουν το όχημά του για έναν, δύο ή τρεις μήνες κάθε φορά που επισείεται η σχετική απειλή και μετά κυκλοφορούν ανασφάλιστοι. Ο αριθμός των ασφαλισμένων οχημάτων αυξομειώνεται έτσι διαρκώς ανάλογα με τη συγκυρία και με βάση τα τελευταία διαθέσιμα στοιχεία που τηρούνται από το Κέντρο Πληροφοριών το οποίο λειτουργεί με πρωτοβουλία της ΕΑΕΕ, ο αριθμός τους τον Ιανουάριο του 2020 ήταν 6,2 εκατομμύρια.

Σημειώνεται πως ο νόμος που ψηφίστηκε το 2012 και προβλέπει αυστηρά πρόστιμα για τους κατόχους ανασφάλιστων αυτοκινήτων παραμένει έως σήμερα «κενό γράμμα». Ο νόμος προβλέπει τη διασταύρωση - δύο φορές τον χρόνο - των οχημάτων που υπάρχουν στη βάση δεδομένων του υπουργείου Μεταφορών για τα κυκλοφορούντα οχήματα με τη βάση δεδομένων που έχουν αναπτύξει οι ασφαλιστικές εταιρείες για τα ανασφάλιστα προκειμένου να διαπιστωθεί ποια δεν διαθέτουν κάλυψη για αστική ευθύνη.

Διαβάστε ολόκληρο το ρεπορτάζ στην εφημερίδα «Καθημερινή».

ΑΠΟ https://www.newsbeast.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Έρχεται μείωση των προμηθειών στις ηλεκτρονικές συναλλαγές

11/04/2024 16:04  Πάνω από 2,5 εκατομμύρια πολίτες κάνουν χρήση των ηλεκτρονικών συναλλαγών IRIS, με την πλειοψηφία αυτών να είναι ηλικίας...