Πολλά σύγχρονα αυτοκίνητα με κινητήρες πετρελαίου διαθέτουν την τεχνολογία SCR (Selective Catalytic Reduction = Σύστημα επιλεκτικής κατάλυσης) με το φίλτρο σωματιδίων (DPF) για την επεξεργασία των
καυσαερίων. Με τη βοήθεια ενός υγρού που ονομάζεται AdBlue και περιέχει ουρία, ο καταλυτικός μετατροπέας μετατρέπει τα οξείδια του αζώτου (NOx) σε άζωτο και νερό, που είναι αβλαβή για την υγεία και το περιβάλλον, σε ποσοστό έως 85%.
Το AdBlue περιέχεται σε ένα ειδικό ρεζερβουάρ και δεν διαρκεί για πάντα, ενώ η πλήρωσή του εξαρτάται από το μέγεθος του ρεζερβουάρ και τα διανυθέντα χιλιόμετρα. Για την ενημέρωση του οδηγού υπάρχει στον πίνακα οργάνων του αυτοκινήτου μια ένδειξη αυτονομίας όπου αναφέρεται σε πόσα χιλιόμετρα θα χρειαστεί να γίνει ανεφοδιασμός με AdBlue. Όταν η στάθμη φτάσει στο επίπεδο αποθέματος, ενεργοποιείται αυτόματα ένα προειδοποιητικό σύστημα και αναγράφονται πόσα ακόμα χιλιόμετρα μπορούν να διανυθούν.
Όταν αδειάσει το ρεζερβουάρ AdBlue και δεν γίνει πλήρωση, τότε ένα σύστημα που προβλέπεται από το νόμο εμποδίζει την εκκίνηση του κινητήρα.
Παράλληλα, εάν το σύστημα SCR έχει βλάβη, που σημαίνει ότι το αυτοκίνητο εκπέμπει παραπάνω ρύπους από τους προβλεπόμενους και δεν γίνει επιδιόρθωση του προβλήματος, τότε μετά από μερικά χιλιόμετρα θα ενεργοποιηθεί αυτόματα ένα σύστημα που δεν επιτρέπει την εκκίνηση του κινητήρα (ανάλογα πάντα το μοντέλο).
Το AdBlue παγώνει σε θερμοκρασίες κάτω από περίπου -11 °C, όμως το σύστημα SCR έχει έναν μηχανισμό αναθέρμανσης του δοχείου του AdBlue, που επιτρέπει την κίνηση σε πολύ κρύες καιρικές συνθήκες.
Συνιστάται να μη μεταγγίζετε ποτέ το AdBlue σε άλλο δοχείο, γιατί θα χάσει την καθαρότητά του και ποτέ να μη το διαλύετε με νερό. Το AdBlue πωλείται και σε πρατήρια υγρών καυσίμων και φυσικά καλό είναι να γίνεται ο ανεφοδιασμός πριν αδειάσει τελείως. Η πρόσβαση στο ρεζερβουάρ AdBlue γίνεται από το πορτάκι της τάπας πλήρωσης καυσίμου, όπου υπάρχει μια δεύτερη τάπα μπλε χρώματος. Το υγρό αυτό είναι μη αναφλέξιμο, άχρωμο και άοσμο (φυλάσσεται σε δροσερό χώρο).
ΑΠΟ http://www.autogreeknews.gr
1 σχόλιο:
πολύ καλό άρθρο
Δημοσίευση σχολίου