ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ

ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ
ΤΟΠΟΘΕΣΙΑ: Η Πλάτη βρίσκεται περίπου 9 χιλιόμετρα[4] προς τα βορειοανατολικά των Φιλιατρών σε υψόμετρο 294[1][5] μέτρα και απέχει 10 περίπου χιλιόμετρα από τις ακτές του Ιονίου Πελάγους. ΙΣΤΟΡΙΑ: Το χωριό που βρίσκεται κάτω από το βουνό της Μάλης έχει μακρόχρονη ιστορία. Η παλαιότερη ονομασία του χωριού ήταν Καναλουπού, ενώ ως Πλάτη αναφέρεται από το 1956.[6][7] Πάντως το χωριό συναντάται με την ονομασία Καναλουπού ή Κανελουπού ή Καναλωπού και σε προγενέστερες βιβλιογραφικές πηγές-αναφορές. Ο οικισμός αναφέρεται, σε διάφορες απογραφές των Βενετών Προνοητών της Γαληνοτάτης Δημοκρατίας της Βενετίας, οι οποίες έγιναν στο χρονικό διάστημα της τριακονταετίας (1683/84-1715), κατά την οποία οι Βενετοί κατείχαν την Πελοπόννησο. Η Καναλουπού (Canalupu), ανήκε, το 1689, στην επαρχία της Αρκαδίας (ή Αρκαδιάς, δηλαδή την περιοχή της σημερινής Κυπαρισσίας), η οποία ήταν μια από τις 4 επαρχίες, στις οποίες χωριζόταν τότε το διαμέρισμα της Μεθώνης (επαρχία Φαναριού, επαρχία Αρκαδιάς, επαρχία Ναβαρίνου και επαρχία Μεθώνης).[8] Η Καναλουπού προσαρτήθηκε στον παλαιό Δήμο Εράνης το 1835,[9] ενώ αναφέρεται, το 1853 στον β΄ τόμο των «Ελληνικών» του Ιάκωβου Ρίζου Ραγκαβή ως χωριό του Δήμου Εράνης της Επαρχίας Τριφυλίας με πληθυσμό 115 κατοίκων, με βάση την απογραφή του 1851.[10] Το 1899 μεταφέρεται από το Νομό Μεσσηνίας και υπάγεται στον Νομό Τριφυλίας,[11] για μια περίπου δεκαετία, ως το 1909, που επανέρχεται ξανά στον Νομό Μεσσηνίας,[12] ως οικισμός της Επαρχίας Τριφυλίας. Το 1912 το χωριό της Καναλουπούς αποσπάται από τον Δήμο Εράνης και εντάσσεται στην Κοινότητα Χαλαζονίου, που είχε ως έδρα το Χαλαζόνι,[13][14] ως και το 1919,[15] που η Καναλουπού αποσπάται από την κοινότητα αυτή και ορίζεται έδρα της Κοινότητας Καναλουπούς.[16] Η Καναλουπού παρέμεινε έδρα της ομώνυμης κοινότητας, από το 1919 ως το 1956, που το χωριό μετονομάζεται σε Πλάτη και η Κοινότητα σε Κοινότητα Πλάτης,[17] και συνέχισε με το νέο όνομα ως έδρα της Κοινότητας Πλάτης από το 1956 ως το 1997, όταν τότε, στα πλαίσια των αλλαγών που επήλθαν στη τοπική αυτοδιοίκηση, μέσω του σχεδίου «Καποδίστριας», υπήχθη στον κατηργημένο Δήμο Φιλιατρών,[18] ως το 2010. Από το 2011, μετά τις νέες αλλαγές του σχεδίου «Καλλικράτης» ανήκει πλέον στον νέο Δήμο Τριφυλίας.[19][4] Ο δήμος αυτός, συστάθηκε με το Πρόγραμμα Καλλικράτης με την συνένωση των προϋπαρχόντων δήμων Αετού, Αυλώνος, Γαργαλιάνων, Κυπαρισσίας, Φιλιατρών και την κοινότητα Τριπύλας. ΑΠΟ http://www.hellenicaworld.com/Greece/Geo/gr/PlatiMessinias.html

Κυριακή 2 Φεβρουαρίου 2020

Τι συμβαίνει όταν αδειάσει το AdBlue σε ντίζελ;








Πολλά σύγχρονα αυτοκίνητα με κινητήρες πετρελαίου διαθέτουν την τεχνολογία SCR (Selective Catalytic Reduction = Σύστημα επιλεκτικής κατάλυσης) με το φίλτρο σωματιδίων (DPF) για την επεξεργασία των
καυσαερίων. Με τη βοήθεια ενός υγρού που ονομάζεται AdBlue και περιέχει ουρία, ο καταλυτικός μετατροπέας μετατρέπει τα οξείδια του αζώτου (NOx) σε άζωτο και νερό, που είναι αβλαβή για την υγεία και το περιβάλλον, σε ποσοστό έως 85%.

Το AdBlue περιέχεται σε ένα ειδικό ρεζερβουάρ και δεν διαρκεί για πάντα, ενώ η πλήρωσή του εξαρτάται από το μέγεθος του ρεζερβουάρ και τα διανυθέντα χιλιόμετρα. Για την ενημέρωση του οδηγού υπάρχει στον πίνακα οργάνων του αυτοκινήτου μια ένδειξη αυτονομίας όπου αναφέρεται σε πόσα χιλιόμετρα θα χρειαστεί να γίνει ανεφοδιασμός με AdBlue. Όταν η στάθμη φτάσει στο επίπεδο αποθέματος, ενεργοποιείται αυτόματα ένα προειδοποιητικό σύστημα και αναγράφονται πόσα ακόμα χιλιόμετρα μπορούν να διανυθούν.

Όταν αδειάσει το ρεζερβουάρ AdBlue και δεν γίνει πλήρωση, τότε ένα σύστημα που προβλέπεται από το νόμο εμποδίζει την εκκίνηση του κινητήρα

Παράλληλα, εάν το σύστημα SCR έχει βλάβη, που σημαίνει ότι το αυτοκίνητο εκπέμπει παραπάνω ρύπους από τους προβλεπόμενους και δεν γίνει επιδιόρθωση του προβλήματος, τότε μετά από μερικά χιλιόμετρα θα ενεργοποιηθεί αυτόματα ένα σύστημα που δεν επιτρέπει την εκκίνηση του κινητήρα (ανάλογα πάντα το μοντέλο).

Το AdBlue παγώνει σε θερμοκρασίες κάτω από περίπου -11 °C, όμως το σύστημα SCR έχει έναν μηχανισμό αναθέρμανσης του δοχείου του AdBlue, που επιτρέπει την κίνηση σε πολύ κρύες καιρικές συνθήκες.

Συνιστάται να μη μεταγγίζετε ποτέ το AdBlue σε άλλο δοχείο, γιατί θα χάσει την καθαρότητά του και ποτέ να μη το διαλύετε με νερό. Το AdBlue πωλείται και σε πρατήρια υγρών καυσίμων και φυσικά καλό είναι να γίνεται ο ανεφοδιασμός πριν αδειάσει τελείως. Η πρόσβαση στο ρεζερβουάρ AdBlue γίνεται από το πορτάκι της τάπας πλήρωσης καυσίμου, όπου υπάρχει μια δεύτερη τάπα μπλε χρώματος. Το υγρό αυτό είναι μη αναφλέξιμο, άχρωμο και άοσμο (φυλάσσεται σε δροσερό χώρο).

ΑΠΟ http://www.autogreeknews.gr