ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ

ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ
ΤΟΠΟΘΕΣΙΑ: Η Πλάτη βρίσκεται περίπου 9 χιλιόμετρα[4] προς τα βορειοανατολικά των Φιλιατρών σε υψόμετρο 294[1][5] μέτρα και απέχει 10 περίπου χιλιόμετρα από τις ακτές του Ιονίου Πελάγους. ΙΣΤΟΡΙΑ: Το χωριό που βρίσκεται κάτω από το βουνό της Μάλης έχει μακρόχρονη ιστορία. Η παλαιότερη ονομασία του χωριού ήταν Καναλουπού, ενώ ως Πλάτη αναφέρεται από το 1956.[6][7] Πάντως το χωριό συναντάται με την ονομασία Καναλουπού ή Κανελουπού ή Καναλωπού και σε προγενέστερες βιβλιογραφικές πηγές-αναφορές. Ο οικισμός αναφέρεται, σε διάφορες απογραφές των Βενετών Προνοητών της Γαληνοτάτης Δημοκρατίας της Βενετίας, οι οποίες έγιναν στο χρονικό διάστημα της τριακονταετίας (1683/84-1715), κατά την οποία οι Βενετοί κατείχαν την Πελοπόννησο. Η Καναλουπού (Canalupu), ανήκε, το 1689, στην επαρχία της Αρκαδίας (ή Αρκαδιάς, δηλαδή την περιοχή της σημερινής Κυπαρισσίας), η οποία ήταν μια από τις 4 επαρχίες, στις οποίες χωριζόταν τότε το διαμέρισμα της Μεθώνης (επαρχία Φαναριού, επαρχία Αρκαδιάς, επαρχία Ναβαρίνου και επαρχία Μεθώνης).[8] Η Καναλουπού προσαρτήθηκε στον παλαιό Δήμο Εράνης το 1835,[9] ενώ αναφέρεται, το 1853 στον β΄ τόμο των «Ελληνικών» του Ιάκωβου Ρίζου Ραγκαβή ως χωριό του Δήμου Εράνης της Επαρχίας Τριφυλίας με πληθυσμό 115 κατοίκων, με βάση την απογραφή του 1851.[10] Το 1899 μεταφέρεται από το Νομό Μεσσηνίας και υπάγεται στον Νομό Τριφυλίας,[11] για μια περίπου δεκαετία, ως το 1909, που επανέρχεται ξανά στον Νομό Μεσσηνίας,[12] ως οικισμός της Επαρχίας Τριφυλίας. Το 1912 το χωριό της Καναλουπούς αποσπάται από τον Δήμο Εράνης και εντάσσεται στην Κοινότητα Χαλαζονίου, που είχε ως έδρα το Χαλαζόνι,[13][14] ως και το 1919,[15] που η Καναλουπού αποσπάται από την κοινότητα αυτή και ορίζεται έδρα της Κοινότητας Καναλουπούς.[16] Η Καναλουπού παρέμεινε έδρα της ομώνυμης κοινότητας, από το 1919 ως το 1956, που το χωριό μετονομάζεται σε Πλάτη και η Κοινότητα σε Κοινότητα Πλάτης,[17] και συνέχισε με το νέο όνομα ως έδρα της Κοινότητας Πλάτης από το 1956 ως το 1997, όταν τότε, στα πλαίσια των αλλαγών που επήλθαν στη τοπική αυτοδιοίκηση, μέσω του σχεδίου «Καποδίστριας», υπήχθη στον κατηργημένο Δήμο Φιλιατρών,[18] ως το 2010. Από το 2011, μετά τις νέες αλλαγές του σχεδίου «Καλλικράτης» ανήκει πλέον στον νέο Δήμο Τριφυλίας.[19][4] Ο δήμος αυτός, συστάθηκε με το Πρόγραμμα Καλλικράτης με την συνένωση των προϋπαρχόντων δήμων Αετού, Αυλώνος, Γαργαλιάνων, Κυπαρισσίας, Φιλιατρών και την κοινότητα Τριπύλας. ΑΠΟ http://www.hellenicaworld.com/Greece/Geo/gr/PlatiMessinias.html

Τετάρτη 11 Δεκεμβρίου 2019

Ακριβότερα τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια λόγω «πράσινων» καυσίμων

  • 10 Δεκεμβρίου 2019 - 18:44







Σε αυξήσεις στις τιμές των εισιτηρίων κατά 10% προσανατολίζονται ορισμένες ακτοπλοϊκές εταιρείες λόγω της εισαγωγής των νέων ακριβότερων καυσίμων που θα χρησιμοποιούν τα
πλοία από τις αρχές του 2020. Τα παραπάνω επισημαίνει η Ομοσπονδία Τουριστικών Γραφείων FedHatta σε σχετική ανακοίνωσή της, προσθέτοντας ότι οι αυξήσεις αυτές θα αποφευχθούν εφόσον μειωθεί ο ΦΠΑ στα εισιτήρια ώστε να απορροφηθεί η αύξηση. Ειδικότερα, όπως σημειώνει ο κ. Δημήτρης Πετρόπουλος, εκπρόσωπος του HATTA στο Συμβούλιο Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών, η νέα ποιότητα καυσίμων που θα κληθούν να χρησιμοποιούν οι ακτοπλοϊκές εταιρείες θα έχει ως αποτέλεσμα από 1η.1.2020 την αύξηση του κόστους καυσίμων περίπου κατά 120,00 ευρώ τον τόνο, με προφανείς επιπτώσεις για τους επιβάτες, τους μεταφορείς και την οικονομία των νησιών γενικότερα.

Ήδη ακτοπλοϊκές εταιρείες, σύμφωνα με τη Ναυτεμπορική συζητούν για αυξήσεις 10% για να καλύψουν τη διαφοροποίηση αυτή. Υπάρχει βέβαια και η πρόταση να υπάρξει, για τα πλοία που θα χρησιμοποιήσουν το καύσιμο αυτό, μείωση του συντελεστή ΦΠΑ, έτσι ώστε απορροφηθεί η αύξηση στα εισιτήρια. Ίσως να είναι τέτοια η ανάγκη για λύση σε αυτό το ζήτημα, που αν δεν δοθεί η ανάλογη προσοχή να μετεξελιχθεί σε «εθνικό θέμα», σημειώνει ο κ. Πετρόπουλος.
Ο εκπρόσωπος της FedHatta αναφέρεται και στον προγραμματισμό των ακτοπλοϊκών εταιρειών για τη νέα χρονιά, σημειώνοντας ότι παρότι οι ακτοπλοϊκές έχουν την υποχρέωση να καταθέτουν τα δρομολόγιά τους μέχρι 31 Ιανουαρίου κάθε έτους για την εκάστοτε δρομολογιακή περίοδο (Νοέμβριος ‘19-Οκτώβριος ‘20), πολλές από αυτές ζητούν δομικές αλλαγές στα εγκεκριμένα δρομολόγιά τους. Αυτό, προσθέτει, δημιουργεί τεράστιο πρόβλημα στο τουριστικό προϊόν, καθώς δεν υπάρχουν ανοικτά πλάνα για να βλέπουν οι χρήστες τα δρομολόγια, με αποτέλεσμα να μην προχωρούν οι αντίστοιχες κρατήσεις και να δυσχεραίνονται οι επιλογές των τουριστών.

Υπάρχουν ήδη αντιδράσεις από το HATTA και άλλους συνδικαλιστικούς φορείς, προς το ΥΕΝ, ώστε να τερματιστεί το φαινόμενο αυτό, διότι, τελικά, πρόκειται για ένα ζήτημα που θα επηρεάσει άμεσα το τουριστικό προϊόν της χώρας στο σύνολό του, τονίζει ο κ. Πετρόπουλος.

ΑΠΟ https://www.aftodioikisi.gr/

Δεν υπάρχουν σχόλια: