ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ

ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ
ΤΟΠΟΘΕΣΙΑ: Η Πλάτη βρίσκεται περίπου 9 χιλιόμετρα[4] προς τα βορειοανατολικά των Φιλιατρών σε υψόμετρο 294[1][5] μέτρα και απέχει 10 περίπου χιλιόμετρα από τις ακτές του Ιονίου Πελάγους. ΙΣΤΟΡΙΑ: Το χωριό που βρίσκεται κάτω από το βουνό της Μάλης έχει μακρόχρονη ιστορία. Η παλαιότερη ονομασία του χωριού ήταν Καναλουπού, ενώ ως Πλάτη αναφέρεται από το 1956.[6][7] Πάντως το χωριό συναντάται με την ονομασία Καναλουπού ή Κανελουπού ή Καναλωπού και σε προγενέστερες βιβλιογραφικές πηγές-αναφορές. Ο οικισμός αναφέρεται, σε διάφορες απογραφές των Βενετών Προνοητών της Γαληνοτάτης Δημοκρατίας της Βενετίας, οι οποίες έγιναν στο χρονικό διάστημα της τριακονταετίας (1683/84-1715), κατά την οποία οι Βενετοί κατείχαν την Πελοπόννησο. Η Καναλουπού (Canalupu), ανήκε, το 1689, στην επαρχία της Αρκαδίας (ή Αρκαδιάς, δηλαδή την περιοχή της σημερινής Κυπαρισσίας), η οποία ήταν μια από τις 4 επαρχίες, στις οποίες χωριζόταν τότε το διαμέρισμα της Μεθώνης (επαρχία Φαναριού, επαρχία Αρκαδιάς, επαρχία Ναβαρίνου και επαρχία Μεθώνης).[8] Η Καναλουπού προσαρτήθηκε στον παλαιό Δήμο Εράνης το 1835,[9] ενώ αναφέρεται, το 1853 στον β΄ τόμο των «Ελληνικών» του Ιάκωβου Ρίζου Ραγκαβή ως χωριό του Δήμου Εράνης της Επαρχίας Τριφυλίας με πληθυσμό 115 κατοίκων, με βάση την απογραφή του 1851.[10] Το 1899 μεταφέρεται από το Νομό Μεσσηνίας και υπάγεται στον Νομό Τριφυλίας,[11] για μια περίπου δεκαετία, ως το 1909, που επανέρχεται ξανά στον Νομό Μεσσηνίας,[12] ως οικισμός της Επαρχίας Τριφυλίας. Το 1912 το χωριό της Καναλουπούς αποσπάται από τον Δήμο Εράνης και εντάσσεται στην Κοινότητα Χαλαζονίου, που είχε ως έδρα το Χαλαζόνι,[13][14] ως και το 1919,[15] που η Καναλουπού αποσπάται από την κοινότητα αυτή και ορίζεται έδρα της Κοινότητας Καναλουπούς.[16] Η Καναλουπού παρέμεινε έδρα της ομώνυμης κοινότητας, από το 1919 ως το 1956, που το χωριό μετονομάζεται σε Πλάτη και η Κοινότητα σε Κοινότητα Πλάτης,[17] και συνέχισε με το νέο όνομα ως έδρα της Κοινότητας Πλάτης από το 1956 ως το 1997, όταν τότε, στα πλαίσια των αλλαγών που επήλθαν στη τοπική αυτοδιοίκηση, μέσω του σχεδίου «Καποδίστριας», υπήχθη στον κατηργημένο Δήμο Φιλιατρών,[18] ως το 2010. Από το 2011, μετά τις νέες αλλαγές του σχεδίου «Καλλικράτης» ανήκει πλέον στον νέο Δήμο Τριφυλίας.[19][4] Ο δήμος αυτός, συστάθηκε με το Πρόγραμμα Καλλικράτης με την συνένωση των προϋπαρχόντων δήμων Αετού, Αυλώνος, Γαργαλιάνων, Κυπαρισσίας, Φιλιατρών και την κοινότητα Τριπύλας. ΑΠΟ http://www.hellenicaworld.com/Greece/Geo/gr/PlatiMessinias.html

Πέμπτη 3 Οκτωβρίου 2019

Επιχείρηση «καθαρά αυτοκίνητα»! Ποια είναι τα κίνητρα για την απόσυρση των παλαιών αυτοκινήτων

Η κυβέρνηση ανεβάζει στροφές προκειμένου να ανανεωθεί ο στόλος των ΙΧ αυτοκινήτων, των ταξί, ακόμη και των γερασμένων λεωφορείων, με ισχυρά κίνητρα που θα οδηγούν στη διευκόλυνση της αντικατάστασής τους με νέα αυτοκίνητα από τους ιδιοκτήτες. Η κεντρική ιδέα είναι η παροχή κινήτρων με μείωση των δασμών και φορολογικές ελαφρύνσεις για την αγορά καθαρών οχημάτων, είτε ηλεκτροκίνητων, είτε υβριδικών, είτε με αέριο.

Ολόκληρο το σχέδιο απόσυρσης παλαιών ρυπογόνων αυτοκινήτων και αντικατάστασης με νέα φιλικά αυτοκίνητα προς το περιβάλλον συζητήθηκε την Παρασκευή στη σύσκεψη που είχε ο υπουργός Μεταφορών, Υποδομών και Δικτύων Κώστας Καραμανλής με τον υπουργό Οικονομικών, Χρήστο Σταϊκούρα.

“Κερδισμένοι οι πολίτες”

Το σχέδιο που παρουσιάζει σήμερα «Το Βήμα της Κυριακής» πήρε το «πράσινο φως» από τα συναρμόδια υπουργεία και περιλαμβάνει κίνητρα, όχι μόνο για την απόσυρση παλαιών αυτοκινήτων, αλλά και για την αγορά νέων. Η επόμενη κίνηση είναι να ζητηθεί η στήριξη από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων προκειμένου να χρηματοδοτηθεί το όλο εγχείρημα. Συνοδεύεται δε από τη σημείωση του κ. Καραμανλή προς τον κ. Σταϊκούρα ότι «το κράτος δεν χάνει έσοδα και κερδισμένοι είναι οι πολίτες». Εάν συμφωνήσουν και οι θεσμοί, τότε το πρόγραμμα μπορεί να ξεκινήσει από του χρόνου, όσο το δυνατόν πιο γρήγορα για να ζωντανέψει ξανά και η αγορά αυτοκινήτου.
Η βασική ιδέα όπως διατυπώνεται στο σχετικό κείμενο είναι να δοθούν κίνητρα στην αγορά πιο νέων και φιλικών προς το περιβάλλον μεταχειρισμένων ΙΧ αυτοκίνητων από την Ευρωπαϊκή Ένωσή και να πριμοδοτηθούν τα καινούργια.

Η ηλεκτροκίνηση

Το 1/4 της παγκόσμιας ρύπανσης, όπως αναφέρεται στο σχέδιο προγράμματος τον υπουργείου Μεταφορών, οφείλεται στις μεταφορές. Το 70% της ρύπανσης που δημιουργείται από τις μεταφορές οφείλεται στην κυκλοφορία των ΙΧ αυτοκινήτων. Επομένως η πρωτοβουλία μας αυτή βρίσκεται σε άμεση συνέπεια με την πολίτικη της Ευρωπαϊκής Ένωσης για μια κλιματικά ουδέτερη Ευρωπαϊκή Ένωση έως το 2050.
Ο στόλος των ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων ΙΧ στην ΕΕ είναι κάτω τον 7%. Στην Ελλάδα είναι κάτω του 1%. Η ηλεκτροκίνηση είναι το μέλλον. Όμως τα ηλεκτροκίνητα οχήματα (ΙΧ ή και λεωφορεία) είναι ακόμη πολύ ακριβά και η αυτονομία τους περιορισμένη. Το υπουργείο από το 2014 έχει διαμορφώσει το θεσμικό πλαίσιο για τη δημιουργία σημείων φόρτισης ηλεκτροκίνητων οχημάτων,  πλην όμως οι υποδομές είναι ακόμη περιορισμένες λόγω τον μικρού αριθμού τέτοιων οχημάτων. Επομένως, σημειώνεται στο σχέδιο του υπουργείου Μεταφορών, «θα μπορούσαν να δοθούν φορολογικά κίνητρα την αγορά ηλεκτροκίνητων οχημάτων, αλλά το αποτύπωμα θα είναι μικρό». Επομένως φορολογικά κίνητρα πρέπει να δοθούν και σε αυτοκίνητα υβριδικά, καθώς και σε νέα αυτοκίνητα που κινούνται με φυσικό αέριο.

Μέσος όρος ζωής

Ο υπουργός Μεταφορών έδωσε στοιχεία για τον κύκλο ζωής των αυτοκινήτων στην Ελλάδα αλλά και στην Ευρώπη. «Σύμφωνα με επίσημα στοιχεία, ο μέσος όρος αλλαγής (ζωής) ενός ΙΧ είναι 5-7 χρόνια κατά μέσο όρο στην ΕΕ. Στην Ελλάδα τα στοιχεία δεν είναι ξεκάθαρα, αλλά ο μέσος όρος είναι υπερδιπλάσιος αυτού της ΕΕ κατ παρουσίασε αυξητική τάση στα χρόνια της κρίσης. Χαρακτηριστικά μπορώ να αναφέρω ότι ένα ποσοστό της τάξης του 10% είναι ηλικίας άνω των 30 ετών, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για το περιβάλλον και την οδική ασφάλεια» ανέφερε.

Θα ακολουθηθεί η πολιτική “ο ρυπαίνων πληρώνει”

Η κυβέρνηση αρχίζει συζήτηση με τα αρμόδια όργανα της Ευρωπαϊκής Ένωσης προκειμένου να βρεθεί ένα τρόπος (απαιτείται η έγκρισή τους) ώστε να δοθούν κίνητρα φορολογικά ή και οικονομικά στην αγορά νέων ΙΧ, ένα είδος απόσυρσης παλαιών αυτοκινήτων για αγορά καινούργιων ΙΧ. Μια σκέψη θα ήταν να πληρώνουν όσοι αγοράζουν καινούργια ΙΧ, μικρότερο τέλος ταξινόμησης κατά την εισαγωγή και ακόμη χαμηλότερα τέλη κυκλοφορίας. Έτσι ακολουθείται η πολιτική της ΕΕ η οποία υιοθετεί την αρχή “ ο ρυπαίνων πληρώνει”.

Και ανανέωση του στόλου των Ταξί

Τα περισσότερα ταξί είναι ξεπερασμένης τεχνολογίας, συνεπώς έπαυσαν να είναι φιλικά προς το περιβάλλον. Τα κίνητρα που σκοπεύει να δώσει η κυβέρνηση για την αγορά νέων αντιρρυπαντικών ΙΧ αυτοκινήτων θα ισχύσουν (με κάποιες διαφοροποιήσεις) και για τα ταξί, καθώς και για τα επαγγελματικά αυτοκίνητα.

Τι θα γίνει με τα λεωφορεία

Ακυρώθηκε ο διαγωνισμός του Σπίρτζη «πραγματικό γονατογράφημα» χαρακτηρίστηκε, όχι μόνο από τη νέα κυβέρνηση αλλά και από την Ανεξάρτητη Αρχή Εξέτασης Προδικαστικών Προσφυγών. Χρειαζόμαστε 700 λεωφορεία για Αθήνα – Θεσσαλονίκη ως το 2023. Εδώ μπορούμε να προμηθευτούμε το 1/3 σε ηλεκτροκίνητα και τα υπόλοιπα φιλικά προς το περιβάλλον ντιζελοκίνητα. Η ΕΤΕΠ έχει δώσει «πράσινο φως» για χρηματοδότηση. Ο νέος διαγωνισμός Θα γίνει εντός εξαμήνου.

Μείωση δασμών για τα οχήματα Euro 5 και Euro 6

Σήμερα η εισαγωγή ΙX από χώρες της ΕΕ είναι σχεδόν απαγορευτική. Η προηγούμενη ηγεσία του υπουργείου Μεταφορών, βάζοντας τεχνικά και γραφειοκρατικά εμπόδια, σχεδόν απαγόρευσε την εισαγωγή μεταχειρισμένων ΙΧ με το πρόσχημα ότι έρχονται ΙΧ χαμηλής ποιότητας.
Η λογική ήταν «πονάει χέρι κόβει χέρι». Το κράτος, σημειώνεται στο πρόγραμμα, έχει εποπτικό χαρακτήρα. Πρέπει να εγγυηθεί ότι τα ΙΧ ή και άλλα οχήματα που έρχονται από χώρες της ΕΕ μπορούν να κυκλοφορούν στους ελληνικούς δρόμους με ασφάλεια. Αυτή τη δουλειά κυρίως την κάνουν τα ΚΤΕΟ (ιδιωτικά και δημόσια).
Όμως σήμερα παρατηρούνται σε ορισμένες περιπτώσεις φαινόμενα πλημμελούς τεχνικού ελέγχου, αφού τόσο τα δημόσια όσο και τα ιδιωτικά ΚΤΕΟ δεν «κόβουν» λόγω τεχνικής βλάβης, δηλαδή ο μέσος όρος των απορριφθέντων οχημάτων είναι πολύ μικρότερος από τον μέσο όρο της ΕΕ.
Όπως σημειώνεται στην πρόταση του υπουργείου Μεταφορών προς το υπουργείο Οικονομικών: «Μειώνουμε τους δασμούς σε αυτοκίνητα τεχνολογίας Euro 5, Euro 6. Με αυτόν τον τρόπο ρίχνουμε τον μέσο όρο ηλικίας, γεγονός που επιφέρει θετικά αποτελέσματα για το περιβάλλον και την οδική ασφάλεια, δίνουμε τη δυνατότητα επιλογής στον πολίτη μεταξύ νέου ή μεταχειρισμένου αυτοκινήτου νέας τεχνολογίας και παράλληλα αυξάνουμε τα έσοδα του κράτους.
Κάνουμε επίσης αυστηρούς ελέγχους σε όσους εμπόρους έχουν καταγγελθεί για παράνομες πρακτικές στην αγορά μεταχειρισμένων αυτοκινήτων (εποπτικός ρόλος του κράτους). Σήμερα έχουμε ελάχιστους εκτελωνισμούς – εισαγωγές ΙΧ από την ΕΕ. Άρα λίγα έσοδα και παλαιό στόλο. Αυξάνουμε τους δασμούς για αυτοκίνητα ρυπογόνα και παλαιού τύπου, δημιουργώντας αντικίνητρα στην αγορά παλαιών μεταχειρισμένων και αποτρέπουμε να εισάγονται “σαπάκια” στην ελληνικά αγορά κατ κατ’ επέκταση στους ελληνικούς δρόμους». 

Πηγή: Βήμα της Κυριακής
ΑΠΟ https://www.newsit.gr/

Δεν υπάρχουν σχόλια: