Κατά τους θερινούς καυτούς μήνες, στο εσωτερικό του
αυτοκινήτου αναπτύσσονται πολύ υψηλές θερμοκρασίες ύστερα από πολύωρη
έκθεσή του στον ήλιο, με κίνδυνο πρόκλησης θερμοπληξίας όταν εισέλθουμε
σε αυτό. Η κατάσταση
γίνεται ακόμα χειρότερη και αφόρητη όταν ήδη
βρισκόμαστε για αρκετή ώρα εκτεθειμένοι στον ήλιο.
Παράλληλα, θα έχετε προσέξει ότι μπαίνοντας στο
εσωτερικό του αυτοκινήτου, το οποίο σχεδόν έχει βράσει, δεν αγγίζεται το
καυτό τιμόνι, αλλά ούτε μπορούμε να κάτσουμε στο κάθισμα και ειδικά
όταν είναι επενδυμένο με δέρμα και ειδικά μαύρο.
Για την αποφυγή των όποιων δυσάρεστων εκπλήξεων, σας δίνουμε ορισμένες χρήσιμες συμβουλές πρόληψης:
1. Η τοποθέτηση αντιηλιακής
προστασίας στο παρμπρίζ ή στο ταμπλό εκτός από το ότι προστατεύει τις
μεγάλες πλαστικές -και συνήθως μαύρες- επιφάνειες του ταμπλό από τις
υπεριώδεις ακτίνες του ήλιου, βοηθά κατά πολύ στο να αποφύγουμε το
«κάψιμο» από το τιμόνι. Σίγουρα ακόμα πιο αποτελεσματική προστασία του
εσωτερικού γίνεται εάν έχουν τοποθετηθεί και αντιηλιακές μεμβράνες ή αν
έχουμε καλύψει το αυτοκίνητο με κουκούλα.
2. Αν παρκάρουμε το αυτοκίνητο
κοντά στο σημείο που βρισκόμαστε και έχουμε οπτική επαφή με αυτό, καλό
είναι να αφήσουμε ελάχιστα ανοιχτά δύο παράθυρα, έτσι ώστε να
αποβάλλεται μέρος της ζέστης που αναπτύσσεται στο εσωτερικό.
3. Καλύψτε με μια πετσέτα το
κάθισμα του οδηγού γιατί θα απορροφήσει τις καυτές ακτίνες του ήλιου.
Όταν εισέλθετε στο εσωτερικό αφαιρέστε τη και θα διαπιστώσετε ότι το
κάθισμα είναι μεν ζεστό αλλά δεν καίει.
4. Ποτέ δεν αφήνουμε στο εσωτερικό
αντικείμενα που ενδέχεται με την πολύ ζέστη να προκαλέσουν έκρηξη (π.χ.
σπρέι) ή τρόφιμα που μπορεί να λιώσουν.
5. Κατά την είσοδο στο εσωτερικό η
πρώτη κίνηση που πρέπει να γίνει προτού εισέλθουμε σε αυτό είναι να
ανοίξουμε όλες τις πόρτες για λίγα λεπτά για να αποβληθεί ο καυτός αέρας
που έχει εγκλωβιστεί σε αυτό.
6. Δεν ρυθμίζουμε το air condition
στην χαμηλότερη θερμοκρασία ούτε τις περσίδες των αεραγωγών προς τα
πάνω μας γιατί λόγω ιδρώτα το πιο εύκολο που μπορεί να μας συμβεί είναι
ψύξη. Παράλληλα, το κλιματιστικό του αυτοκινήτου πιέζεται πολύ για να
φτάσει από τους π.χ. 40 βαθμούς Κελσίου της εξωτερικής ατμόσφαιρας στους
18 που το έχουμε ρυθμίσει. Μια σωστή θερμοκρασία είναι οι 24 βαθμοί για
όσα αυτοκίνητα εφοδιάζονται με ηλεκτρονικό κλιματισμό.
ΑΠΟ http://www.autogreeknews.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου