ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ

ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ
ΤΟΠΟΘΕΣΙΑ: Η Πλάτη βρίσκεται περίπου 9 χιλιόμετρα[4] προς τα βορειοανατολικά των Φιλιατρών σε υψόμετρο 294[1][5] μέτρα και απέχει 10 περίπου χιλιόμετρα από τις ακτές του Ιονίου Πελάγους. ΙΣΤΟΡΙΑ: Το χωριό που βρίσκεται κάτω από το βουνό της Μάλης έχει μακρόχρονη ιστορία. Η παλαιότερη ονομασία του χωριού ήταν Καναλουπού, ενώ ως Πλάτη αναφέρεται από το 1956.[6][7] Πάντως το χωριό συναντάται με την ονομασία Καναλουπού ή Κανελουπού ή Καναλωπού και σε προγενέστερες βιβλιογραφικές πηγές-αναφορές. Ο οικισμός αναφέρεται, σε διάφορες απογραφές των Βενετών Προνοητών της Γαληνοτάτης Δημοκρατίας της Βενετίας, οι οποίες έγιναν στο χρονικό διάστημα της τριακονταετίας (1683/84-1715), κατά την οποία οι Βενετοί κατείχαν την Πελοπόννησο. Η Καναλουπού (Canalupu), ανήκε, το 1689, στην επαρχία της Αρκαδίας (ή Αρκαδιάς, δηλαδή την περιοχή της σημερινής Κυπαρισσίας), η οποία ήταν μια από τις 4 επαρχίες, στις οποίες χωριζόταν τότε το διαμέρισμα της Μεθώνης (επαρχία Φαναριού, επαρχία Αρκαδιάς, επαρχία Ναβαρίνου και επαρχία Μεθώνης).[8] Η Καναλουπού προσαρτήθηκε στον παλαιό Δήμο Εράνης το 1835,[9] ενώ αναφέρεται, το 1853 στον β΄ τόμο των «Ελληνικών» του Ιάκωβου Ρίζου Ραγκαβή ως χωριό του Δήμου Εράνης της Επαρχίας Τριφυλίας με πληθυσμό 115 κατοίκων, με βάση την απογραφή του 1851.[10] Το 1899 μεταφέρεται από το Νομό Μεσσηνίας και υπάγεται στον Νομό Τριφυλίας,[11] για μια περίπου δεκαετία, ως το 1909, που επανέρχεται ξανά στον Νομό Μεσσηνίας,[12] ως οικισμός της Επαρχίας Τριφυλίας. Το 1912 το χωριό της Καναλουπούς αποσπάται από τον Δήμο Εράνης και εντάσσεται στην Κοινότητα Χαλαζονίου, που είχε ως έδρα το Χαλαζόνι,[13][14] ως και το 1919,[15] που η Καναλουπού αποσπάται από την κοινότητα αυτή και ορίζεται έδρα της Κοινότητας Καναλουπούς.[16] Η Καναλουπού παρέμεινε έδρα της ομώνυμης κοινότητας, από το 1919 ως το 1956, που το χωριό μετονομάζεται σε Πλάτη και η Κοινότητα σε Κοινότητα Πλάτης,[17] και συνέχισε με το νέο όνομα ως έδρα της Κοινότητας Πλάτης από το 1956 ως το 1997, όταν τότε, στα πλαίσια των αλλαγών που επήλθαν στη τοπική αυτοδιοίκηση, μέσω του σχεδίου «Καποδίστριας», υπήχθη στον κατηργημένο Δήμο Φιλιατρών,[18] ως το 2010. Από το 2011, μετά τις νέες αλλαγές του σχεδίου «Καλλικράτης» ανήκει πλέον στον νέο Δήμο Τριφυλίας.[19][4] Ο δήμος αυτός, συστάθηκε με το Πρόγραμμα Καλλικράτης με την συνένωση των προϋπαρχόντων δήμων Αετού, Αυλώνος, Γαργαλιάνων, Κυπαρισσίας, Φιλιατρών και την κοινότητα Τριπύλας. ΑΠΟ http://www.hellenicaworld.com/Greece/Geo/gr/PlatiMessinias.html

Κυριακή 6 Οκτωβρίου 2019

Αποφυγή θερμοπληξίας στο αυτοκίνητο






Κατά τους θερινούς καυτούς μήνες, στο εσωτερικό του αυτοκινήτου αναπτύσσονται πολύ υψηλές θερμοκρασίες ύστερα από πολύωρη έκθεσή του στον ήλιο, με κίνδυνο πρόκλησης θερμοπληξίας όταν εισέλθουμε σε αυτό. Η κατάσταση
γίνεται ακόμα χειρότερη και αφόρητη όταν ήδη βρισκόμαστε για αρκετή ώρα εκτεθειμένοι στον ήλιο.

Παράλληλα, θα έχετε προσέξει ότι μπαίνοντας στο εσωτερικό του αυτοκινήτου, το οποίο σχεδόν έχει βράσει, δεν αγγίζεται το καυτό τιμόνι, αλλά ούτε μπορούμε να κάτσουμε στο κάθισμα και ειδικά όταν είναι επενδυμένο με δέρμα και ειδικά μαύρο.

Για την αποφυγή των όποιων δυσάρεστων εκπλήξεων, σας δίνουμε ορισμένες χρήσιμες συμβουλές πρόληψης:

1. Η τοποθέτηση αντιηλιακής προστασίας στο παρμπρίζ ή στο ταμπλό εκτός από το ότι προστατεύει τις μεγάλες πλαστικές -και συνήθως μαύρες- επιφάνειες του ταμπλό από τις υπεριώδεις ακτίνες του ήλιου, βοηθά κατά πολύ στο να αποφύγουμε το «κάψιμο» από το τιμόνι. Σίγουρα ακόμα πιο αποτελεσματική προστασία του εσωτερικού γίνεται εάν έχουν τοποθετηθεί και αντιηλιακές μεμβράνες ή αν έχουμε καλύψει το αυτοκίνητο με κουκούλα.

2. Αν παρκάρουμε το αυτοκίνητο κοντά στο σημείο που βρισκόμαστε και έχουμε οπτική επαφή με αυτό, καλό είναι να αφήσουμε ελάχιστα ανοιχτά δύο παράθυρα, έτσι ώστε να αποβάλλεται μέρος της ζέστης που αναπτύσσεται στο εσωτερικό.

3. Καλύψτε με μια πετσέτα το κάθισμα του οδηγού γιατί θα απορροφήσει τις καυτές ακτίνες του ήλιου. Όταν εισέλθετε στο εσωτερικό αφαιρέστε τη και θα διαπιστώσετε ότι το κάθισμα είναι μεν ζεστό αλλά δεν καίει.

4. Ποτέ δεν αφήνουμε στο εσωτερικό αντικείμενα που ενδέχεται με την πολύ ζέστη να προκαλέσουν έκρηξη (π.χ. σπρέι) ή τρόφιμα που μπορεί να λιώσουν.

5. Κατά την είσοδο στο εσωτερικό η πρώτη κίνηση που πρέπει να γίνει προτού εισέλθουμε σε αυτό είναι να ανοίξουμε όλες τις πόρτες για λίγα λεπτά για να αποβληθεί ο καυτός αέρας που έχει εγκλωβιστεί σε αυτό.

6. Δεν ρυθμίζουμε το air condition στην χαμηλότερη θερμοκρασία ούτε τις περσίδες των αεραγωγών προς τα πάνω μας γιατί λόγω ιδρώτα το πιο εύκολο που μπορεί να μας συμβεί είναι ψύξη. Παράλληλα, το κλιματιστικό του αυτοκινήτου πιέζεται πολύ για να φτάσει από τους π.χ. 40 βαθμούς Κελσίου της εξωτερικής ατμόσφαιρας στους 18 που το έχουμε ρυθμίσει. Μια σωστή θερμοκρασία είναι οι 24 βαθμοί για όσα αυτοκίνητα εφοδιάζονται με ηλεκτρονικό κλιματισμό.

Προσοχή! Ποτέ δεν αφήνουμε στο αυτοκίνητο με κλειστά παράθυρα το καλοκαίρι ούτε για ελάχιστα λεπτά κάποιον επιβάτη ή κατοικίδιο ζώο γιατί η θερμοπληξία θα προκληθεί άμεσα και κατόπιν η ασφυξία και ο θάνατος, όπως δυστυχώς έχει συμβεί αρκετές φορές.

ΑΠΟ http://www.autogreeknews.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια: