ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ

ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ
ΤΟΠΟΘΕΣΙΑ: Η Πλάτη βρίσκεται περίπου 9 χιλιόμετρα[4] προς τα βορειοανατολικά των Φιλιατρών σε υψόμετρο 294[1][5] μέτρα και απέχει 10 περίπου χιλιόμετρα από τις ακτές του Ιονίου Πελάγους. ΙΣΤΟΡΙΑ: Το χωριό που βρίσκεται κάτω από το βουνό της Μάλης έχει μακρόχρονη ιστορία. Η παλαιότερη ονομασία του χωριού ήταν Καναλουπού, ενώ ως Πλάτη αναφέρεται από το 1956.[6][7] Πάντως το χωριό συναντάται με την ονομασία Καναλουπού ή Κανελουπού ή Καναλωπού και σε προγενέστερες βιβλιογραφικές πηγές-αναφορές. Ο οικισμός αναφέρεται, σε διάφορες απογραφές των Βενετών Προνοητών της Γαληνοτάτης Δημοκρατίας της Βενετίας, οι οποίες έγιναν στο χρονικό διάστημα της τριακονταετίας (1683/84-1715), κατά την οποία οι Βενετοί κατείχαν την Πελοπόννησο. Η Καναλουπού (Canalupu), ανήκε, το 1689, στην επαρχία της Αρκαδίας (ή Αρκαδιάς, δηλαδή την περιοχή της σημερινής Κυπαρισσίας), η οποία ήταν μια από τις 4 επαρχίες, στις οποίες χωριζόταν τότε το διαμέρισμα της Μεθώνης (επαρχία Φαναριού, επαρχία Αρκαδιάς, επαρχία Ναβαρίνου και επαρχία Μεθώνης).[8] Η Καναλουπού προσαρτήθηκε στον παλαιό Δήμο Εράνης το 1835,[9] ενώ αναφέρεται, το 1853 στον β΄ τόμο των «Ελληνικών» του Ιάκωβου Ρίζου Ραγκαβή ως χωριό του Δήμου Εράνης της Επαρχίας Τριφυλίας με πληθυσμό 115 κατοίκων, με βάση την απογραφή του 1851.[10] Το 1899 μεταφέρεται από το Νομό Μεσσηνίας και υπάγεται στον Νομό Τριφυλίας,[11] για μια περίπου δεκαετία, ως το 1909, που επανέρχεται ξανά στον Νομό Μεσσηνίας,[12] ως οικισμός της Επαρχίας Τριφυλίας. Το 1912 το χωριό της Καναλουπούς αποσπάται από τον Δήμο Εράνης και εντάσσεται στην Κοινότητα Χαλαζονίου, που είχε ως έδρα το Χαλαζόνι,[13][14] ως και το 1919,[15] που η Καναλουπού αποσπάται από την κοινότητα αυτή και ορίζεται έδρα της Κοινότητας Καναλουπούς.[16] Η Καναλουπού παρέμεινε έδρα της ομώνυμης κοινότητας, από το 1919 ως το 1956, που το χωριό μετονομάζεται σε Πλάτη και η Κοινότητα σε Κοινότητα Πλάτης,[17] και συνέχισε με το νέο όνομα ως έδρα της Κοινότητας Πλάτης από το 1956 ως το 1997, όταν τότε, στα πλαίσια των αλλαγών που επήλθαν στη τοπική αυτοδιοίκηση, μέσω του σχεδίου «Καποδίστριας», υπήχθη στον κατηργημένο Δήμο Φιλιατρών,[18] ως το 2010. Από το 2011, μετά τις νέες αλλαγές του σχεδίου «Καλλικράτης» ανήκει πλέον στον νέο Δήμο Τριφυλίας.[19][4] Ο δήμος αυτός, συστάθηκε με το Πρόγραμμα Καλλικράτης με την συνένωση των προϋπαρχόντων δήμων Αετού, Αυλώνος, Γαργαλιάνων, Κυπαρισσίας, Φιλιατρών και την κοινότητα Τριπύλας. ΑΠΟ http://www.hellenicaworld.com/Greece/Geo/gr/PlatiMessinias.html

Κυριακή, 5 Μαΐου 2019

Φλας ή αλάρμ πριν το παρκάρισμα;








Η αλήθεια είναι πως ο Έλληνας δεν είναι και ο καλύτερος οδηγός. Πολλές φορές όμως, δεν είναι από άγνοια ή επειδή δεν έμαθε κάτι σωστά αλλά γιατί… «έτσι κάνουν και οι άλλοι». Κλασσικό παράδειγμα η χρήση των
αλάρμ πριν την στάθμευση, η οποία είναι ακόμη μία ελληνική πατέντα.

Τα αλάρμ ή αλλιώς τα «φώτα έκτακτης ανάγκης» (σύστημα φωτεινού συναγερμού) δεν υπάρχουν στο αυτοκίνητο για να κάνουμε φανερή την πρόθεσή μας να παρκάρουμε. Πρόκειται για τα φώτα του οχήματος που αναβοσβήνουν και χρησιμοποιούνται όταν τo όχημα έχει ακινητοποιηθεί και δημιουργείται κίνδυνος για τους  υπόλοιπους χρήστες του δρόμου.

Σύμφωνα με τον Κ.Ο.Κ. «οι οδηγοί αυτοκινήτων οχημάτων, εκτός από την περίπτωση ακινησίας του οχήματος, επιτρέπεται να θέτουν σε λειτουργία τα φώτα έκτακτης ανάγκης, μόνο όταν κινδυνεύουν τρίτοι από τo δικό τους όχημα».
Δυστυχώς όμως στη χώρα μας αυτό δεν συμβαίνει. Όλοι ανάβουμε αλάρμ προκειμένου να πληροφορήσουμε τον επερχόμενο οδηγό πως σκοπεύουμε να παρκάρουμε, άσχετα αν γνωρίζουμε ή όχι πως είναι λανθασμένη ενέργεια – σύμφωνα και με τα όσα αναγράφονται στα εγχειρίδια εκπαίδευσης υποψηφίων οδηγών.  Είτε θυμόμαστε τι γράφανε τα βιβλία της σχολής οδήγησης, είτε όχι, η ουσία είναι μία: όλοι ενεργοποιούμε τον φωτεινό συναγερμό του αυτοκινήτου για να δηλώσουμε πρόθεση στάθμευσης. Λογικό, καθώς αν πας να παρκάρεις με φλας, το πιθανότερο είναι να κολλήσει ο πίσω σου και να μην σου αφήσει ποτέ ελεύθερο χώρο για να παρκάρεις, καθώς θα περιμένει να στρίψεις δεξιά ή αριστερά.

Οι μοναδικοί που εκτελούν την σωστή διαδικασία στάσης/στάθμευσης, είναι οι οδηγοί των λεωφορείων! Έχετε παρατηρήσει ποτέ αστικό να σταματάει σε στάση με αλάρμ; Φυσικά, όχι. Οι οδηγοί χρησιμοποιούν το δεξί φλας, αφενός για να δηλώνουν στάση του οχήματος, αφετέρου για να ενημερώνουν τους επερχόμενους οδηγούς για την πλευρά από την οποία απο/επιβιβάζεται ο κόσμος.

Όπως και να έχει όμως πρέπει να ξέρουμε πως το σωστό είναι να χρησιμοποιούμε τα φώτα έκτακτης ανάγκης για να προειδοποιήσουμε τους άλλους χρήστες του δρόμου ότι κάποια έκτακτη και επικίνδυνη κατάσταση υπάρχει. Όταν χρειαστεί να παρκάρουμε, τότε ανάβουμε το φλας από την πλευρά που θέλουμε. Ωστόσο, το πιθανότερο είναι να ακούσετε τον οδηγό του οχήματος που ακολουθεί να σας λέει με έντονο ύφος «γιατί δεν ανάβεις αλάρμ για να παρκάρεις και βγάζεις φλας;». Σε καμία περίπτωση δεν καυγαδίζετε, απλά του λέτε ποιο είναι το σωστό…

ΑΠΟ  http://www.autogreeknews.gr/

Δεν υπάρχουν σχόλια:

ΠΛΑΤΗ: ΑΦΙΕΡΩΜΑ ΖΩΓΡΑΦΙΑΣ

          Μία ακόμα ωραία αφιέρωση μου έγινε από τα μικρά κορίτσια μας. Πρόκειται για τη