ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ

ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ
ΤΟΠΟΘΕΣΙΑ: Η Πλάτη βρίσκεται περίπου 9 χιλιόμετρα[4] προς τα βορειοανατολικά των Φιλιατρών σε υψόμετρο 294[1][5] μέτρα και απέχει 10 περίπου χιλιόμετρα από τις ακτές του Ιονίου Πελάγους. ΙΣΤΟΡΙΑ: Το χωριό που βρίσκεται κάτω από το βουνό της Μάλης έχει μακρόχρονη ιστορία. Η παλαιότερη ονομασία του χωριού ήταν Καναλουπού, ενώ ως Πλάτη αναφέρεται από το 1956.[6][7] Πάντως το χωριό συναντάται με την ονομασία Καναλουπού ή Κανελουπού ή Καναλωπού και σε προγενέστερες βιβλιογραφικές πηγές-αναφορές. Ο οικισμός αναφέρεται, σε διάφορες απογραφές των Βενετών Προνοητών της Γαληνοτάτης Δημοκρατίας της Βενετίας, οι οποίες έγιναν στο χρονικό διάστημα της τριακονταετίας (1683/84-1715), κατά την οποία οι Βενετοί κατείχαν την Πελοπόννησο. Η Καναλουπού (Canalupu), ανήκε, το 1689, στην επαρχία της Αρκαδίας (ή Αρκαδιάς, δηλαδή την περιοχή της σημερινής Κυπαρισσίας), η οποία ήταν μια από τις 4 επαρχίες, στις οποίες χωριζόταν τότε το διαμέρισμα της Μεθώνης (επαρχία Φαναριού, επαρχία Αρκαδιάς, επαρχία Ναβαρίνου και επαρχία Μεθώνης).[8] Η Καναλουπού προσαρτήθηκε στον παλαιό Δήμο Εράνης το 1835,[9] ενώ αναφέρεται, το 1853 στον β΄ τόμο των «Ελληνικών» του Ιάκωβου Ρίζου Ραγκαβή ως χωριό του Δήμου Εράνης της Επαρχίας Τριφυλίας με πληθυσμό 115 κατοίκων, με βάση την απογραφή του 1851.[10] Το 1899 μεταφέρεται από το Νομό Μεσσηνίας και υπάγεται στον Νομό Τριφυλίας,[11] για μια περίπου δεκαετία, ως το 1909, που επανέρχεται ξανά στον Νομό Μεσσηνίας,[12] ως οικισμός της Επαρχίας Τριφυλίας. Το 1912 το χωριό της Καναλουπούς αποσπάται από τον Δήμο Εράνης και εντάσσεται στην Κοινότητα Χαλαζονίου, που είχε ως έδρα το Χαλαζόνι,[13][14] ως και το 1919,[15] που η Καναλουπού αποσπάται από την κοινότητα αυτή και ορίζεται έδρα της Κοινότητας Καναλουπούς.[16] Η Καναλουπού παρέμεινε έδρα της ομώνυμης κοινότητας, από το 1919 ως το 1956, που το χωριό μετονομάζεται σε Πλάτη και η Κοινότητα σε Κοινότητα Πλάτης,[17] και συνέχισε με το νέο όνομα ως έδρα της Κοινότητας Πλάτης από το 1956 ως το 1997, όταν τότε, στα πλαίσια των αλλαγών που επήλθαν στη τοπική αυτοδιοίκηση, μέσω του σχεδίου «Καποδίστριας», υπήχθη στον κατηργημένο Δήμο Φιλιατρών,[18] ως το 2010. Από το 2011, μετά τις νέες αλλαγές του σχεδίου «Καλλικράτης» ανήκει πλέον στον νέο Δήμο Τριφυλίας.[19][4] Ο δήμος αυτός, συστάθηκε με το Πρόγραμμα Καλλικράτης με την συνένωση των προϋπαρχόντων δήμων Αετού, Αυλώνος, Γαργαλιάνων, Κυπαρισσίας, Φιλιατρών και την κοινότητα Τριπύλας. ΑΠΟ http://www.hellenicaworld.com/Greece/Geo/gr/PlatiMessinias.html

Κυριακή, 12 Μαΐου 2019

Σε ποια ταχύτητα δεν βρέχεσαι με ανοιχτή την οροφή;








Το γενικότερο κλίμα και η συγκεκριμένη περίοδος στην Ελλάδα, είναι ιδανικά για κάμπριο αυτοκίνητα. Αν αντιπαρέλθουμε τους χειμερινούς μήνες, ο υπόλοιπος χρόνος δεν εμποδίζει σε τίποτα τον οδηγό ενός
ανοιχτού αυτοκινήτου να κατεβάσει την οροφή και να χαρεί τον ήλιο στο πρόσωπο, αλλά και τον αέρα στα μαλλιά του. Βέβαια ο καιρός παρουσιάζει «αδιαθεσίες», ειδικά την άνοιξη, και από εκεί που οδηγείς με 22 βαθμούς και αγαστή λιακάδα, μπορεί να δεις τον ουρανό να σκοτεινιάζει. Και μετά να έρθουν οι πρώτες ψιχάλες. Και μετά να ξαναβγάλει ήλιο κ.ο.κ.

Οπότε η φυσιολογική διαδικασία για έναν οδηγό κάμπριο είναι να σταματάει -ή να κινείται με χαμηλή ταχύτητα- και να ανοιγοκλείνει την οροφή, αναλόγως καιρικής εξίσωσης. Ή να το πάρει απόφαση και απλά να την αφήσει κλειστή. Είναι, όμως, τόσο «μαύρο-άσπρο» η κατάσταση, ή υπάρχει και λίγο γκρι; Οι νόμοι της αεροδυναμικής και της μηχανικής ρευστών τείνουν προς το δεύτερο.

Στην στρωτή -ή γραμμική- ροή, τα στοιχεία του ρευστού κινούνται κατά μήκος ομαλών τροχιών. Στην προκειμένη, οι σταγόνες της βροχής. Όταν δεν μεσολαβούν έντονες ριπές ανέμου και η τροχιά τους ακολουθεί κάθετη πορεία, η κίνηση του αυτοκινήτου μπορεί να δημιουργήσει ένα στρώμα αέρα από πάνω του, που απομακρύνει το νερό πριν αυτό φτάσει στα κεφάλια των επιβατών. Η δημιουργία αυτού του στρώματος τώρα, είναι συνισταμένη δυο παραγόντων: της ταχύτητας του οχήματος και της μετωπικής του επιφάνειας. Προφανώς όσο ταχύτερα κινείται ένα αυτοκίνητο, τόσο μεγαλύτερη η αλληλεπίδραση με τον αέρα. Ομοίως, όσο πιο αεροδυναμικό αυτό, τόσο ομαλότερη η μεταξύ τους σχέση.

Το Honda S2000, για παράδειγμα, έχει ένα ιδιαίτερα αιχμηρό εμπρός μέρος, που το βοηθά να «σκίζει» τον αέρα. Επίσης, διαθέτει ένα σχεδόν κάθετο παρμπρίζ, που αεροδυναμικά αναιρεί τον σφηνοειδή σχεδιασμό της μετόπης. Έχει μετρηθεί πως σε συνθήκες ήπιας βροχόπτωσης, ένα S2K πρέπει να κινείται με τουλάχιστον 80 χλμ./ώρα για να δημιουργεί το ανάλογο ρεύμα και να προλαβαίνει το νερό πριν φτάσει στην καμπίνα των επιβατών. Mια Mercedes C-Class Cabriolet, όπως της φωτογραφίας, που διαθέτει και ανακλαστήρες στο πάνω μέρος του παρμπρίζ για ομαλοποίηση της τυρβώδους ροής, αρκείται σε 70 χλμ./ώρα.

Ο γενικότερος κανόνας απαιτεί ταχύτητα τουλάχιστον 70 χλμ./ώρα, πάντα για ήπια βροχόπτωση και υπό νορμάλ κατακρήμνιση. Καθίσταται σαφές πως σε περιπτώσεις καταιγίδας, ακόμα και με 200 χλμ./ώρα να κινείται κανείς (προφανώς και αντενδείκνυται για ευνόητους λόγους) το εσωτερικό θα γίνει πισίνα. Το ίδιο ισχύει και για κανονική βροχή, αλλά με έντονους ανέμους. Ωστόσο αν έχετε κάμπριο και αρέσκεστε σε βόλτες υπό την αγκάλη του ήλιου, δεν χρειάζεται να τρομάξετε αν αισθανθείτε λίγες ψιχάλες. Αρκεί να ανεβάσετε λίγο την ταχύτητα -εφόσον το επιτρέπουν τα όρια, φυσικά- και να συνεχίσετε να απολαμβάνετε το αίσθημα ελευθερίας, που προσφέρει η επαφή με το περιβάλλον.

ΑΠΟ http://www.autogreeknews.gr/

Δεν υπάρχουν σχόλια:

ΠΛΑΤΗ: ΑΦΙΕΡΩΜΑ ΖΩΓΡΑΦΙΑΣ

          Μία ακόμα ωραία αφιέρωση μου έγινε από τα μικρά κορίτσια μας. Πρόκειται για τη