ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ

ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ
ΤΟΠΟΘΕΣΙΑ: Η Πλάτη βρίσκεται περίπου 9 χιλιόμετρα[4] προς τα βορειοανατολικά των Φιλιατρών σε υψόμετρο 294[1][5] μέτρα και απέχει 10 περίπου χιλιόμετρα από τις ακτές του Ιονίου Πελάγους. ΙΣΤΟΡΙΑ: Το χωριό που βρίσκεται κάτω από το βουνό της Μάλης έχει μακρόχρονη ιστορία. Η παλαιότερη ονομασία του χωριού ήταν Καναλουπού, ενώ ως Πλάτη αναφέρεται από το 1956.[6][7] Πάντως το χωριό συναντάται με την ονομασία Καναλουπού ή Κανελουπού ή Καναλωπού και σε προγενέστερες βιβλιογραφικές πηγές-αναφορές. Ο οικισμός αναφέρεται, σε διάφορες απογραφές των Βενετών Προνοητών της Γαληνοτάτης Δημοκρατίας της Βενετίας, οι οποίες έγιναν στο χρονικό διάστημα της τριακονταετίας (1683/84-1715), κατά την οποία οι Βενετοί κατείχαν την Πελοπόννησο. Η Καναλουπού (Canalupu), ανήκε, το 1689, στην επαρχία της Αρκαδίας (ή Αρκαδιάς, δηλαδή την περιοχή της σημερινής Κυπαρισσίας), η οποία ήταν μια από τις 4 επαρχίες, στις οποίες χωριζόταν τότε το διαμέρισμα της Μεθώνης (επαρχία Φαναριού, επαρχία Αρκαδιάς, επαρχία Ναβαρίνου και επαρχία Μεθώνης).[8] Η Καναλουπού προσαρτήθηκε στον παλαιό Δήμο Εράνης το 1835,[9] ενώ αναφέρεται, το 1853 στον β΄ τόμο των «Ελληνικών» του Ιάκωβου Ρίζου Ραγκαβή ως χωριό του Δήμου Εράνης της Επαρχίας Τριφυλίας με πληθυσμό 115 κατοίκων, με βάση την απογραφή του 1851.[10] Το 1899 μεταφέρεται από το Νομό Μεσσηνίας και υπάγεται στον Νομό Τριφυλίας,[11] για μια περίπου δεκαετία, ως το 1909, που επανέρχεται ξανά στον Νομό Μεσσηνίας,[12] ως οικισμός της Επαρχίας Τριφυλίας. Το 1912 το χωριό της Καναλουπούς αποσπάται από τον Δήμο Εράνης και εντάσσεται στην Κοινότητα Χαλαζονίου, που είχε ως έδρα το Χαλαζόνι,[13][14] ως και το 1919,[15] που η Καναλουπού αποσπάται από την κοινότητα αυτή και ορίζεται έδρα της Κοινότητας Καναλουπούς.[16] Η Καναλουπού παρέμεινε έδρα της ομώνυμης κοινότητας, από το 1919 ως το 1956, που το χωριό μετονομάζεται σε Πλάτη και η Κοινότητα σε Κοινότητα Πλάτης,[17] και συνέχισε με το νέο όνομα ως έδρα της Κοινότητας Πλάτης από το 1956 ως το 1997, όταν τότε, στα πλαίσια των αλλαγών που επήλθαν στη τοπική αυτοδιοίκηση, μέσω του σχεδίου «Καποδίστριας», υπήχθη στον κατηργημένο Δήμο Φιλιατρών,[18] ως το 2010. Από το 2011, μετά τις νέες αλλαγές του σχεδίου «Καλλικράτης» ανήκει πλέον στον νέο Δήμο Τριφυλίας.[19][4] Ο δήμος αυτός, συστάθηκε με το Πρόγραμμα Καλλικράτης με την συνένωση των προϋπαρχόντων δήμων Αετού, Αυλώνος, Γαργαλιάνων, Κυπαρισσίας, Φιλιατρών και την κοινότητα Τριπύλας. ΑΠΟ http://www.hellenicaworld.com/Greece/Geo/gr/PlatiMessinias.html

Παρασκευή 19 Απριλίου 2019

Χρ. Σπίρτζης: Θα μειώσουμε τα διόδια στους αυτοκινητοδρόμους με παράταση του χρόνου εκμετάλλευσης








Πολύ σημαντική χαρακτήρισε την επέκταση του προαστιακού από το Κιάτο στο Αίγιο ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Χρήστος Σπίρτζης,
καθώς, όπως είπε, με αυτό τον τρόπο η βόρεια και βορειοδυτική Πελοπόννησος βγαίνει μετά από οκτώ χρόνια από την απομόνωση .

O υπουργός επανέλαβε ότι τα δρομολόγια μέχρι το Αίγιο θα ξεκινήσουν άμεσα, ενώ πρόσθεσε ότι μετά το Πάσχα θα υπογραφεί η σύμβαση για την ηλεκτροκίνηση της γραμμής. Όπως τόνισε, υπάρχει διασφαλισμένη χρηματοδότηση για τη σιδηροδρομική σύνδεση μέχρι το παλιό λιμάνι της Πάτρας και στη συνέχεια θα γίνει ο διαγωνισμός για τη σύνδεση με το νέο λιμάνι.
Αναφορικά με τις παρατάσεις των συμβάσεων στους αυτοκινητόδρομους, ο κ. Σπίρτζης εξήγησε ότι το υπουργείο έχει ολοκληρώσει τα έργα στις πέντε παραχωρήσεις. Συμπλήρωσε ότι είναι πλέον κοινός τόπος η αναγκαιότητα πολλών οδικών έργων, επικεντρώνοντας στις συνδέσεις μεγάλων αστικών κέντρων (όπως για παράδειγμα το Αγρίνιο που δεν συνδέεται με την Ιόνια Οδό), τμήματα επεκτάσεων (όπως το Καλό Νερό – Τσακώνα) και μια σειρά από συνοδά έργα, κυρίως αντιπλημμυρικά και περιβαλλοντικά.

Σε αυτές τις συμβάσεις υπήρχε η πρόβλεψη για πολύ μεγάλα διόδια, πρόσθεσε ο κ. Σπίρτζης, ωστόσο η πρόθεση του υπουργείου είναι στις παραχωρήσεις έργων δεύτερης γενιάς, να γίνει η επέκταση του φυσικού αντικειμένου, η παράταση του χρόνου παραχώρησης, με ταυτόχρονη διαπραγμάτευση για τη μείωση του ύψους των διοδίων, πάντα σύμφωνα με τους όρους που θέτει το ευρωπαϊκό πλαίσιο και με τη συναίνεση των παραχωρησιούχων, όπως έχει γίνει σε Γαλλία και Ιταλία.
Σε ό,τι αφορά τα ηλεκτρονικά διόδια, ο κ. Σπίρζτης είπε ότι ολοκληρώνεται ο διαγωνισμός για τους αυτοκινητοδρόμους όλης της χώρας. Σχετικά με την παραχώρηση της Εγνατίας τόνισε ότι το ΤΑΙΠΕΔ έχει το δικό του χρονοδιάγραμμα, ότι τα προβλήματα του παρελθόντος ξεπεράστηκαν, πλέον η συνεργασία είναι πολύ καλή όσον αφορά τον στόχο η τιμολογιακή πολιτική να βασίζεται πάνω στα πραγματικά δεδομένα του κυκλοφοριακού φόρτου και των χαρακτηριστικών που έχει ο αυτοκινητόδρομος.

Ερωτηθείς για το επενδυτικό πλάνο του ΤΑΙΠΕΔ αναφορικά με τον διαγωνισμό και την πώληση του 30% του Ελ. Βενιζέλος και το ενδεχόμενο να μην προχωρήσει, ο κ. Σπίρτζης είπε πως αυτό πρέπει να εξεταστεί δεδομένου ότι αποτελεί μεγάλη πηγή εσόδων για το ελληνικό Δημόσιο.

Ο υπουργός υπογράμμισε ότι τόσο η παραχώρηση του Ελ. Βενιζέλος όσο και αυτή της Εγνατίας, αποτελούν δεσμεύσεις που προέρχονται από το πρώτο μνημόνιο, συνεχίστηκαν στο δεύτερο μνημόνιο και είναι δεσμεύσεις που παραμένουν,«εκτός κι αν μπορούμε να αποδείξουμε ότι μπορούμε να πάμε σε μια άλλη λογική με τους δανειστές». Όπως είπε χαρακτηριστικά, «να πάμε σε μια διαπραγμάτευση αλλιώς είμαστε υποχρεωμένοι να τις τηρήσουμε».

Σε ερώτημα σχετικά με τη Γραμμή 4 του Μετρό μετά την αποχώρηση της ΤΕΡΝΑ, ο υπουργός τόνισε ότι ο διαγωνισμός θα συνεχιστεί με τους υπόλοιπους διαγωνιζόμενους, αν και η πληροφόρηση που έχει ο ίδιος είναι ότι θα πρέπει να ανακοινωθεί το συμπέρασμα της αρμόδιας επιτροπής του διαγωνισμού.
Τέλος, σχετικά με τη συνάντηση που θα έχει απόψε στη Θεσσαλονίκη με τον Ρώσο ομόλογό του στις μεταφορές, ο κ. Σπίρτζης είπε ότι θα συζητηθεί μια σειρά από θέματα που αφορούν τη συνεργασία μεταξύ των δύο χωρών αλλά και στα Βαλκάνια.

Όπως ανέφερε, η Ρωσία είναι μια πολύ μεγάλη χώρα και η θέση της χώρας μας αλλά και των Βαλκανίων δημιουργούν τις προϋποθέσεις για τη δημιουργία δικτύων για τη μεταφορά εμπορευμάτων και επιβατών στην κεντρική Ευρώπη και τις Παρευξείνιες χώρες.

Ο κ. Σπίρτζης αναφέρθηκε στο έργο Sea to Sea που θα συνδέει τη Μαύρη Θάλασσα με τη Μεσόγειο και το Αιγαίο, το οποίο μεταξύ άλλων χωρών ενδιαφέρει και τη Ρωσία αφού θα μπορεί να εξυπηρετείται από αυτή τη σιδηροδρομική γραμμή.

Επιπλέον, κατά τη συνάντηση με το Ρώσο ομόλογό του, ο υπουργός θα συζητήσει θέματα που αφορούν τις υποδομές, την ανταλλαγή τεχνογνωσίας, τις επενδύσεις, τις διμερείς συνεργασίες, την εξωστρέφεια των ελληνικών επιχειρήσεων, δημοσίων και ιδιωτικών, και άλλα ζητήματα σε ένα πολύ ευρύ πλαίσιο συνεργασίας.

Τελευταία ενημέρωση: Πέμπτη, 18 Απριλίου 2019, 18:04

ΑΠΟ https://www.zougla.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια: