Το
λόμπινγκ που έγινε μέχρι να ψηφιστεί ήταν απίστευτο. Σε αυτό
συμμετείχαν γίγαντες του διαδικτύου αλλά και ακτιβιστές των ψηφιακών
δικαιωμάτων. Η ψήφιση του νέου νόμου θα έχει τεράστιες επιπτώσεις στον τρόπο λειτουργίας του ίντερνετ στην Ευρώπη.
Οι υποστηρικτές της μεταρρύθμισης επέμεναν πως οι «αμερικανικοί γίγαντες», όπως οι Google και Facebook, που επωφελούνται από τις διαφημίσεις που δημιουργούνται από τα έργα που φιλοξενούν, οφείλουν να αμείβουν πιο δίκαια τους μουσικούς, τους κινηματογραφιστές, τους φωτογράφους, τους εκδότες, τους δημοσιογράφους.
Στο άλλο στρατόπεδο βρίσκονταν οι γίγαντες της Σίλικον Βάλεϊ, αλλά και οι υποστηρικτές της ελευθερίας στο Διαδίκτυο, που φοβούνται ότι θα περιοριστεί αυτός ο δίαυλος διανομής.
Τα κράτη μέλη, που θα πρέπει να δώσουν την οριστική έγκρισή τους στη μεταρρύθμιση, θα έχουν δύο χρόνια για να ενσωματώσουν το κείμενο στο εθνικό δίκαιό τους μετά τη δημοσίευσή του στην Επίσημη Εφημερίδα της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Συνεπώς το κείμενο δεν τα τεθεί σε ισχύ παρά το 2021.
«Η οδηγία, αν ενσωματωθεί σωστά, μπορεί να συμβάλει στο να διατηρηθεί το δημοσιογραφικό ερευνητικό ρεπορτάζ που όλα δείχνουν πως εξακολουθεί να είναι το καλύτερο μέσο για να καταπολεμηθεί η παραπληροφόρηση», τόνισε ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του Γαλλικού Πρακτορείου (AFP, Agence France-Press) Φαμπρίς Φρις.
ΑΠΟ https://www.newsit.gr/
Τι προβλέπει ο νέος νόμος για τα πνευματικά δικαιώματα στο ίντερνετ
- Οι πλατφόρμες των social media θα πρέπει να διασφαλίζουν ότι το περιεχόμενό τους δεν θα παραβιάζει τα πνευματικά δικαιώματα
- Οι εταιρείες θα πρέπει να έχουν την άδεια δημιουργών (μουσικών, τραγουδιστών και συγγραφέων) για να μπορούν να χρησιμοποιούν τα έργα τους
- Πλατφόρμες όπως η Google News θα πρέπει να πληρώνει τους εκδότες/ιδιοκτήτες site για να μπορεί να εμφανίζει τις δημοσιεύσεις τους στα αποτελέσματα αναζήτησης
- Μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα εταιρείες και εγκυκλοπαίδειες όπως η Wikipedia θα μπορούν να χρησιμοποιούν στοιχεία για σκοπούς έρευνας και επιμόρφωσης
- Νεοσύστατες εταιρείες με ετήσιο κύκλο εργασιών κάτω από 10 εκατομμύρια ευρώ εξαιρούνται
Οι υποστηρικτές της μεταρρύθμισης επέμεναν πως οι «αμερικανικοί γίγαντες», όπως οι Google και Facebook, που επωφελούνται από τις διαφημίσεις που δημιουργούνται από τα έργα που φιλοξενούν, οφείλουν να αμείβουν πιο δίκαια τους μουσικούς, τους κινηματογραφιστές, τους φωτογράφους, τους εκδότες, τους δημοσιογράφους.
Στο άλλο στρατόπεδο βρίσκονταν οι γίγαντες της Σίλικον Βάλεϊ, αλλά και οι υποστηρικτές της ελευθερίας στο Διαδίκτυο, που φοβούνται ότι θα περιοριστεί αυτός ο δίαυλος διανομής.
Τα κράτη μέλη, που θα πρέπει να δώσουν την οριστική έγκρισή τους στη μεταρρύθμιση, θα έχουν δύο χρόνια για να ενσωματώσουν το κείμενο στο εθνικό δίκαιό τους μετά τη δημοσίευσή του στην Επίσημη Εφημερίδα της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Συνεπώς το κείμενο δεν τα τεθεί σε ισχύ παρά το 2021.
«Η οδηγία, αν ενσωματωθεί σωστά, μπορεί να συμβάλει στο να διατηρηθεί το δημοσιογραφικό ερευνητικό ρεπορτάζ που όλα δείχνουν πως εξακολουθεί να είναι το καλύτερο μέσο για να καταπολεμηθεί η παραπληροφόρηση», τόνισε ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του Γαλλικού Πρακτορείου (AFP, Agence France-Press) Φαμπρίς Φρις.
ΑΠΟ https://www.newsit.gr/
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου