ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ

ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ
ΤΟΠΟΘΕΣΙΑ: Η Πλάτη βρίσκεται περίπου 9 χιλιόμετρα[4] προς τα βορειοανατολικά των Φιλιατρών σε υψόμετρο 294[1][5] μέτρα και απέχει 10 περίπου χιλιόμετρα από τις ακτές του Ιονίου Πελάγους. ΙΣΤΟΡΙΑ: Το χωριό που βρίσκεται κάτω από το βουνό της Μάλης έχει μακρόχρονη ιστορία. Η παλαιότερη ονομασία του χωριού ήταν Καναλουπού, ενώ ως Πλάτη αναφέρεται από το 1956.[6][7] Πάντως το χωριό συναντάται με την ονομασία Καναλουπού ή Κανελουπού ή Καναλωπού και σε προγενέστερες βιβλιογραφικές πηγές-αναφορές. Ο οικισμός αναφέρεται, σε διάφορες απογραφές των Βενετών Προνοητών της Γαληνοτάτης Δημοκρατίας της Βενετίας, οι οποίες έγιναν στο χρονικό διάστημα της τριακονταετίας (1683/84-1715), κατά την οποία οι Βενετοί κατείχαν την Πελοπόννησο. Η Καναλουπού (Canalupu), ανήκε, το 1689, στην επαρχία της Αρκαδίας (ή Αρκαδιάς, δηλαδή την περιοχή της σημερινής Κυπαρισσίας), η οποία ήταν μια από τις 4 επαρχίες, στις οποίες χωριζόταν τότε το διαμέρισμα της Μεθώνης (επαρχία Φαναριού, επαρχία Αρκαδιάς, επαρχία Ναβαρίνου και επαρχία Μεθώνης).[8] Η Καναλουπού προσαρτήθηκε στον παλαιό Δήμο Εράνης το 1835,[9] ενώ αναφέρεται, το 1853 στον β΄ τόμο των «Ελληνικών» του Ιάκωβου Ρίζου Ραγκαβή ως χωριό του Δήμου Εράνης της Επαρχίας Τριφυλίας με πληθυσμό 115 κατοίκων, με βάση την απογραφή του 1851.[10] Το 1899 μεταφέρεται από το Νομό Μεσσηνίας και υπάγεται στον Νομό Τριφυλίας,[11] για μια περίπου δεκαετία, ως το 1909, που επανέρχεται ξανά στον Νομό Μεσσηνίας,[12] ως οικισμός της Επαρχίας Τριφυλίας. Το 1912 το χωριό της Καναλουπούς αποσπάται από τον Δήμο Εράνης και εντάσσεται στην Κοινότητα Χαλαζονίου, που είχε ως έδρα το Χαλαζόνι,[13][14] ως και το 1919,[15] που η Καναλουπού αποσπάται από την κοινότητα αυτή και ορίζεται έδρα της Κοινότητας Καναλουπούς.[16] Η Καναλουπού παρέμεινε έδρα της ομώνυμης κοινότητας, από το 1919 ως το 1956, που το χωριό μετονομάζεται σε Πλάτη και η Κοινότητα σε Κοινότητα Πλάτης,[17] και συνέχισε με το νέο όνομα ως έδρα της Κοινότητας Πλάτης από το 1956 ως το 1997, όταν τότε, στα πλαίσια των αλλαγών που επήλθαν στη τοπική αυτοδιοίκηση, μέσω του σχεδίου «Καποδίστριας», υπήχθη στον κατηργημένο Δήμο Φιλιατρών,[18] ως το 2010. Από το 2011, μετά τις νέες αλλαγές του σχεδίου «Καλλικράτης» ανήκει πλέον στον νέο Δήμο Τριφυλίας.[19][4] Ο δήμος αυτός, συστάθηκε με το Πρόγραμμα Καλλικράτης με την συνένωση των προϋπαρχόντων δήμων Αετού, Αυλώνος, Γαργαλιάνων, Κυπαρισσίας, Φιλιατρών και την κοινότητα Τριπύλας. ΑΠΟ http://www.hellenicaworld.com/Greece/Geo/gr/PlatiMessinias.html

Κυριακή 3 Μαρτίου 2019

Πώς να ελέγξετε αν ένα μεταχειρισμένο έχει γυρισμένα χιλιόμετρα









Δεν υπάρχει μεγαλύτερος πονοκέφαλος στην αγορά μεταχειρισμένου αυτοκινήτου, από τα γυρισμένα κοντέρ. Η πασίγνωστη μέθοδος πολλών μαντράδων -αλλά και ιδιωτών- μέσα
από την οποία αναζωογονούν τα αυτοκίνητα προς πώληση, με παράλληλη αύξηση φυσικά της τιμής. Οι αλλαγές του Υπουργείου Μεταφορών έκαναν υποχρεωτική την αναγραφή των χιλιομέτρων του μεταχειρισμένου εισαγωγής στην πρώτη άδεια που βγάζει στην Ελλάδα, όμως τι γίνεται  με τα αυτοκίνητα που βρίσκονταν στην Ελλάδα και είχαν ταξινομηθεί πριν την νομοθετική ρύθμιση, αλλά και με τα ελληνικά μεταχειρισμένα; Πώς μπορεί κανείς να τσεκάρει εάν όντως τα χιλιόμετρα είναι τα πραγματικά;

Παρακάτω σας δείχνουμε σε 5 βήματα, τι μπορείτε να κάνετε:

1. Ελέγξτε διεξοδικά την κατάσταση του αυτοκινήτου. Παρότι πολλοί έχουν γίνει… μανούλες στο να «κρύψουν» τα πραγματικά χιλιόμετρα του μεταχειρισμένου και να δείχνουν μέσω της κατάστασής του ότι είναι σαν καινούργιο, υπάρχουν κάποιοι έλεγχοι που πρέπει να γίνουν από τον υποψήφιο αγοραστή για να σιγουρευτεί στο μέτρο πάντα του δυνατού, ότι το μεταχειρισμένο δεν έχει γυρισμένα χιλιόμετρα (δείτε εδώ τους ελέγχους που πρέπει να κάνετε).

2. Ζητήστε το book service, αφού εκεί αναγράφονται τα χιλιόμετρα που είχε το αυτοκίνητο όταν είχε κάνει τα service/αλλαγές λαδιών του. Επειδή στην αγορά κυκλοφορούν πολλά book service «μαϊμού», θα πρέπει να επικοινωνήσετε με το συνεργείο που έγινε το service (αναγράφεται) και να ζητήσετε επιβεβαίωση.

3. Ελέγξτε τα χιλιόμετρα στην αντιπροσωπεία. Μπορείτε να κατευθυνθείτε σε ένα επίσημο ή εξουσιοδοτημένο συνεργείο της μάρκας του αυτοκινήτου και να ζητήσετε το ιστορικό του αυτοκινήτου στο εξωτερικό για να δείτε τα παλαιότερα χιλιόμετρά του. Σημειώστε ότι σε πολλές αντιπροσωπείες, εκτός από τον «εγκέφαλο», μπορούν να δουν παλαιότερα χιλιόμετρα του αυτοκινήτου και από άλλα μέρη του αυτοκινήτου, όπως π.χ. το ABS, σιγουρεύοντας ακόμη περισσότερο τη διάγνωσή τους.

4. Ελέγξτε τα χιλιόμετρα και από το διαδίκτυο. Υπάρχουν αρκετές πλατφόρμες στο internet όπου μπορείτε να δείτε πολλά στοιχεία για το μεταχειρισμένο αυτοκίνητο βάζοντας τον αριθμό πλαισίου του (π.χ. autodna.com). Ανάμεσα στα στοιχεία αυτά βρίσκονται και εργασίες που έχουν γίνει, όπου αναγράφονται και τα χιλιόμετρα που είχε το αυτοκίνητο όταν τις είχε κάνει.

5. Στην περίπτωση εισαγόμενου μεταχειρισμένου ζητήστε από τον πωλητή να σας δείξει το χαρτί του εκτελωνισμού, όπου αναγράφονται τα χιλιόμετρα που είχε το αυτοκίνητο όταν πρωτοταξινομήθηκε στην Ελλάδα. Αν ο πωλητής σας πει ότι δεν το έχει, χάθηκε κ.λπ., τότε καλό θα είναι να αποφύγετε αυτό το μεταχειρισμένο.

ΑΠΟ http://www.autogreeknews.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια: