ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ

ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ
ΤΟΠΟΘΕΣΙΑ: Η Πλάτη βρίσκεται περίπου 9 χιλιόμετρα[4] προς τα βορειοανατολικά των Φιλιατρών σε υψόμετρο 294[1][5] μέτρα και απέχει 10 περίπου χιλιόμετρα από τις ακτές του Ιονίου Πελάγους. ΙΣΤΟΡΙΑ: Το χωριό που βρίσκεται κάτω από το βουνό της Μάλης έχει μακρόχρονη ιστορία. Η παλαιότερη ονομασία του χωριού ήταν Καναλουπού, ενώ ως Πλάτη αναφέρεται από το 1956.[6][7] Πάντως το χωριό συναντάται με την ονομασία Καναλουπού ή Κανελουπού ή Καναλωπού και σε προγενέστερες βιβλιογραφικές πηγές-αναφορές. Ο οικισμός αναφέρεται, σε διάφορες απογραφές των Βενετών Προνοητών της Γαληνοτάτης Δημοκρατίας της Βενετίας, οι οποίες έγιναν στο χρονικό διάστημα της τριακονταετίας (1683/84-1715), κατά την οποία οι Βενετοί κατείχαν την Πελοπόννησο. Η Καναλουπού (Canalupu), ανήκε, το 1689, στην επαρχία της Αρκαδίας (ή Αρκαδιάς, δηλαδή την περιοχή της σημερινής Κυπαρισσίας), η οποία ήταν μια από τις 4 επαρχίες, στις οποίες χωριζόταν τότε το διαμέρισμα της Μεθώνης (επαρχία Φαναριού, επαρχία Αρκαδιάς, επαρχία Ναβαρίνου και επαρχία Μεθώνης).[8] Η Καναλουπού προσαρτήθηκε στον παλαιό Δήμο Εράνης το 1835,[9] ενώ αναφέρεται, το 1853 στον β΄ τόμο των «Ελληνικών» του Ιάκωβου Ρίζου Ραγκαβή ως χωριό του Δήμου Εράνης της Επαρχίας Τριφυλίας με πληθυσμό 115 κατοίκων, με βάση την απογραφή του 1851.[10] Το 1899 μεταφέρεται από το Νομό Μεσσηνίας και υπάγεται στον Νομό Τριφυλίας,[11] για μια περίπου δεκαετία, ως το 1909, που επανέρχεται ξανά στον Νομό Μεσσηνίας,[12] ως οικισμός της Επαρχίας Τριφυλίας. Το 1912 το χωριό της Καναλουπούς αποσπάται από τον Δήμο Εράνης και εντάσσεται στην Κοινότητα Χαλαζονίου, που είχε ως έδρα το Χαλαζόνι,[13][14] ως και το 1919,[15] που η Καναλουπού αποσπάται από την κοινότητα αυτή και ορίζεται έδρα της Κοινότητας Καναλουπούς.[16] Η Καναλουπού παρέμεινε έδρα της ομώνυμης κοινότητας, από το 1919 ως το 1956, που το χωριό μετονομάζεται σε Πλάτη και η Κοινότητα σε Κοινότητα Πλάτης,[17] και συνέχισε με το νέο όνομα ως έδρα της Κοινότητας Πλάτης από το 1956 ως το 1997, όταν τότε, στα πλαίσια των αλλαγών που επήλθαν στη τοπική αυτοδιοίκηση, μέσω του σχεδίου «Καποδίστριας», υπήχθη στον κατηργημένο Δήμο Φιλιατρών,[18] ως το 2010. Από το 2011, μετά τις νέες αλλαγές του σχεδίου «Καλλικράτης» ανήκει πλέον στον νέο Δήμο Τριφυλίας.[19][4] Ο δήμος αυτός, συστάθηκε με το Πρόγραμμα Καλλικράτης με την συνένωση των προϋπαρχόντων δήμων Αετού, Αυλώνος, Γαργαλιάνων, Κυπαρισσίας, Φιλιατρών και την κοινότητα Τριπύλας. ΑΠΟ http://www.hellenicaworld.com/Greece/Geo/gr/PlatiMessinias.html

Κυριακή 17 Φεβρουαρίου 2019

Ποια είναι η σωστή θέση οδήγησης








Ο τρόπος που κάθεται ο οδηγός στο κάθισμα παίζει πάρα πολύ σημαντικό ρόλο στην ασφάλεια και στην άνεση, αφού ούτε πολύ κοντά δεν πρέπει να είναι στο τιμόνι και στο ταμπλό αλλά
ούτε και μακριά. Όλα τα σύγχρονα και παλαιότερα αυτοκίνητα διαθέτουν τις απαραίτητες ρυθμίσεις για το κάθισμα και το τιμόνι βοηθώντας στην εύρεση της κατάλληλης θέσης.

Θέση καθίσματος:

Καθίστε με τέτοιο τρόπο έτσι ώστε η λεκάνη να εφάπτεται στην πλάτη του καθίσματος. Κατόπιν ρυθμίστε την απόσταση ανάμεσα στο κάθισμα και τα πεντάλ έτσι, ώστε τα πόδια να είναι ελαφρώς λυγισμένα και ποτέ τεντωμένα ή να ακουμπούν με τις μύτες τα πεντάλ μέχρι το τέρμα. Ρυθμίστε τη γωνία κλίσης της πλάτης του καθίσματος έτσι, ώστε να μπορείτε να φτάνετε εύκολα στο τιμόνι με τους αγκώνες ελαφρά λυγισμένους, σχηματίζοντας ορθή γωνία 90 μοιρών. Όταν στρίβετε το τιμόνι τα χέρια να μην είναι τεντωμένα γιατί δεν μπορούν να γίνουν ελιγμοί. Απαγορεύεται η «ξαπλωτή» θέση της πλάτης του καθίσματος γιατί προκαλεί υπνηλία και δε διευκολύνει τον έλεγχο του τιμονιού και των διαφόρων χειριστηρίων.

Ρύθμιση ύψους του καθίσματος:

Ρυθμίστε το ύψος του καθίσματος τόσο ψηλά, ώστε να έχετε καλή ορατότητα προς όλες τις πλευρές. Ανάμεσα στο κεφάλι και την επένδυση της οροφής πρέπει να υπάρχει απόσταση τουλάχιστον μιας παλάμης, εφόσον το επιτρέπει το ύψος του οδηγού.

Προσκέφαλα:

Η μέση του προσκέφαλου πρέπει να βρίσκεται στο ύψος των ματιών. Εάν αυτό δεν είναι εφικτό στην περίπτωση μικρόσωμων οδηγών ρυθμίστε το στην χαμηλότερη θέση ή στην ψηλότερη για τους πολύ ψηλούς οδηγούς.

Ρύθμιση τιμονιού:

Σε όλα σχεδόν τα αυτοκίνητα το τιμόνι ρυθμίζεται καθ’ύψος. Ρυθμίστε το σε τέτοιο ύψος έτσι ώστε να μπορείτε να βλέπετε όλα τα όργανα στον πίνακα οργάνων. Όταν το ρυθμίζετε σε βάθος φροντίστε σε συνδυασμό με τη διαμήκη ρύθμιση του καθίσματος οι αγκώνες να σχηματίζουν ορθή γωνία.

Ζώνη ασφαλείας:

Ρυθμίστε το ύψος της ζώνης σε τέτοια θέση που να διέρχεται διαγώνια του ώμου σας. Δεν πρέπει να περνά από το λαιμό γιατί μπορεί να σας τραυματίσει. Ποτέ μη ρυθμίζετε τη ζώνη ενώ οδηγείτε. Στις εγκύους η ζώνη πρέπει να περνά όσο το δυνατόν πιο χαμηλά στη λεκάνη για να ασκεί πίεση στην κοιλιά.

Προσοχή!
  • Δεν πρέπει να κάθεστε σε πάρα πολύ κοντινή απόσταση από το τιμόνι, για να μπορέσει ο αερόσακος να ανοίξει με ασφάλεια.
  • Ποτέ μη ρυθμίζετε τα καθίσματα ή το τιμόνι ενώ οδηγείτε, γιατί μπορεί να μετακινηθούν ανεξέλεγκτα και να χάσετε τον έλεγχο του αυτοκινήτου.
  • Προσδένετε πάντοτε τη ζώνη ασφαλείας πριν ξεκινήσετε. Σε περίπτωση που δεν φοράτε ζώνη ασφαλείας και ενεργοποιηθεί ο αερόσακος, αντί να σώσει θα τραυματίσει.
ΑΠΟ http://www.autogreeknews.gr/

Δεν υπάρχουν σχόλια: