ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ

ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ
ΤΟΠΟΘΕΣΙΑ: Η Πλάτη βρίσκεται περίπου 9 χιλιόμετρα[4] προς τα βορειοανατολικά των Φιλιατρών σε υψόμετρο 294[1][5] μέτρα και απέχει 10 περίπου χιλιόμετρα από τις ακτές του Ιονίου Πελάγους. ΙΣΤΟΡΙΑ: Το χωριό που βρίσκεται κάτω από το βουνό της Μάλης έχει μακρόχρονη ιστορία. Η παλαιότερη ονομασία του χωριού ήταν Καναλουπού, ενώ ως Πλάτη αναφέρεται από το 1956.[6][7] Πάντως το χωριό συναντάται με την ονομασία Καναλουπού ή Κανελουπού ή Καναλωπού και σε προγενέστερες βιβλιογραφικές πηγές-αναφορές. Ο οικισμός αναφέρεται, σε διάφορες απογραφές των Βενετών Προνοητών της Γαληνοτάτης Δημοκρατίας της Βενετίας, οι οποίες έγιναν στο χρονικό διάστημα της τριακονταετίας (1683/84-1715), κατά την οποία οι Βενετοί κατείχαν την Πελοπόννησο. Η Καναλουπού (Canalupu), ανήκε, το 1689, στην επαρχία της Αρκαδίας (ή Αρκαδιάς, δηλαδή την περιοχή της σημερινής Κυπαρισσίας), η οποία ήταν μια από τις 4 επαρχίες, στις οποίες χωριζόταν τότε το διαμέρισμα της Μεθώνης (επαρχία Φαναριού, επαρχία Αρκαδιάς, επαρχία Ναβαρίνου και επαρχία Μεθώνης).[8] Η Καναλουπού προσαρτήθηκε στον παλαιό Δήμο Εράνης το 1835,[9] ενώ αναφέρεται, το 1853 στον β΄ τόμο των «Ελληνικών» του Ιάκωβου Ρίζου Ραγκαβή ως χωριό του Δήμου Εράνης της Επαρχίας Τριφυλίας με πληθυσμό 115 κατοίκων, με βάση την απογραφή του 1851.[10] Το 1899 μεταφέρεται από το Νομό Μεσσηνίας και υπάγεται στον Νομό Τριφυλίας,[11] για μια περίπου δεκαετία, ως το 1909, που επανέρχεται ξανά στον Νομό Μεσσηνίας,[12] ως οικισμός της Επαρχίας Τριφυλίας. Το 1912 το χωριό της Καναλουπούς αποσπάται από τον Δήμο Εράνης και εντάσσεται στην Κοινότητα Χαλαζονίου, που είχε ως έδρα το Χαλαζόνι,[13][14] ως και το 1919,[15] που η Καναλουπού αποσπάται από την κοινότητα αυτή και ορίζεται έδρα της Κοινότητας Καναλουπούς.[16] Η Καναλουπού παρέμεινε έδρα της ομώνυμης κοινότητας, από το 1919 ως το 1956, που το χωριό μετονομάζεται σε Πλάτη και η Κοινότητα σε Κοινότητα Πλάτης,[17] και συνέχισε με το νέο όνομα ως έδρα της Κοινότητας Πλάτης από το 1956 ως το 1997, όταν τότε, στα πλαίσια των αλλαγών που επήλθαν στη τοπική αυτοδιοίκηση, μέσω του σχεδίου «Καποδίστριας», υπήχθη στον κατηργημένο Δήμο Φιλιατρών,[18] ως το 2010. Από το 2011, μετά τις νέες αλλαγές του σχεδίου «Καλλικράτης» ανήκει πλέον στον νέο Δήμο Τριφυλίας.[19][4] Ο δήμος αυτός, συστάθηκε με το Πρόγραμμα Καλλικράτης με την συνένωση των προϋπαρχόντων δήμων Αετού, Αυλώνος, Γαργαλιάνων, Κυπαρισσίας, Φιλιατρών και την κοινότητα Τριπύλας. ΑΠΟ http://www.hellenicaworld.com/Greece/Geo/gr/PlatiMessinias.html

Κυριακή 23 Δεκεμβρίου 2018

Γνωρίζετε ποια φώτα έχει κάθε αυτοκίνητο;









Κάθε αυτοκίνητο διαθέτει στο εμπρός και πίσω μέρος του αμαξώματός του τα φωτιστικά σώματα ή φανάρια όπως είναι ευρέως γνωστά, τα οποία διαθέτουν επιμέρους τμήματα.
Ανεξαρτήτως σχεδιασμού και μεγέθους, το κάθε ένα από αυτά έχει και κάποιο σκοπό, είτε για να φωτίζει το δρόμο το βράδυ ή για να προειδοποιεί τους οδηγούς των άλλων οχημάτων για την πορεία και τις κινήσεις μας.

Κάποιοι σίγουρα θα μπερδεύουν για παράδειγμα τα φώτα διασταύρωσης με τα πορείας ή και τα φώτα ημέρας που διαθέτουν πλέον όλα τα σύγχρονα αυτοκίνητα. Ας δούμε παρακάτω αναλυτικά και σύμφωνα με τον ΚΟΚ ποια είναι τα φώτα κάθε οχήματος και πως πρέπει να χρησιμοποιούνται.

Φώτα θέσης μπροστά (μικρά): Τα φώτα του οχήματος που χρησιμοποιούνται για να διακρίνεται αυτό και τo πλάτος του από μπροστά.

Φώτα πορείας (μεγάλα): Tα φώτα του οχήματος που χρησιμοποιούνται για φωτισμό της oδoύ σε μεγάλη απόσταση μπροστά του.

Φώτα διασταύρωσης (μεσαία): Tα φώτα του οχήματος που χρησιμοποιούνται για τo φωτισμό της oδoύ μπροστά από τo όχημα και τα oπoία δεν προκαλούν θάμβωση ή δυσχέρεια στους οδηγούς που έρχονται αντίθετα και στους λοιπούς χρήστες της oδoύ.

Φώτα στάθμευσης: Τα φώτα που χρησιμοποιούνται για να δεικνύουν την παρουσία σταθμευμένου οχήματος. Αυτά μπορούν να αντικαθιστούν τα εμπρόσθια και τα οπίσθια φώτα θέσης.

Φώτα ημέρας: Τα φώτα που χρησιμοποιούνται κατά τη διάρκεια της ημέρας για να καθιστούν ένα όχημα περισσότερο ορατό από μπροστά, όταν το όχημα είναι εν κινήσει.

Φώτα δείκτη κατεύθυνσης (φλας): Tα φώτα του οχήματος που χρησιμοποιούνται για να προειδοποιούν τους λοιπούς χρήστες της oδoύ ότι o οδηγός πρόκειται να αλλάξει κατεύθυνση προς τα δεξιά ή προς τα αριστερά.

Φώτα έκτακτης ανάγκης (σύστημα φωτεινού συναγερμού): Tα φώτα του οχήματος που αναβοσβήνουν και χρησιμοποιούνται όταν τo όχημα έχει ακινητοποιηθεί και δημιουργείται κίνδυνος για τους τρίτους από την ακινησία του οχήματος.
Φώτα θέσης πίσω (μικρά): Tα φώτα του οχήματος που χρησιμοποιούνται για να διακρίνεται αυτό και τo πλάτος του από πίσω.

Φώτα ομίχλης: Tα φώτα του οχήματος που χρησιμοποιούνται για τη βελτίωση του φωτισμού της oδoύ σε περιπτώσεις ομίχλης, χιονόπτωσης, ραγδαίων βροχών, νεφών, καπνού ή κονιορτού.

Φώτα οπισθοπορείας: Tα φώτα του οχήματος που χρησιμοποιούνται για τo φωτισμό της oδoύ πίσω από τo όχημα και τα oπoία προειδοποιούν ότι τo όχημα θα κινηθεί ή κινείται προς τα πίσω.

Φώτα τροχοπέδησης (φρένων): Tα φώτα του οχήματος που χρησιμοποιούνται για να ειδοποιούν αυτούς που κινούνται πίσω από τo όχημα ότι o οδηγός τροχοπεδεί (φρενάρει).

ΑΠΟ http://www.autogreeknews.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια: