Όλα τα αυτοκίνητα εδώ και δεκαετίες έχουν τη δυνατότητα να βγάζουν ζεστό αέρα για να ζεστάνουν την καμπίνα, ακόμη και αν δεν είναι εξοπλισμένα με αιρκοντίσιον. Το σύστημα θέρμανσης ή «καλοριφέρ» όπως το λέμε, δεν έχει
σχέση με τον κλιματισμό του αυτοκινήτου και είναι απλό στη λειτουργία του.
Συγκεκριμένα, χρησιμοποιεί τη θερμότητα του μοτέρ για να παράξει ζεστό αέρα, τον οποίο αργότερα διοχετεύει στην καμπίνα μέσω των αεραγωγών με τη βοήθεια ανεμιστήρα. Τι γίνεται όμως αν η καμπίνα παραμένει παγωμένη, ακόμη και αν έχουμε ρυθμίσει το ζεστό στο μέγιστο;
Αν ο θερμός αέρας του αυτοκινήτου παύει να είναι πλέον… θερμός, τότε ένα από τα προβλήματα που μπορεί να υπάρχουν είναι ο θερμοστάτης. Πρόκειται για ένα είδος βαλβίδας, η οποία περιορίζει το υγρό ψύξης στο μπλοκ του μοτέρ, προκειμένου να ρυθμίζει την θερμοκρασία του. Όταν το υγρό ζεσταθεί το απελευθερώνει προς το κύκλωμα θέρμανσης. Φυσικά αν έχετε χαλασμένο θερμοστάτη, θα έχετε και άλλα συμπτώματα όπως αυξημένη ή μειωμένη θερμοκρασία στη θερμοκρασία του μοτέρ.
Ένα άλλο πρόβλημα που μπορεί να υπάρχει είναι ο αέρας στο κύκλωμα, που κάνει επιτακτική την εξαέρωση. Οι φυσαλίδες μπορεί να εμποδίζουν το υγρό ψύξης να κυκλοφορήσει σωστά και έτσι να έχουμε το ίδιο πρόβλημα, με τον χαλασμένο θερμοστάτη. Παραπλήσιο είναι και το πρόβλημα του βουλωμένου κυκλώματος, το οποίο δεν επιτρέπει στο υγρό να κυκλοφορήσει κανονικά (πιο σπάνιο αυτό το φαινόμενο).
Αν έχετε πετρελαιοκίνητο αυτοκίνητο, τότε το πρόβλημα μπορεί να βρίσκεται στις ηλεκτρικές αντιστάσεις, που αναλαμβάνουν να θερμάνουν τον αέρα του συστήματος θέρμανσης, όταν το κύκλωμα του υγρού ψύξης είναι ακόμα κρύο.
Αν πάλι δεν έρχεται καθόλου αέρας στην καμπίνα, τότε μάλλον έχει χαλάσει ο ανεμιστήρας και χρήζει επισκευής.
Σε κάθε περίπτωση αν διαγνώσετε πως το αυτοκίνητό σας δεν βγάζει ζεστό αέρα, τότε καλό είναι να επισκεφθείτε ένα συνεργείο και να αφήσετε τη διάγνωση και την επίλυση του προβλήματος στους ειδικούς.
ΑΠΟ http://www.autogreeknews.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου