ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ

ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ
ΤΟΠΟΘΕΣΙΑ: Η Πλάτη βρίσκεται περίπου 9 χιλιόμετρα[4] προς τα βορειοανατολικά των Φιλιατρών σε υψόμετρο 294[1][5] μέτρα και απέχει 10 περίπου χιλιόμετρα από τις ακτές του Ιονίου Πελάγους. ΙΣΤΟΡΙΑ: Το χωριό που βρίσκεται κάτω από το βουνό της Μάλης έχει μακρόχρονη ιστορία. Η παλαιότερη ονομασία του χωριού ήταν Καναλουπού, ενώ ως Πλάτη αναφέρεται από το 1956.[6][7] Πάντως το χωριό συναντάται με την ονομασία Καναλουπού ή Κανελουπού ή Καναλωπού και σε προγενέστερες βιβλιογραφικές πηγές-αναφορές. Ο οικισμός αναφέρεται, σε διάφορες απογραφές των Βενετών Προνοητών της Γαληνοτάτης Δημοκρατίας της Βενετίας, οι οποίες έγιναν στο χρονικό διάστημα της τριακονταετίας (1683/84-1715), κατά την οποία οι Βενετοί κατείχαν την Πελοπόννησο. Η Καναλουπού (Canalupu), ανήκε, το 1689, στην επαρχία της Αρκαδίας (ή Αρκαδιάς, δηλαδή την περιοχή της σημερινής Κυπαρισσίας), η οποία ήταν μια από τις 4 επαρχίες, στις οποίες χωριζόταν τότε το διαμέρισμα της Μεθώνης (επαρχία Φαναριού, επαρχία Αρκαδιάς, επαρχία Ναβαρίνου και επαρχία Μεθώνης).[8] Η Καναλουπού προσαρτήθηκε στον παλαιό Δήμο Εράνης το 1835,[9] ενώ αναφέρεται, το 1853 στον β΄ τόμο των «Ελληνικών» του Ιάκωβου Ρίζου Ραγκαβή ως χωριό του Δήμου Εράνης της Επαρχίας Τριφυλίας με πληθυσμό 115 κατοίκων, με βάση την απογραφή του 1851.[10] Το 1899 μεταφέρεται από το Νομό Μεσσηνίας και υπάγεται στον Νομό Τριφυλίας,[11] για μια περίπου δεκαετία, ως το 1909, που επανέρχεται ξανά στον Νομό Μεσσηνίας,[12] ως οικισμός της Επαρχίας Τριφυλίας. Το 1912 το χωριό της Καναλουπούς αποσπάται από τον Δήμο Εράνης και εντάσσεται στην Κοινότητα Χαλαζονίου, που είχε ως έδρα το Χαλαζόνι,[13][14] ως και το 1919,[15] που η Καναλουπού αποσπάται από την κοινότητα αυτή και ορίζεται έδρα της Κοινότητας Καναλουπούς.[16] Η Καναλουπού παρέμεινε έδρα της ομώνυμης κοινότητας, από το 1919 ως το 1956, που το χωριό μετονομάζεται σε Πλάτη και η Κοινότητα σε Κοινότητα Πλάτης,[17] και συνέχισε με το νέο όνομα ως έδρα της Κοινότητας Πλάτης από το 1956 ως το 1997, όταν τότε, στα πλαίσια των αλλαγών που επήλθαν στη τοπική αυτοδιοίκηση, μέσω του σχεδίου «Καποδίστριας», υπήχθη στον κατηργημένο Δήμο Φιλιατρών,[18] ως το 2010. Από το 2011, μετά τις νέες αλλαγές του σχεδίου «Καλλικράτης» ανήκει πλέον στον νέο Δήμο Τριφυλίας.[19][4] Ο δήμος αυτός, συστάθηκε με το Πρόγραμμα Καλλικράτης με την συνένωση των προϋπαρχόντων δήμων Αετού, Αυλώνος, Γαργαλιάνων, Κυπαρισσίας, Φιλιατρών και την κοινότητα Τριπύλας. ΑΠΟ http://www.hellenicaworld.com/Greece/Geo/gr/PlatiMessinias.html

Κυριακή 18 Νοεμβρίου 2018

Πως δουλεύει το «καλοριφέρ» του αυτοκινήτου;








Όλα τα αυτοκίνητα εδώ και δεκαετίες έχουν τη δυνατότητα να βγάζουν ζεστό αέρα για να ζεστάνουν την καμπίνα, ακόμη και αν δεν είναι εξοπλισμένα με αιρκοντίσιον. Το σύστημα θέρμανσης ή «καλοριφέρ» όπως το λέμε, δεν έχει
σχέση με τον κλιματισμό του αυτοκινήτου και είναι απλό στη λειτουργία του.

Συγκεκριμένα, χρησιμοποιεί τη θερμότητα του μοτέρ για να παράξει ζεστό αέρα, τον οποίο αργότερα διοχετεύει στην καμπίνα μέσω των αεραγωγών με τη βοήθεια ανεμιστήρα. Τι γίνεται όμως αν η καμπίνα παραμένει παγωμένη, ακόμη και αν έχουμε ρυθμίσει το ζεστό στο μέγιστο;

Αν ο θερμός αέρας του αυτοκινήτου παύει να είναι πλέον… θερμός, τότε ένα από τα προβλήματα που μπορεί να υπάρχουν είναι ο θερμοστάτης. Πρόκειται για ένα είδος βαλβίδας, η οποία περιορίζει το υγρό ψύξης στο μπλοκ του μοτέρ, προκειμένου να ρυθμίζει την θερμοκρασία του. Όταν το υγρό ζεσταθεί το απελευθερώνει προς το κύκλωμα θέρμανσης. Φυσικά αν έχετε χαλασμένο θερμοστάτη, θα έχετε και άλλα συμπτώματα όπως αυξημένη ή μειωμένη θερμοκρασία στη θερμοκρασία του μοτέρ.

Ένα άλλο πρόβλημα που μπορεί να υπάρχει είναι ο αέρας στο κύκλωμα, που κάνει επιτακτική την εξαέρωση. Οι φυσαλίδες μπορεί να εμποδίζουν το υγρό ψύξης να κυκλοφορήσει σωστά και έτσι να έχουμε το ίδιο πρόβλημα, με τον χαλασμένο θερμοστάτη. Παραπλήσιο είναι και το πρόβλημα του βουλωμένου κυκλώματος, το οποίο δεν επιτρέπει στο υγρό να κυκλοφορήσει κανονικά (πιο σπάνιο αυτό το φαινόμενο).

Αν έχετε πετρελαιοκίνητο αυτοκίνητο, τότε το πρόβλημα μπορεί να βρίσκεται στις ηλεκτρικές αντιστάσεις, που αναλαμβάνουν να θερμάνουν τον αέρα του συστήματος θέρμανσης, όταν το κύκλωμα του υγρού ψύξης είναι ακόμα κρύο.
Αν πάλι δεν έρχεται καθόλου αέρας στην καμπίνα, τότε μάλλον έχει χαλάσει ο ανεμιστήρας και χρήζει επισκευής.

Σε κάθε περίπτωση αν διαγνώσετε πως το αυτοκίνητό σας δεν βγάζει ζεστό αέρα, τότε καλό είναι να επισκεφθείτε ένα συνεργείο και να αφήσετε τη διάγνωση και την επίλυση του προβλήματος στους ειδικούς.

ΑΠΟ http://www.autogreeknews.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια: