ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ

ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ
ΤΟΠΟΘΕΣΙΑ: Η Πλάτη βρίσκεται περίπου 9 χιλιόμετρα[4] προς τα βορειοανατολικά των Φιλιατρών σε υψόμετρο 294[1][5] μέτρα και απέχει 10 περίπου χιλιόμετρα από τις ακτές του Ιονίου Πελάγους. ΙΣΤΟΡΙΑ: Το χωριό που βρίσκεται κάτω από το βουνό της Μάλης έχει μακρόχρονη ιστορία. Η παλαιότερη ονομασία του χωριού ήταν Καναλουπού, ενώ ως Πλάτη αναφέρεται από το 1956.[6][7] Πάντως το χωριό συναντάται με την ονομασία Καναλουπού ή Κανελουπού ή Καναλωπού και σε προγενέστερες βιβλιογραφικές πηγές-αναφορές. Ο οικισμός αναφέρεται, σε διάφορες απογραφές των Βενετών Προνοητών της Γαληνοτάτης Δημοκρατίας της Βενετίας, οι οποίες έγιναν στο χρονικό διάστημα της τριακονταετίας (1683/84-1715), κατά την οποία οι Βενετοί κατείχαν την Πελοπόννησο. Η Καναλουπού (Canalupu), ανήκε, το 1689, στην επαρχία της Αρκαδίας (ή Αρκαδιάς, δηλαδή την περιοχή της σημερινής Κυπαρισσίας), η οποία ήταν μια από τις 4 επαρχίες, στις οποίες χωριζόταν τότε το διαμέρισμα της Μεθώνης (επαρχία Φαναριού, επαρχία Αρκαδιάς, επαρχία Ναβαρίνου και επαρχία Μεθώνης).[8] Η Καναλουπού προσαρτήθηκε στον παλαιό Δήμο Εράνης το 1835,[9] ενώ αναφέρεται, το 1853 στον β΄ τόμο των «Ελληνικών» του Ιάκωβου Ρίζου Ραγκαβή ως χωριό του Δήμου Εράνης της Επαρχίας Τριφυλίας με πληθυσμό 115 κατοίκων, με βάση την απογραφή του 1851.[10] Το 1899 μεταφέρεται από το Νομό Μεσσηνίας και υπάγεται στον Νομό Τριφυλίας,[11] για μια περίπου δεκαετία, ως το 1909, που επανέρχεται ξανά στον Νομό Μεσσηνίας,[12] ως οικισμός της Επαρχίας Τριφυλίας. Το 1912 το χωριό της Καναλουπούς αποσπάται από τον Δήμο Εράνης και εντάσσεται στην Κοινότητα Χαλαζονίου, που είχε ως έδρα το Χαλαζόνι,[13][14] ως και το 1919,[15] που η Καναλουπού αποσπάται από την κοινότητα αυτή και ορίζεται έδρα της Κοινότητας Καναλουπούς.[16] Η Καναλουπού παρέμεινε έδρα της ομώνυμης κοινότητας, από το 1919 ως το 1956, που το χωριό μετονομάζεται σε Πλάτη και η Κοινότητα σε Κοινότητα Πλάτης,[17] και συνέχισε με το νέο όνομα ως έδρα της Κοινότητας Πλάτης από το 1956 ως το 1997, όταν τότε, στα πλαίσια των αλλαγών που επήλθαν στη τοπική αυτοδιοίκηση, μέσω του σχεδίου «Καποδίστριας», υπήχθη στον κατηργημένο Δήμο Φιλιατρών,[18] ως το 2010. Από το 2011, μετά τις νέες αλλαγές του σχεδίου «Καλλικράτης» ανήκει πλέον στον νέο Δήμο Τριφυλίας.[19][4] Ο δήμος αυτός, συστάθηκε με το Πρόγραμμα Καλλικράτης με την συνένωση των προϋπαρχόντων δήμων Αετού, Αυλώνος, Γαργαλιάνων, Κυπαρισσίας, Φιλιατρών και την κοινότητα Τριπύλας. ΑΠΟ http://www.hellenicaworld.com/Greece/Geo/gr/PlatiMessinias.html

Κυριακή 4 Μαρτίου 2018

Το λάθος που κάνουμε με το κλειδί στη μίζα






Οι περισσότεροι από εμάς που οδηγούμε αυτοκίνητο, με το που καθόμαστε στην θέση του οδηγού, βάζουμε το κλειδί στη μίζα και το γυρνάμε κατευθείαν στην θέση «Start» για να βάλουμε εμπρός τον κινητήρα.
Αυτό όμως είναι λάθος και πιο κάτω θα δούμε γιατί. Πριν όμως δούμε το γιατί, ας δούμε τις θέσεις που έχει μια μίζα και τι συμβαίνει στην κάθε μία.

Η πρώτη θέση και αυτή που είναι πιο κοντά προς τον οδηγό είναι η θέση κλειδώματος του τιμονιού (Lock). Σε αυτή την θέση κλειδώνει το τιμόνι του αυτοκινήτου, όταν το κλειδί βγει από τη μίζα (σε κάποια αυτοκίνητα πρέπει να πιέσεις το κλειδί προς τα μέσα και να το περιστρέψεις προς την θέση Lock.
Αμέσως μετά την θέση Lock, με κατεύθυνση ίδια με αυτή των δεικτών του ρολογιού, βρίσκεται η θέση είναι η «ACC» (προέρχεται από την λέξη Accessories). Σε αυτή την θέση τροφοδοτούνται με ρεύμα ηλεκτρικά παράθυρα, ηχοσύστημα, ηλεκτρικά καθίσματα, αναπτήρας κλπ. Σε κάποια αυτοκίνητα μάλιστα ενεργοποιούνται και τα φώτα αλλά και το σύστημα κλιματισμού.

Η επόμενη θέση, είναι η θέση «On». Σε αυτή την θέση θα ενεργοποιούνται όλα τα ηλεκτρικά συστήματα του αυτοκινήτου και μεταξύ αυτών είναι και κάποια τα οποία προετοιμάζουν το μοτέρ για την εκκίνησή του. Συγκεκριμένα, το σύστημα ψεκασμού καυσίμου είναι σε ετοιμότητα, η αντλία καυσίμου επίσης και το διαγνωστικό κάνει τον έλεγχο πριν την εκκίνηση.

Και εδώ είναι και το μεγάλο λάθος των περισσότερων οδηγών. Και αυτό είναι το ότι δεν περιμένουμε να ολοκληρωθεί ο έλεγχος από το διαγνωστικό σύστημα του αυτοκινήτου και γυρνάμε κατευθείαν το κλειδί στην θέση «Start» για να εκκινήσει το μοτέρ. Έτσι, δεν ολοκληρώνεται ο έλεγχος, ο οποίος διαρκεί μόλις λίγα δευτερόλεπτα και μπορεί να αναδείξει κάποιο πρόβλημα. Ουσιαστικά μιλάμε για τις ενδεικτικές λυχνίες στον πίνακα οργάνων, οι οποίες παραμένουν αναμμένες για λίγα δευτερόλεπτα και μετά σβήνουν, εκτός αν υπάρχει κάποιο πρόβλημα (σφάλμα).

Την επόμενη φορά λοιπόν που θα εκκινήσετε το αυτοκίνητό σας, περιμένετε για λίγα δευτερόλεπτα με το κλειδί στην θέση On και μετά γυρίστε το στο «Start» για να βάλετε εμπρός.

ΑΠΟ http://www.autogreeknews.gr/

Δεν υπάρχουν σχόλια: