ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ

ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ
ΤΟΠΟΘΕΣΙΑ: Η Πλάτη βρίσκεται περίπου 9 χιλιόμετρα[4] προς τα βορειοανατολικά των Φιλιατρών σε υψόμετρο 294[1][5] μέτρα και απέχει 10 περίπου χιλιόμετρα από τις ακτές του Ιονίου Πελάγους. ΙΣΤΟΡΙΑ: Το χωριό που βρίσκεται κάτω από το βουνό της Μάλης έχει μακρόχρονη ιστορία. Η παλαιότερη ονομασία του χωριού ήταν Καναλουπού, ενώ ως Πλάτη αναφέρεται από το 1956.[6][7] Πάντως το χωριό συναντάται με την ονομασία Καναλουπού ή Κανελουπού ή Καναλωπού και σε προγενέστερες βιβλιογραφικές πηγές-αναφορές. Ο οικισμός αναφέρεται, σε διάφορες απογραφές των Βενετών Προνοητών της Γαληνοτάτης Δημοκρατίας της Βενετίας, οι οποίες έγιναν στο χρονικό διάστημα της τριακονταετίας (1683/84-1715), κατά την οποία οι Βενετοί κατείχαν την Πελοπόννησο. Η Καναλουπού (Canalupu), ανήκε, το 1689, στην επαρχία της Αρκαδίας (ή Αρκαδιάς, δηλαδή την περιοχή της σημερινής Κυπαρισσίας), η οποία ήταν μια από τις 4 επαρχίες, στις οποίες χωριζόταν τότε το διαμέρισμα της Μεθώνης (επαρχία Φαναριού, επαρχία Αρκαδιάς, επαρχία Ναβαρίνου και επαρχία Μεθώνης).[8] Η Καναλουπού προσαρτήθηκε στον παλαιό Δήμο Εράνης το 1835,[9] ενώ αναφέρεται, το 1853 στον β΄ τόμο των «Ελληνικών» του Ιάκωβου Ρίζου Ραγκαβή ως χωριό του Δήμου Εράνης της Επαρχίας Τριφυλίας με πληθυσμό 115 κατοίκων, με βάση την απογραφή του 1851.[10] Το 1899 μεταφέρεται από το Νομό Μεσσηνίας και υπάγεται στον Νομό Τριφυλίας,[11] για μια περίπου δεκαετία, ως το 1909, που επανέρχεται ξανά στον Νομό Μεσσηνίας,[12] ως οικισμός της Επαρχίας Τριφυλίας. Το 1912 το χωριό της Καναλουπούς αποσπάται από τον Δήμο Εράνης και εντάσσεται στην Κοινότητα Χαλαζονίου, που είχε ως έδρα το Χαλαζόνι,[13][14] ως και το 1919,[15] που η Καναλουπού αποσπάται από την κοινότητα αυτή και ορίζεται έδρα της Κοινότητας Καναλουπούς.[16] Η Καναλουπού παρέμεινε έδρα της ομώνυμης κοινότητας, από το 1919 ως το 1956, που το χωριό μετονομάζεται σε Πλάτη και η Κοινότητα σε Κοινότητα Πλάτης,[17] και συνέχισε με το νέο όνομα ως έδρα της Κοινότητας Πλάτης από το 1956 ως το 1997, όταν τότε, στα πλαίσια των αλλαγών που επήλθαν στη τοπική αυτοδιοίκηση, μέσω του σχεδίου «Καποδίστριας», υπήχθη στον κατηργημένο Δήμο Φιλιατρών,[18] ως το 2010. Από το 2011, μετά τις νέες αλλαγές του σχεδίου «Καλλικράτης» ανήκει πλέον στον νέο Δήμο Τριφυλίας.[19][4] Ο δήμος αυτός, συστάθηκε με το Πρόγραμμα Καλλικράτης με την συνένωση των προϋπαρχόντων δήμων Αετού, Αυλώνος, Γαργαλιάνων, Κυπαρισσίας, Φιλιατρών και την κοινότητα Τριπύλας. ΑΠΟ http://www.hellenicaworld.com/Greece/Geo/gr/PlatiMessinias.html

Κυριακή 14 Ιανουαρίου 2018

Τι να προσέξετε κατά τον ανεφοδιασμό με καύσιμο

Κατά τους θερινούς μήνες και ειδικά τις μέρες που έχει πολύ ζέστη, καλό είναι να
ανεφοδιάζετε το αυτοκίνητό σας τις πολύ πρωινές ώρες, λόγω της χαμηλότερης θερμοκρασίας του περιβάλλοντος, καθώς κατά τον ανεφοδιασμό εξατμίζεται λιγότερη βενζίνη. Ίσως να έχετε προσέξει τις αναθυμιάσεις που βγαίνουν τη διάρκεια του ανεφοδιασμού.

Όσο είναι εφικτό, μην αφήνετε το ρεζερβουάρ να αδειάσει πολύ ή ακόμα χειρότερα τελείως. Προτιμότερο είναι να μην πέφτει η στάθμη κάτω από τη μέση, γιατί όσο περισσότερο καύσιμο υπάρχει στο ντεπόζιτο τόσο λιγότερος είναι και ο αέρας μέσα σε αυτό. Πράγμα που σημαίνει ότι όταν υπάρχει πολύς θερμός αέρας μέσα στο ρεζερβουάρ, τόσο περισσότερη βενζίνη εξατμίζεται κατά τον ανεφοδιασμό.

Αποφύγετε τον ανεφοδιασμό με καύσιμο όταν γίνεται ανεφοδιασμός του πρατηρίου υγρών καυσίμων από βυτιοφόρο. Ο λόγος είναι ότι ενδέχεται στη δεξαμενή να ανακατευτούν και τα ακάθαρτα υπολείμματα, τα οποία μετά θα εισχωρήσουν στο ρεζερβουάρ του αυτοκινήτου, με κίνδυνο να μπουκώσει ο κινητήρας.

Πριν τον ανεφοδιασμό με καύσιμο απενεργοποιείτε πάντα τον κινητήρα και την ανάφλεξη για λόγους ασφαλείας. Το ίδιο ισχύει και για τους κινητήρες με το σύστημα Stop/Start. Φυσικά, απαγορεύεται η χρήση του κινητού τηλεφώνου, γιατί μέσω της ηλεκτρομαγνητικής ακτινοβολίας μπορεί να δημιουργηθούν σπίθες, με αποτέλεσμα να εκδηλωθεί πυρκαγιά. Μην μπαίνετε και βγαίνετε συνεχώς από το όχημα κατά τον ανεφοδιασμό καυσίμου, διότι κάτι τέτοιο μπορεί να προκαλέσει υπερβολικό στατικό ηλεκτρισμό.

Κατά τον ανεφοδιασμό καυσίμου, το ρεζερβουάρ είναι γεμάτο μόλις η αυτόματη κάνουλα του πρατηρίου υγρών καυσίμων χτυπήσει για πρώτη φορά και διακόψει αυτόματα την παροχή καυσίμου. Καλό είναι να μη συνεχίσετε τον ανεφοδιασμό καυσίμου γιατί γεμίζει ο κενός χώρος διαστολής στο δοχείο καυσίμου και το καύσιμο μπορεί να υπερχειλίσει προκαλώντας ζημιά στα ελαστικά και στη βαφή του αμαξώματος. Ξεπλύνετε με άφθονο νερό και σαπούνι, αφού βιδώσετε την τάπα του ρεζερβουάρ για να μην εισχωρήσει νερό.

ΑΠΟ http://www.autogreeknews.gr/

Δεν υπάρχουν σχόλια: