ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ

ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ
ΤΟΠΟΘΕΣΙΑ: Η Πλάτη βρίσκεται περίπου 9 χιλιόμετρα[4] προς τα βορειοανατολικά των Φιλιατρών σε υψόμετρο 294[1][5] μέτρα και απέχει 10 περίπου χιλιόμετρα από τις ακτές του Ιονίου Πελάγους. ΙΣΤΟΡΙΑ: Το χωριό που βρίσκεται κάτω από το βουνό της Μάλης έχει μακρόχρονη ιστορία. Η παλαιότερη ονομασία του χωριού ήταν Καναλουπού, ενώ ως Πλάτη αναφέρεται από το 1956.[6][7] Πάντως το χωριό συναντάται με την ονομασία Καναλουπού ή Κανελουπού ή Καναλωπού και σε προγενέστερες βιβλιογραφικές πηγές-αναφορές. Ο οικισμός αναφέρεται, σε διάφορες απογραφές των Βενετών Προνοητών της Γαληνοτάτης Δημοκρατίας της Βενετίας, οι οποίες έγιναν στο χρονικό διάστημα της τριακονταετίας (1683/84-1715), κατά την οποία οι Βενετοί κατείχαν την Πελοπόννησο. Η Καναλουπού (Canalupu), ανήκε, το 1689, στην επαρχία της Αρκαδίας (ή Αρκαδιάς, δηλαδή την περιοχή της σημερινής Κυπαρισσίας), η οποία ήταν μια από τις 4 επαρχίες, στις οποίες χωριζόταν τότε το διαμέρισμα της Μεθώνης (επαρχία Φαναριού, επαρχία Αρκαδιάς, επαρχία Ναβαρίνου και επαρχία Μεθώνης).[8] Η Καναλουπού προσαρτήθηκε στον παλαιό Δήμο Εράνης το 1835,[9] ενώ αναφέρεται, το 1853 στον β΄ τόμο των «Ελληνικών» του Ιάκωβου Ρίζου Ραγκαβή ως χωριό του Δήμου Εράνης της Επαρχίας Τριφυλίας με πληθυσμό 115 κατοίκων, με βάση την απογραφή του 1851.[10] Το 1899 μεταφέρεται από το Νομό Μεσσηνίας και υπάγεται στον Νομό Τριφυλίας,[11] για μια περίπου δεκαετία, ως το 1909, που επανέρχεται ξανά στον Νομό Μεσσηνίας,[12] ως οικισμός της Επαρχίας Τριφυλίας. Το 1912 το χωριό της Καναλουπούς αποσπάται από τον Δήμο Εράνης και εντάσσεται στην Κοινότητα Χαλαζονίου, που είχε ως έδρα το Χαλαζόνι,[13][14] ως και το 1919,[15] που η Καναλουπού αποσπάται από την κοινότητα αυτή και ορίζεται έδρα της Κοινότητας Καναλουπούς.[16] Η Καναλουπού παρέμεινε έδρα της ομώνυμης κοινότητας, από το 1919 ως το 1956, που το χωριό μετονομάζεται σε Πλάτη και η Κοινότητα σε Κοινότητα Πλάτης,[17] και συνέχισε με το νέο όνομα ως έδρα της Κοινότητας Πλάτης από το 1956 ως το 1997, όταν τότε, στα πλαίσια των αλλαγών που επήλθαν στη τοπική αυτοδιοίκηση, μέσω του σχεδίου «Καποδίστριας», υπήχθη στον κατηργημένο Δήμο Φιλιατρών,[18] ως το 2010. Από το 2011, μετά τις νέες αλλαγές του σχεδίου «Καλλικράτης» ανήκει πλέον στον νέο Δήμο Τριφυλίας.[19][4] Ο δήμος αυτός, συστάθηκε με το Πρόγραμμα Καλλικράτης με την συνένωση των προϋπαρχόντων δήμων Αετού, Αυλώνος, Γαργαλιάνων, Κυπαρισσίας, Φιλιατρών και την κοινότητα Τριπύλας. ΑΠΟ http://www.hellenicaworld.com/Greece/Geo/gr/PlatiMessinias.html

Κυριακή 12 Νοεμβρίου 2017

Πότε πρέπει να αλλάζω τα λάστιχα του αυτοκινήτου;

Τα ελαστικά είναι ζωτικής σημασίας για την οδική ασφάλεια, καθώς αποτελούν το
μοναδικό σημείο επαφής ενός αυτοκινήτου με το οδόστρωμα, γι'αυτό πρέπει να βρίσκονται πάντοτε σε άριστη κατάσταση. Ένα αυτοκίνητο δεν μπορεί να είναι ασφαλές εφόσον τα ελαστικά του βρίσκονται σε κακή κατάσταση. Τα ελαστικά συμβάλλουν όχι μόνο στο ασφαλές φρενάρισμα και την καλή πρόσφυση ενός οχήματος, αλλά επίσης στην άνεση και την οικονομία καύσιμων.

Δυστυχώς, όπως όλα τα μηχανικά και αναλώσιμα μέρη ενός αυτοκινήτου, έτσι και τα ελαστικά υποβάλλονται καθημερινά σε τριβή και φθορά. Το πόσο αλλά και το πως είναι φθαρμένα επηρεάζει ανάλογα και την οδική συμπεριφορά του οχήματος. Μολονότι υπάρχουν πολλοί παράμετροι για την αντικατάσταση των ελαστικών έρχεται κάποια στιγμή κατά την οποία η αντικατάσταση τους είναι επιβεβλημένη.

Οι ενδείξεις ενός φθαρμένου ελαστικού είναι σε γενικές γραμμές απλές και τις περισσότερες φορές αρκεί ένας απλός οπτικός έλεγχος. Μία πιο "απειλητική" ένδειξη της ανάγκης αντικατάστασης των ελαστικών σας είναι ο τρόπος με τον οποίο συμπεριφέρεται οδικά το όχημά σας. Πολλά συμπτώματα όπως το κακό κράτημα στο οδόστρωμα κατά το φρενάρισμα ή στις στροφές, καθώς και η υπερβολική αστάθεια, μπορούν να αποφευχθούν συνήθως μέσω της τακτικής επιθεώρησης από τους ειδικούς.

Έλεγχος της πίεσης: Πρέπει να γίνεται κάθε δύο εβδομάδες ή έστω περιοδικά, αφού ένα λάστιχο που έχει χάσει αέρα παρουσιάζει μεγαλύτερη φθορά, επιβαρύνει την κατανάλωση και φυσικά αλλοιώνει την οδική συμπεριφορά.

Το πέλμα των ελαστικών είναι το σημείο επαφής με το οδόστρωμα και συντελεί:

Στη μετάδοση της ελκτικής ισχύος και των δυνάμεων πέδησης στην επιφάνεια του δρόμου, με την ικανότητα του αποτυπώματος (σημείο επαφής) να προσαρμόζεται στις ανωμαλίες του δρόμου και να προσφέρει υψηλή πρόσφυση.
Στην αλλαγή και διατήρηση κατεύθυνσης μέσω του αποτυπώματος που παρέχει ευστάθεια σε ευθεία πορεία και κατευθυντική απόκριση.

Στην πρόσφυση στις βρεγμένες επιφάνειες αποβάλλοντας το νερό κάτω από το ελαστικό και επιτρέποντας την επαφή με το οδόστρωμα. Όσο λιγότερο το βάθος πέλματος, τόσο περισσότερο διακυβεύεται η πρόσφυση στο βρεγμένο οδόστρωμα και έχουμε το φαινόμενο της υδρολίσθησης κατά το οποίο δεν ελέγχουμε το όχημα.

Δείκτες φθοράς ελαστικού: Αποτελούνται από μικρά κομμάτια γόμας μέσα στις αυλακώσεις του πέλματος, σε συγκεκριμένα σημεία τα οποία υποδεικνύονται από ενδείξεις στο πλευρό του ελαστικού στο ύψος του ώμου. Καθώς το ελαστικό φθείρεται, αυτά τα κομμάτια πλησιάζουν όλο και περισσότερο στην επιφάνεια και σταδιακά ευθυγραμμίζονται με την επιφάνεια του πέλματος. Όταν συμβεί αυτό, τότε το ελαστικό είναι επισήμως ακατάλληλο για χρήση σε οδόστρωμα.

Ανομοιόμορφη φθορά ελαστικού: Είναι μία ένδειξη που συνήθως υποδεικνύει ότι κάτι συμβαίνει με τη γεωμετρία του αυτοκινήτου (ευθυγράμμιση), ή ότι η ανάρτηση είναι φθαρμένη ή ότι οδηγείτε το όχημά σας με ελαστικά που δεν έχουν σωστή πίεση.

Η εναλλαγή των μπροστινών με τα πίσω ελαστικά είναι αναγκαία ανά τακτά διαστήματα, για να διατηρήσουμε μια ομοιομορφία στην φθορά δίνοντας έτσι μακροζωία στα ελαστικά.

Ηλικία των ελαστικών: Γενικά, ένα ελαστικό άνω των πέντε ετών χρειάζεται αντικατάσταση. Ακόμη και αν τα διανυθέντα χιλιόμετρα είναι χαμηλότερα από τα προβλεπόμενα ή το ελαστικό δεν χρησιμοποιείται, η κατάστασή του θα επιδεινωθεί λόγο γήρανσης των συστατικών του, κυρίως από τον ήλιο, την υγρασία και γενικότερα την έκθεσή του στις καιρικές συνθήκες. Τέλος, συστήνεται να αντικαθιστάτε όλο το σετ ελαστικών του αυτοκινήτου σας ταυτόχρονα όταν έρθει η χρονική στιγμή, ακόμη και τη ρεζέρβα.

Πηγή: www.kalogritsaselastika.gr
ΑΠΟ http://www.autogreeknews.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια: