ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ

ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ
ΤΟΠΟΘΕΣΙΑ: Η Πλάτη βρίσκεται περίπου 9 χιλιόμετρα[4] προς τα βορειοανατολικά των Φιλιατρών σε υψόμετρο 294[1][5] μέτρα και απέχει 10 περίπου χιλιόμετρα από τις ακτές του Ιονίου Πελάγους. ΙΣΤΟΡΙΑ: Το χωριό που βρίσκεται κάτω από το βουνό της Μάλης έχει μακρόχρονη ιστορία. Η παλαιότερη ονομασία του χωριού ήταν Καναλουπού, ενώ ως Πλάτη αναφέρεται από το 1956.[6][7] Πάντως το χωριό συναντάται με την ονομασία Καναλουπού ή Κανελουπού ή Καναλωπού και σε προγενέστερες βιβλιογραφικές πηγές-αναφορές. Ο οικισμός αναφέρεται, σε διάφορες απογραφές των Βενετών Προνοητών της Γαληνοτάτης Δημοκρατίας της Βενετίας, οι οποίες έγιναν στο χρονικό διάστημα της τριακονταετίας (1683/84-1715), κατά την οποία οι Βενετοί κατείχαν την Πελοπόννησο. Η Καναλουπού (Canalupu), ανήκε, το 1689, στην επαρχία της Αρκαδίας (ή Αρκαδιάς, δηλαδή την περιοχή της σημερινής Κυπαρισσίας), η οποία ήταν μια από τις 4 επαρχίες, στις οποίες χωριζόταν τότε το διαμέρισμα της Μεθώνης (επαρχία Φαναριού, επαρχία Αρκαδιάς, επαρχία Ναβαρίνου και επαρχία Μεθώνης).[8] Η Καναλουπού προσαρτήθηκε στον παλαιό Δήμο Εράνης το 1835,[9] ενώ αναφέρεται, το 1853 στον β΄ τόμο των «Ελληνικών» του Ιάκωβου Ρίζου Ραγκαβή ως χωριό του Δήμου Εράνης της Επαρχίας Τριφυλίας με πληθυσμό 115 κατοίκων, με βάση την απογραφή του 1851.[10] Το 1899 μεταφέρεται από το Νομό Μεσσηνίας και υπάγεται στον Νομό Τριφυλίας,[11] για μια περίπου δεκαετία, ως το 1909, που επανέρχεται ξανά στον Νομό Μεσσηνίας,[12] ως οικισμός της Επαρχίας Τριφυλίας. Το 1912 το χωριό της Καναλουπούς αποσπάται από τον Δήμο Εράνης και εντάσσεται στην Κοινότητα Χαλαζονίου, που είχε ως έδρα το Χαλαζόνι,[13][14] ως και το 1919,[15] που η Καναλουπού αποσπάται από την κοινότητα αυτή και ορίζεται έδρα της Κοινότητας Καναλουπούς.[16] Η Καναλουπού παρέμεινε έδρα της ομώνυμης κοινότητας, από το 1919 ως το 1956, που το χωριό μετονομάζεται σε Πλάτη και η Κοινότητα σε Κοινότητα Πλάτης,[17] και συνέχισε με το νέο όνομα ως έδρα της Κοινότητας Πλάτης από το 1956 ως το 1997, όταν τότε, στα πλαίσια των αλλαγών που επήλθαν στη τοπική αυτοδιοίκηση, μέσω του σχεδίου «Καποδίστριας», υπήχθη στον κατηργημένο Δήμο Φιλιατρών,[18] ως το 2010. Από το 2011, μετά τις νέες αλλαγές του σχεδίου «Καλλικράτης» ανήκει πλέον στον νέο Δήμο Τριφυλίας.[19][4] Ο δήμος αυτός, συστάθηκε με το Πρόγραμμα Καλλικράτης με την συνένωση των προϋπαρχόντων δήμων Αετού, Αυλώνος, Γαργαλιάνων, Κυπαρισσίας, Φιλιατρών και την κοινότητα Τριπύλας. ΑΠΟ http://www.hellenicaworld.com/Greece/Geo/gr/PlatiMessinias.html

Πέμπτη, 28 Σεπτεμβρίου 2017

Αρχισαν οι δοκιμές του «νέου Κονκόρντ» -Θα κάνει το ταξίδι Λονδίνο-Ν. Υόρκη σε τρεις ώρες

Τις δοκιμές ενός αεροσκάφους-μινιατούρα ενός νέου υπερηχητικού τζετ, που
αποκαλείται «νέο Κονκόρντ», άρχισε η NASA.

To «QueSST», όπως αποκαλείται, μπορεί να αναπτύξει ταχύτητα διπλάσια εκείνης των εμπορικών αεροσκαφών και θα μπορούσε να μεταφέρει επιβάτες από τη Νέα Υόρκη στο Λονδίνο σε μόλις τρεις ώρες!


Παράλληλα είναι πολύ λιγότερο θορυβώδες από το Concorde, μειώνοντας την ηχορύπανση, που ήταν από τους βασικούς λόγους κατάργησης του εμβληματικού αεροσκάφους. Μέχρι στιγμής η NASA και η Lockheed Martin έχουν επενδύσει κάπου 390 εκατομμύρια δολάρια στο project και πιστεύουν ότι οι πρώτες δοκιμαστικές πτήσεις του QueSST θα μπορούσαν να γίνουν το 2021.

Η αμερικανική διαστημική υπηρεσία δοκίμασε με επιτυχία σε αεροσήραγγα μια νέα υπερηχητική τεχνολογία, η οποία, όπως θεωρεί, μπορεί να ενσωματωθεί σε εμπορικά αεροσκάφη. Η τεχνολογία αυτή ελαχιστοποιεί τον κρότο από τη ρήξη του φράγματος του ήχου και θα μπορούσε να καταστήσει σχεδόν αθόρυβα τα αεροσκάφη όταν θα πετούν πάνω από κατοικημένες περιοχές.


Το νέο αεροσκάφος θα μπορεί στις κανονικές του διαστάσεις να πετά στα 55.000 πόδια - 25.000 πόδια ψηλότερα από το στάνταρ ύψος πτήσης- και το επίπεδο του θορύβου που θα παράγει θα φθάνει το πολύ τα 65 ντεσιμπέλ -από τα 90 και πλέον του Concorde- δηλαδή όσο κι ένα μεγάλο αυτοκίνητο που κινείται στον αυτοκινητόδρομο.

«Φθάνουμε τώρα σε εκείνα τα επίπεδα, που θα μπορούσαν να είναι αποδεκτά από το κοινό», είπε ο Πίτερ Ιωσηφίδης, υπεύθυνος προγράμματος σχεδιασμού της Lockheed Martin, που κατασκεύασε τη μινιατούρα της NASA.

«Οι υπερηχητικές πτήσεις προσφέρουν τη δυνατότητα βελτίωσης της ποιότητας ζωής σ’ όσους πετούν μειώνοντας σημαντικά το χρόνο του ταξιδιού», υπογραμμίζει ο εκπρόσωπος της NASA, Πίτερ Κοέν. «Βραχυπρόθεσμα η ανάπτυξη “αθόρυβης” υπερηχητικής πτητικής τεχνολογίας χρειάζεται την υποστήριξη, το ενδιαφέρον και την εμπλοκή των κατασκευαστών ώστε να διασφαλιστεί ότι ο παραγόμενος θόρυβος θα είναι σε αποδεκτά επίπεδα» για όσους θα βρίσκονται στο έδαφος.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

ΠΛΑΤΗ: ΑΦΙΕΡΩΜΑ ΖΩΓΡΑΦΙΑΣ

          Μία ακόμα ωραία αφιέρωση μου έγινε από τα μικρά κορίτσια μας. Πρόκειται για τη