ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ

ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ
ΤΟΠΟΘΕΣΙΑ: Η Πλάτη βρίσκεται περίπου 9 χιλιόμετρα[4] προς τα βορειοανατολικά των Φιλιατρών σε υψόμετρο 294[1][5] μέτρα και απέχει 10 περίπου χιλιόμετρα από τις ακτές του Ιονίου Πελάγους. ΙΣΤΟΡΙΑ: Το χωριό που βρίσκεται κάτω από το βουνό της Μάλης έχει μακρόχρονη ιστορία. Η παλαιότερη ονομασία του χωριού ήταν Καναλουπού, ενώ ως Πλάτη αναφέρεται από το 1956.[6][7] Πάντως το χωριό συναντάται με την ονομασία Καναλουπού ή Κανελουπού ή Καναλωπού και σε προγενέστερες βιβλιογραφικές πηγές-αναφορές. Ο οικισμός αναφέρεται, σε διάφορες απογραφές των Βενετών Προνοητών της Γαληνοτάτης Δημοκρατίας της Βενετίας, οι οποίες έγιναν στο χρονικό διάστημα της τριακονταετίας (1683/84-1715), κατά την οποία οι Βενετοί κατείχαν την Πελοπόννησο. Η Καναλουπού (Canalupu), ανήκε, το 1689, στην επαρχία της Αρκαδίας (ή Αρκαδιάς, δηλαδή την περιοχή της σημερινής Κυπαρισσίας), η οποία ήταν μια από τις 4 επαρχίες, στις οποίες χωριζόταν τότε το διαμέρισμα της Μεθώνης (επαρχία Φαναριού, επαρχία Αρκαδιάς, επαρχία Ναβαρίνου και επαρχία Μεθώνης).[8] Η Καναλουπού προσαρτήθηκε στον παλαιό Δήμο Εράνης το 1835,[9] ενώ αναφέρεται, το 1853 στον β΄ τόμο των «Ελληνικών» του Ιάκωβου Ρίζου Ραγκαβή ως χωριό του Δήμου Εράνης της Επαρχίας Τριφυλίας με πληθυσμό 115 κατοίκων, με βάση την απογραφή του 1851.[10] Το 1899 μεταφέρεται από το Νομό Μεσσηνίας και υπάγεται στον Νομό Τριφυλίας,[11] για μια περίπου δεκαετία, ως το 1909, που επανέρχεται ξανά στον Νομό Μεσσηνίας,[12] ως οικισμός της Επαρχίας Τριφυλίας. Το 1912 το χωριό της Καναλουπούς αποσπάται από τον Δήμο Εράνης και εντάσσεται στην Κοινότητα Χαλαζονίου, που είχε ως έδρα το Χαλαζόνι,[13][14] ως και το 1919,[15] που η Καναλουπού αποσπάται από την κοινότητα αυτή και ορίζεται έδρα της Κοινότητας Καναλουπούς.[16] Η Καναλουπού παρέμεινε έδρα της ομώνυμης κοινότητας, από το 1919 ως το 1956, που το χωριό μετονομάζεται σε Πλάτη και η Κοινότητα σε Κοινότητα Πλάτης,[17] και συνέχισε με το νέο όνομα ως έδρα της Κοινότητας Πλάτης από το 1956 ως το 1997, όταν τότε, στα πλαίσια των αλλαγών που επήλθαν στη τοπική αυτοδιοίκηση, μέσω του σχεδίου «Καποδίστριας», υπήχθη στον κατηργημένο Δήμο Φιλιατρών,[18] ως το 2010. Από το 2011, μετά τις νέες αλλαγές του σχεδίου «Καλλικράτης» ανήκει πλέον στον νέο Δήμο Τριφυλίας.[19][4] Ο δήμος αυτός, συστάθηκε με το Πρόγραμμα Καλλικράτης με την συνένωση των προϋπαρχόντων δήμων Αετού, Αυλώνος, Γαργαλιάνων, Κυπαρισσίας, Φιλιατρών και την κοινότητα Τριπύλας. ΑΠΟ http://www.hellenicaworld.com/Greece/Geo/gr/PlatiMessinias.html

Παρασκευή, 29 Σεπτεμβρίου 2017

Κοινωνικό μέρισμα: Μείωση των τελών κυκλοφορίας το 2018 για ευπαθείς ομάδες

28 Σεπτεμβρίου 2017








Από τις δεκάδες σενάρια για τη μείωση των επιβαρύνσεων των τελών κυκλοφορίας κανένα δεν ευδοκίμησε.
Όλα, παραπέμπονται στο μέλλον όταν τα δημόσια οικονομικά θα είναι σε καλύτερη κατάσταση. Ωστόσο, η κυβέρνηση σχεδιάζει κάτι διαφορετικό φέτος. Εξετάζει τη μείωση των τελών κυκλοφορίας για τις ευπαθείς ομάδες. Για τους πολύτεκνους, τους ΑΜΕΑ και τους χαμηλοσυνταξιούχους. Όπως φαίνεται φέτος το μέρισμα της κυβέρνησης, στην περίπτωση που επιτευχθεί υπερπλεόνασμα, θα κατευθυνθεί στη μείωση των τελών κυκλοφορίας! Στο υπουργείο Οικονομικών σχεδιάζουν την κατά περίπτωση μείωση των τελών κυκλοφορίας κατά 20-30% για συγκεκριμένες κατηγορίες.

Οι τελικές αποφάσεις θα ληφθούν την περίοδο που θα κατατίθεται στη Βουλή το προσχέδιο του προϋπολογισμού για το 2018. Στελέχη του υπουργείου Οικονομικών αναφέρουν πάντως ότι στην περίπτωση που υπάρξουν περαιτέρω περιθώρια θα γίνουν μικρές αλλαγές στα τέλη (πέραν των ευπαθών ομάδων) και θα αφορούν μόνο τα οχήματα υψηλού κυβισμού με στόχο να καταφέρουν αρκετοί φορολογούμενοι να ανακτήσουν τις πινακίδες που είχαν καταθέσεις στην εφορία τα προηγούμενα χρόνια.

Σύμφωνα με τα ίδια στελέχη, η ποσοτικοποίηση ή διαφορετικά η αύξηση των κλιμακίων από 11 σε 20 ήταν ένα ιδιαίτερα δύσκολο εγχείρημα. Και αυτό καθώς η μείωση των τελών σε κάποια κατηγορία δημιουργούσε μία τρύπα η οποία θα έπρεπε να καλυφθεί. Και δυστυχώς θα την πλήρωσαν οι κάτοχοι οχημάτων υψηλού κυβισμού.

Οπότε αποφασίσθηκε τουλάχιστον για το τρέχον έτος το σχέδιο αύξησης των κλιμακίων να αναβληθεί. Βέβαια, στο υπουργείο Οικονομικών εκτιμούν ότι θα μπορέσουν τις αλλαγές αυτές να τις κάνουν στα τέλη του 2019.

Αν ο φετινός χειμώνας φαντάζει δύσκολος και είναι πιθανόν να ληφθούν νέα μέτρα, για το 2018, ο επόμενος θα είναι ακόμα δυσκολότερος δεδομένου ότι όχι μόνο θα πρέπει το πρωτογενές πλεόνασμα να ανέλθει στο 3,5% του ΑΕΠ (όπως και το 2018) αλλά έχουν ήδη ψηφισθεί σκληρά μέτρα με μειώσεις συντάξεων και μείωση του αφορολόγητου ορίου.

Το πιθανότερο σενάριο είναι τα τέλη να παραμείνουν ως έχουν και τα επόμενα έτη. Μικρο- παρεμβάσεις και μερίσματα ακόμα και αν πρόκειται για ευπαθείς ομάδες δεν βοηθούν στην ανάπτυξη της οικονομίας αλλά ούτε τους ίδιους. Τη στιγμή μάλιστα που και οι ίδιοι οι φορολογούμενοι γνωρίζουν ότι τα επόμενα έτη θα είναι χειρότερα, καθώς η μείωση των συντάξεων και του αφορολόγητου ορίου θα τους περιορίσουν σημαντικά το διαθέσιμο εισόδημα, το τελευταίο πράγμα που θα τους απασχολούσε θα ήταν τα τέλη κυκλοφορίας.

Liberal , https://www.madata.gr/

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Ελεύθερη είσοδος την ερχόμενη Τρίτη στο Μουσείο Ακρόπολης

NEWSROOM IEFIMERIDA.GR 15/05/2021  09:14 Το Μουσείο Ακρόπολης συμμετέχει στον ψηφιακό εορτασμό της Διεθνούς Ημέρας Μουσείων που διοργανώνετα...